Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Android 3.2 update Galaxy Tab 10.1V wordt eindelijk uitgerold

Geschreven door
Geplaatst op23 april 2012, 19:11 CategorieAndroid

Begin deze maand schreef ik een artikel over het feit dat de Samsung Galaxy Tab 10.1V eindelijk een update naar Android 3.2 Honeycomb zou krijgen. Op een Australisch forum werd gesproken over een uitrol in die eerste week van april. Maar, helaas kwam er weer vertraging op vertraging. Tot nu toe althans, want de update wordt nu echt uitgerold.

Op hetzelfde Australische Vodafone forum verschijnen inmiddels berichten van bezitters van deze tablet dat ze de update hebben ontvangen. Ook heb lees ik uit reacties op het voorgaande artikel dat gebruikers in België de update inmiddels binnen hebben. Het lijkt er dus op dat Vodafone en Google dus eindelijk hun belofte houden en de update voor alle Galaxy Tab 10.1V bezitters beschikbaar stellen. Voor zover ik weet is de update nog niet in Nederland uitgerold maar dat kan elk moment gebeuren.

Mocht je de update ontvangen hebben, deel hieronder je ervaringen even. Ik ben benieuwd of je na het lange wachten ook beloond wordt met een strak en soepel werkend besturingssysteem. Daarbij wil ik natuurlijk T.A. Blet even bedanken voor het op de hoogte houden van ons allemaal!

  • Delen:

Reacties

  1. Bernic
    24 april, 2012 om 2:15

    Hier ook de 3.2 update ontvangen. Maar het is toch te gek voor woorden wanneer de eerste aankopers van de dure Samsung galaxy tab 10.1v geen ics zouden ontvangen. Gekocht bij Vodafone en er zou extra geheugen ingestopt kunnen worden, ik zou er me kunnen bellen enzovoort. Vertelde vodafone mij toen ik hen belde met vragen voor de aankoop. Daarna een hele disscusie met vodafone over gehad maar heeft alleen tot teleurstelling geleid. De mail hierover wel bewaard. Aan de telefoon beloven, men zei iets van genoegdoening, sorry meneer dat kan inderdaad niet en wij bellen u terug. maar, later is dat niet meer terug te vinden en zegt een ijskoude dame dat het allemaal mijn eigen schuld is. Had ik maar moeten op letten bij het uitpakken van het product. Ik bel nog steeds met vodafone maar niet lang meer.

    • T.A Blet
      24 april, 2012 om 12:48

      Hier nog niets.
      Volgens VA gaat de roll out per Imei nummer, niet per land.

    • Martijn
      24 april, 2012 om 20:50

      Klopt maar de Tab 10.1V is een ander verhaal helaas. Met 4.0 hoef je voorlopig geen rekening te houden.
      Overigens zijn die updates van Samsung al 20 keer herkauwd op alle sites. Dat ze nu maar eens uitgerold worden. Samsung is weer eens als laatste..

  2. Wesley Vanderaerden
    24 april, 2012 om 22:23

    Ik heb de update binnen, maar jammer genoeg ervaar ik deze niets als positief. Ik heb de indruk dat mijn batterij veel snelle leeg is, veel haperingen en apps die crashen, zelf meer dan voordien :-(.

  3. schim
    25 april, 2012 om 13:09

    Net geïnstalleerd en tot nu toe geen problemen. Werkt op dit moment soepel. Volgende week zal ik nog wat ervaringen beschrijven.

  4. T.A Blet
    25 april, 2012 om 17:55

    Er schijnt zo toch alweer veel kritiek te zijn op deze update.
    Ik heb hem helaas nog steeds niet binnen.
    Nadat de update langdurig getest geweest te zijn werkt de usb-host niet.
    Ook schijnt de app-store te crashen wanneer je een nieuwe app download.
    Iemand hier ervaring mee met deze 2 tekortkomingen.

    • Wesley Vanderaerden
      25 april, 2012 om 19:57

      Ik heb al zonder probleem verschillende nieuwe apps geïnstalleerd onder de nieuwe versie, maar de Store app self crasht meer dan vroeger.

      • Wesley Vanderaerden
        25 april, 2012 om 19:58

        zelf :-)

  5. Lucky Luke
    25 april, 2012 om 18:23

    Wauw wat heb ik een geluk! Ik heb na maandenlang zeuren over een gebrek aan update net vorige week voor elkaar gekregen bij mijn winkel waar ik hem bijna een jaar geleden kocht, dat ik mijn 10.1v mag inruilen voor een ander tablet. Geen Samsung meer voor mij!

  6. Bowlingbal
    26 april, 2012 om 12:10

    Daar is ie dan. 139.2Mb

  7. Schim
    26 april, 2012 om 18:33

    Ik was toch veel te voorbarig. Na de installatie ging het even goed, maar daarna iedere keer dat het scherm uit ging, startte het apparaat opnieuw op en moet ik mijn pincode opnieuw ingeven. Kon ik maar terug :-(. Ook geen samsung meer voor mij …

  8. Bernd
    26 april, 2012 om 20:21

    Ik heb de update ook binnen en nog geen problemen tot nu toe. Ik kan zelfs eindelijk de iTV app van KPN installeren en gebruiken. Wie weet komen de problemen nog, maar tot nog toe tevreden. Alleen wel een teleurstelling dat het niet ICS geworden is. Ik heb nog steeds mijn hoop op een goede Rom…

  9. Jan
    28 april, 2012 om 17:35

    Is het iemand gelukt om de USB Drive (mbv USB connection kit van Samsung) actief te krijgen? Hoe moet dat?
    Groeten.