Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Medion rolt update uit voor Android 4.0 ICS problemen LifeTab

Geschreven door
Geplaatst op5 juli 2012, 15:59 CategorieAndroid

De Medion LifeTab P9514 heeft de afgelopen maanden een aantal keer in de schappen bij de Aldi gelegen en uit reacties van bezoekers op Tablets Magazine en andere websites kunnen we opmaken dat deze tablet een redelijk succes was voor de supermarkt en Medion. Toch is het niet allemaal zo rooskleurig meer aangezien veel bezitters van de tablet last hebben van problemen.

De LifeTab P9514 werd door Medion standaard uitgerust met Android 3.2 Honeycomb maar daarbij kreeg je wel de belofte van een Android 4.0 Ice Cream Sandwich update. Vorige maand begon Medion met de uitrol van deze update maar helaas bracht de update een nieuw besturingssysteem dat vol zat met bugs en problemen. Zo spraken bezitters van de tablet over het trager worden van de tablet, het vastlopen van de tablet na de update, het niet meer opstarten van de tablet, het crashen van de browser, het spontaan aangaan van het display in stand-by stand en het wegvallen van de Wifi verbinding.

Op een eerder geplaatst artikel over deze problemen kwamen al reacties met mogelijke oplossingen voor sommige problemen maar veel gebruikers bleven last hebben van bepaalde issues. Gisteren heeft Medion zelf een update uitgebracht die een groot deel (wellicht alle) problemen zou moeten oplossen. De nieuwe update zal Over The Air (OTA) automatisch aangeboden worden wanneer je verbonden bent met een Wifi netwerk. Mocht dit niet mogelijk zijn dan kun je de update op de website van Medion downloaden. Deze heeft versienummer 4.0.3 release 2 meegekregen.

Wat de update precies inhoudt maakt Medion niet duidelijk maar uit recente reacties kunnen we opmaken dat blijkbaar nog niet alles opgelost is. Zo meldt gebruiker Urbansteel dat de camera app nog niet naar behoren werkt en teveel apps nog steeds crashen. Andere gebruikers melden dat het Wifi probleem in ieder geval is opgelost. Mocht je zelf ervaringen hebben met de nieuwe update, zowel positief als negatief, laat het dan hieronder even weten.

  • Delen:

Reacties

  1. Tineke
    05 juli, 2012 om 17:34

    Gisteravond de nieuwe update van Medion ontvangen.
    Zouden dan eindelijk alle problemen opgelost zijn, weer een goede draadloos internetverbinding en satellietontvanger voor mijn navigatiesysteem.
    Wat een vergissing.
    Krijg de Lifetab nu niet meer aan!!!!!!!
    Mailtje naar Medion verzonden, kijken wat ze nu gaan doen.

    • UrbanSteel
      05 juli, 2012 om 20:15

      Heb net een zeer onbeschofte medewerker van Medion aan de lijn gehad , ik belde met de opmerking dat ik nog steeds klachten had na de nieuwe update , dat sommige apps blijven hangen en dat de (video)camera nog steeds tikte .

      Als antwoord kreeg ik , aan de apps kunnen we niks doen , en voor de camera moest ik maar een nieuwe camera app downloaden , en dat hij voor mij verder niks kon doen .
      Ik vertelde dat ik al bij de eerste update een nieuwe camera app had ge download te weten Camera ICS en dat die ook tikte , hij bleef vertellen ik kan niks voor u doen , en toen ik over mijn garantie begon vertelde hij weer dat hij voor mij niks kon doen , daar sta je dan met je garantie .

  2. peter
    05 juli, 2012 om 17:41

    Bij mij hetzelfde fenomeen. Na de download en installatie zag het er in eerste instantie ok uit, doch deze morgen kreeg ik de lifetab enkel nog maar met een reset opgestart.

  3. René
    05 juli, 2012 om 20:00

    Ook gisteren de nieuwe update geïnstalleerd. Wifi instelling weer terug veranderd naar wpa2 beveiliging en start geluid weer geactiveerd. Alles lijkt weer na behoren te werken. Moet wel vermelden dat ik na de vorige update de tab terug gezet had op fabrieks instellingen en alles opnieuw geïnstalleerd.

