Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Unboxing en review video ASUS Taichi 21 Windows 8 convertible

Geschreven door
Geplaatst op26 december 2012, 11:19 CategorieHardware

De ASUS Taichi zou oorspronkelijk in december op de markt verschijnen maar eerder deze maand liet ASUS weten dat de convertible Windows 8 tablet vertraagd is tot ergens in januari. Toch hoeven we niet tot volgend jaar te wachten voor een eerste indruk van het apparaat. Nadat vorige week een aantal promotievideo’s opdoken hebben we nu een uitgebreide review video.

ASUS Taichi review

in onderstaande video wordt gekeken naar de 11.6 inch ASUS Taichi 21. Dit model beschikt onder meer over twee 11.6 inch Full HD IPS displays, een Intel Core i5 processor, 4GB aan werkgeheugen, 256GB aan opslaggeheugen, USB en HDMI poorten, en een volledig QWERTY keyboard. Het unieke van de Taichi is natuurlijk het dubbele display; een display voor de standaard Ultrabookmodus en een display (met touchscreen) voor de tabletmodus. Ook zien we dat ASUS een aantal accessoires als een lederen tas, video-adapters en een active digitizer stylus mee levert.

ASUS Taichi kopen

Alle specificaties en meer informatie vind je op de productpagina van de ASUS Taichi 21 en ASUS Taichi 31. Beide modellen moeten in januari naar Nederland komen voor een adviesprijs van 1.299 euro voor het 11.6 inch model met Core i5 processor en 128GB aan opslaggeheugen. Het 13.3 inch model kost in dezelfde configuratie 200 euro meer.

  • Delen:
ASUS Taichi 21
Windows 8

Reacties

  1. Ronnie
    26 december, 2012 om 14:43

    Mooi apparaat , maar met toch wel veel Bugs! En die max. batterylife van 5 uur is dodelijk voor deze Taichi. In eerste instantie dacht ik dat dit een perfecte kruising zou zijn tussen een laptop en een tablet, maar daar ben ik nu van terug gekomen. Hier moet duidelijk nog veel aan veranderen.

  2. T.A Blet
    26 december, 2012 om 15:15

    Gaf iemand van de week Sam nou een uitbrandertje!
    Wat een chaoot deze gozer.
    30 minuten van mijn leven weggegooid.
    Hij had beter gelijk kunnen zeggen deze niet te kopen.
    BIOS, bugs of totale ondeskundigheid zijner zijde.
    Ik geloof werkelijk niet dat Asus zoiets in de markt zet.
    Hij zal wel ergens een demo modelletje vandaan hebben getrokken.
    Stylus zat er niet bij, 2 maanden op wachten!!, dat kan gewoon niet.
    [Zucht]Inderdaad $5, omgerekend zo’n E3.75, is erg veel geld voor een HDMI-adaptor, zeker gezien als je 1300 euro moet neertellen voor deze combinatie.[/Zucht] lol

    • Martijn Chel
      26 december, 2012 om 15:28

      Ik hoop dat je gelijk hebt, maar volgens mij zitten veel Windows 8 apparaten nog vol bugs en fouten. Geen idee waar ie hem vandaan heeft, maar zelfs al is het een demomodel dan mag dat toch niet lijkt me.

      • T.A Blet
        26 december, 2012 om 17:27

        Uiteraard, dat mag niet.

    • Sam Rijver
      26 december, 2012 om 15:48

      Ha ja. Ik moet niet zo bibberen in mijn stem. Bang voor de camera of koud, dunno. Volgende keer iig filmpje opnemen met een honkbalknuppel dichtbij en de verwarming hoog aan.

      • T.A Blet
        26 december, 2012 om 17:31

        Ik vond het wel meevallen hoor.

      • Thomas
        26 december, 2012 om 19:59

        Je doet het prima

    • Stef
      27 december, 2012 om 10:22

      Dat was ik maar het was niet echt een uitbrander, meer een opmerking om te zorgen dat het in het vervolg beter gaat. Heb nu gekeken zonder geluid op mijn werk dus kan niet oordelen over de video. Apparaat ziet er wel leuk uit maar voor die prijs koop ik liever een surface pro.

  3. Zippo
    27 december, 2012 om 16:06

    Ik snap niet dat er nog van dit soort convertibles gemaakt wordt. Het is toch veel handiger om je scherm los te koppelen zodat je ook een echt tablet hebt zonder nog een dik toetsenbord er onder.
    Ik wacht nog wel even op de Asus Transformer Book 14″ met Windows 8 Pro.
    De prijs daarvan ligt in dezelfde orde van grootte als dit apparaat. (Hangt een beetje van de gekozen configuratie af.)