Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

DWiT: Deze Week in Tablets #48

Geschreven door
Geplaatst op27 augustus 2012, 12:56 CategorieAndroid

Na twee weken vakantie is er weer voldoende te bespreken en dus het het tijd voor de wekelijkse podcast. Samen met Sam bespreek ik elke week de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen op het gebied van tablets, applicaties en mobiele besturingssystemen van afgelopen week. Naast kort nieuws gaan we ook dieper in op diverse ontwikkelingen.

Deze week hebben we het natuurlijk uitgebreid over de rechtszaak tussen Apple en Samsung, en de uitspraak die de jury eerder deze week deed. Daarnaast kijken we naar de Jelly Bean update voor de Transformer Pad 300, de ervaringen met Android 4.0 Ice Cream Sandwich op de Transformer Pad Infinity TF700 en de beschikbaarheid van de Google Nexus 7 in Nederland. Ook hebben we het kort over de nieuwe Archos G10 XS serie tablets, Microsoft’s Surface tablets en cadeaubonnen voor de Google Play Store.

[powerpress]

Mocht de player niet lijken te werken is het mogelijk dat je de pagina een keer moet verversen. Heb je iTunes? Neem dan hier een gratis abonnement op onze podcast. Gebruik je een andere applicatie? Neem dan een abonnement via onze Feed.

Gerelateerde artikelen

  • Delen:

Reacties

  1. Erik
    27 augustus, 2012 om 15:09

    Sam jongen, je laat je wel heel heel erg kennen als reusachtig hypocriete Apple-fan hier.

    De echte innovatie zat in de iPhone die ‘helemaal anders’ was?? Wat een gigantische onzin. Dan heb je vrees ik toch een beetje onder een steen geleefd in de periode voor de iPhone en ten tijde van de komst van de vele PDA’s en kort daarna de Windows mobile gebaseerde touch screen telefoons, de eerste ECHTE smartphones dus, en zelfs wat telefoons die qua vorm en functie al heel erg leken op de latere iPhone terwijl ze niet of slechts gedeeltelijk een touchscreen hadden.

    Ook gaat het Apple helemaal niet om de patenten, anders zouden ze Google wel aanvallen op het Android OS zelf in plaats van Samsung als fabrikant.

    In de TV wereld draait niemand winst? Ook al niet waar.

    Sam, bij je park voorbeeld en later bij je tante met de LG haal je ook op een bijzonder slecht doordachte manier de pure merkbekendheid van Apple en product overeenkomsten door elkaar alsof dat zondermeer hetzelfde is.

    Apple is een bekender merk, natuurlijk vragen mensen dan of het een iPad is en niet of het bijvoorbeeld een Asus Transformer Infinity is, want die HER-kennen ze gewoon minder goed.

    Wat de personen die ‘Hey is dat een iPad roepen?!’ namelijk ECHT herkennen is dat jij met een TABLET in je klauwen staat te filmen o.i.d.

    Ik wil niets persoonlijk maken, maar als het nou gaat om de tante met de iMac, dan is het wel opvallend dat je meteen al zegt dat ze niets met die iMac kan. Was het niet Apple die altijd roept dat hun producten zo goed werken dat iedere nitwit ermee uit de voeten kan?

    Ook vraag ik mij toch af wat een tante precies denkt met een LG gekocht te hebben, want doelde zij niet gewoon op SMARTPHONE in plaats van iPhone in die context??

    Ik kan uiteraard niet beoordelen hoe slim jouw tante werkelijk is en in feite doet dat er niet zo toe, maar om te veronderstellen dat de producten zodanig op elkaar lijken dat dit soort vergissingen normaal geacht moeten worden gaat veel te ver.

    Voor wat betreft Jelly Bean, Ice Cream Sandwich en oudere Android versies blijkt ieder keer weer dat je niet weet hoe je ermee om moet gaan. Ik heb werkelijk waar sinds Honeycomb nog nooit problemen met de stabiliteit van Android meegemaakt. De paar apps die force closed werden, bleken zélf fouten te bevatten, die veelal na een update verholpen waren.

    Als je zelf te lui of laks bent om apps te sluiten op de voor Android te doen gebruikelijke manier, dan heb je er zelf schuld aan of de stabiliteit veranderd.

