Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Apple neemt nieuwe iPad met Wifi problemen terug

Geschreven door
Geplaatst op5 april 2012, 19:13 CategorieApple

Een lancering van een product gaat bijna nooit zonder de nodige problemen, zo ook bij Apple. Een aantal gebruikers van de nieuwe tablet klaagden al over een warmer wordend apparaat maar Apple gaf onlangs aan dat dit geen reden tot paniek/kritiek was. Ook klaagden een groot aantal gebruikers over een slecht Wifi bereik en een wegvallend signaal.

Uit een interne memo, welke in handen is gekomen van 9To5Mac, blijkt nu dat Apple dit probleem absoluut serieus neemt. Het bedrijf vraagt medewerkers van winkels iPads die dit probleem zouden hebben te testen en bij vaststelling van een probleem op te sturen naar Apple. Hetzelfde geldt overigens wanneer je contact opneemt met de klantenservice van Apple, maar dan moet je de tablet sowieso opsturen om het probleem te laten onderzoeken. Daarbij zouden klanten in winkels zelfs recht hebben op een vervangend model.

Het gaat alleen over de Wifi-only modellen van de nieuwe iPad, de 3G/4G modellen zouden dit probleem niet kennen. Ook wordt in de memo alleen over de Verenigde Staten gesproken. Of Apple in Europa met eenzelfde regeling komt is nog niet duidelijk.

Eerlijk gezegd heb ik op Nederlandse fora nog weinig gelezen over Wifi problemen, maar mocht ook jij er last van hebben, laat het dan hieronder in een reactie weten. Benieuwd naar onze ervaringen met de nieuwe iPad? Bekijk dan de uitgebreide video en review, waarin we overigens geen Wifi problemen tegenkwamen.

 













  • Delen:

Reacties

  1. theo
    05 april, 2012 om 20:46

    Heb veel problemen met wifi. Signaal is wel goed, maar de verbinding valt iedere keer weg. Wordt er moedeloos van.

    • Sam
      06 april, 2012 om 10:07

      Heb je al contact opgenomen met Apple?

    • Onno
      09 april, 2012 om 14:12

      ik heb de witte 64 GB 4G versie, wifi signaal niet extreem veel lager dan met een normale wifi op de laptop.
      Wel het heel hinderlijke probleem dat de verbinding regelmatig wegvalt. Oftewel, ook op 4G versie zit een probleem.

  2. Frans
    05 april, 2012 om 21:29

    Mijn new iPad naast mijn Macbook gelegd en getest. Ik heb een 100Mbps glasvezel aansluiting met Netgear WNDR3700v2.

    De macbook haalt gemiddeld 80Mbps/sec. De ipad 20mbps. Een factor 4 verschil dus.

    De webbrowser laadt merkbaar trager nieuwsberichten en youtube op de ipad.

  3. heico
    06 april, 2012 om 9:39

    ik was een groote fan van een prime,maar naar veel gelezen te hebben over de problemen met de prime wilde ik een samsung kopen.

    ben toch een ipad (3) gaan kopen ,yes het is een probleem de wifi, ik heb hem getest thuis en op mijn werk.
    ik wil hem niet ruilen maar mijn geld terug om toch een samsung te kopen!ik kan ook met andriod leven .

  4. Sam
    06 april, 2012 om 10:06

    Hmm ik heb de WiFi problemen nog niet ervaren. Na de opmerkingen uit deze post heb ik ook speedtest gedraaid op de computer (macbook) en iPad om het internet (KPN) te testen.

    Ik kom op Macbook: 17.08 down / 2.38 up
    en op de iPad: 9 down / 4.71 up (!?)

    Voor mij is het nog niet storend geweest maar ga het nu zeker ook in de gaten houden, mocht er een echt probleem zijn weten we in ieder geval dat we het ding kunnen omruilen / geld terug krijgen.

  5. Wim Ooijen
    27 augustus, 2012 om 20:11

    Ik heb wel problemen met wifi hij valt elke keer weg moet deze opnieuw opstarten en dan doet deze het even weer terug naar de winkel gebracht hebben deze opgestuurd afwachten dus het gaat om een ipad3 3/4g van 4maanden oud

    • Sam Rijver
      27 augustus, 2012 om 20:26

      O vervelend zeg. Hou ons op de hoogte hoe Apple dit oplost. Dat vinden we erg interessant en belangrijk in onze beoordeling van bedrijven en hun producten. Hopen dat het snel en netjes opgelost wordt.

  6. W Ooijen
    04 september, 2012 om 20:58

    Ben zeer netjes geholpen heb een nieuwe iPad gekregen toppie

    • Sam Rijver
      05 september, 2012 om 9:47

      Goed nieuws. Enjoy

  7. Hans
    15 juli, 2013 om 13:08

    Heb een nieuwe iPad mini gekocht afgelopen week , en deze geeft problemen met op Wifi te komen , terwijl een laptop gewoon heel goed werkt
    Bij googelen blijkt dat dit toch veel vaker voorkomt dan gedacht.

  8. Peter
    26 juli, 2013 om 11:22

    Ook hier problemen met Ipad mini 16 gb. Ipad 2, iphone 4, blackberry 9900, touch en playbook werken uitstekend, maar de wifi ontvangst op ca 40 meter en zelfs nagenoeg onder een antenne op ipad mini is dramatisch. Als je al verbinding hebt valt hij ook zo weer weg. Dat wordt zsm naar Apple.

  9. Hans
    26 juli, 2013 om 19:02

    die van mij is ook terug , maar in de winkel had ie wel ontvangst , dus zeiden ze dat hij niet kapot is
    ben bang dat ik hem ongerepareerd terug krijg
    heb intussen al wel van diverse mensen gehoord in mijn omgeving dat hun Ipad mini dus ook regelmatig geen ontvangst geeft
    terwijl mensen die er bij zitten met een Samsung wel gewoon ontvangst hebben