Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Eerste Nederlandse review van de ASUS Transformer Pad Infinity 700

Geschreven door
Geplaatst op23 juni 2012, 22:19 CategorieAndroid

Eerder vandaag lekte er al een uitgebreide promotievideo van de ASUS Transformer Pad Infinity 700 uit en nu hebben we ook de eerste Nederlandse, en wellicht zelfs eerste wereldwijde, review van de tablet gevonden. De collega’s van Hardware.info hebben de tablet even terug blijkbaar al in handen gehad voor een review maar de video ervan nog niet online gezet.

Zojuist kreeg ik een tip binnen dat er een mirror van de video review op YouTube te vinden was en dus kunnen we al wat interessante beelden tonen. Het is wellicht niet de bedoeling dat deze al online staat maar dat kan ik helaas ook niet helpen en interessante info laten we niet links liggen. Inmiddels is de geschreven review gepubliceerd en het embargo dan ook van deze video afgehaald. In onderstaande video worden een aantal belangrijke aspecten van de Transformer Pad Infinity 700 besproken, waaronder het Full HD display, het design en de Tegra 3 quad-core processor.

In de video wordt aangegeven dat deze enige tijd voor de Nederlandse lancering opgenomen is, iets wat ook blijkt uit feit dat er gesproken wordt over geen concurrentie terwijl Acer onlangs de Iconia Tab A700 met Full HD display gelanceerd heeft. Het is dus niet duidelijk of deze lancering voor een dezer dagen gepland staat. Andere interessante informatie die we uit de video kunnen halen is dat de Transformer Prime waarschijnlijk verdwijnt (of in prijs verlaagd wordt) zodra de Pad Infinity op de markt verschenen is.

Review Transformer Pad Infinity 700

De ASUS Transformer Pad Infinity beschikt onder meer over een 10.1 inch Super IPS+ display met een resolutie van 1.920 bij 1.200 pixels, een 1.6GHz quad-core Tegra 3 processor, een HDMI poort en een microSD card reader en een 8 megapixel camera. De tablet kan net als alle andere Transformer modellen uitgerust worden met een keyboard dock en moet binnenkort op de markt verschijnen voor een prijs (genoemd in de video) van 599 euro zonder dock en 699 euro met dock. Dit geldt dan voor de 64GB modellen.

Meer informatie en alle specificaties vind je op de productpagina van de Transformer Pad Infinity 700.

Ognjen, bedankt!



  • Delen:

Reacties

  1. Ognjen
    23 juni, 2012 om 22:43

    Bedankt voor de melding Martijn :)

    Heb je misschien enige idee wanneer deze releasd wordt ? Ik hoor steeds geruchten dat deze op 25 juni in Nederland uit gebracht wordt.

    Een andere nieuwtje wat intersant is dat hij al in Zwisterland tekoop is en op de forum van XDA wat benchmarks test online gezet.

    • Martijn Chel
      23 juni, 2012 om 22:46

      Het zou zomaar kunnen., maar dan zouden sommige winkels hem al hebben staan denk ik. Dat is over ruim 24 uur al namelijk ;)
      ASUS weet het spannend te houden..

  2. Ognjen
    23 juni, 2012 om 22:52

    Bij paar winkels stonden ze online tekoop maar die linken zijn indmiddels allemaal verwijderd, Daarbij had ik liever dat ze maar een datum op hadden geven. Het is wel apart dat die in Zwisterland al te koop is , Maar als die er is dan koop ik hem gelijk ;)

  3. breda
    24 juni, 2012 om 7:01

    Wat is nu het verschil tussen full HD en retina van ipad? Is het 1 beter dan de ander?

    Heb eindelijk de nieuwe ipad (thanks aan deze site, heeft mij over de streep getrokke), maar kan me niet voorstellen dat er nog betere schermen zullen komen, want ga je dat nog zien met je ogen?

    • Sam Rijver
      24 juni, 2012 om 10:52

      Het scherm van de iPad heeft nog steeds een hoop meer pixels. Als ze zo klein zijn maakt het alleen minder uit denk ik. Dit is zover ik kan inschatten, zonder het ding in het echt gezien te hebben, het enige scherm dat in de buurt kan komen van de iPad, maar nog steeds niet van hetzelfde pixeldichtheid niveau is (scheelt toch nog zo’n 20%).