    Overigens geldt dit ‘vol lopen’ van het geheugen voor iPhones en iPads ook gewoon en ook daar geldt dat je niet te veel te gelijk moet willen. Bovendien is Android wél in staat om meerdere apps tegelijk te draaien, iets wat iOS nog steeds niet kan.

    Het is nogal overdreven om te roepen dat Android nu pas sinds Jelly Bean qua stabiliteit volwassen genoeg is geworden t.o.v. iOS. Wat ik wel zelf óók merk is dat sinds de komst van de quad core processoren in Android tablets, het Android OS toch echt een stuk beter functioneert. Ook al bleek tot nu toe dat ook een Android OS update iedere keer tot snelheidswinst bleek te lijden, ook op dual core tablets.

    (Iets wat spijtig genoeg de nieuwe Mountain Lion OSX niet doet op mijn MacBook Pro!!)

    Voor wat betreft tablet apps geldt echt dat er een hele hoop apps beschikbaar zijn en dat worden er iedere dag nog meer. Puur in aantal scheelt het totaal aantal apps tussen iOS en Android slechts zo’n 30.000, apps die je sowieso al nooit allemaal ook maar zult willen downloaden. Op iOS zie ik bovendien echt net zo veel jiggsaw puzzle onzin voorbij komen als op Android.

    Als je verder kijkt en denkt aan bijv. Angry Birds, alle social media apps, Adobe Photoshop Touch, Polaris Office en wat niet meer, dan zul je toch moeten toegeven dat de apps op Android een gigantische inhaalslag al hebben gemaakt. En dat zal nog wel blijven doorgaan gezien de grotere vrijheid die ontwikkelaars krijgen.

    • Martijn Chel
      27 augustus, 2012 om 15:19

      Even een opmerking van mij over de TV industrie (die ik maakte);
      Samsung is de enige die (een beetje) winst maakt, maar die zin kon ik niet afmaken :). LG komt steeds dichterbij en zal dit jaar ook in het zwart komen waarschijnlijk. Neemt overigens niet weg dat die markt compleet verzadigd is op dit moment en dat alle fabrikanten moeite hebben er winst uit te halen.

      • Erik
        27 augustus, 2012 om 15:37

        Misschien maak je hier een onbewust verschil tussen hele vette winst en marginale winst of iets dergelijks, want de vele merken hebben nog steeds een prima bestaansrecht in de TV markt.

        De algemene afname van TV verkoop hangt denk ik vooral samen met de globale crisis waarin we momenteel zitten en er zit nog voldoende rek in HD en later nog super HD en de combinatie met 3D om nog bijzonder veel geld te verdienen in de TV markt.

        Als TV merk staat Samsung natuurlijk goed bekend en voor de desktop monitor schermen doen het al jaren heel goed, maar ik denk dat LG niet de enige tweede is die winst maakt.

        Aangezien dit een tablet website is zal ik er niet verder op door gaan, maar uiteindelijk draait het voor deze merken in de TV markt net zo goed om winst maken. In deze crisistijd hebben een aantal merken wel gekozen voor een minder agressieve release van nieuwe producten.

      • Martijn Chel
        27 augustus, 2012 om 15:52

        Dat zie je echt fout Erik. Ik heb het puur over TV (LCD en plasma) en niet over monitoren en andere displays. Op dit gebied hebben fabrikanten het heel zwaar en dat is niet alleen door de economische crisis en mindere verkopen. Dit komt voornamelijk door de steeds kleiner wordende marges omdat consumenten een steeds lagere prijs verlangen. Zowel Philips als Panasonic als Sony draaien hierdoor (met andere redenen natuurlijk) dik verlies. De TV markt is voor hen echt niet rendabel op dit moment, iets dat je terugziet in de opkomst van nieuwe technieken in de hoop hier een premium prijs voor te kunnen vragen. Ook verkleinen fabrikanten, waaronder Sony en Panasonic, in aanbod en focussen zich op een aantal series. Philips is helemaal duidelijk aangezien de fabrikant onlangs in een joint venture ‘overgenomen’ is.

