Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Samsung begint uitrol Android 4.0 voor de Galaxy Note

Geschreven door
Geplaatst op10 mei 2012, 11:12 CategorieAndroid

Afgelopen dinsdag verscheen er al een video waarin we de Galaxy Note phablet voorbij zagen komen, compleet met Android 4.0 Ice Cream Sandwich update. Inmiddels bevestigen gebruikers uit verschillende landen via social media dat Samsung is begonnen met de uitrol. Of ook Nederland vandaag aan de beurt komt is nog niet duidelijk.

Onder meer gebruikers uit Italië en Noorwegen laten vanmorgen weten dat e een meldin voor een automatische update ontvangen hebben. Deze update zal de Android 2.3 Gingerbread versie vervangen voor Android 4.0 ICS. Daarbij heeft Samsung wederom de TouchWiz interface toegevoegd waardoor de verschillen minimaal zullen zijn. Verder zijn er verbeteringen doorgevoerd in de S Note en Memo applicatie, en heeft Samsung zoals beloofd de Premium Suite uitgerold. De Premium Suite moet een aantal nieuwe en speciaal ontwikkelde applicaties voor het apparaat en de bijbehorende S-Pen brengen. Meer over de Premium Suite vind je in dit artikel.

Wanneer de update in Nederland beschikbaar is, is nog onduidelijk. Dit kan nog een paar dagen tot weken duren aangezien dit mede afhankelijk is van providers en tests die uitgevoerd moeten worden.





  • Delen:

Reacties

  1. saskia
    10 mei, 2012 om 11:56

    Gelukkige bezitster van de update :-D:-D:-D

    • saskia
      10 mei, 2012 om 11:57

      Via ota vandaag geupdate.

      • Martijn Chel
        10 mei, 2012 om 12:00

        En jij hebt een NL model? Samsung NL geeft aan dat hij nog niet uitgerold wordt.

      • saskia
        10 mei, 2012 om 12:36

        Ik heb hem hier gewoon simlockvrij in een nederlandse winkel gekocht ja.

  2. Arno
    10 mei, 2012 om 21:55

    Ik heb de update ook binnen, echter ik heb een simlockvrij Note gekocht in Duitsland. Wat opvalt is dat de interface wat zwaarder lijkt dan de 2.3.6 versie en in alles een beetje hapert / stottert. Ik kreeg de update trouwens niet via OTA binnen maar via Kies (pc)

    • saskia
      10 mei, 2012 om 21:59

      Ik heb dat ook en als advies van samsung kreeg ik dat je dan een backup en hard reset moet doen.

      • Arno
        10 mei, 2012 om 22:05

        Dank je voor de tip. Is het nu na de reset opgelost?

  3. saskia
    10 mei, 2012 om 22:11

    Nog geen tijd gehad om dit te doen dus kan het je helaas nog niet zeggen.
    Ze gaven mij dit advies omdat de s2 dit probleem ook had na de update van ics en dit dat probleem verholpen had.

    • Arno
      10 mei, 2012 om 22:12

      Heb zojuist de harde reset uitgevoerd. ga nu opnieuw instellen en proberen. Zal je op de hoogte houden

      • Arno