Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Android 4.0 update Acer Iconia Tab A500 en A100 verschijnt binnen twee weken in Nederland

Geschreven door
Geplaatst op19 april 2012, 10:30 CategorieAndroid

Gisteren schreef ik dat een Android 4.0 update voor de Acer Iconia Tab A500 eind april in onder meer de VS gepland zou staan en dat het voor Nederland nog niet bekend was wanneer de update uitgerold zou worden. Toch blijkt nu dat Nederlandse bezitters van de tablet vandaag zelfs al aan de beurt zijn. Zie update onderaan dit artikel.

Ik heb Acer Nederland gisteren natuurlijk om een reactie gevraagd maar helaas nog steeds zonder resultaat. Wel dook vanmorgen een tip op in mijn mailbox waarin aangegeven werd dat Acer Nederland twee weken terug deze update al aangekondigd heeft op Twitter. Acer liet daar weten dat de update voor de Iconia Tab A500 vanaf 19 april in Nederland uitgerold zal worden. Dat zou betekenen dat de eerste bezitters de update vandaag of morgen automatisch OTA (Over The Air) kunnen verwachten op hun tablet. Kun je niet wachten dan kun je in het instellingen menu van Android, bij ‘Over deze tablet/telefoon’, handmatig zoeken naar updates.

De update wordt waarschijnlijk in fasen uitgerold dus heb even geduld als je buurman de update eerder heeft dan jij. Overigens wordt door Acer de Iconia Tab A100 niet genoemd. Deze vraag heb ik nog uitstaan en daar kom ik dus nog op terug.

Update: Helaas… Ondanks de aankondiging van Acer op Twitter laat het bedrijf vandaag via Twitter weten dat de Android 4.0 update inderdaad pas ergens in de komende weken verschijnt. Wel moet je van te voren de app ‘ICONIA TAB update enhancement’ downloaden uit de Google Play Market. Deze bereidt je tablet voor op de update, blijkbaar. Dit geldt overigens ook voor de Iconia Tab A100 tablet. De Android 4.0 update voor de Iconia Tab A501 (3G versie) wordt eind mei verwacht.

  • Delen:

Reacties

  1. sander
    19 april, 2012 om 11:51

    Heel erg jammer !

  2. Clemens
    19 april, 2012 om 15:48

    Blijkt dat het vandaag toch niet is : http://twitter.com/#!/Acer_NL/status/192907459822751745

    Ik heb vandaag al meerdere keren geprobeerd te updaten maar er kwam geen update beschikbaar.

    Hopelijk is Acer een beetje snel en blijven ze niet uitstellen.

    • Martijn
      19 april, 2012 om 15:50

      Staat ook in het artikel he ;)

  3. Ome Jopie
    23 april, 2012 om 10:55

    Hier wordt ik dus simpel van. Ik heb dus een a501 en natuurlijk komt de update pas eind MEI.
    Acer is wel koning is het wazig houden van hun info.
    Denk dat ik toch maar eens over ga stappen naar de ipad want hier wordt ik niet goed van.

    • ric
      26 mei, 2012 om 8:27

      En inmiddels is het eind mei…. en wat denk je…… NOG STEEDS GEEN A501 UPDATE!!

      En ik hoor heel veel negatieve verhalen over de update van de iconia a500.

      Ik denk dat ik maar eens overstap naar een ander merk.

      Was al niet echt tevreden over de kwaliteit van foto’s/plaatjes op het internet. Het opbouwen gaat werkelijk erg traag met mijn acer

      Waarschijnlijk zal ik op ipad overstappen . Het enige wat me weerhield was het feit dat android me meer aanspreekt…. maar een andere tablet gaat er nu in elk geval komen. Alles beter dan acer

  4. ha
    23 april, 2012 om 19:26

    Ik heb android 4.0.3 vanmiddag gekregen op vader iconia tab a100

  5. Martin
    23 april, 2012 om 23:19

    Same here! 4.0.3. Yummy…

  6. hogan
    26 april, 2012 om 8:58

    25 op 26 april 2012 update 4.0.3 binnengekomen voor mijn vader a500. Ging zonder problemen . Nu ontdekken wat de voordelen zijn.

    • hogan
      26 april, 2012 om 9:00

      Vader moet acer zijn

  7. Ome Jopie
    06 juni, 2012 om 9:03

    Heb de A501.
    Loopt voor geen meter met de huidige software.
    Hoe komen jullie eigenlijk aan die ( nep ) info
    dat ICS eind mei voor dit ding zou komen ?

    Het is allemaal nep van Acer en ik ga deze shit vandaag nog
    verkopen.
    Hoogstwaarschijnlijk wordt het een IPAD !!!

    Ik hoop dat ze van Acer dit lezen en ik hoop dat velen
    mij zullen volgen !

    Noooooit meer iets van Acer !

    • Martijn Chel
      06 juni, 2012 om 10:08

      Die (nep) info kwam van Acer zelf. Heb je nog helemaal niks ontvangen? Ik zal Acer eens navragen.

      • ric
        27 juni, 2012 om 1:38

        en nog steeds geen update voor de acer iconia tab a501

        Acerheeft al een matig product op de markt gezet met de 501 en nu ondersteunen ze hem ook helemaal niet zoals het moet.

        Er zijn al tablets voor rond 150 euro in supermarkten en speelgoedzaken te vinden met android 4.0 erop maar acer laat hun klanten gewoon zitten.

        Ik weet wel dat ik nooit meer een product van acer zal aanschaffen.

  8. ric
    28 juni, 2012 om 15:21

    Na lang zeuren tegen acer heb ik eindelijk te horen gekregen dat de update voor de iconia tab a501 pas vanaf half juli te verwachten is…. ook dat zal wel weer uitgesteld worden

    Hopeloos gewoon.

    Mijn advies neem een ipad of samsung tablet want de acer is een minderwaardig product(veel software fouten, slechte opbouw van fotoweergave,slechte camera,problemen met dubbele tabsetc etc) en ook nog eens een slechte sofware ondersteuning als het om updates gaat

  9. ric
    27 juli, 2012 om 10:14

    En ook de laatste aankondeging dat de update eind juli komt is dus weer veranderd.
    Nu is de update teruggeschoven naar eind augustus

    En let maar op mijn woorden ook dat gaan ze niet waarmaken.
    Als ze het wel gaan doen dan weet ik zeker blijken er allerlei problemen te zijn
    Acer is gewoon een slecht bedrijf als het gaat om klantenservice,updates en producten.

    De computers zijn redelijk de tablets echter zijn telleurstellend vooral de a501
    Veel problemen op grafisch gebied. Opbouw van fotos gaat erg traag. Kwaliteit fotos die gemaakt worden zijn slecht. Werken op internet erg lastig aangezien het niet goed werkt als je pop ups krijgt en daar wat in moet doen. Vaak gaat de cursor dan naar het achterste scherm in plaats van op het popup scherm of scroll je op de onderste pagina ipv bovenliggende popup.

    Ik heb ff gewacht met de verkoop van mijn acer iconia tab a501 omdat ik wou zien of ze de juli deadline waar konden maken maar zoals ik had gedacht lukt dat dus weer niet. Mijn acer iconia gaat de deur uit.ik zie mijn verkooppraatje al hahaha ” Iemand belangstelling bij een acer iconia tab a501 paar maanden oud en amper gebruikt omdat het een vreselijk product is”
    Ik moet als het zo doorgaat de mensen straks nog geld toebetalen om van dit ding af te komen.