Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Nvidia en Nyko lanceren PlayPad controllers voor gaming op Tegra tablets

Geschreven door
Geplaatst op7 juni 2012, 12:48 CategorieAccessoires

Een grote markt waar nog veel groeimogelijkheden liggen is de markt voor gaming op mobiele producten. Nvidia heeft al laten zien flink te investeren in games voor tablets met onder meer een eigen Tegra Zone winkel waar games gedownload kunnen worden die geoptimaliseerd zijn voor de Tegra processor. Ook op het gebied van controllers voor tablets gaat Nvidia nu meespelen.

De chipfabrikant is een samenwerking aangegaan met accessoire fabrikant Nyko om draadloze Bluetooth game controllers op de markt te brengen die speciaal afgesteld zijn voor tablets met een Tegra 2 of 3 processor maar ook werken met smartphones. Er komen twee controllers op de markt; de mobiele PlayPad en geavanceerde PlayPad Pro. De Pro versie beschikt over traditionele gaming opties met dual analoge controllers, een d-pad en schouderknoppen. De mobiele versie is wat kleiner en beschikt over een case en een opvouwbare stand om je tablet in de juiste positie te plaatsen. Nvidia ziet dit als een volgende stap op games in console-kwaliteit’ naar Tegra apparaten te brengen.

Nyko geeft aan dat er ook een Playground app gelanceerd zal worden waarmee het mogelijk is ook andere (niet Tegra) games te spelen op apparaten met Android 3.0 of hoger. De controllers moeten in de herfst op de markt verschijnen. De prijs moet onder de 50 dollar komen te liggen.

Bron: Engadget

  • Delen:

Reacties

  1. padfone
    07 juni, 2012 om 18:59

    kan ik deze controllers ook aansluiten op de padfone???
    een op mijn xbox????
    of kan ik (nog beter) mijn xbox controller aansluiten op de padfone???

    • Martijn Chel
      07 juni, 2012 om 20:28

      Poeh.. lastige vragen ;)
      Dat weet ik nog niet. Volgens mij maakt Nyko ook controllers voor de Xbox.
      Op de Padfone kun je ze uiteindelijk volgens mij wel aansluiten (Bluetooth), middels de app.

      • padfone
        07 juni, 2012 om 20:30

        ok bedankt :D

  2. Jack
    08 juni, 2012 om 18:39

    Ik had ook nog een paar vraagjes ;

    Is deze controller alleen voor android of ook voor IOS ?

    Ik ben momenteel van plan om binnekort ook een tablet te gaan halen, alleen hoor ik van veel mensen dat de (new) Ipad toch wel hoger staat aangeschreven dan andere, dus mijn twijfel zit nu tussen de nieuwe Ipad en de galaxy tab 2 10.1, ik zal hem gebruiken om te browsen maar ook vooral voor de games dus welke zou beter in mijn voordeel kunnen werken ? galaxy tab 2 kon ik al voor 340 halen waarin de Ipad 480 pff.

    • Martijn Chel
      08 juni, 2012 om 20:01

      Deze controllers zijn van wat ik uit het verhaal opmaak voor Android. Daar komt ook de app voor.
      Tja, ipad of Android. Dat is altijd de lastige vraag. Er zijn veel verschillen te noemen maar als je veel games wilt spelen dan heeft de iPad wellicht wat meer keuze wat betreft geoptimaliseerde games. Aan de andere kant, als je voor een Tegra 3 Android tablet kiest (geen Galaxy Tab 2 10.1) dan heb je ook een aantal mooie games.
      Wellicht zou de Retina resolutie van de iPad je nog over de streep kunnen trekken, dat is natuurlijk zeer fraai bij het kijken van films en spelen van games.
      Qua browsen is er naar mijn idee weinig verschil.

      Ik krijg overigens de Galaxy Tab 2 10.1 morgen of begin volgende week binnen voor een review.

      • Jack
        09 juni, 2012 om 9:58

        Oke bedankt ! Ik wacht dan mooi nog even de review af ^^ Maar ik denk idd dat de iPad me beter ligt. Vooral door het grote “games” aanbod, het scherm maakt me niet heel erg uit, maar ik hoor meer goeds van de kant van Ipad dan die van android. Zelf ben ik ook al in bezit van android toestel dus dan heb ik toch het beste van beide werelden :D

  3. Roland
    27 april, 2014 om 23:50

    Zijn deze controllers ook geschikt voor android tv’s, bijvoorbeeld van philips die er aan komen?

    • Martijn Chel
      28 april, 2014 om 12:25

      Dat durf ik zo niet te zeggen, dat ligt aan de ondersteuning die Philips gaat bieden.