Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

ASUS Vivo Tab TF810C Windows 8 tablet te koop in Nederland

Geschreven door
Geplaatst op18 december 2012, 20:48 CategorieHardware

Het heeft even geduurd maar je kunt in Nederland nu eindelijk de eerste Windows 8 tablet van ASUS kopen. De 11.6 inch Vivo Tab tablet is het uitgebreidere en krachtigere broertje van de Vivo Tab RT die draait op het Windows RT besturingssysteem en reeds in Nederland te koop is. Diverse winkels bieden de ASUS Vivo Tab sinds vandaag aan voor een prijs van 799 euro.

ASUS Vivo Tab serie

De ASUS Vivo Tab serie bestaat uit twee modellen; de standaard Vivo Tab die uitgerust is met een Intel processor en het volledige Windows 8 besturingssysteem, en de Vivo Tab RT die draait op een quad-core Tegra 3 processor en uitgerust is met Windows RT. Windows RT is een ‘uitgeklede’ versie van Windows 8 met onder meer beperkt gebruik van de traditionele desktop interface. Lees meer over het verschil tussen Windows 8 en Windows RT.

ASUS Vivo Tab

De ASUS Vivo Tab is een 11.6 inch tablet met Super IPS+ display dat een resolutie van 1.366 bij 768 pixels pixels heeft. Verder is de tablet uitgerust met een Intel Atom Clovertrail Z2760 processor, 2GB aan werkgeheugen, 64GB aan opslaggeheugen, een microSD card reader om het geheugen uit te breiden en een microHDMI poort om de tablet te koppelen aan een display. Ook beschikt de tablet over een 8 megapixel en een 2 megapixel camera, en is er ondersteuning voor een Wacom digitizer stylus, welke ook meegeleverd wordt.

De twee modellen uit de Vivo Tab serie kunnen zowel met als zonder keyboard dock gekocht worden. Dit dock is, zoals we kennen van de Transformer series, voorzien van extra USB poorten en een ingebouwde accu waardoor je heel wat uurtjes door kunt werken. Volgens ASUS is het 10.5 uur zonder dock en 19 uur met dock.

ASUS Vivo Tab kopen

De ASUS Vivo Tab met Windows 8 is momenteel uit voorraad voor een adviesprijs van 799 euro te koop bij onder meer onderstaande winkels. De versie inclusief dock laat nog even op zich wachten.

 

  • Delen:

Reacties

  1. tuur
    18 december, 2012 om 22:42

    Mogen we,een review verwachten? Vooral geïnteresseerd in de kwaliteit vd digitizer

    • Martijn Chel
      19 december, 2012 om 0:02

      Ik hoop van wel, al is ASUS niet een fabrikant die moeite doet om dingen te laten reviewen.

  2. Robert-Jan
    19 december, 2012 om 7:44

    Heeft de versie zonder dock ook een USB aansluiting?

    • Kasper
      19 december, 2012 om 8:30

      @Robert-Jan: Helaas niet.

      Martijn: hebben jullie ergens een contact email adres om tips te melden mocht je die hebben? Of gewoon in de reacties doen? (niet dat ik nu iets heb)

      • Martijn Chel
        19 december, 2012 om 10:25

        Onderin de footer staat een contactpagina link, maar je kunt in principe gewoon mailen naar info(at)tabletsmagazine.nl.

    • Herman
      19 december, 2012 om 14:24

      Er zit een dongle bij voor 1 USB poort.

      • Martijn Chel
        19 december, 2012 om 14:30

        Goed om te weken. Thanks!

      • Robert-Jan
        19 december, 2012 om 14:58

        Dat maakt de tablet opeens interessant!

        Hoe werkt deze dongle, sluit je deze aan op de docking poort?

  3. Mike
    19 december, 2012 om 14:23

    Ik wil de versie met dock, kan ik die ergens kopen?

    • Martijn Chel
      19 december, 2012 om 14:30

      Ik zie em nog nergens op voorraad helaas.

  4. Virin Ramcharan
    19 december, 2012 om 17:12

    EINDELIJK!
    Nu snel naar MediaMarkt om te kijken of ik er mee kan spelen.

  5. bob
    29 december, 2012 om 19:58

    DIE DINGEN ZIJN HELEMAAL NIET UIT VOORRAAD LEVERBAAR!

    • Martijn Chel
      29 december, 2012 om 20:17

      Als je even naar de datum gekeken had… Maar nee, dat is teveel moeite. En, voorraad kan veranderen.

    • T.A Blet
      04 maart, 2013 om 23:41

      Het is een tijd stil geweest rond deze tablet, helemaal niet te krijgen.
      Momenteel is ie weer “Op Voorraad” maar is maar liefst 7.5% duurder geworden.
      €859,00 zo’n 60 Euro meer en dan daarbij nog eens €6,50 thuiskopieheffing.
      Wat de F!
      http://www.informatique.nl/560954/asus-vivo-tab-tf810c-1b060w.html

      Stille hoop maar ben bang van niet.
      Hebben we hier misschien met de tweede generatie chip te maken, die sneller is.Intel Atom Z2760 1.8GHz
      Of is dit nog steeds de oude processor.

      • Martijn Chel
        04 maart, 2013 om 23:47

        Ik heb niks gehoord over een nieuw model dus ik ga er vanuit dat dit nog steeds dezelfde versie is. Maar, wel vreemd dat hij duurder is geworden.

  6. klaas
    21 januari, 2013 om 15:45

    Wat ik ook en bij wie ik ook kijk asus vivo tab met volledig windows 8 nog steeds niet leverbaar zucht zit hier met smart op te wachten

    • Martijn Chel
      21 januari, 2013 om 15:49

      Ik zie inderdaad dat ie overal weer uitverkocht is. Ik hou het in de gaten.