App Review: Amazing Alex (HD) voor de iPad

16 juli 2012 2 Minuten 0 Reacties
AmazingAlexHD

In de categorie App Reviews belichten we interessante en populaire applicaties voor tablets middels een video. We kijken naar applicaties voor Android tablets en de iPad. Sam richt zich op applicaties voor de iPad en Martijn belicht Android applicaties. Mocht je op de hoogte willen blijven van de nieuwste app review video's, abonneer je dan op deze YouTube Playlist.

Amazing Alex (HD)

Eindelijk lijkt het erop dat Rovio geen nieuw (slap) aftreksel van Angry Birds meer kon verzinnen en hebben ze dus een nieuw spel gelanceerd. Amazing Alex lijkt gelukkig erg weinig op de immens populaire serie van Rovio en laat zowel de vogels als varkens met rust.

Het doel van dit spelletje is een succesvolle kettingreactie te creëren door verschillende voorwerpen op de juiste plek te plaatsen. De ene keer is het de bedoeling om de tennisbal in de mand te krijgen en de volgende keer een ballon kapot te laten knappen, er zijn een hoop van dit soort simpele doelen. Door plakken, darts, ballen, schommels enz. enz. te plaatsen in het level moet je het gegeven doel bereiken.

Er zijn op dit moment zo’n 100 levels en 35 voorwerpen die gebruikt kunnen worden (niet ieder voorwerp is in elk level beschikbaar). Maar Rovio pakt het slim aan door gebruikers zelf levels te laten ontwerpen en delen met de wereld. Rovio neemt dan wel alle rechten van je over maar op die manier kan de hele wereld het door jouw gemaakte level spelen. Ik heb het spel nog niet uitgespeeld maar ik kan me voorstellen dat dit voor een paar uur extra gameplay gaat zorgen, leuk.

Rovio heeft zowel de iOS als Android versie tegelijk gelanceerd maar er komen ook versies voor Windows Phone en zelfs voor het Mac en Windows platform. Daarmee is Amazing Alex straks net als Angry Birds een cross platform spel, maar je moet wel voor iedere versie betalen.

Ik ben zelf wel fan van dit soort games omdat er altijd maar weinig tijd voor geïnvesteerd hoeft te worden, de snel stijgende moeilijkheidsgraad en het ruime aanbod van levels en voorwerpen zal er waarschijnlijk voor verantwoordelijk zijn dat ik Amazing Alex nog honderden keren zal openen op mijn iPad, om zoveel mogelijk van de sterren te verzamelen. Want van verslavende game-mechanics hebben ze wel verstand in Finland.

Review video

App downloaden

iPad