    • Tineke
      05 juli, 2012 om 20:59

      Ik had na de eerste update ook de tab terug gezet naar de fabrieks instelling en het geluid uit gezet. Is nu echt “dood”.

  4. Tineke
    05 juli, 2012 om 21:19

    Heb de update gisteravond opgestart en ben naar bed gegaan. Vanochtend deed hij dus niets meer. Nu een reset gegeven en vroeg de tab of ik de update wilde toepassen, blijkt dus dat de tab in zijn “slaap” modus is gegaan en niet meer via een normale start opgestart kon worden maar alleen via een reset. Update is nu klaar en alle apps staan er nog op.
    Het wifi signaal is nu uitstekend. Fijn dat het nu eindelijk weer werkt. Misschien is het handig als Medion voortaan eerst een mailtje verstuurd naar alle gebruikers met informatie.

  5. rob
    05 juli, 2012 om 23:24

    Eindelijk goed nieuws.

  6. Co
    06 juli, 2012 om 13:36

    Ook ik had na het installeren van het nieuwe ICS last van de meeste problemen zoals in bovenstaande berichten beschreven. Het was een griote teleurstelling en ik had spijt dat ik een lifetab had aangeschaft. Ook na de laatste update van medion zijn zeker niet alle problemen opgelost. Weliswaar is de wifiverbinding verbeterd, maar kan ik te tab na gebruik vrijwel niet meer normaal via de aan/uit schakelaar uitzetten. Pas na tig keren lukt het me. Zeer irritant.
    Als de problemen niet op korte termijn door Medion worden aangepakt ga ik Medion op mijn garantie aanspraken wijzen. Feit is dat ik nimmer meer apparatuur van Medion zal aanschaffen.

  7. UrbanSteel
    07 juli, 2012 om 13:50

    Op een Duits forum ;
    Honeycomb recovery Tool
    http://www.android-hilfe.de/medion-lifetab-p9514-forum/261787-lifetab-startet-nicht-mehr-nur-noch-enter-ota-recovery-4.html
    Als de data download niet werkt , mij even mailen , ik heb hem wel kunnen binnen halen , en dan kan ik je een link geven via WeTransfer .

    Heb het zelf nog niet gedaan , daar ik helemaal niet thuis ben in linux.

    Question ;
    @axelth:

    is this the original Medion LT P9514 image with 3.2 (HC) (LTrecHC.tar.gz)? With all the stuff which came on original instalation when bought in Aldi/Hofer (Games (Dungeons or. sth, and another Space game), Drawing pad…)?

    Thank you for your answer and regards, TomazO!!

    Answer ;
    Yes, with all Aldi Software. Dont know if Hofer has extra. btw download OTA Upgrade, unzip and you will find all app and pre_in.
    Regards
    axelth

  8. Corry Hebbelinck
    07 juli, 2012 om 16:01

    Heb ook ervaren dat na de update van 4.0 ik mijn tablet niet meer kon opstarten. Heb naar Medion gebeld en die hebben mij een harde reset aangeraden. Tablet is dan opgestart maar met vermelding dat er een update was voor de 4.0.
    De medewerker van Medion heeft toen gezegd dat ik dit eerst moest doen maar dat hij daar niet kon op wachten.
    Kan ik ergens wel begrijpen. Heb toen de update gestart met als resultaat dat ik de tablet nu helemaal niet meer kan opstarten , ook niet met een harde reset.
    Heb nu een mail naar Medion gestuurd en hoop op een oplossing, uiteindeljk kost het toestel wel 400 euro en is het nog geen 3 maanden oud !!!

  9. eric
    07 juli, 2012 om 21:07

    Heb die eerste update gedaan en mijn tablet kon bijna niet meer opstarten en had een heel slechte wifi verbinding.
    Na die 2de update weer alles ik.De tablet draait super en ik heb een betere wifi verbinding dan van te voren.
    Toch goed gedaan medion.
    Groetjes een tevreden klant

    • UrbanSteel
      07 juli, 2012 om 21:15

      En de tik bij de videocamera ?