Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Uitgebreide eerste review video’s van de Samsung ATIV Smart PC

Geschreven door
Geplaatst op8 november 2012, 13:35 CategorieHardware

Eerder vandaag berichtten we al over het feit dat de Samsung ATIV Smart PC met Windows 8 reeds in Nederland te koop is, maar voordat je tot aankoop overgaat is het natuurlijk verstandig te weten wat je exact in huis haalt. Gelukkig zijn er inmiddels al wat review video’s opgedoken waarin we een goede eerste indruk krijgen van deze hybride tablet met keyboard dock.

Samsung ATIV serie

De Samsung ATIV Smart PC is één van de drie ATIV Windows 8 tablets die Samsung gelanceerd heeft. De ATIV Tab is de enige stand-alone tablet en draait op Windows RT. De ATIV Smart PC en ATIV Smart PC Pro zijn hybride tablets met keyboard dock en draaien op de volledige versie van Windows 8. De ATIV Smart PC is de wat minder geavanceerde variant van de twee maar beschikt nog steeds over interessante specificaties.

Samsung ATIV Smart PC

De Samsung ATIV Smart PC (XE500T) beschikt onder meer een 11.6 inch PLS display met een resolutie van 1.366 bij 768 pixels, een 1.8GHz Intel Clover Trail processor, 2GB aan werkgeheugen, 64GB aan opslaggeheugen, een USB en een HDMI poort, Wifi, Bluetooth 4.0, NFC ondersteuning en een microSD card reader. Ook levert Samsung de S-Pen stylus mee waarmee je kunt navigeren, tekenen of schrijven. Het meegeleverde keyboard dock beschikt over twee extra USB 2.0 poorten.

Meer informatie en alle specificaties vind je op de productpagina van de Samsung ATIV Smart PC.

Samsung ATIV Smart PC review

De website UMPCportal heeft de ATIV Smart PC al uitgebreid getest en in de onderstaande video vind je de eerste ervaringen met de hardware en software na het uitpakken van de tablet.

In deze tweede video wordt vooral gekeken naar het gebruik van de meegeleverde applicaties en het gebruik van de S-Pen stylus die in de behuizing weggestopt kan worden.

Over het algemeen zijn ze bij UMPCportal redelijk positief over de Samsung ATIV Smart PC. De bouwkwaliteit van de tablet is niet optimaal en wellicht wat minder dan de bouwkwaliteit van de Galaxy Note 10.1, maar de prestaties zijn daarentegen weer van hoog niveau, zonder dat de tablet heet wordt. Ook het display bevalt goed, ondanks het feit dat het geen extreem hoge resolutie is. Het display zou zelfs stukken beter (leesbaarder) zijn dan het display van de MacBook Air. Helaas kon men het keyboard dock niet testen.

Samsung ATIV Smart PC kopen

De Samsung ATIV Smart PC (modelnaam XE500T) is inmiddels in Nederland te koop en heeft een adviesprijs van 849 euro meegekregen. Lees verder voor een overzicht van de winkels waar je de tablet kunt kopen.

Via: Notebookitalia




€ 649,00

Op werkdagen voor 23:59 uur besteld, volgende dag in huis

Bekijk

Bron: beslist.nl


 

  • Delen:

Reacties

  1. johan
    08 november, 2012 om 14:53

    Waar blijft de rest van die hybride windows 8 (geen rt) apparaten? Zoals de asus transformer book, hp envy x2. Zelf die Fijutsu zou al eind okt te koop zijn?

  2. Harold
    08 november, 2012 om 19:10

    Ik mis in het videofilmpe het dock. Deze wordt toch met dock geleverd???

    • Martijn Chel
      08 november, 2012 om 19:40

      Ja, klopt. Zoals er staat in het artikel had deze reviewer de variant zonder dock (niet in Nederland gelanceerd).

  3. Michael
    08 november, 2012 om 19:37

    Mijn order spring al heel de week op en neer in levertijd.. Eerst afgelopen zaterdag.. toen weer 10 dagen.. dan 4-6 dagen.. dan aankomende vrijdag.. en nu weer 4-10..

    Leverbaar in Nederland.. wie oh wie heeft hem dan op voorraad?! (de Samsung Smart PC wel te verstaan)

    • Martijn Chel
      08 november, 2012 om 19:40
      • Michael
        08 november, 2012 om 20:00

        Hoi Martijn,

        Ik heb inderdaad niet goed gelezen en BCC heeft ze in het magazijn liggen.. Dus ik heb mijn andere order maar geannuleerd :-) Ging nog zeker tot maandag duren.. BCC als het goed is morgen geleverd!

        Bedankt voor de snelle reactie BTW!!! :-)

        Hopelijk kunnen we nu mijn eigen apps testen op een ‘echte’ windows 8 tablet, ook al is het geen ARM..

      • Martijn Chel
        08 november, 2012 om 20:10

        Top!
        Ben benieuwd naar je ervaringen. Succes!

  4. Harold
    09 november, 2012 om 8:34

    Ha ha die Michel. Net zo als ik, wil het liefst het nieuwste eergisteren hebben, maar ik laat me niet meer gek maken.

    Wil toch nog een klein vergelijk maken met de Asus Vivo Tab (810C),
    beide incl. Dock.

    Ativ Smart PC Acer Vivo Tab

    – camera voor 5 MP 8 MP
    – gewicht 744 gr 676 gr
    – dikte 9,9 mm 8,7 mm
    – prijs € 849,– € 829,–
    – totale accuduur 14,5 uur 19 uur

    Denk dat de Vivo Tab er iets beter uitkomt met verder dezelfde specificaties.

    • Harold
      09 november, 2012 om 15:49

      Ach, ik heb de Ativ Smart PC ook maar besteld en wordt morgen afgeleverd. Kan ik er eens rustig mee spelen en als hij niet bevalt mag ik hem terug brengen. Koop ik wel de Asus Vivo Tab of de Nexus X2.

      We zien wel…

  5. Harold
    10 november, 2012 om 16:27

    Heb hem zojuist ontvangen en alles doet wat hij moet doen. .exe files, video_ts no problem. Al met al een top aparaat.

    Het enige wat mij een beetje stoort zijn de klepjes voor de usb aansluitingen. Als je er een usb instopt “hangen” die klepjes er een beetje bij.

    • Martijn Chel
      10 november, 2012 om 21:13

      Dat is goed om te horen! Succes ermee.

  6. Harold
    11 november, 2012 om 11:11

    Ik heb een probleem: na het instoppen van een micro-SD kaartje start hij spontaan opnieuw op en komt in het bios scherm. Kan Windows 8 niet meer opstarten want keert steeds terug in het bios scherm.

    Moet morgenochtend naar Israel en wil hem natuurlijk meenemen.
    Iemand een oplossing????

  7. Harold
    11 november, 2012 om 15:55

    Terug geweest naar de winkel en ook daar geconstateerd dat er iets mis is. Waarschijnlijk de harde schijf kapot. Heb gekozen voor geld terug. Wacht nu wel op de Asus Vivo Tab (810C) of de HP Envy X2.

  8. fred
    16 november, 2012 om 23:19

    hallo
    ik heb vandaag de ativ pc pro gekocht bij mediamarkt
    in het zwart 1299 euro

    alleen zit er dus geen 3g in dit klepje is leeg verder ben ik zeer tevreden en is het ding lekker snel

    dus wat ik echt balen vind is het g3 nu zit ik met een abbonement wat ik nog had helaas

    gr fred