Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Nog steeds nauwelijks Windows 8 tablets te koop in Nederland

Geschreven door
Geplaatst op4 december 2012, 15:44 CategorieHardware

Een ruime maand geleden introduceerde Microsoft haar nieuwe Windows 8 besturingssysteem. Het besturingssysteem is compleet geoptimaliseerd voor touch en dus ideaal voor tablets. Er werd al maanden over gesproken en vanaf 26 oktober zouden dan ook de eerste tablets te koop zijn. Toch lijkt het iets anders te lopen aangezien er nog nauwelijks Windows 8 tablets te koop zijn.

Een productgroep waar Microsoft sinds begin dit jaar veel aandacht op gelegd heeft is de tablet computer. Met Windows 8 zou Microsoft zich echt willen gaan mengen in de strijd om marktaandeel in de tabletmarkt. Om dit de voor elkaar te krijgen heeft Microsoft alle hardware partners bij elkaar geroepen om te zorgen voor een groot aanbod aan Windows 8 tablets, hybride tablets en convertible tablets. Maar, om marktaandeel te winnen moeten deze producten wel te koop zijn.

Windows 8 tablets op voorraad

Als je op dit moment op zoek gaat naar een Windows 8 of Windows RT tablet kom je vooral veel beloften tegen. Ook bij ons zijn een hoop artikelen te vinden over Windows 8 tablets maar veel van deze producten moeten nog verschijnen. Daarbij heeft Microsoft er voor gekozen om haar eigen Surface tablets in een beperkt aantal regio’s te verkopen waar helaas Nederland niet bijhoort. Op het moment van schrijven zijn de volgende tablets in Nederland op voorraad maar zelfs deze voorraad is in de meeste gevallen zeer beperkt;

Verwachte Windows 8 tablets

Dat is dus een bijzonder beperkte beschikbaarheid kijkend naar wat Microsoft met Windows 8 wil bewerkstelligen en wat fabrikanten de afgelopen maanden allemaal gepresenteerd hebben. Als we kijken naar wat er gepresenteerd is en wat we hiervan graag op voorraad zouden willen zien komen we op de volgende modellen.

En dan hebben we met deze lijst nog niet eens alle Windows 8 hybride en convertible tablets genoemd. Het is duidelijk dat fabrikanten producten om diverse redenen vertraagd hebben of in zeer beperkte aantallen naar Nederland brengen. Mocht je voor de feestdagen nog een Windows 8 tablet willen kopen dan zul je voor een van de modellen uit het bovenste rijtje moeten gaan of heel goed moeten zoeken naar die ene winkel die dat ene model verkoopt.

Windows 8 tablets vergelijken

Een overzicht van alle reeds gelanceerde Windows 8 tablets vind je in onze tablet database. Hier kun je alle tablets vergelijken.

  • Delen:

Reacties

  1. Jack
    04 december, 2012 om 16:21

    Ik heb er eerlijk gezegd ook nog geen één in het echt gezien, maarja zal vast nog wel komen idd ^^

  2. bilgy_no1
    04 december, 2012 om 18:56

    Vorige week was de Acer Iconia w510 verkrijgbaar bij CoolBlue. Ik heb hem gekocht, maar vandaag weer terug gebracht uit onvrede over de tablet. Op Tweakers.Net staat een uitgebreide review. Inmiddels is de W510 alweer uitverkocht.

    http://tweakers.net/productreview/68328/acer-w510-wit.html

    • Martijn Chel
      04 december, 2012 om 19:05

      En dat is ook meteen het grote probleem. Zo nu en dan verschijnt er ergens een tablet op voorraad maar dat is voor de gemiddelde consument niet te doen. Die gaat naar een winkel (online of offline), bekijkt alle tablets en kiest er een. Als daar geen Windows 8 modellen tussen staan wordt het lastig voor Microsoft.

      • bilgy_no1
        04 december, 2012 om 22:07

        Ik ben het helemaal met je eens. De introductie van de W8 tablets is echt een marketing FAIL. Jammer, want het idee is echt wel goed.

        Daarnaast zijn er ook technische problemen, zoals mijn review aangeeft loopt de W510 gewoon niet soepel. Dat lijkt te komen door problemen met de drivers.

