Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

ASUS rolt update uit voor ICS problemen Transformer TF101

Geschreven door
Geplaatst op14 maart 2012, 14:01 CategorieAndroid

Veel bezitters van de Eee Pad Transformer TF101 waren blij toen ASUS eindelijk de Android 4.0 Ice Cream Sandwich update uitrolde maar niet lang daarna doken de eerste problemen op. Gebruikers melden spontane reboots, Wifi problemen en vastlopers na het installeren van de Ice Cream Sandwich update. ASUS Benelux gaf eerder aan dat de problemen vanzelf zouden verdwijnen maar toch wordt er nu een update uitgerold.

Inmiddels wordt de update in de VS Over The Air (OTA) verspreid en Europa zou later deze week aan de beurt zijn. Een officiële changelog is er niet maar gebruikers in de VS melden dat de spontane restart problemen wel degelijk verminderd zijn en dat Bluetooth een update gekregen heeft. De update met versienummer 9.2.1.17 is alleen beschikbaar voor de Wifi-only modellen. De ICS update voor de 3G modellen zal eind deze maand uitgerold worden.

Mocht je de update deze week downloaden, deel je ervaringen dan hieronder. Ik ben benieuwd of ASUS deze keer alle problemen weg kan nemen en eindelijk een optimale Android 4.0 ervaring kan bieden.

Bron: Notebookitalia





  • Delen:

Reacties

  1. Dominic
    14 maart, 2012 om 15:09

    hier nog niks…

  2. sue
    14 maart, 2012 om 17:46

    Heb nog niet eens ICS op mijn slider wanneer komt die ?????

    • Martijn
      14 maart, 2012 om 18:15

      Dat is een goede vraag. Zal het eens doorspelen aan ASUS.

  3. Frank
    14 maart, 2012 om 18:27

    Ik heb de update van ics maandag ontvangen. Zal wel komen omdat ik de transformer in Amerika heb aangeschaft. Voorheen veel vastlopers en reboots. Panorama optie van camera liep volledig vast. Ook was er bij een aantal apps waaronder google vertalen geen geluid meer.
    Met de update lukt het om een panoramafoto te maken. Ook geluidproblemen lijken opgelost. De tablet was net ( na een werkdag standby) wel weer uit zichzelf uitgeschakeld. Dus ik ben benieuwd.

  4. Tom
    15 maart, 2012 om 6:01

    Ik heb eergisteren ics handmatig geïnstalleerd omdat ota niet lukte. Ervaringen tot nu toe zijn goed, alleen google plus crasht continu.

    • thomas
      15 maart, 2012 om 21:47

      bij mij is ota ook niet aangekomen. Maar hoe heb jij dat dan handmatig gedaan wand ik krijg het niet voor elkaar?

  5. Tom
    15 maart, 2012 om 21:49
  6. frank
    16 maart, 2012 om 7:22

    Helaas nog steeds vastlopers ondanks de update. Ook met het schermpatroon. Geluid valt weg. Het enige dat helpt is een reboot. Denk er aan om weer terug te gaan naar android 3.2.

    • Peter
      17 maart, 2012 om 10:17

      Ook ik heb veel problemen na de update. Voor de update had ik geen enkel probleem. Apparaat was lekker snel, en ook geen andere problemen. Ook ik zou graag terug willen, maar weet niet hoe. Iemand misschien een website waar dit stap voor stap wordt uitgelegd?

  7. frank
    17 maart, 2012 om 16:43

    Volgens mij heb ik de oplossing voor de problemen waar de transformer na de ics installatie en update mee kampt.
    Zet bij instellingen de aangepaste instellingen van asus uit. Werkt nu perfect.

  8. Tom
    17 maart, 2012 om 21:28

    De update via OTA ontvangen, nu afwachten…

  9. Jelle Pieneman
    17 maart, 2012 om 21:52

    Zojuist de update erop gezet. Ben benieuwd of de problemen opgelost zijn.

    @Peter om terug te gaan naar de vorige update, moet je de vorige versie downloaden en unzippen. Dan heb je nog een zipfile. Deze moet je hernoemen naar ep101_sdupdate.zip en in de root van de sdcard plaatsen.
    http://www.transformerforums.com/forum/asus-transformer-help/4016-asus-tf101-chinese-version-issue-2.html

  10. Tom
    18 maart, 2012 om 5:47

    Ik werd net wakker (5.30 uur) van mijn transformer die aan het knipperen was. Kon het ding niet uitzetten. Heb het apparaat aangesloten aan de lader en het doet weer normaal. Heb de aangepaste instellingen van Asus uitgezet, zoals Frank meldde. Hoop dat het nu weer normaal is. Maar het blijft raar dat de Transformer zomaar gaat knipperen. Iemand ervaringen mee?

