Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Android 4.0 update Acer Iconia Tab A500 & A100 nu beschikbaar

Geschreven door
Geplaatst op24 april 2012, 11:06 CategorieAndroid

Na nogal wat verwarring over de exacte datum wanneer de update uitgerold zou worden lijkt het vandaag eindelijk zover. Acer gaf eind vorige week nog aan dat de Android 4.0 Ice Cream Sandwich update voor de Iconia Tab A500 en A100 binnen twee weken uitgerold zou worden in Nederland maar de eerste bezitters hebben de update gisteren al binnengekregen.

In een reactie op het artikel van vorige week laten twee bezitters van een Iconia Tab weten de Android 4.0.3 update inmiddels ontvangen te hebben. De kans is dus groot dat je, mocht je nog geen melding gehad hebben, de update vandaag of morgen OTA (Over The Air) aangeboden krijgt. Je kunt ook zelf naar de update zoeken door naar het instellingen menu en ‘over deze tablet’ te gaan. Vervolgens klik je op zoeken naar systeemupdates.

Bekijk ook  Review: Acer Switch 3 - hybride tablet met u-vormige kickstand

De ASUS Eee Pad Transformer heeft nogal wat problemen met de update naar Ice Cream Sandwich wat tot veel teleurgestelde gebruikers heeft geleid. Laten we hopen dat Acer het beter voor elkaar heeft en de update daadwerkelijk betere prestaties en werkende functies met zich meebrengt. Mocht je de update geïnstalleerd hebben, deel dan hieronder je ervaringen.

  • Delen:

Reacties

  1. André
    24 april, 2012 om 22:50

    Acer A100

    Installatie ging in 2 stappen, welke vlekkeloos verliepen, chapeau.
    Nog geen negatieve effecten gemerkt.

    Buiten dat het op sommige plaatsen wat mooier uit ziet, grafisch dan.

    • Pieter
      27 april, 2012 om 20:25

      Hallo,

      Heb een vraag werkt bij jouw de automatische standen voor het draaien van het scherm. Bij de vorige versies kon je dat instellen.

  2. Guido
    25 april, 2012 om 13:40

    Iconia A500
    25-04-2012 om 13.15 systeem-update binnengehaald. Zelf via
    instellingen, over tablet, systeem-update checken gedaan.
    Stappen daarna:
    1. Systeem-update checken
    2. Downloaden (duurde een 10 tal minuten)
    3. Installeren (gaat vanzelf, duurde ook een aantal minuten)Wel komt een melding dat een 2 tal applicaties niet meegenomen worden maar dat ze weer opnieuw geïnstalleerd kunnen worden.
    4. Dit gaat automatisch: afsluiten en opnieuw opstarten.
    5. Configureren: niet uitzetten of resetten, dit duurt ook een aantal minuten
    6. Auto-reboot wordt uitgevoerd
    7. Start 2 keer op.
    8. Android wordt bijgewerkt (bij 140 optimalisaties, ging vanzelf)
    9. Genieten van Android 4.0.3.
    Succes met updaten

    • Hassan
      09 februari, 2013 om 1:09

      Beste Guido,

      Kan je me aub aan android 4.0.3 of hoger helpen.
      ik heb verschillende dingen op het internet gedownload, maar geen een werkt.
      Ik ben nu al een paar dagen met de acer iconia tab a500 aan het proberen, maar helaas geen resultaat.
      zou je mij een link kunnen geven waar ij de software hebt gedownload of zou ij mij de update.zip v4 kunnen e-mailen aub.

      Met vriendelijke groet,

      Hassan

  3. Robin
    25 april, 2012 om 13:40

    Bezig met downloaden (Acer A500) (België)

  4. Clemens
    25 april, 2012 om 20:02

    Ik heb android 4.0 op mijn acer A500 geïnstalleerd.
    ik heb er nu ongeveer 10 minuutjes mee gespeelt en vind het een echte vooruitgang.
    De tablet werkt sneller en is net iets fijner. De camera Apple heeft een op fris beurt gehad zo kun je nu ook een panorama foto maken wat je tegenwoordig ziet bij de Sony camera’s.
    Ook heeft het toetsenbord een kleine verandering ondergaan en vindt het er net iets fijner uitzien.

    Ik vind het net iets meer waarde aan de tablet geven. Het verschil kwa snelheid merk je zeker hij laadt apps nu vele Malé sneller.

    Ik vind het netjes van acer dat ze zo snel de update hebben uitgebracht.

    Groetjes , Clemens

  5. navin
    25 april, 2012 om 20:53

    Ik heb net ICS geïnstalleerd op mijn Acer A500 maar hij valt nu steeds uit.

    • Jos
      25 april, 2012 om 22:18

      Bij mij ook.
      Telkens als hij verbinding maakt met internet start hij weer op.
      “verbonden met”, dan valt hij op zwart en komt er het logo van android
      op en start weer op.
      Schakel ik wifi uit dan is er niks aan de hand.
      Maar dan kan je er wienig mee.
      Jos

  6. phiklo
    25 april, 2012 om 23:38

    Vandaag update alles loopt wat soepeler maar sommige apps crashen nu
    Voorheen nooit een crash gehad 4.03 mischien toch niet helemaal stabiel?????
    Word er in ieder geval niet blij van.

