Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Google Nexus 7 met 32GB verschijnt in Nederland

Geschreven door
Geplaatst op16 november 2012, 15:23 CategorieAndroid

Eerder deze week gaven de eerste Nederlandse winkels de mogelijkheid om de nieuwe Google Nexus 7 met 32GB te bestellen en vandaag verschijnt de eerste voorraad in Nederland. Op dit moment is BCC de enige winkel die aangeeft voorraad te hebben, zowel voor wanneer je de tablet wilt laten bezorgen als wanneer je de tablet in een van de vestigingen wilt afhalen.

De Google Nexus 7 32GB variant is de opvolger van de 16GB versie. Deze laatste versie zal langzaam aan verdwijnen en de 32GB variant is voor dezelfde prijs van 249 euro te koop in Nederland. Niet alleen krijg je het dubbele opslaggeheugen, eerder deze week bleek ook dat het opslaggeheugen sneller is dan in de 8GB en 16GB versies waardoor onder meer het installeren van apps en het opstarten van de tablet een aantal seconden sneller is.

Google Nexus 7 32GB kopen

BCC en Otto zijn op dit moment de enige winkels die de 32GB Nexus 7 variant op voorraad hebben.

Mocht je niet bij BCC terecht kunnen dan kun je de tablet ook bestellen bij onder meer Paradigit, Komplett en Computerland. Deze winkels verwachten begin volgende week de eerste voorraad.

 



  • Delen:

Reacties

  1. frooz
    16 november, 2012 om 15:36

    Niet alleen in distributiecentrum. BCC heeft ze ook al in de winkel. Net (16-11) een Nexus 7 32 gb gekocht.

  2. sander
    16 november, 2012 om 17:19

    Klopt.. een paar per vestiging denk ik.
    Nog geen update naar 4.2 gehad.
    Maar dat komt snel denk ik.

    Blij dat ik van die Samsung 8.9 af ben.
    Die skins vind ik maar niks.. wordt ook niet sneller op.
    De 7 voelt nog niet te klein.
    Maar 10 is te groot.

  3. Pieter
    16 november, 2012 om 19:27

    Dankzij dit artikel kan ik reageren op dit bericht met mijn nieuwe Google Nexus 7! Mooi ding hoor

    • Martijn Chel
      16 november, 2012 om 19:28

      Dat is goed om te horen :) Veel plezier ermee!

  4. lennert
    16 november, 2012 om 21:24

    Heb met mijn 16 GB uitvoering al een 4.2 update sinds 14 november

  5. sander
    16 november, 2012 om 21:36

    Ja ik heb nu ook 4.2.

  6. Jules
    16 november, 2012 om 23:41

    Zeer bedankt voor de tip; ik heb mijn bestelling elders gecanceled en kan morgenochtend bij BCC mijn exemplaar ophalen!

    Het is overigens (voor zover ik kan nagaan) niet zo dat de 32GB-versie sneller is dan de 8GB- en de 16GB-versie: de test van ArsTechnica die je aanhaalt toont alleen aan dat de 32GB-versie sneller is dan de 8GB-versie, maar dat bleek volgens een ander onderzoek ook al te gelden voor de 16GB-versie (http://www.anandtech.com/show/6130/the-16gb-nexus-7-storage-performance). Kortom, de 16GB- en de 32GB-versie zijn sneller dan de 8GB-versie.

    • Jules
      17 november, 2012 om 0:02

      Nog een korte aanvulling: er zijn meldingen bekend dat de Nexus 7 trager wordt als je geheugen bijna volledig is gevuld. Daardoor kan de 32GB-versie wel sneller zijn dan de 16GB-versie, maar dan doordat je bij een opslag van >14GB nog lang niet aan je tax zit. :-)

      • Martijn Chel
        17 november, 2012 om 0:07

        Ja, maar ik ga er vanuit dat een website als Arstechnica daar rekening mee houdt en sowieso niet eerst de tablet vol gooit met apps en media. Heb er overigens zelf geen last van (net meer dan 14GB op de 16GB versie).

