Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Review: Decoded Leather Slim Cover voor de iPad mini

Geschreven door
Geplaatst op16 december 2012, 11:20 CategorieAccessoire reviews

Decoded is een Nederlands merk dat luxe bescherming maakt voor Apple producten. In dit artikel kijk ik naar de Decoded Leather Slim Cover voor de iPad mini en aangezien appelhoes.nl zo vriendelijk is geweest deze hoezen voor de review beschikbaar te stellen geven we ze ook weer weg.

Decoded Leather Slim Cover iPad mini – Video

Ook bij deze hoes is er weer gekozen voor een populair model; een harde achterkant die gecombineerd wordt met een Smart Cover-achtige voorkant zodat de iPad mini volledig beschermd is.

Materiaal

Decoded maakt producten van leer en ook in de Leather Slim Covers zijn van dit luxe materiaal gemaakt. Geen kunstleer maar gewoon echt en chique aanvoelend leer. Het leer zit zowel aan de voor- als achterkant en in het geval van de zwarte hoes is er voor contrasterende witte stiksels gekozen. De binnenkant van deze cover is bekleed met een zacht materiaal zodat de iPad mini veilig en beschermd in deze hoes zit.

Cut-outs en aansluitingen

Alle knoppen en de dock-connector zijn prima opengewerkt (en afgewerkt). Decoded heeft ervoor gekozen zowel de onder- als bovenkant bijna volledig open te laten zodat de aansluitingen en knoppen die zich daar bevinden perfect bruikbaar blijven, ook als je een iets grotere plug voor een koptelefoon hebt of je een lightning-naar-30pin verloopstuk wilt gebruiken.

Stand posities

Omdat dit een cover is die het ‘Smart Cover systeem’ implementeert heb je twee bekende stand posities; een liggende typepositie en een staande mediapositie. Opvallend is dat dit de eerste iPad mini case is die ik review waar voor vier ribben in de voorkant is gekozen, in plaats van drie. Door deze vierde rib (net als bij Apple’s Smart Cover voor iPad 2, 3 en 4) kan de cover oprollen en blijft de driehoek die je daarmee maakt goed op zijn plaats. Ik prefereer deze opzet omdat de stand posities daardoor een stuk stabieler aanvoelen.

Automatisch aan/uit

De Leather Slim Cover maakt gebruik van magneten om de iPad mini automatisch aan of uit te schakelen tijdens gebruik. Dit werkt perfect en als de cover aan de achterkant zit (tijdens gebruik) wordt de aan/uit functie niet getriggerd, een probleem dat we bijvoorbeeld vorige week bij de Geckocover wel zagen.

Decoded Leather Slim Cover iPad mini – Conclusie

Decoded stelt met deze cover voor de iPad mini niet teleur en houdt haar reputatie van luxe bescherming voor Apple producten hoog. De chique materialen, de handige stand posities (en die fijne vierde rib) en het bekende maar mooie design maken dit een cover die het overwegen waard is. Te koop voor zo’n 60 euro en hoewel het dus zeker niet de goedkoopste bescherming op de markt is valt het in verhouding met Apple’s eigen Smart Cover best wel mee. Deze Leather Slim Cover is maar 20 euro duurder en je krijgt er luxe bescherming voor voor- en achterkant.

Weggeef-actie

De covers uit deze review zijn beschikbaar gesteld door Appelhoes.nl en worden weggegeven. Appelhoes heeft na de review van de Decoded Leather Folio contact met ons gezocht en aangeboden deze leuke actie voor de lezers van Tablets Magazine te doen. Niet alleen worden de covers uit deze review (zwart en wit) weggegeven maar er is ook één Leather Folio beschikbaar gesteld! Drie mooie, luxe covers voor de iPad mini dus.

Meedoen kan heel gemakkelijk door een reactie achter te laten onder deze review. Omdat we drie covers van twee types weggeven willen we je vragen in je reactie een voorkeur aan te geen; Slim Cover wit, Slim Cover zwart of Leather Folio. Reageren kan tot morgenochtend 09:00 en de winnaar zal kort daarna bekend gemaakt worden. Gebruik bij het reageren wel je echte e-mail adres want we zullen via die weg contact zoeken met de winnaars.