    • Martijn Chel
      27 augustus, 2012 om 15:31

      Daarbij wil ik even zeggen dat het verhaal over de stabiliteit van Honeycomb en ICS niet uit de duim gezogen wordt. Sam (en ik ook) is niet de enige die dit zegt. Dit lees je terug in veel reviews. Dat jij er als consument geen last van hebt kan ook te maken hebben met een ander verwachtingspatroon of het ‘goed praten’ van minpunten. Daarbij vind ik het app-aanbod zeker gegroeid maar dat neemt niet weg dat Android voor tablets nog ver achterloopt. Ik mis (als Android gebruiker) veel voor tablets geoptimaliseerde apps, iets wat je ook vaak als minpunt terugziet in andere reviews.
      Over dat de iPhone helemaal anders was denk ik dat je het vooral in de richting van de software en de combinatie van software met hardware moet zoeken. Dat was wel degelijk een compleet nieuwe ervaring.

      • Erik
        27 augustus, 2012 om 17:13

        Tjonge, dat is nogal een heftige claim, want ik praat helemaal niets goed. Jullie verzuimen allebei aan te geven wat dan precies dat stabiliteitsprobleem zou zijn.

        Het aantal Android apps wat door het systeem geforceerd afgesloten wordt is tot nu toe op 1 hand te tellen geweest.

        Het hele systeem is verder zelfs nog nooit gecrasht op welk van mijn Android apparaten dan ook.

        Een vergelijkbare ervaring heb ik met mijn MacBook Pro, iPhone en iPad2. Daarop crasht ook wel eens wat en dat gebeurd net zo goed slechts zeer zeer zelden.

        Is dan daarom iOS ook opeens instabiel? Of wat te denken van de vertragende werking van Mountain Lion OSX?

        Goed, de Samsung apps zoals de Music en Video Hubs zijn vrij zwaar, maar dat klopt ook met wat ze doen. Het inladen van video’s en een preview tonen kost nou eenmaal wat extra rekenkracht t.o.v. het uit hebben staan van zoiets. Belangrijk is dat dit desondanks nergens leidt tot vervelende situaties of crashes.

        Ik heb verder amper ervaring met andere merken Android tablets dan Samsung, maar voor wat betreft de tablets die ik wel bezit ben ik zeer tevreden.

        In principe valt ook te constateren dat crashes sowieso bijna altijd liggen aan de specifieke apps zelf en niet het OS. Dat is bij Apple ook heel vaak zo.

        Als het gaat om de iPhone die zo anders was moet ik je toch een beetje teleurstellen, er zijn echt legio voorbeelden van features die veel minder uniek zijn op de iPhone dan je zo zou denken. Dat Apple dit alles heeft samengeraapt in één enkel apparaat is natuurlijk wel weer hun verdienste, maar ik denk niet dat je op dat punt kunt stellen dat ze de eerste en dus de enige mogen zijn.

        Het voert wat te ver om hier een eindeloze discussie van te maken, maar in feite waren er al een hoop touch screen gerelateerde functionaliteiten onderdeel van andere al bestaande telefoons en er waren ook al designs die behoorlijk in de buurt kwamen van de iPhone.

        In feite heeft de eerste iPhone niet veel meer gebracht dan een hoogwaardiger kwaliteit touch screen met een nieuw operating systeem van Apple, verpakt in een mooi ontworpen telefoon. Daarbij bleek de accu een groot succes en kreeg je een goede kwaliteit voor je geld.

        Ik zie totaal niet wat de eerste iPhone buiten het eerdergenoemde dan zo bijzonder maakte. En hoewel je natuurlijk een voorkeur mag hebben voor iOS met slimme features waaronder multi-touch (wederom geen Apple uitvinding), snap ik de hele hype omtrent de iPhones eigenlijk nog steeds niet en dat terwijl ik ze zelf ook in gebruik heb gehad.

        Van simpele dingen tot slide-to-unlock tot het vegen om naar een ander homescreen te gaan, veel van die dingen bestonden al voor de iPhone.

        Ik ben wat dat betreft erg benieuwd waar de rechtzaken tussen Motorola (Google dus) en Apple gaan eindigen.

