Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Samsung Galaxy Tab 10.1v krijgt eindelijk Android 3.2 update

Geschreven door
Geplaatst op4 april 2012, 12:13 CategorieAndroid

Het is alweer even geleden dat we het over de Galaxy Tab 10.1v gehad hebben maar dat neemt niet weg dat deze tablet nog wat aandacht verdient. De Galaxy Tab 10.1v was een van de eerste 10.1 inch tablets die in samenwerking met Vodafone en Google gelanceerd werd maar werd al snel weer vervangen door de Galaxy Tab 10.1. Het resultaat was teleurgestelde bezitters die geen software updates meer kregen.

In een eerder artikel, van augustus vorig jaar alweer, kwam naar voren dat Vodafone samen met Google bezig was met een update naar Android 3.1 Honeycomb maar deze heeft helaas nooit de tablets bereikt. Samsung trok haar handen van de tablet af, tot ontsteltenis van alle gebruikers, en verwees simpelweg naar Vodafone en Google. Toch gaf de (behoorlijke grote) groep gebruikers van de Galaxy Tab 10.1v niet op en is dan ook achter Vodafone aangegaan. Inmiddels met positief resultaat want Google zou zelf aanstaande vrijdag een Android 3.2.1 Honeycomb update Over The Air uitrollen naar alle Galaxy Tab 10.1v tablets.

Goed nieuws dus voor de consumenten die al héél erg lang op een update naar niet eens het nieuwste besturingssysteem hebben moeten wachten. Laat ik daarom ook maar niet beginnen over een mogelijke update naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich. Ik ben benieuwd of vrijdag ook de Nederlandse gebruikers een update krijgen en wat de ervaringen zijn. Laat onderaan dit bericht even weten hoe het bevalt.

Meer informatie vind je op het Vodafone Australia forum.
Met dank aan T.A. Blet

  • Delen:

Reacties

  1. Piet
    04 april, 2012 om 12:44

    Ook al is het geen 4.0, ik ben al blij dat ‘ze’ erkennen dat gebruikers van de 10.v ook recht hebben op updates.

  2. Anno_niem
    04 april, 2012 om 13:14

    Echt waardeloos, van Vista naar Win7 kan ik gewoon het zelfde toestel blijven gebruiken maar van android 3 naar 4 word je bijna verplicht om een nieuwe tablet aan te schaffen.

  3. john
    04 april, 2012 om 17:35

    update 3,2had ik in december al op de tab 10,1

    • Martijn
      04 april, 2012 om 17:41

      Het gaat om de 10.1V, dat is een ander en ouder model.

  4. Uiltje
    05 april, 2012 om 1:04

    Zelfs de budget tablets van yarvik hebben een update gehad naar ICS (android 4.0.3) en werken als een tierelier.

  5. T.A Blet
    05 april, 2012 om 7:09

    Vodafone Blog AU zegt wereldwijde release van deze update.
    Elke 10.1v krijgt verspreid over enkele dagen de update binnen OTA.

  6. T.A Blet
    11 april, 2012 om 12:35

    ***** Breaking Sad News *****
    —————————–
    Al dagenlang wachten vele 10.1v gebruikers wereldwijd op de lang verwachtte 3.2.1 HC update.
    Vodafone Australie kondigde aan dat vanaf Vrijdag 6 April de verspreiding door Google ota zou beginnen.
    Tot op heden heeft nog geen enkele gebruiker de update ontvangen.
    Vanochtend bleek waarom.
    —–
    Google heeft de verspreiding op last van Vodafone Global stopgezet.
    Reden hiervoor is een zogenaamd Configuration Issue, wat dat dan ook moge zijn.
    Na maanden van testen is er nu ineens weer een Configuration Issue!!!!
    Lees het allerlaatste nieuws en verontwaardigde reacties op het Vodafone Australie forum.
    —–
    http://community.vodafone.com.au/t5/Android-Phones-and-Tablets/Samsung-Galaxy-S-II-and-Galaxy-Tab-10-1v-owners-We-have-news-for/td-p/54411/page/46
    ——
    ——
    VODAFONE NO UPDATES TO YOU!

  7. T.A Blet
    19 april, 2012 om 6:28

    *****Opnieuw uitstel verspreiding update******
    ——
    Het houdt maar niet op.
    Er is opnieuw uitstel van de update rollout.
    Er zijn problemen met de verspreiding naar 1 van de 24 landen.
    Rollout wordt nu na 23 April verwacht.
    —–
    Zucht!!!!!!!!!!!!!

  8. Piet
    19 april, 2012 om 7:21

    We wachten al zolang op een update, dan kunnen die paar dagen er ook nog wel bij.
    Keep on smiling. :-)

    • T.A Blet
      19 april, 2012 om 12:43

      Dat land zal toch niet Nederland zijn met de huidige Vodafone problemen na de brand!

