Archos GamePad: Review video’s en ondersteunde games

Geplaatst op7 december 2012, 11:30 CategorieAndroid

Archos heeft gisteren een nieuwe tablets gepresenteerd in de vorm van de Archos GamePad. Toch is dit geen tablet zoals we meestal voorbij zien komen. Het apparaat beschikt namelijk over fysieke knoppen aan weerszijden die met name het spelen van games een stuk comfortabeler moeten maken. Een dag na de presentatie zijn ook de eerste review video’s verschenen.

Archos GamePad

De Archos GamePad is een 7 inch tablet en beschikt ook gewoon over alle functies en mogelijkheden die je van een normale tablet zou verwachten. Zo draait het apparaat op Android 4.1 Jelly Bean met toegang tot de Google Play Store waar je applicaties kunt downloaden. Hier zijn ook alle games te vinden die met de fysieke knoppen te gebruiken zijn. Archos heeft hiervoor en zogenaamde mapping tool ontwikkeld. Deze gebruik je om eenvoudig de on-screen knoppen van een spel om te zetten naar de fysieke knoppen. Elke game die op Android beschikbaar is zou hiermee dus compatibel moeten zijn.

Qua specificaties beschikt de GamePad onder meer over een dual-core processor, 1GB aan werkgeheugen, 8GB aan opslaggeheugen, een microSD card reader, USB en HDMI poorten, een VGA webcam en Wifi. Meer informatie vind je op de productpagina van de Archos GamePad.

Bekijk ook  Archos presenteert drie nieuwe smartphones tijdens MWC 2018

Review video’s

De collega’s van Arctablet hebben al uitgebreid met de GamePad tablet mogen spelen en onder andere boven- en onderstaande video’s gemaakt. Hierin zien we de tablet uitgepakt worden en krijgen we een eerste indruk en zien we een demonstratie van de gaming-mogelijkheden. Meer video’s, over onder meer de multimedia mogelijkheden en benchmarks, en de conclusies vind je in de uitgebreide review van Arctablet.

Ondersteunde Games

De collega’s van Arctablet hebben ook een pagina aangemaakt waarop de door de GamePad ondersteunde games te vinden zijn. De lijst bestaat momenteel uit bijna 100 spellen maar zal snel uitgebreid worden. Zoals het er nu uitziet is de mapping tool functie dus een prima mogelijkheid om bestaande games te gebruiken middels de fysieke knoppen van de GamePad.

Prijs en beschikbaarheid

De Archos GamePad moet een dezer dagen in Nederland verschijnen voor een adviesprijs van 149 euro.