Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Gratis GPS dongle ASUS Transformer Prime nu te bestellen

Geschreven door
Geplaatst op16 april 2012, 20:30 CategorieAccessoires

We hebben de GPS dongle voor de ASUS Eee Pad Transformer Prime eerder vandaag al voorbij zien komen en inmiddels is de accessoire officieel te bestellen. Nederlandse bezitters van de tablet kunnen zich vanaf nu registreren en de dongle gratis bestellen door naar deze website te gaan.

De GPS dongle moet de veelbesproken GPS problemen van de Transformer Prime oplossen die veroorzaakt worden door de behuizing. Deze zorgt voor een slecht bereik en wegvallende verbinding. De dongle is helaas wat groter en dikker dan in eerste instantie gedacht werd en wordt aangesloten op de dock connector van de tablet. Hierdoor wordt het onmogelijk om je dock te gebruiken. Wel wordt de accessoire in de kleur van je Prime tablet geleverd.

Via deze link is het mogelijk jezelf te registreren en de dongle gratis te bestellen. Hou er wel rekening mee dat deze actie beëindigd wordt op 31 juli. ASUS heeft nog niet laten weten wanneer de dongles verscheept zullen worden.

Mocht je geen trek hebben in een accessoire voor het GPS bereik van je tablet dan kun je wellicht wachten op de nieuwe Transformer Pad 300 of Transformer Pad Infinity modellen.





  • Delen:

Reacties

  1. Henk
    16 april, 2012 om 22:03

    Besteld ;)

  2. Erik
    17 april, 2012 om 13:30

    ik ook besteld!

    ben benieuwd.

  3. rik
    17 april, 2012 om 17:53

    Wat een afschuwelijk groot ding. Hij maakt je tablet een stuk dikker, maar ja een gegeven paard…

  4. T.A Blet
    17 april, 2012 om 18:25

    Ook besteld.
    Zou mooi zijn als je zo iets breder zou kunnen krijgen met aan boord de GPS antenne en Wifi antenne en dan ook nog eens 2 hele goede stereo speakers.
    Zou ik zelfs voor willen betalen.
    Niet dat ik ontevreden ben met Wifi ontvangst en huidig geluid maar het zou de Prime een nog beter apparaat maken.

  5. Hugo
    18 april, 2012 om 22:17

    Ik heb het geprobeerd maar de site gaf aan dat het serienummer niet goed was bij een TF201, hij accepteerde het wel toen ik TF101 ingaf. Echter…heb echt een TF201 met dock. Hoe kan ik dit wijzigen, want ik krijg nergens te zien hoe ik de dongle moet bestellen, ben tenslotte ook hollander.

    • Martijn
      18 april, 2012 om 22:19

      De Nederlandse link staat inmiddels in het artikel, dus het is ook voor Hollanders :)
      Maar, als je serienummer niet geaccepteerd wordt zou ik even contact opnemen met ASUS.

  6. Transformer Prima
    20 april, 2012 om 1:23

    Ook besteld. Ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg.

  7. T.A Blet
    20 april, 2012 om 22:45

    In Amerika en Canada wordt de dongle momenteel al afgeleverd.
    Is er al iets bekend hoe dat hier in Nederland gaat verlopen.
    Zorgt Asus Benelux voor de verspreiding of komt deze direkt van Asus Taiwan.

    • Martijn
      21 april, 2012 om 12:32

      Nee, volgens mij moet dat uit Taiwan komen, ook de distributie voor NL. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer. Zal het eens vragen.

  8. Hugo
    21 april, 2012 om 13:56

    Martijn, heb inderdaad gemaild met Asus TD, de verkregen hulp was snel en perfect. De TD heeft mijn gegevens aangepast en vervolgens kon ik de gps dongle aanklikken.

    Met dank aan Jeroen Voors van het Asus Tsd Team !

    • Martijn
      21 april, 2012 om 17:09

      Dat is goed om te horen!

  9. T.A Blet
    27 april, 2012 om 12:42

    Ik heb de GPS dongle vanochtend om 11:00 binnengekregen.
    Pakketje van TNT, blister verpakt in noppenfolie.
    16 April laat besteld en tot nu toe stond er altijd “Uw aanmelding wordt verwerkt”.

  10. Transformer Prima
    15 mei, 2012 om 20:38

    Vandaag ook binnen gekregen.
    Ik merk alleen niets van een verbetering.
    Na hem erop geklikt te hebben, heb ik binnen nog steeds geen bereik terwijl mijn mobieltje dat welheeft.
    Of ik doe iets fout of dat ding is nog steeds niet optimaal.

    • T.A Blet
      15 mei, 2012 om 21:46

      Ik zou GPS eens uit- en weer aanzetten in de instellingen.
      Of installeer de dongle wanneer je tablet aan is.
      Zit de dongle goed gelocked met het schuifje?
      Of reboot een keer als de dongle eenmaal geplaatst is.