  9. T.A Blet
    20 april, 2012 om 19:43

    Iets meer info.
    Volgens Vodafone Australie is er niets met de update zelf aan de hand.
    Er is geen nieuwere versie nodig en dus nog verder testen, wat uiteindelijk nog meer uitstel zou betekenen.
    De update begint Dinsdag 24 April 07.00 AEST.
    Dat is 07.00 Australian Eastern Standard Time.
    Bij ons is het 8 uur vroeger, dus zou dat Maandagavond 23:00 zijn.
    Vrijdag zijn alle 10.1v tabs in alle 24 landen voorzien van de HC 3.2.1 update.
    —–
    Hopelijk!

    • Piet
      20 april, 2012 om 20:14

      Dat is goed nieuws!
      Hartelijk dank dat je het allemaal met ons deelt.

      • T.A Blet
        20 april, 2012 om 20:19

        Ok maar ik ben slechts een doorgeef luik.
        Dit hoort eigenlijk de taak te zijn van Vodafoon Nederland.
        Maar waar zijn ze!

  10. T.A Blet
    20 april, 2012 om 20:12

    Hier is nog een interessante link naar een post waarin Vodafone Australie middels een youtube video reageert op een goedgeschreven chronologische post over de 10.1v door gebruiker thefineline.
    Uit de doeken wordt gedaan hoe een en ander is verlopen in het update proces.Uit het filmpje blijkt dat Ierland laatst de update in de weg stond.
    Nu lijkt alles in kannen en kruiken te zijn en kunnen we volgende week allemaal van een supertablet gebruik maken.
    —–
    http://community.vodafone.com.au/t5/Android-Phones-and-Tablets/The-lows-and-lows-of-the-10-1v/td-p/104123

  11. T.A Blet
    23 april, 2012 om 12:28

    De eerste updates zijn binnen in Australie, lees ik net.
    Veel eerder dan verwacht.
    —–
    Nog net mijn eigen 10.1v gechecked maar helaas nog niets.

    • Piet
      23 april, 2012 om 17:16

      Mooi zo, het begin is er.
      :-)

  12. Wesley Vanderaerden
    23 april, 2012 om 18:21

    Vandaag update ontvangen op mijn 10.1V. Tablet via Belgacom in Belgie

    • Piet
      23 april, 2012 om 19:52

      Gefeliciteerd, hopelijk zijn die FC’s nu verleden tijd.

  13. Alex
    24 april, 2012 om 16:07

    Hoe kan ik het chekken of de uptdate al beschikbaar is?

    • Wesley Vanderaerden
      24 april, 2012 om 16:42

      Ik kreeg gewoon een notificatie, maar bij de instellingen kan je onder het menu ‘over tablet’ de functie ‘systeem updates’ terug vinden. Hier staat een button ‘nu controleren’

      • T.A Blet
        25 april, 2012 om 21:33

        Bij mij staat dat in ieder geval niet en bij niemand denk ik zo.
        Jij beschikt al over de 3.2.1 update en daar is dat het geval.
        Normaal checkte de 10.1v elke week op een update.
        Wil je forceren dan moet je de tijd vooruit zetten.
        Ga naar tijd en datum, haal vinkjes weg bij aut. datum en tijd en aut. tijdzone.Vervolgens datum instellen, bijv. 2020.
        Check vervolgens bij Info Tablet – Systeem Updates

  14. ferdy
    25 april, 2012 om 19:05

    heeft iemand in nl hem al? ik nog niet zie ik
    groet ferdy

    • T.A Blet
      25 april, 2012 om 21:35

      Net gechecked om 21:34.
      Niets.
      Wel gisteren de nieuwe Play Store update gehad.

  15. Transfolmer
    25 april, 2012 om 22:04

    Zojuist de NL update binnen gehaald!!

  16. Bowlingbal
    25 april, 2012 om 22:14

    Nope, hier nog niet.

  17. Joos
    27 april, 2012 om 2:25

    Donderdag de 26ste april hen ik de update gekregen. Tijdens het updaten leek hij te hangen, maar na ruim 10 min heb ik een tablet die sneller is, en een veel betere schermondersteuning biedt.

    Swype is er nog steeds niet bij.

    • Piet
      27 april, 2012 om 4:59

      Raar, ik heb nog geen update gehad.
      Waarom het ene tablet wel en de andere niet?
      Of ligt dat aan de updatefrequentie van het tablet zelf?

      • Piet
        27 april, 2012 om 13:17

        Eindelijk heeft mijn Tab 10.1v ook een update gekregen na een jaar.
        Kreeg wel gelijk twee foutmeldingen over processen die onverwacht gestopt waren.
        Even verder spelen.
        :-)

  18. T.A Blet
    27 april, 2012 om 15:22

    Eindelijk binnengekregen. Alles bij elkaar duurde het ongeveer 10 minuten.
    Alles verliep gladjes en tot nu toe geen problemen.

  19. Wesley Vanderaerden
    27 april, 2012 om 15:32

    Van die processen die onverwacht stoppen krijg ik nu dus zeer veel, zelfs van applicaties die voordien feilloos werkte zoals instellingen, playmarket, enz…