  7. John
    26 april, 2012 om 8:50

    Update vlekkeloos verlopen alles voelt sneller aan , alleen het opstartscherm is gelijk aan 3.2 , hoe kan ik dat bijwerken naar bovenstaand voorbeeld

  8. Rob
    27 april, 2012 om 0:59

    Heb bijne een jaar de A500 in mijn bezit. Kreeg gisteren de melding voor de upgrade naar 4.0.3. Voor zover te zien naar behoren uitgevoerd. Start prima op, totdat de wifi-verbinding tot stond wordt gebracht. Dan reboot het apparaat weer. Zonder tussenkomst onstaat er een soort loop. Opstart, wifi-verbinding, werderom opstart etc etc. Wat is hieraan te doen? Zo is het apparaat dus voor internet niet meer bruikbaar.

    • Jos
      27 april, 2012 om 19:40

      Voor Rob.
      Bij mij hetzelfde.
      Wifi uitschakelen, en dan terug naar fabrieksinstelingen.
      Je bent dan wel alles kwijt.
      Dus belangrijke zaken ergen anders opslaan en je hebt dan weer een werkend internet. En gelijk versie 4.0.3.
      Jos

      • Rob
        28 april, 2012 om 19:35

        VoorJos
        Bedankt voor het advie. Eerst het e.e.a. veiliggesteld en daarna de reset uitgevoerd. Toestel werkt weer prima.

  9. Pieter
    27 april, 2012 om 15:33

    Hallo,
    Heb ook de upgrade uitgevoerd naar Android 4.0.3..
    Alleen ik kom 1 problem tegen kan niet mijn scherm meer automatish laten dtaaien wat zeer handig is. Iemanand suggesties.

  10. marco
    29 april, 2012 om 21:14

    Vraagje

    Omdat mijn tablet uit Amerika komt heeft hij de 4.0 binnengehaald in het engels,
    Ik kan hem alleen in 3 andere talen veranderen,maar geen Nederlands.
    Iemand misschien een idee

    Groep marco

    • Huub
      24 juni, 2012 om 11:11

      Marco, ik heb het zelfde probleem. Is er al een oplossing voor het taal omzetten van engels naar Nederlands.

    • marga
      09 april, 2014 om 13:01

      Ik heb dat probleem ook is iemand van jullie al zover dat je nederlands kunt instellen groet Marga

  11. Voshol
    02 mei, 2012 om 16:47

    Update is nog steeds niet binnen voor acer iconia tab A100.Apparaat geeft aan dat toestel up to date is met versie 3.2.Waarom krijgen sommige mensen de update wel en andere niet.

    • Martijn Chel
      02 mei, 2012 om 17:05

      Dat komt omdat er meestal in fasen, op basis van IMEI nummer, uitgerold wordt. Kijk het nog een weekje aan en als je dan nog niks hebt zou ik Acer even mailen of bellen.

  12. erik
    04 mei, 2012 om 16:54

    Ik heb 4.0 geïnstalleerd maar iedere keer als ik opstart of van slot haal start de camera.

    Tips om dit eruit te halen?

  13. mr
    04 mei, 2012 om 20:48

    Name de update voor Minn a100 krijg ik allles in het Engels maar kan het niet veranderen in nederlands wie heeft been oplossing ??

  14. JanK
    05 mei, 2012 om 11:03

    Ik kan na de automatisch update niet het geluid meer aanpassen. bij elke aanraking trilt mijn tablet en maakt bij elke aanraking een geluid vind ik zeer irritant.
    Hoe kan ik dit oplossen ?

  15. L.B.
    06 mei, 2012 om 17:36

    Heb ruim een jaar de acer en ben erg tevreden. Was nog meer tevreden toen ik ontdekte dat hij vrijwel vlekkeloos werkt met het Trust Thinity wireless keyboard. USB adaptertje erin en je hebt een draadloos toetsenbord met een heleboel extra toetsen.
    Maar na de update naar 4.0.3 kan ik ineens ook een losse Samsung G2 harde schijf aansluiten diehij eerst niet kon lezen. Daarmee is mijn geheugen ineens vrijwel onbeperkt, want zon schijfje steek je makkelijk in je zak.
    Wel gaat hij nu soms spontaan uit, vooral na het opladen en kan ik soms ook het scherm niet meet kantelen, maar dat is te verhelpen door opnieuw op te starten.
    Al met al wordt hij steeds beter.

  16. L.B.
    06 mei, 2012 om 17:39

    Wat ik vergat, ik baal nog wel steeds van het feit dat de microfoon het niet meer doet.
    Heeft iemand goede ervaringen met een losse USB microfoon? Ik het een bluetooth headset je van Jabra dat prima muziek afspeelt, maar geen spraak doorgeeft bij opnames.

  17. Acer500
    07 januari, 2013 om 3:03

    ik heb acer a500 en krijgt nog steeds geen upgrade van 3.2 naar 4 van android. hoe kan dat?

    • Martijn Chel
      08 januari, 2013 om 21:31

      Dat is vervelend, kun je het niet handmatig installeren via de website van Acer? Anders even contact opnemen met ze.