Meer reviews

Bekijk ook onze andere tablet accessoire reviews en abonneer je op ons YouTube kanaal.

 

De Winnaars

En de winnaars zijn gekozen: 

  • Slim Cover Zwart: Misha
  • Slim Cover Wit: Nicky
  • Leather Folio: Rein Bijlsma

Gefeliciteerd, jullie ontvangen allen een e-mail met de vraag waarnaar de cover verstuurd kan worden. Bedankt voor het meedoen en hou de website in de gaten want we geven met grote regelmaat dingen weg!

  • Delen:

Reacties

  1. Thomas Ekelschot
    16 december, 2012 om 11:32

    Zien er mooi uit! Mijn voorkeur gaat uit naar de witte Slim Cover. :)

  2. jordy
    16 december, 2012 om 11:34

    Ik wil de slim cover zwart wel winnen

  3. Misha
    16 december, 2012 om 11:43

    Dan ga ik voor de Folio. Niemand meer reageren nu!

  4. André van Rijn
    16 december, 2012 om 11:43

    Mooie, luxe cover die ik vooral tijdens het zakelijk gebruik van mijn iPad 4 goed kan gebruiken en vooral de stevigheid van de cover spreekt mij erg aan. Als ik er eentje mag winnen, dan vind ik de zwarte wel heel erg mooi.

    • Sam Rijver
      16 december, 2012 om 11:44

      In dit geval zijn het covers voor de iPad mini en dus helaas niet voor de grotere broer.

  5. Anita
    16 december, 2012 om 11:44

    Goedemorgen,

    Bedankt voor jullie goede reviews! Ik heb een witte iPad mini, dus mijn voorkeur gaat uit naar de Slim Cover wit. (Ik vind die bruine ook mooi trouwens, met zo’n riempje erom.)

    groeten
    Anita

  6. Chris de Vogel
    16 december, 2012 om 12:09

    Goedemorgen,

    Wederom goede review. Ik ga komende week de Ipad mini zwart kopen en deze covers zien er inderdaad weer schitterend uit. Mocht ik uitgeloot worden dan gaat mijn voorkeur uit naar de bruine leather folio.

    Groet Chris

  7. Ronnie
    16 december, 2012 om 12:50

    Weer een goede review Sam. Mooi Nederlands product trouwens, maar waarschijnlijk “made in China”?

    • Ronnie
      16 december, 2012 om 12:52

      Btw. Ik heb geen voorkeur.

  8. Chee Yong
    16 december, 2012 om 13:37

    Leuke reviews. Ik kies toch de Slim Cover zwart.

  9. karin de graaf
    16 december, 2012 om 14:19

    gaaf ik ga voor zwart

  10. Ellen Jongerling
    16 december, 2012 om 14:23

    Ziet er goed uit deze cover, dat is niet van iedere cover te zeggen jammergenoeg spreek ik uit ervaring. Ik kies niet echt voor een kleur maar ga voor een goede bescherming dan vind ik de kleur echt niet spannend;)

  11. Erwin Schippers
    16 december, 2012 om 14:31

    Kan echt wat bescherming gebuiken. Zie er mooi en stevig uit. Make me happy.

  12. maikel
    16 december, 2012 om 14:34

    Kijk dat is nog eens een cover waar je mee gezien wilt worden! Geen felle kleuren maar gewoon neutraal en stijlvol!

  13. wim
    16 december, 2012 om 14:43

    kan niet kiezen verras me maar

  14. David Vos
    16 december, 2012 om 14:47

    Erg mooie hoesjes. Ik ga voor de Decoded Leather Folio (bruin)! Fijne dag!