      • Martijn Chel
        27 augustus, 2012 om 17:23

        Dat is geen claim, ik zeg ook ‘kan’ en daarbij het verwachtingspatroon. Ik zeg verder alleen dat we hier niet de enige in zijn.
        En, wij verzuimen aan te geven wat de stabiliteitsproblemen zijn? Ik zou zeggen; lees de reviews eens door, met name die van de Transformer Pad 700 en 300, die zijn recent. Daar wordt duidelijk aangegeven wat de problemen zijn. Die hebben niks te maken met slechte apps want het gaat net zo goed over de browser of de app launcher, apps die door Google ontwikkeld zijn.
        Dat jouw tab en smartphone geen problemen hebben; Top! Maar dat betekent niet dat wij uit onze nek lullen, helaas. Ik heb laatst ook al eens aangegeven dat wij vaak ook preproductie modellen krijgen, wat een van de oorzaken kan zijn. Alleen is het probleem dat wij dit 9 van de 10 keer niet weten en er ook niet omheen kunnen. Dit is wat fabrikanten aanbieden om te reviewen. Overigens betekent dit niet dat dit hét probleem is. Het kan alleen in sommige gevallen voor bepaalde problemen het verschil maken.

      • Erik
        27 augustus, 2012 om 23:20

        Toch blijft het vreemd dat de eindgebruiker in veel gevallen gewoon nergens last van heeft. Bekijk het eens vanuit mijn perspectief. Ik kom geen problemen tegen en geloof me mijn tablets zijn echt totaal niet speciaal. Eerlijk gezegd geloof ik ook niet in je preproductie theorie, meestal wordt toch echt gemeld wanneer het om een demo of preproductie model gaat. Niet in de laatste plaats omdat eventuele problemen meteen de review beinvloeden.

        Over de Transformer kan ik niet oordelen, maar ik ben het niet die generaliseert omtrent algehele stabiliteitsproblemen van Android ICS, honeycomb of jelly bean. Nogmaals, ik heb dus nergens last van en vermoed dat Jelly Bean alles nog beter maakt.

        De hele suggestie dat Android nog steeds last heeft van kinderziektes is wat mij betreft gewoon onzin. Op de meeste apparaten en zelfs de apparaten die jullie noemen draait het voor velen gewoon stabiel. Doen jullie iets verkeerd?

      • Martijn Chel
        27 augustus, 2012 om 23:31

        Dag Erik,
        Mijn ‘preproductie theorie’? Vind ik nogal beledigend. Wij krijgen, net als elke andere website die er enigszins toe doet, exemplaren toegestuurd en soms zijn dit ppm, zonder dat dit expliciet gemeld wordt. Het waarom moet je maar aan de fabrikant vragen. Zij gaan er vanuit dat deze modellen presteren zoals ze zouden moeten, dat is wellicht de reden. Ik geef alleen aan dat dit, zoals we al eens meegemaakt hebben, kan zorgen voor bepaalde verschillen tussen onze en consumenten ervaringen. Denk aan bugs die later pas opvallen bijvoorbeeld.
        Dat je denkt dat wij iets verkeerd doen zegt naar mijn idee ook genoeg. Als wij iets verkeerd doen, dan zijn er een hoop andere sites die ook iets verkeerd doen en dat lijkt me zeer sterk. Bovendien is er lastig iets verkeerd te doen aan een browser opstarten bijvoorbeeld.
        Maar goed, ik denk dat het begin van een zinvolle discussie is dat je elkaar in ieder geval gelooft qua eigen ervaringen. Je komt naar onze website voor informatie en ervaringen maar als je mij op dit gebied al niet gelooft dan heeft dat ook weinig nut naar mijn idee.

      • Sam Rijver
        27 augustus, 2012 om 23:42

        Het is heel fijn dat je zo blij en tevreden bent met jouw ervaringen op het Android platform. Dat is je van harte gegund. Of die tevredenheid voorkomt uit een lagere lat, pure mazzel of wat dan ook zal me een zorg zijn. Je baseert je ervaringen op beperkte hardware en generaliseert er vervolgens lustig op los. Je acht jezelf in een betere positie om een oordeel te vellen over Android. Ik zal je uit proberen te leggen waarom ik denk dat wij in een betere positie verkeren om hier wat zinnigs over te zeggen.

        We besteden uren per dag aan het runnen en up to date houden van deze website. Het vinden van nieuws gaat via andere sites, waardoor we uren per dag lezen op allerlei bronnen. We vinden daar niet alleen nieuws maar ook gebruikerservaringen. Zoals je door de vele reacties op jouw comments hier heb gemerkt houden we ook de reacties op onze site in de gaten, iets wat ons ook van bergen gebruikservaringen voorziet. Dan zijn er nog de dagelijkse mailtjes met vragen en klachten natuurlijk. Daar bovenop hebben wij sinds het begin van deze website tientallen verschillende tablets in bezit gehad, veelal toegestuurd door grote webshops en fabrikanten. Daar hebben we ruime tijd mee doorgebracht en uitgebreide reviews van geschreven en uren video van geschoten. Dat zijn onze gebruikservaringen en die delen wij via deze site.