      Ik weet niet hoeveel we meer/beter kunnen zien, ik ben verbaasd van het effect van retina op mijn ogen, dus wie weet kan dat nog een keer bij de ‘volgende stap’.

      • Erik
        30 juni, 2012 om 13:56

        Wat vooral verbazingwekkend te noemen is, is dat een hele hoop applicaties, websites, videos en wat niet meer helemaal niet die pixel dichtheid van het retina scherm ondersteunen.

        In de praktijk zie je er dus bar bar weinig van, maar ondertussen trekt het wel 4x meer data uit je databundel, loopt de accu sneller leeg en levert het per saldo géén betere prestaties op in games. Of wat te denken van de 4:3 aspect ratio wat in feite een verkeerde beeldscherm verhouding is voor het afspelen van widescreen HD films op de iPad?

        Tel daar nog eens bij op dat de kleuren net even onnatuurlijker en fletser overkomen en dat de scherpte en helderheid in de buitenlucht heel erg tegenvalt en je zult zien dat de New iPad een overgewaardeerd en gehyped product is.

        De hoeveelheid pixels zegt uiteindelijk helemaal niets en dat is ook precies waarom concurrenten met de HD IPS schermen focussen op HD kwaliteit en zich niet laten verleiden tot een ‘race om de meeste pixels per inch’.

  4. Ognjen
    24 juni, 2012 om 10:50

    Hij staat al in online folder van dynabyte hier is de link http://dynabyte.onlinetouch.nl/#/0

    mischien hebben jullie hier wat aan.

    • Martijn Chel
      24 juni, 2012 om 11:10

      Opvallender vind ik dat daarin gesproken wordt over een Qualcomm processor..

      • T.A Blet
        24 juni, 2012 om 12:59

        Hoe zit het eigenlijk met deze processor kwa gaming als nu al blijkt dat de Tegra3 uitvoering niet geschikt is om te gamen, veel sckokkende effecten, lagging.Dit als gevolg van het moeten aansturen van meer pixels ondanks een hogere kloksnelheid van 1.6Ghz.
        Het lijkt erop dat de Prime toch de beste allrounder blijft.
        Hogere resolutie schermen is slechts een hype, net zoals dat dunste tablet gedoe.

  5. Ognjen
    24 juni, 2012 om 11:14

    Ik denk dat het een fout van dynabyte is, maar dit betekent waarschijnlijke dat die morgen mogelijke te koop is. Alleen de prijs bevalt me niet zo hopelijke gaan mediamarkt of saturen voor wat minder aanbieden.

    • Martijn Chel
      24 juni, 2012 om 11:24

      Daar ga ik ook vanuit, maar het vreemde is dat ik hem nog nergens anders kan vinden.. Dat is uniek zeg maar. Blijf zoeken :) Prijs is weer belachelijk natuurlijk.

  6. Ognjen
    24 juni, 2012 om 11:36

    De prijs vind ik echt tehoog als je vergelijkt dat je hem in Zwisterland voor 640 met dock en 64GB kan halen. Maar ik ga vandaag toch langs de Saturn en zal kijken of ze wat meer informatie kunnen vertellen.

  7. Rik
    24 juni, 2012 om 12:35

    Weet iemand ook of de infinity tablet compatibel is met het dock van de transformer prime?

    • Martijn Chel
      24 juni, 2012 om 12:38

      Als het goed is wel ja, maar die bevestiging moet ik nog even afwachten.

  8. Timmy
    24 juni, 2012 om 13:11

    Ik ga gewoon voor de Acer A700 die is namelijk stukke goedkoper, en bied hetzelfde!!

  9. minhnodda
    24 juni, 2012 om 13:55

    De tablet lijkt alleen in 64 gb uitvoering te worden verkocht. Het lijkt nu also de consument gedwongen wordt een keuze te maken tussen de ‘high’ (infinity) en ‘low’ (300)-end tablet. Komt er geen 32 gb versie van de infinity? De acer 700 lijkt nu beter deal te zijn.

    • Martijn Chel
      24 juni, 2012 om 14:06

      Het lijkt er inderdaad op dat we het (in eerste instantie) met 64GB moeten doen. Vanuit het oogpunt van ASUS wel logisch maar kan me voorstellen dat het prijsniveau wel in een keer een stuk hoger is.
      Als een keyboard dock minder interessant is voor je lijkt me de A700 een goede keuze. Hou wel rekening met de lager geklokte processor en het minder heldere (geen IPS) display.

