Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Apple focust de iPad steeds meer op de zakelijke markt

Geschreven door
Geplaatst op25 april 2012, 13:50 CategorieApple

Dat de iPad ook dit jaar gewoon weer een groot succes is hadden we ook wel kunnen zeggen zonder alle cijfers, maar gisteren werd dit tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers in ieder geval door Apple bevestigd. In het eerste kwartaal van 2012 werden er bijna 12 miljoen iPads verkocht, wat 151 procent meer is dan in het eerste kwartaal van vorig jaar.

De consumentenmarkt heeft Apple dus wel aardig in handen, maar het bedrijf wil meer energie gaan steken in de iPad voor de zakelijke markt. Tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers liet CEO Tim Cook weten dat 94 procent van de Fortune 500 bedrijven de iPad momenteel test of al in gebruik heeft en dat dit ook geldt voor 74 procent van de Global 500 bedrijven. Toch ligt dat percentage voor Cook niet hoog genoeg aangezien hij aangaf de komende tijd de focus vooral te leggen op de penetratie van de zakelijke markt.

Apple zal snel moeten handelen om nog heel wat bedrijven over de streep te trekken aangezien Microsoft’s Windows 8 om de hoek staat. De softwaregigant heeft al aangegeven zich vol te gaan inzetten om de zakelijke gebruiker aan een Windows tablet te krijgen en één van de maatregelen die het bedrijf al genomen heeft is een verplichte licentievergoeding voor visualisatiesoftware op iPads en Android tablets. Daarbij zouden Microsoft en Intel het officieuze doel gesteld hebben om het marktaandeel van de iPad terug te dringen naar 50 procent.

Bron: Engadget













  • Delen:

Reacties

  1. Robin Schatsbergen
    25 april, 2012 om 14:44

    Ik denk dat apple zeker nog wat winst kan halen. Ben zelf in bezit van de nieuwe ipad. En mis nog wel een goede app om wordbestanden in aan te maken te bewerken. Pages is er wel maar die schijnt af en toe nog wat opmaakfouten te bevatten als je hem over zet naar de pc. Dit is maar een voorbeeld. Dit zorgt er wel voor dat de zakelijke gebruiker de Ipad eerder laat liggen..

    • Sam
      25 april, 2012 om 16:01

      Er is een wereld aan iOS texteditors. http://brettterpstra.com/ios-text-editors/ maar ik denk dat voor jouw word behoeftes Docs to Go het beste beoordeeld is. Ik gebruik zelfs Pages, Writeroom, iAwriter en soms byword.

  2. Padre Pedro
    25 april, 2012 om 17:44

    Enterprises willen Office-compatibiliteit, eigen gecreëerde apps die samenwerken met de serverkant (is MS immens sterk in), diepgaand management (MS alweer), enz. Gewoon een deftige text editor, je mails van het werk kunnen checken en dat soort zaken volstaan voor bepaalde personen in sommige bedrijven, maar niet voor het serieuze business-werk. Vooral in KMOs en als standalone devices “langs de kant” kunnen bestaande tablets voldoende volstaan; voor zwaarder bedrijfsgebruik komen ze nog massa’s tekort. Ikzelf ben IT’er in een normaal middelmatige enterprise-omgeving (400-500 mensen) en de huidige tablets volstaan niet eens om 0,5% van al het werk te doen of om te volstaan aan bepaalde eisen (seucrity, management,…). Sorry, maar dat is realiteit.

    • Sam
      25 april, 2012 om 19:27

      Ik zie niet waarom jij daar excuses voor zou moeten maken hehe. Het is gewoon nog niet optimaal en dus is het belangrijk dat Apple zich meer gaat focussen op deze klanten. Hopelijk vertraagd de tactiek de Martijn beschrijft niet de release van Office op de iPad.

  3. Robin Schatsbergen
    25 april, 2012 om 20:02

    Is daar al iets meer over bekend over de release van office op de iPad ?

    • Sam
      25 april, 2012 om 20:20

      Volgens mij niet, maar Martijn zit er bovenop natuurlijk.

    • Martijn
      26 april, 2012 om 1:11

      Nog steeds geruchten dus nog niks om je op te verheugen :)

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.