  15. Louise
    16 december, 2012 om 15:07

    Wauw! Leather Folio past helemaal bij mij:)

  16. Piet
    16 december, 2012 om 16:10

    Wauw, ze zien er super uit en ik krijg met kerst een ipad mini dus kan hem goed gebruiken. Ze zijn allemaal mooi maar als ik moet kiezen; Leather Folio

  17. Sandra
    16 december, 2012 om 16:11

    Deze zien er mooi uit… mijn voorkeur gaat uit naar wit. Nu maar afwachten en hopen…

  18. Edwin vd Rol
    16 december, 2012 om 16:13

    Kijk, dat is wat we willen, een goed en degelijk nederlands produkt wat mijn ipad mini goed zal beschermen. Ik ga voor de Leather Folio

  19. willian
    16 december, 2012 om 16:13

    Slim cover zwart past goed bij het kerstcadeau

  20. Ineke
    16 december, 2012 om 16:13

    Goede review. Ipad ziet er meteen veel mooier uit en goed beschermd. Ik wil voor mijn man een mini kopen voor de kerst en de zwarte cover zou daar heel goed bij passen. Nu maar hopen dat ik geluk heb.groetjes ineke

  21. Hilda Sas
    16 december, 2012 om 16:14

    Die zien er cool uit en daar kan ik zeker mee thuiskomen bij mijn kleinkinderen die er een hebben. Ik ga dan voor de zwarte hoes…

  22. Tonnie Broers
    16 december, 2012 om 16:16

    Mijn ipad mini moet goed beschermd worden en deze zien er mooi uit. Mijn keuze valt op de Leather Folio, sjiek hoor…

  23. Richard
    16 december, 2012 om 16:18

    Wauw, ik heb voor kerst een ipad mini besteld en als het goed is komt deze van de week. Deze moet natuurlijk goed beschermd worden en daarom ga ik hopen en duimen dat ik er eentje win…. let’s hope so. Wit, zwart, Leather Folio…. keuze is moeilijk… dus ga maar voor zwart.. of toch leather folio… keuze laat ik aan jullie over.

  24. Annet
    16 december, 2012 om 16:22

    Wauw dit zou super zijn!
    Ik laat graag een reactie achter en zou graag de Slim Cover wit willen winnen! :)
    Maar mocht het een ander zijn, dan juich ik net zo hard!

  25. J. Hoek
    16 december, 2012 om 16:25

    Leather folio met zwarte I-pad,wat een prachtige combinatie zou dat zijn!

  26. Nicky
    16 december, 2012 om 16:29

    Die witte vind ik wel wat! Mooie accessoire voor mijn net nieuwe iPad mini!!

  27. J. Van Breda
    16 december, 2012 om 16:30

    Kiekeboe, een zwarte slim graag, :-).

  28. P. Klaassen
    16 december, 2012 om 16:54

    Ik ga voor de zwarte!

  29. Thomas
    16 december, 2012 om 17:47

    Leather folio is gaaf!

  30. Edwin
    16 december, 2012 om 17:59

    Die suède look leather case ziet er echt klasse uit.
    Iets duurder maar je ziet het eraanaf.
    Ben nog aan het sparen voor de Ipad mini,maar die
    Beige leather cover moet er meteen bij.
    Heb nu nog een Ipad-1
    Kijk uit naar de mini
    Met cover dit keer.

  31. MacRuud
    16 december, 2012 om 20:36

    Jullie blijven maar weggeven. En wat een prachtig Nederlands product is dit. Daar ik pas in januari mijn ipad mini ga aanschaffen (verjaardag 64 jr) maakt de kleur natuurlijk niet uit. Ik pas de ipad mini aan aan de Decoded leather slim cover die ik van Appelhoes.nl via jullie ontvang.

  32. kwiebus59
    16 december, 2012 om 20:39

    Het ziet er echt top uit en ook weer een mooie uitgebreide review!!!
    Ik ga voor de zwart leren cover….

  33. Danny
    16 december, 2012 om 21:17

    Mijn dochtertje (van 10 jaar ….. ja ik had deze gadgets allemaal niet) wil haar Ipad ieniemienie heel graag beschermen. Toen ze em kocht was het geld op voor een hoes of cover. En mijn geld was ook op :)

    • J. Van Breda
      17 december, 2012 om 1:56

      Haha, ipad ienimieni.

      Hoop dat jij hem wint, ;-).