    • Martijn Chel
      17 november, 2012 om 0:06

      Top!
      Zoals ik het lees is het verschil tussen de 8GB en 16GB kleiner dan tussen de 32GB en 8GB, maar ze geven zelf ook aan “whether these performance improvements are also present in the 16GB model is uncertain.” Met de 32GB ben je dus in ieder geval zeker van de betere prestaties.

  7. sylvana
    17 november, 2012 om 0:03

    Dit is voor het eerst dat ik een tablet koop,heb die bij paradigit besteld,maar daar staat
    Ingebouwde camera:ja
    Resolutie tweede camera:1.2mp
    Tweede camera:ja
    Maar overal anders zie ik alleen maar (of ik haal dat eruit) over 1 camera…weet iemand daar van?
    En nog een vraag…je kan er toch gewoon muziek opzetten?
    Klinkt misschien dom,maar ja eerste keer aanschaf…en geen verstand er van.
    Vast bedankt voor de antwoorden…

    • Martijn Chel
      17 november, 2012 om 0:09

      De Nexus 7 heeft maar één camera, een aan de voorzijde.
      Informatie bij winkels laat vaak te wensen over.
      Je kan er inderdaad gewoon muziek opzetten.

      • sylvana
        17 november, 2012 om 6:28

        Hoe bedoel je,dus paradigit mag dat er op die manier gewoon op zetten,zonder dat het waar is bij specificaties?
        Bedankt voor je bericht terug trouwens

      • Martijn Chel
        17 november, 2012 om 10:44

        Het is geen kwestie van mogen volgens mij, maar inderdaad, ze kunnen fouten maken en doen dat ook vaak.

  8. Paul
    17 november, 2012 om 14:21

    Bcc zegt voorraad te hebben. Online afgerekend, bevestiging na 1uur afhalen.
    bleek uitverkocht. Bcc…low service #Fail

    • T.A Blet
      18 november, 2012 om 15:29

      Cancelen en er nooit meer wat kopen.
      Voor hen 10 anderen, dat zal ze leren.

  9. Jip
    17 november, 2012 om 15:50

    Komt er misschien ook nog een update zodat je je geheugen kan uitbreiden via usb otg.
    Want ik zie het niet zitten om de nexus te rooten.
    Vind dit eigenlijk een klein minpuntje,dat je je geheugen niet kan uitbreiden.

    • Martijn Chel
      17 november, 2012 om 16:58

      Nee, die kans is vrij klein denk ik. Dat zou toegevoegd zijn in de eerste release als ze dat zouden willen.

  10. Jetgum
    18 november, 2012 om 13:30

    Ik heb gister via de website van BCC een Nexus 7 32gb model besteld en heb hem vandaag netjes geleverd gekregen. De Nexus 7 is echt een top apparaatje.. Dat scherm, wauw. Mijn moeder met haar Ipad 2 was er jaloers op;) Verder istie rete snel en 4.2 Jelly Bean heeft leuke toevoegingen. Ik kan het iedereen aanraden!

  11. Abdel
    19 november, 2012 om 14:49

    Ik ben gisteren naar de koopzondag geweest in makado beek bij bcc binnen gestapt voor de nexus 7 32gb maar die bleek uitverkocht te zijn pas volgende week leverbaar

  12. Ronald
    19 november, 2012 om 21:39

    Was gisteren bij BCC in Amsterdam Noord volgens de website zou de 32gb op voorraad zijn, niet dus. Voor niets van Purmerend naar Amsterdam gereden. Overigens staat er nog steeds op de site dat ze voorradig zijn. Jammer voor BCC deze klant zijn ze kwijt.

  13. Ronald
    19 november, 2012 om 21:44

    De verkoper van BCC was overigens niet echt onder de indruk van het feit dat ik voor niets naar A’dam Noord was gereden, het apparaat was volgens hem uitverkocht omdat er zaterdag j.l. 2 stuks! waren verkocht waarop ik het niet na kon laten om te zeggen, dat was een flinke voorraad!