        Het lijkt me verstandig dat je jouw eigen blog gaat beginnen en daar lekker je tevredenheid over Android met de wereld gaat delen, gebaseerd op jouw eigen methodes en afgemeten tegen je eigen lat. Dan doen wij het hier op de onze.

      • Erik
        28 augustus, 2012 om 0:37

        “Je baseert je ervaringen op beperkte hardware en generaliseert er vervolgens lustig op los. Je acht jezelf in een betere positie om een oordeel te vellen over Android.”

        Ik generaliseer helemaal niet, ik geef notabene hier en daar gewoon aan op welke apparaten ik mijn mening baseer. (Samsung GSII, GSIII, Tab2 10.1, Note 10.1 en eerder nog een Sony Xperia 10 mini. Allemaal Android apparaten en ik gebruik Android al sinds Android 1.6.

        Ik zeg op grond daarvan nog steeds dat ik die instabiliteit totaal niet terug vind bij de apparaten die ik heb.

        Dat jij een nogal hoge pet van jezelf op hebt Sam, was mij al lang duidelijk. Hetzelfde geldt voor je gezwets over die rechtzaak.

        Ter info, het marktaandeel van de iPhone is wereldwijd echt slechts 19%:

        “Despite being a driving force in phone development since the iPhone was launched in 2007, Apple has only 19 percent of the worldwide smartphone market, according to IDC. The high price of the iPhone keeps it out of the reach of many consumers. Meanwhile, Android phones have 64 percent of the market.”

        De totale wereldwijde smartphone markt hebben we het dus over.

        De cijfers waar jullie mee kwamen waren de cijfers van het marktaandeel van Apple in de VS.

        Bovendien is die 1,05 miljard dollar boete gelijk aan ongeveer 1.5% van de jaarlijkse omzet van Samsung en heeft de uitspraak met name effect op telefoons die sowieso al amper verkocht worden in de VS.

        Ook is het laatste woord nog (lang?) niet gezegd in deze rechtzaak, aangezien Samsung in hoger beroep gaat en al gezegd heeft tot de Supreme Court door te willen procederen.

        “Maar goed, ik denk dat het begin van een zinvolle discussie is dat je elkaar in ieder geval gelooft qua eigen ervaringen. Je komt naar onze website voor informatie en ervaringen maar als je mij op dit gebied al niet gelooft dan heeft dat ook weinig nut naar mijn idee.”

        Ik doelde op de preproductie modellen en dat jij bepaalde problemen dáár aan wijt. Verder heb ik geprobeerd uit te leggen dat mijn ervaringen met Android haaks staan op wat jullie met grote regelmaat roepen alsof het met ieder Android apparaat slecht gesteld is met de stabiliteit. Met alle respect, maar dat is echt flauwekul van de hoogste plank. Zelfs bij telefoons of tablets met minder high-end hardware.

        Dat heeft verder echt totaal niets met het niet geloven van jullie ervaringen te maken. Ik geloof best dat jullie problemen tegen komen, maar ik geloof niet dat jullie vervolgens kunnen stellen dat elk Android product stabiliteitsproblemen heeft, want dat is gewoon niet zo.

        “We besteden uren per dag aan het runnen en up to date houden van deze website. Het vinden van nieuws gaat via andere sites, waardoor we uren per dag lezen op allerlei bronnen. We vinden daar niet alleen nieuws maar ook gebruikerservaringen. Zoals je door de vele reacties op jouw comments hier heb gemerkt houden we ook de reacties op onze site in de gaten, iets wat ons ook van bergen gebruikservaringen voorziet. Dan zijn er nog de dagelijkse mailtjes met vragen en klachten natuurlijk. Daar bovenop hebben wij sinds het begin van deze website tientallen verschillende tablets in bezit gehad, veelal toegestuurd door grote webshops en fabrikanten. Daar hebben we ruime tijd mee doorgebracht en uitgebreide reviews van geschreven en uren video van geschoten. Dat zijn onze gebruikservaringen en die delen wij via deze site.”