  11. Babs
    18 maart, 2012 om 14:27

    Vanochtend de update ontvangen en tot op heden geen rare dingen gezien. Had ik overigens met de vorige update ook niet :-))

  12. Roonie
    18 maart, 2012 om 18:27

    Hier is de tablet ook al 2 aan het knipperen geslagen …..

  13. pieter
    19 maart, 2012 om 20:56

    Ik heb gisteren de update met datum 20120312 ginstalleerd en daarna een Factory Reset gedaan. Vanavond rond 20:30. Was de tablet weer vastgelopen. Nog niet ok dus.

  14. Robbedoes
    20 maart, 2012 om 6:35

    Zelfs na de firmware update die de problemen zouden moeten fixen is er niets veranderd voor mijn TF101 Eee pad. Sterker nog….de problemen zijn alleen maar toegenomen. Is het mogelijk om op een één of andere manier Honeycomb opnieuw te installeren?

    Het zal wel een factoryreset worden ben ik bang, wat overigens sowieso moet gebeuren omdat ik mijn tablet te koop ga aanbieden om over te stappen op een Ipad 2 of Ipad 3e generatie. Waarom? Omdat er na één jaar nog steeds belabberd weinig kwalitatieve goede tablet apps in Google Play te vinden zijn. Ik verwacht ook niet dat dit ooit nog eens zal gebeuren nu ik de laatste tijd veelvuldig lees dat steeds meer app ontwikkelaars Android de rug toe keren!

  15. Steven
    24 maart, 2012 om 13:12

    Na een bericht achter gelaten te hebben op de website van asus kreeg ik de volgende dag gelijk een bericht. Volgens asus zouden er geen vastlopers mogen voorkomen ( duuuuh). Ik kreeg de tip om het terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Ik heb het hier dus over de update van ics. Dus terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Dit leek te werken. Helaas na een week weer wegvallen van geluid, spontane vastlopende reboot, kantelen loopt vast, schermontgrendeling met patroon loopt vast. Dus maar weer terug naar fabrieksinstellingen. Als dit niets oplost pleur ik alle apps eraf en ga terug naar 3.2. 3.2 werkte namelijk perfect.

  16. Peter
    24 maart, 2012 om 13:30

    Ook bij mij werkte 3.2 goed. Beter dan deze versie. Ik merk nagenoeg geen snelheidsverscillen o.i.d. Mocht je teruggaan en dat is gelukt, ben ik graag benieuwd hoe je dat doet. Met de beschrijving hierboven kom ik er niet uit. (de link dus)

  17. steven
    27 maart, 2012 om 17:37

    Volgens asus kan je niet meer terug naar android 3.2. Stelletje @#&&%*+-=^~. Je kan de tablet wel ter reparatie toe sturen. Ben benieuwd wat zij wel denken te kunnen repareren. Dit ligt toch echt aan ics. Kijk het nog even aan. Iemand ervaring met reparatieservice van asus?

  18. Marto
    28 maart, 2012 om 14:34

    Zojuist een nieuwe update ontvangen. (systeemupdate) Het eerste wat opvalt is dat ik weer goed geluid heb!! Ik heb direct “Skype” gebruikt en ook daar is het geluid weer normaal. Het lijkt er op dat scrollen van foto’s ook weer soepeler verloopt. (direct scherp en niet een opbouw van een paar seconden)
    Vandaag zal ik de tablet langdurig aan laten staan. Kijken of hij ook goed uit de “standby” komt of dat de boel weer vast slaat. In ieder geval weer een update. Ze zitten dus niet stil bij Asus en ik neem aan dat het vanaf nu alleen maar (weer) beter wordt. Ik ben namelijk erg enthousiast over deze tablet. (Transformer 32+32mb met toetsenbord)

    • Marto
      28 maart, 2012 om 14:45

      Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder. Nog 1 keer is de tablet spontaan “vastgeslagen”. Nu heb ik, op advies van een andere schrijver,(Henk) “Tegra Zone” uitgeschakeld en het probleem doet zich niet meer voor. (algemene instellingen, Apps. “Tegra Zone” uitschakelen)
      Ik gebruik mijn tablet regelmatig via HDMI aan mijn TV. Helaas werkt dat niet meer goed. Beeld en geluid zijn niet meer synchroon.(onder 3.2 geen probleem)
      Verder verbaast het mij dar er verbeterde software uitkomt tbv Android 4.0 waarbij expleciet staat vermeld “niet gecshikt voor Asus Transformer”. (zie App RTL XL)
      Verder geen klachten meer. Alles (lijkt) weer goed te werken.

  19. johan
    09 november, 2013 om 18:45

    Is er al een oplossing voor het 4.01 probleem?
    En hoe kan je terug naar 3.2?

    Groetjes johan

  20. johan
    09 november, 2013 om 18:46

    Is er al een oplossing voor het 4.01 probleem? En hoe kan je terug naar 3.2?

    Groetjes johan