  3. Ognjen
    04 december, 2012 om 20:54

    Daarbij is het voor de consument ook verwarrend welke versie ze hebben van Windows 8. Maar het is inderdaad erg apart dat je bijna nergens een Windows 8 tablet kunnen kopen.

  4. kasper
    04 december, 2012 om 21:23

    Wat ik mij ook afvraag is of de dell latitude inmiddels echt wel verkrijgbaar is?

    Ja je kan hem bestellen. Maar dat zegt niets over de levertijd. Er zijn sinds een maand geleden (deze zou per 1 november beschikbaar zijn) geen enkele reviews of ander beeldmateriaal opgedoken wat betreft deze tablet.

    • Martijn Chel
      04 december, 2012 om 21:26

      Ik heb em niet besteld maar wat ik van Dell begreep is ie op voorraad (misschien levertijd van een paar dagen). Sowieso zien we maar heel weinig reviews e.d. verschijnen. Ik loop al weken te pushen bij PR bureaus en fabrikanten maar niemand wil reviews laten maken of heeft reviewmodellen. Erg jammer.

      • nathan
        04 december, 2012 om 22:10

        Inderdaad heel jammer,

        Ik ben inderdaad ook al weken aan het pushen voor reviewmodellen, maar geen PR bureau heeft tot nu toe wat toegezegd.. Wel apart je zou toch zeggen dat ze graag Windows 8 tablets willen gaan verkopen

  5. Ognjen
    04 december, 2012 om 21:26

    @Kasper

    Volgens mij kan die tablet op Dell hun eigen website bestellen.

  6. Harold
    04 december, 2012 om 23:52

    Heb een Samsung Ativ Tab gehad echter na 1 dag kapot en retour winkel en € 849,– terug gekregen. Heb zaterdag even kunnen spelen met de Acer W510 op een Acer stand in een winkelcentrum maar ben er niet zo kapot van. Eigenlijk een dik apparaat en vrij zwaar incl. dock.

    Ik zag op Schiphol de 11.6 Asus Zenbook UX-21 en heb deze gekocht. Weliswaar geen tablet maar een mooie lichte ultrabook met core i7 en 128 GB SSD en helemaal van aluminium. Heb hier W-8 op gezet en ben uiterst tevreden, en dat voor € 699,–

  7. johan
    05 december, 2012 om 0:47

    Dat lijkt me wel heel goedkoop? Waar kan ik die kopen voor die prijs?

  8. Harold
    05 december, 2012 om 2:40

    Ik heb hem 2 weken geleden gekocht bij Capi Lux Schiphol toen ik naar Israel moest vliegen. Inderdaad erg goedkoop voor deze mooie ultrabook. En tax free is er vandaag de dag ook praktisch niet meer bij. Er is ook een “normale” Capi Lux winkel op Schiphol.

  9. Lijnart
    18 december, 2012 om 18:55

    Ben ook al tijden aan het kijken, nu met een mazeltje de dell besteld via mn neef uit amerika die komt toevallig half jan. naar nederland. Daar is hij al langer te koop voor 649 dollar + een beetje tax(9 a 10%) en nu maar wachten…..

  10. kasper
    18 december, 2012 om 19:49

    Bij Mediamarkt is de asus vivo tab nu beschikbaar

    • Martijn Chel
      18 december, 2012 om 20:23

      Thanks voor de tip. Ga er zo iets over plaatsen!

  11. jan Tolsma
    03 februari, 2013 om 23:16

    Jammer dat er weinig aanbod is van windows,vindt toch dat windows superieur is met zijn besturingssysteem vanwege het alles openen en gebruiken van programma’s zonder bemoeienis van google en apple producten.

  12. Harold
    03 februari, 2013 om 23:48

    De HP Envy X2 is te koop bij Mycom. Heb er even mee gespeeld en is onder volledige Windows 8 Pro. Ik vind het geen mooie tablet met van die grote ronde hoeken. Kost € 999,– Maar ieder zijn smaak.

    Ik heb m’n UX21E maar weer verkocht en nu de UX21A besteld, met full HD 1920×1080 en verlicht toetsenbord. Accuduur ook veel langer. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Deze kost € 1.079,– bij Redcoon.

    En………….. het laatste hemd heeft toch geen zakken!!!!!