        Dat is misschien wel precies de reden waarom jullie ‘grote bergen met gebruikers-ervaringen’ kennelijk dus onbetrouwbaar zijn.

        In plaats van eerst en vooral uit EERSTE HAND te oordelen over producten, iets wat jullie alleen met die ‘tientallen’ producten doen die je ook daadwerkelijk ontvangen hebt, gaan jullie af op een hele rits aan commentaar elders beschikbaar op het internet.

        De vooringenomenheid van jullie zal dan ook groot zijn en hoewel ik alle 112 video’s nog niet gezien heb, ben ik nog geen enkele video tegen gekomen waarin instabiliteit ter sprake komt??

      • Sam Rijver
        28 augustus, 2012 om 0:50

        Man hou toch op. We hadden het helemaal niet over marktaandeel maar over de winst die gemaakt wordt in de markt.

        We mogen onze reviews en meningen niet baseren op onze eigen ervaringen die soms deels gepeperd zijn met de gebruikservarigen die we van anderen kennen, maar je verwacht duidelijk dat we onze meningen en reviews baseren op _jouw_ ervaringen.

        Wie heeft er dan de hoge pet op van zichzelf?

    • Sam Rijver
      27 augustus, 2012 om 15:39

      Oe! Je hebt me betrapt Erik. Hoop dat Apple nog wel blijft betalen nu.

      • Erik
        28 augustus, 2012 om 0:55

        Een goed voorbeeld van je vooringenomenheid Sam is overigens die Asus Transformer TF700T gaming video waarin je probleemloos allerlei games speelt en aan het einde roept dat het niet heel bijzonder is. Ik zie geen lag, geen happering, het laden gaat snel, de besturing gaat soepel en direct en toch is het kennelijk nog steeds slecht (lees: niet goed genoeg)?

        Wat je zegt over die resolutie geldt bovendien met het grootste gemak ook voor games op o.a. de iPad 3 of zelfs een PC. Als de games die hogere (of hoogste) resolutie niet ondersteunen ga je dat verschil dus niet op dat vlak zien. De meeste games zien er het beste uit op de maximale native resolutie van de tablet, vooral wanneer deze hetzelfde is als de resolutie van de game. Zo is het mijn ervaring dat de meeste HD games er nog steeds het mooiste uit zien en de realiteit is dat de meeste nieuwe tablets full HD beeld geven.

        Nu moet je helemaal niet denken per sé de vergelijking te moeten maken met de iPad 3 in het betreffende filmpje, maar naar mijn idee is er sowieso nog een hoop wat zal moeten veranderen voordat welke tablet dan ook kan profiteren van een hogere resolutie. Ik denk dat Asus hiermee ook een klein beetje vooruit loopt op zaken, maar het is natuurlijk niet slecht om een hoge resolutie aan te bieden.

        Wel vind je naar mijn idee de kracht van de Tegra 3 processor weldegelijk mooi terug in de toegevoegde effecten in een hele hoop games die dan opeens wel beschikbaar zijn. Iets wat meteen ook niet ten koste gaat van de snelheid van de betreffende games. Geloof het of niet, maar dat is momenteel ook de grootste verandering die je zult zien tussen de iPad 2 en iPad 3 wanneer het gaat om games.

        Waarom je het gamen af doet als niet bijzonder is mij vervolgens toch echt een raadsel.

        Goed, de prijs van 700 euro is voor mijn smaak of voorkeur met gemak te hoog en het is de vraag of de tablet zo’n bedrag echt waard is, maar met de keyboard dock zit er meer laptop-achtige functionaliteit in dan bij de meeste andere tablets die beschikbaar zijn.

      • Martijn Chel
        28 augustus, 2012 om 1:16

        Wow.. Dat was een vrij positieve review over de gaming prestaties van de TF700T en jij weet het nog te gebruiken om af te kraken. Slecht? Niet bijzonder is dus hetzelfde als slecht? Nee, dat is zeker een logische conclusie van je. Niet bijzonder kan ook inhouden dat de prestaties qua gaming op hetzelfde niveau als de goedkopere Tegra 3 tablets als de Iconia Tab A510, Toshiba AT300 of Transformer Pad 300 liggen en dat hetdie extra 300 euro dus niet waard is wat dat betreft. De ervaring wordt zelfs ‘prima de luxe’ en ‘goed’ genoemd. Wat wil je nog meer? Tegra 3 voordelen qua effecten worden ook letterlijk genoemd.
        Sorry hoor, maar op deze manier ben ik er echt klaar mee. Je probeert het wel te zoeken.