      • Joost
        24 juni, 2012 om 14:14

        De Acer a700 heeft volgens mij wel een IPS paneel, alleen zonder de + van asus erachter. (neemt niet weg dat de helderheid van de infinity beter is)

      • Martijn Chel
        24 juni, 2012 om 14:20

        Nou, naar wat ik gelezen heb gaat het om een eigen techniek van Acer en geen IPS. De fabrikant geeft aan dat dit hetzelfde resultaat moet geven als IPS maar uit recente reviews en video’s blijk dat dit toch een stuk minder is. Maar goed, display is dus minder idd ;)

      • Karim
        24 juni, 2012 om 14:47

        op de officiele site van asus staat dat er van de infinity ook een 32gb moet zijn/moet komen…

  10. Ognjen
    24 juni, 2012 om 17:37

    Ben net terug van dixons en saturn maar helaas weten beiden niet wanneer precies tekoop zal zijn. Wel ben ik achter gekomen dat er wel een 32GB beschikbaar komt met de prijs van zo 585 euro werdt me vertelt.

    • Martijn Chel
      24 juni, 2012 om 17:52

      Dat is jammer.. Zou Dynabyte dan een fout gemaakt hebben?
      Wel een vreemde (hoge) prijs voor de 32gb versie trouwens.

    • karim
      24 juni, 2012 om 18:02

      Is dat met dock?

  11. Ognjen
    24 juni, 2012 om 18:07

    Wat bedoel je met de fout van Dynabyte? ik heb de beeldscherm mee gekeken maar er was geen duidelijke omschrijving bij 32gb, daarbij verwachte Dixons drie weken geleden hun eerste lading van infiniy tablets en bij saturn staat ze in de distrubtie centrum daar wachten ze tot ze orders krijgen om ze te verzenden.

    • Martijn Chel
      24 juni, 2012 om 18:11

      Nou, dat zij hem al in de folder hebben staan. Dixons en Dynabyte is volgens mij hetzelfde moederbedrijf.

  12. Ognjen
    24 juni, 2012 om 18:15

    Is mogelijke, alleen lijkt me niet dat ze dan zoiets in een folder zetten. Volgens Dixons is het wel weer waarschijnlijke dat ze hem deze week krijgen alleen durven ze dat niet met volle 100% zekerheid te zeggen. Alleen hoop ik dat de 32GB versie ook direct wordt meegeleverd.

  13. Ognjen
    25 juni, 2012 om 9:09
    • Martijn Chel
      25 juni, 2012 om 9:35

      Thanks

  14. Rini Hoedemakers
    02 juli, 2012 om 19:22

    Vandaag lag hij bij de mediamarkt in Breda. Even mee gespeeld en ik moet zeggen dat ik onder indruk ben van dingen die ik ervan gezien heb. Hij voelt goed en solide aan. Wel prijzig.

  15. Martin Rademaker
    02 juli, 2012 om 23:31

    Ik heb hem net gekocht bij paraditgit in eindhoven zit nu op de oplader
    Morgen ff checken :-)

    • karim
      03 juli, 2012 om 7:23

      Goud of grijs?

  16. martin rademaker
    03 juli, 2012 om 16:54

    Grijs volgens mij is er maar 1 kleur tenminste bij paradigit

  17. Bram
    08 juli, 2012 om 16:24

    Heeft iemand een idee wnr de 32GB infinity tablet uitkomt? :)

  18. Martin Rademaker
    19 juli, 2012 om 15:09

    Ik heb er al 1 terug gebracht dat het scherm niet goed was een lijn in het beeldscherm na een paar dagen gebruik en ik denk dat ik deze dus ook terug breng soms een rare flikker als of het beeldscherm kappot gaat iemand ook problemen mee

    • Sam Rijver
      19 juli, 2012 om 21:55

      Het scherm op de Infinity die ze tijdens de persco vorige week hadden staan was ook van bedenkelijke kwaliteit. Ik heb daar nog samen met twee heren van de consumentenbond om staan te ‘lachen’. Dat we het ongelofelijk vonden dat ze daar met een scherm stonden met een veel te grote light-leak. Lijkt dus geen zeldzaam probleem. Ik ben nu met de derde 300T en dit is eindelijk een goed scherm, dus over de breedte zijn ze niet zo goed in schermen lijkt het.