  14. Ronald
    19 november, 2012 om 21:52

    Ik las ergens anders dat Paradigit deze week 800 exemplaren verwacht wat ik niet echt veel vindt ze hebben n.l. 23 winkels en online zullen er ook wel een paar willen verkopen dus ik vrees dat ze binnen één dag uitverkocht zijn. En vooraf bestellen en betalen begin ik dus niet aan. Als je pech hebt kun je dan weken zo niet maanden op je bestelling gaan zitten wachten. Ik vind ook dat Google/Asus wat te verwijten valt waarom wordt er in Nederland zo slecht geleverd in Duitsland zijn ze volop leverbaar.

  15. henri
    24 november, 2012 om 14:39

    Hallo, ik heb een vraag, ik ben totaal a-technisch, maar kun je hier ook een film opzetten vanaf een harde schijf en deze dan op de tablet bekijken?
    of moet je hiervoor van alles installeren,
    met vriendelijke groet,
    Henri

    • Martijn Chel
      24 november, 2012 om 14:40

      Je kunt de tablet aan je PC koppelen en bestanden overzetten. Ook kun je bestanden op de tablet krijgen via clouddiensten als Dropbox.

      • henri
        24 november, 2012 om 14:42

        bedankt voor het snelle antwoord, maar kan ik er dan een film opzetten en ook direct kijken?

      • Martijn Chel
        24 november, 2012 om 14:46

        Ja, dat kan zeker. Mocht het bestand niet ondersteund worden kun je in de Google Play Store verschillende mediaspelers vinden.

  16. henri
    24 november, 2012 om 14:39

    Ik heb hem trouwens bij otto.nl besteld, daar is hij nog op voorraad

  17. Henri
    26 november, 2012 om 10:59

    Hij schijnt vandaag op voorraad te komen bij paradigit, als dit het geval is, annuleer ik de bestelling bij otto, aangezien die een levertijd van 5-10 werkdagen heeft :(

  18. Renée
    26 november, 2012 om 15:07

    Overal uitverkocht, en bij otto, 5-10 werkdagen? Zouden ze hem dan nog hebben nu dan? Iemand enig idee wanneer er meer komen?

    • Martijn Chel
      26 november, 2012 om 18:15

      Eind deze week wordt weer voorraad verwacht naar wat ik begrijp.

  19. Henri
    26 november, 2012 om 15:41

    Pas op met paradigit, ik heb hem daar besteld, maar hij is nu ineens compleet vd website verdwenen…. hen bellen kan alleen via een 0900 nummer, nu maar weer het mailtje afwachten……..

    • Martijn Chel
      26 november, 2012 om 18:15

      Dat komt omdat ze geen bestellingen meer aan konden nemen, daarom is de tablet verwijderd. Bestellingen die geplaatst zijn worden gewoon geleverd.

      • Henri
        26 november, 2012 om 18:44

        Ik heb hem vandaag besteld en betaald, ze hebben niet eens een bevestigingsbericht gestuurd…. Ik heb ze toch maar gebeld (duurde 9 minuten voordat ik iemand aan de lijn kreeg, lekker cashen met een 0900 nummer) als het goed is komen ze nu morgen binnen…….. word dus vervolgd….

  20. sylvana
    26 november, 2012 om 22:09

    ik heb de tablet al donderdag de 15e besteld bij paradigit…
    ik hoop dat die deze week eindelijk binnenkomt….ik kan bijna niet wachten,hihihihi

  21. henri
    27 november, 2012 om 11:14

    Op saturn.nl zijn ze te bestellen, afwachten of ze ook echt op voorraad zijn…….

    • sylvana
      29 november, 2012 om 0:02

      Yes vandaag binnen gekregen…helemaal blij,wat een geweldige tablet :)

  22. Henri
    29 november, 2012 om 23:25

    Vandaag binnengekregen, 1 woord: geweldig!