    • Rudy
      27 augustus, 2012 om 23:50

      Ik zou hier normaal niet op reageren was het niet mijn ervaring deze zomer in Schotland.
      En ik verzin dit niet.
      Ik sta te filmen met de IPad in mijn handen.
      Roept een kind : hey daddy look a tablet.
      Waarop de vader antwoord : no that is an IPad.

      Lol
      I rest my case.

  2. Erik
    27 augustus, 2012 om 15:29

    Voor wat betreft de Samsung Galaxy Note 10.1, ik zei het in mijn eigen korte review op deze site ook al. Het klopt inderdaad dat de bouw kwaliteit minder stevig is dan de Tab2 10.1. Dat is dus een feit waar ook een Android of Samsung fan niet omheen kan.

    Die van mij voelt echter ook weer niet flexibel of te goedkoop aan.

    Ik ben verder inderdaad dik tevreden met deze tablet, maar het punt van de bouw kwaliteit moet weldegelijk als minpunt gezegd worden in welke review dan ook.

    Ik denk dat op Android Police genoeg mensen zitten die best kunnen wachten op een eventuele volgende Note 10.1 en ook zullen er ongetwijfeld ook iPad bezitters tussen zitten die reageren. Daar is ook niets mis mee. Ik denk dat voor de gemiddelde Android fan ook geldt dat ze door de goede concurrentie tussen fabrikanten onderling ook de duidelijk keuze KUNNEN maken om de Galaxy Note 10.1 níet te kiezen. In plaats van als een mak schaap de iPad tot in de hemel te prijzen, terwijl ze misschien zat minpunten zijn tegen gekomen.

    ‘Als je eenmaal vijfhonderd euro weggebracht hebt naar een winkel..’

    Sorry, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Als een product niet goed GENOEG is, dan kun je binnen pakweg 7 dagen sowieso je geld terug eisen en de boel inruilen. Ben je na een maand of drie de boel zat, dan kun je het gewoon verkopen. Ben je de boel na een jaar of anderhalf zat, dan gooi je ’t gewoon weg. Ik zie hier absoluut een non-argument in.

    Ik denk bovendien ook eigenlijk dat dat argument veel vaker op gaat voor de iPad koper die altijd weer bedenkt dat het toch een echte ‘Apple’ is en dus goed zou moeten zijn, ook al beland hun iPad in de kast en wordt die amper gebruikt.

    Overigens is de discussie omtrent het verbeteren van Android prima, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Sam nogal overdrijft over de instabiliteit van Android.

  3. Woout
    27 augustus, 2012 om 16:10

    Android is kwalitatief uitermate teleurstellend.

  4. heico
    27 augustus, 2012 om 16:36

    mijn volgende word windows 8,ja sam ook al zeg je dat het een bochte zooi is.

    • Sam
      27 augustus, 2012 om 18:11

      Haha ik heb nog steeds goede hoop hoor voor Windows 8 en kijk uit naar de eerste hardware waarmee we kunnen spelen.

  5. Online marketing expert
    27 augustus, 2012 om 17:10

    Erik, krijg jij betaald per woord? Ik denk dat Google niet in deze vorm van content marketing trapt ;-)

    • Erik
      27 augustus, 2012 om 23:01

      Uiteraard.

  6. heico
    27 augustus, 2012 om 18:17

    Ja Sam ik ben ook erg benieuwd ??

    • Sam
      27 augustus, 2012 om 18:19

      Waarnaar?

    • Martijn Chel
      27 augustus, 2012 om 18:21

      Waarschijnlijk naar of je al rijk bent ;)

    • Sam
      27 augustus, 2012 om 18:24

      O. Jep.

  7. heico
    27 augustus, 2012 om 18:35

    benieuwd naar de microsoft tablet Sam ziet er gelikt uit als de hardware er ook goed op werkt dan ziet ik het wel zitten .hebben jullie nog iets gehoord van nokia wat betreft een tablet??

    • Martijn Chel
      27 augustus, 2012 om 18:38

      Ah, excuus :) Nee, helaas nog niet. Nog steeds dezelfde geruchten dat er ‘ooit’ iets komt.