Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Nieuwe Medion LifeTab P9516 tablet komt naar de Aldi

Geschreven door
Geplaatst op21 maart 2012, 11:57 CategorieHardware

Na het succes van de eerste generatie Medion LifeTab tablets (P9514) was het voor Medion tijd om een opvolger te introduceren in de vorm van de LifeTab P9516. Dit nieuwe model, met als belangrijkste verschil een betere batterij, zal vanaf 29 maart in Duitsland bij de Aldi te koop zijn voor een prijs van 399 euro.

De LifeTab P9516 is nagenoeg identiek aan de P9514 variant maar beschikt over een paar kleine verbeteringen. Zo beschikt de P9516 over een sterkere Lithium-Polymer batterij die moet zorgen voor 10 uur aan speelplezier in plaats van de 8 uur van de P9514. Hierdoor is de nieuwe variant ook iets zwaarden (750 gram tegenover 720 gram) en dikker (13.2mm tegenover 13.1mm). Andere wijzigingen zijn de nieuw toegevoegde USB-host functie en een betere camera, al is dat laatste punt niet te zien in het aantal megapixels. Deze blijven gelijk met 5 megapixels voor de camera aan de achterzijde en 2 megapixels voor de camera aan de voorzijde.

Verder beschikt de LifeTab P9516 over dezelfde specs als het voorgaande model; Android 3.2 Honeycomb (met een update naar Android 4.0 binnen enkele maanden), een 10 inch display met een resolutie van 1.280 bij 800 pixels, een 1GHz dual-core Tegra 2 processor, 32GB aan opslaggeheugen, een microSD card reader, een microUSB poort en een HDMI uitgang. Of er qua design is aangepast is kon Medion nog niet aangegeven en foto’s van het nieuwe model ontbreken nog.

LifeTab P9516 bij de Aldi

De LifeTab P9516 zal eind deze maand dus in Duitsland bij de Aldi verschijnen voor dezelfde prijs als het eerder model. Medion Nederland heeft me zojuist laten weten dat het nog niet duidelijk is of en wanneer Aldi Nederland de tablet in het assortiment zal opnemen. Wel zal het P9514 model binnenkort weer te koop zijn in Nederland maar dan alleen via de webshop van Medion.

  • Delen:

Reacties

  1. Arjan
    24 maart, 2012 om 9:31

    Niks P9515. Zo te zien gewoon nog een keer de P9514 bij de Aldi…

    http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_31032012_48_179_1824_5.html

  2. Jos Lemmers
    27 maart, 2012 om 11:44

    De P9516 is vanaf 29 maart verkrijgbaar bij de Aldi Duitsland , Zwitserland en Oostenrijk .
    Wij hier in Nederland zitten denk ik met de restanten van de Europese december P9514 verkoop te kijken op 31 maart via de Aldi.

    • Martijn
      27 maart, 2012 om 12:02

      Ja dat klopt. Zoals eerder aangegeven heeft Medion bevestigd dat Aldi de voorraad P9514 varianten overgenomen heeft voor de tweede verkoop. Helaas nog niks bekend over het nieuwe model in NL.

  3. Jos Lemmers
    27 maart, 2012 om 13:15

    De P9516 komt ook weer van Lenovo , zoals de P9514 ook van Lenovo komt .

    Medion LifeTab P9516 Tablet aka. Lenovo IdeaPad k1

    http://www.youtube.com/watch?v=tOXZE6gkBDQ

    • Martijn
      27 maart, 2012 om 16:48

      Weet je het zeker? Ik zag ook veel overeenkomsten met Olivetti.

      • Jos Lemmers
        27 maart, 2012 om 18:35

        De P9514 komt idd van Olivetti , foutje van mij .

  4. mikki
    27 maart, 2012 om 18:36

    De 9514 is identiek aan de olivetti olipad. Ik heb zelf de 9514 in december toen deze uitkwam gekocht. Nu amper 3 maanden later komt medion met de verbeterde versie met als belangrijkste verbetering de accu. Bij mij gaat de acu amper 5 uur mee…bedroevend. Ik ken geen enkele leverancier die na 3 maanden al met een nieuw model komt…denk aan Apple, Samsung etc…
    Ik zou de lifetab niet meer kopen en fijn iets meer uitgeven voor een echte Apple

  5. Edwin
    01 april, 2012 om 18:12

    Ik ben benieuwd of de lifetab die 10 april via de webshop te bestellen is de nieuwe versie is. Iemand een idee?

    • Jos Lemmers
      01 april, 2012 om 18:43

      Hij is al niet meer verkrijgbaar , het was de P9514 .

      Less mijn onderstaande mail van Medion van 27 maart maar is , klik op de link en je ziet niks meer , op 27 maart was hij nog verkrijgbaar .

      Geachte heer, mevrouw XXXXXXXX,

      We willen u graag laten weten dat het door u aangegeven product “LIFETAB® P9514 Tablet (10 inch)” nu in de MEDIONshop verkrijgbaar is.
      Klik hier om direct naar uw product te gaan:
      http://www.medion.com/nl/electronics/prod/MEDION%C2%AE+LIFETAB%C2%AE+P9514+Tablet+%2810+inch%29/30014007A1.

      Het markeren van het artikel betekent geen aanspraak op aankoop of verplichting tot aankoop van het artikel. Bestel snel want het gewenste artikel is slechts in beperkte mate leverbaar.

      Met vriendelijke groet,

      Uw MEDIONshop-team
      http://www.medion.com/nl/electronics/

      • Martijn
        01 april, 2012 om 20:07

        Ik zal morgen nog eens contact opnemen met medion. Ze zeiden dat er voldoende zouden zijn. Van de ‘oude’ versie wel te verstaan.

  6. Jos Lemmers
    01 april, 2012 om 21:27
  7. Edwin
    01 april, 2012 om 21:43

    Ik bestel hem toch liever in eigen land. Enig idee of de batterijduur echt zo bedroevend is als hier in een van de reacties genoemd werd?

    • Jos Lemmers
      02 april, 2012 om 12:56

      Hoi Edwin ,

      Bij ons hier in Tilburg bij de Aldi is hij nog op voorraad voor 399,00 euro met 3 jaar garantie .
      Dus als ik jou was zou ik zeker nog is bij de aldi langs gaan bij jou in de buurt , heb je ook nog is 3 jaar garantie , dat is 1 jaar meer als bij de Medion shop .

      Over de accu kan ik niks zeggen helaas .

  8. Edwin
    02 april, 2012 om 13:34

    Dank je Jos!
    Vreemd zeg van die garatie..