  34. Vic
    16 december, 2012 om 23:50

    Ik wil voor de feestdagen ook een ipad mini kopen en deze covers zien er erg goed uit. Zou mooi zijn als ik er eentje zou winnen. Mijn voorkeur gaat uit naar de zwarte cover.

    Gtoet Vic

  35. Joop
    17 december, 2012 om 0:01

    Afgelopen zaterdag in diverse winkels gezocht naar een mooie en vooral praktische cover voor de iPad mini van mijn vrouw. Helaas niet de ideale cover gevonden. Hadden ook al eerder bij wat webshops gekeken maar dan zie je helaas alleen een afbeelding en het is moeilijk om dan een goede keus te maken. Dank zij jullie heldere review is het nu duidelijk, het gaat de Leather Slim Cover van Decoded worden.

    Hopelijk is mijn vrouw de gelukkige winnares van het zwarte model.

    Groet, Joop

  36. Rein Bijlsma
    17 december, 2012 om 0:11

    Tja, in deze barre crisistijden én ook nog eens donkere dagen voor kerst, wil iedereen wel een klein digitaal en mooi beschermend verpakt lichtpuntje onder de boom zien, in de vorm van het stralende licht van een iPad Mini, dat zich aan je openbaart wanneer je met kloppend hart het zachte en geurige leer van zo’n mooie bruine Decoded folio open slaat.
    Een wonder in de kerstnacht! Een hypermoderne hightech gadget in een foliant zoals die in de Middeleeuwen en vér daarvoor al gebruikt werd om kostbare geschriften en eeuwenoude kerst-overleveringen te bewaren. Waar een monnik vroeger met ganzenveer geduldig de sierlijkste letters te voorschijn toverde in de koude en slechts met walmende flambouwen verlichte crypten van het eenzame klooster, schrijven wij nu bij de centrale verwarming met onze vinger de mooiste geschriften op onze iPad Mini, en seconden later is de hele wereld – nou ja, onze volgers op Facebook of Twitter dan – op de hoogte van de maren die wij te verkondigen hebben.
    En dat alles doen wij warm onderuit gezakt op de bank bij de Glühwein, we kijken snel op op onze tablet of we nog een witte kerst kunnen verwachten, en ondertussen strelen we zachtjes de fluwelig aanvoelende achterkant van de lederen hoes, want zeg nou zelf: wie wel eens een iPad tijdens het slapen gaan op zijn blote buik heeft neergelegd, die weet: zo’n ding schreeuwt gewoon om een warme hoes!
    Hoe fraai deze tegenstelling: leer, vanaf de oertijd ons van nut, omvat nu de meest moderne techniek, en zoiets gaat natuurlijk een prachtig kerstgeschenk worden voor moeder de vrouw, die mijn eigen activiteiten altijd met een kritisch oog heeft gadegeslagen, onder het uiten van: “Jij houdt dat ding tegenwoordig meer vast dan mij!”

    Zoiets wil je als moderne man natuurlijk niet laten gebeuren. Je zorgt er dus voor dat je die iPad en die prachtige hoes ( vrouwen hangen het liefst ook een gordijntje in de auto toch;-) ) aan haar kunt geven. Om zo verzekerd te zijn van een vredige kerst,waarbij je elkaar knus samen zittend op de bank via WhatsApp vrolijk kerstfeest kunt toewensen!. Wat kan heerlijker zijn?
    En terwijl de sneeuw zachtjes buiten in het donker begon te dwarrelen werd het voor iedereen een mooie kerst.

  37. Chris van Vossen
    17 december, 2012 om 8:36

    Nou, zo’n Leather Folio zie ik wel zitten om m’n iPad mini^^

  38. Peter
    17 december, 2012 om 9:23

    Slim cover zwart past goed bij het kerstcadeau. Helemaal toppie

  39. Marloes
    17 december, 2012 om 10:08

    ze zien er prachtig uit, en natuurlijk het rood/wit/blauwe is helemaal toppie. Ik ga voor zwart dan is mijn ipad mini goed beschermd.

  40. Wilma Overbeeke
    08 februari, 2013 om 8:58

    Gewoon een mooie ipad minihoes met een Nederlands tintje!