Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Televisie kijken op je tablet met de Belkin @TV Plus

Geschreven door
Geplaatst op27 juli 2012, 12:14 CategorieAccessoires

Er zijn al verschillende manieren om TV (series en films) te kijken op je tablet maar om het allemaal nog net wat eenvoudiger te maken en toegang te bieden tot alle kanalen binnen je digitale TV abonnement lanceert Belkin de @TV Plus G1V1000. Dit apparaat is te vergelijken met de Slingbox en maakt het mogelijk overal TV te kunnen kijken via de decoder die thuis staat.

Zo kun je middels een tablet, smartphone of laptop verbinding maken met de digitale TV decoder en waar je ook bent de TV kanalen bekijken. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een Wifi verbinding of een 3G/4G internet abonnement. Nou is dat laatste wellicht alleen een optie als je een zeer grote bundel hebt anders kan dit wel eens in de kosten gaan lopen.

Eenmaal verbonden met de @TV Plus G1V1000 en de decoder is het mogelijk om live TV programma’s, series en films op je mobiele apparaat te bekijken middels de bijbehorende applicatie. Hiermee kun je schakelen tussen programma’s en ook kun je programma’s opnemen. Binnen je thuisnetwerk kan de TV content naar acht apparaten tegelijkertijd gestreamd worden. Mocht je buitenshuis kijken dan kan maximaal één mobiel apparaat toegang krijgen.

De Belkin @TV Plus G1V1000 is leverbaar vanaf augustus en heeft een adviesprijs van 199,99 euro.

  • Delen:

Reacties

  1. Tuur
    30 juli, 2012 om 13:56

    werkt dit ook met Belgische aanbieders zoals bv digitale TV van Telenet?
    En kan je dan afzonderlijk naar een ander kanaal kijken dan bv degene die op tv naar iets aan het kijken is?

    • Martijn Chel
      30 juli, 2012 om 14:03

      dat zou inderdaad moeten werken. Het laatste punt is niet het geval zoals ik het begrijp. Zie je tablet/smartphone als een soort afstandsbediening met display.

  2. jan oppers
    25 oktober, 2012 om 9:03

    Dit werkt inderdaad met telenet. Maar de digicorder staat niet standaard bij de modellen, ik heb dit zelf moeten trainen (aanleren) nadat ik me suf heb gezocht naar het merk en model van de telenet-digicorder. De kwaliteit van de doorgestuurde beelden is goed, niet uitstekend maar gewoon goed.

    als iemand hulp nodig heeft bij het instellen van dit toestel voor de Belgische Telenet, kan je mij mailen op jan at dekookerij dot be

  3. Dany
    02 februari, 2013 om 12:16

    Beste Jan Oppers,

    kan je me a.u.b. de instellingen doormailen voor de Belkin@tv Plus

    dank bij voorbaat

    Dany Sporen

    • jan oppers
      02 februari, 2013 om 13:18

      Dany, naar welk mailadres? :-)

      • Dany
        05 februari, 2013 om 1:17

        Beste Jan Oppers,

        mijn e-mail is
        dany.sporen@gmail.com

        dank bij voorbaat
        Dany

      • Dany
        07 februari, 2013 om 0:28

        Dag Jan,

        zou U mij a.u.b. de instellingen doormailen voor Telenet

        dank bij voorbaat

        Dany

  4. Dany
    02 februari, 2013 om 20:35

    Dag Jan,

    mijn e-mail adres is dany.sporen@gmail.com

  5. Laga
    17 maart, 2013 om 19:14

    Dag Jan,
    Kan je mij ook de telenet instellingen doormailen aub ?
    Joost.laga@advalvas.be
    Alvast dank,
    Joost

  6. Laga
    17 maart, 2013 om 19:16

    Dag Jan,
    Bijkomend vraagje : waar hebben jullie het toestel gekocht ?
    Alvast dank,
    Joost