Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Android 4.1 Jelly Bean nu beschikbaar voor de Samsung Galaxy Tab 2 (7.0)

Geschreven door
Geplaatst op8 januari 2013, 16:11 CategorieAndroid

We hebben het er al meerdere malen over gehad maar toen ging het steeds niet over Nederland. Toch loont het om geduldig te zijn want Samsung heeft zojuist bekendgemaakt dat de Android 4.1 Jelly Bean update voor de Samsung Galaxy Tab 2 (7.0) nu beschikbaar is voor Nederlandse gebruikers. De update kan Over The Air of via Kies gedownload worden.

Alle bezitters van een Nederlandse Galaxy Tab 2 (7.0) Wifi-only versie met modelnummer GT-P3110 kunnen de update nu automatisch ontvangen. Mocht je nog geen update automatisch aangeboden krijgen kun je de update via het Kies programma van de Koreaanse fabrikant downloaden of even wachten aangezien Samsung de update in fasen uitrolt.

Android 4.1 Jelly Bean

De Galaxy Tab 2 (7.0) gaat middels deze update van Android 4.0 Ice Cream Sandwich naar Android 4.1 Jelly Bean. Een aantal nieuwe features die met Jelly Bean geïntroduceerd worden zijn de Google Now persoonlijke assistent, responsive homescreens, een vernieuwde weergave van notificaties, een verbeterd on-screen keyboard en natuurlijk Project Butter waardoor de tablet sneller en soepeler moet aanvoelen. Alle nieuwigheden en verbeteringen vind je in onze Android 4.1 Jelly Bean review.

Samsung tablets die Android 4.1 krijgen

Samsung liet in september van vorig jaar al weten welke tablets de update naar Android 4.1 Jelly Bean krijgen. Het zijn maar vier modellen; de Galaxy Tab 7.0 Plus, de Galaxy Note 10.1, de Galaxy Tab 2 (10.1) en de Galaxy Tab 2 (7.0).

 









  • Delen:

Reacties

  1. galaxy note
    08 januari, 2013 om 20:21

    Wanneer komt hij nou voor de gn-7000? =t

    • Martijn Chel
      08 januari, 2013 om 21:29

      Deze maand als het goed is.

  2. tom
    08 januari, 2013 om 21:45

    Ben benieuwd voor de tap 2 10.1, wanneer deze beschikbaar is.

  3. Rico
    09 januari, 2013 om 10:47

    Ik heb de GT-P3100 wifi + 3g komt daar ook nog een update voor, of is die er alleen voor de GT-P3110

    • Martijn Chel
      09 januari, 2013 om 11:49

      Ja, die komt ook maar dat duurt nog even.

      • jdsoest
        13 januari, 2013 om 19:48

        Voor de P3100 is dat “nog even” als in deze maand, of als in “onbekend”?

      • Martijn Chel
        13 januari, 2013 om 19:52

        Geen idee, dat ligt echt bij Samsung en die laten er niks over los :)

  4. Rien
    29 januari, 2013 om 17:53

    wanneer komt de update voor de tab 2 10.1?

  5. A.van Doorn
    31 januari, 2013 om 11:03

    Waarschijnlijk neemt Samsung zijn klanten in Nederland niet zo serieus , of Nederland is niet belangrijk belangrijk genoeg als afzet markt van de tablet 2 .10.1 anders was de uitrol van jelly bean allang gerealiseerd !

    Was getekend een van de vele teleurgestelde Klanten in.

    • kal
      01 februari, 2013 om 19:55

      Zeg dat wel!!!

  6. kal
    01 februari, 2013 om 19:54

    Ja ik w8 al een eeuw op update voor samsung galaxy tab 2 , 10.1 inch gt p5110 ;-(

  7. Dennis
    14 februari, 2013 om 13:34

    Ik wacht ook al zolang op de update voor mijn note 10.1
    Kreeg gisteren een tab 2 7 inch welke geupdate werd!!!!
    Ben het wachten zat belofte maakt schuld volgens mij of je compeseert je klanten!!!! ik heb nu in huis van Samsung:
    note 10.1
    note N7000
    galaxy mini
    galaxy s
    tab2 7
    lcd TV
    Stereo/dvd speler
    en UPC horizon wat trouwens een schijt apparaat is
    Ik weet niet of mijn keuze hierna nog op samsung zal vallen! was altijd goed maar ze lopen de kantjes eraf!!!

  8. Rob
    11 maart, 2013 om 1:28

    Iemand enig idee of de update voor de 3g versie nog komt?

  9. Ad
    20 mei, 2013 om 12:32

    Yes zojuist de update ontvangen voor de P3100 werkt perfect!