Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Google en Asus gaan nieuwe Nexus 7 introduceren in mei

Geschreven door
Geplaatst op29 januari 2013, 11:47 CategorieAndroid

Google en Asus gaan in mei van dit jaar een nieuwe versie van de succesvolle en goedkope Nexus 7 uitbrengen. De kleine 7 inch-tablet zou tijdens de Google I/O op 15 mei worden geïntroduceerd en een 7 inch Full HD-scherm en snellere hardware krijgen.

Volgens de bronnen van het doorgaans betrouwbare Digitimes heeft de nieuwe Nexus 7 een resolutie van 1920 bij 1080 pixels en is de schermrand kleiner geworden. Hierdoor zou de voorkant van de Nexus 7 uit meer scherm bestaan. Een opmerkelijke eigenschap, want Google vond de schermrand van de Nexus 7 juist uitstekend geschikt voor gamen. Door de schemrand raakt het gedeelte onder je duim het scherm niet aan en dit voorkomt een plotselinge aanraking. Het design zou volgens de bronnen meer industrieel worden.

Nieuwe Nexus 7 wordt weer succesvol

De nieuwe Nexus 7 wordt geleverd met een nieuwe versie van Android Jelly Bean dat de samenwerking tussen hard- en software beter zou moeten laten verlopen. De prijs van de tablet blijft gelijk aan het prijskaartje van de eerste Nexus 7: het wifi-model gaat tussen de 199 en 249 dollar kosten. 

Het succes van de Nexus 7 komt niet enkel door de prijs-kwaliteitverhouding, maar ook door Vanilla Android – Android zoals Google het graag ziet, zonder skin of extra apps. Dit is te zien in de verkoopcijfers, want volgens dezelfde bronnen gaan de eerste en tweede generatie Nexus 7’s in 2013 tezamen meer dan 10 miljoen keer over de toonbank.

Via: DigiTimes

  • Delen:
Google Nexus 7
Android KitKat (4.4)

Reacties

  1. anl
    29 januari, 2013 om 12:33

    lijkt mij een TOP-tablet !!! Ook de prijs….ik hoef alleen wifi en als die tussen de 199 en 249 komt…pak-em-beet 229 dan koop ik deze zeker. Zeker ook vanwege de FULLHD scherm en dus resolutie van 1920 * 1080 pixels…WAUWWW Was het maar alvast Mei 2013 zeg…..het geld jeukt bij wzije van spreken nu al in mijn zakken :-)
    Dit wordt echt DE Tablet van 2013 gezien kwaliteit, specs en prijs. Google (en Asus) gaan vet scoren met dit ding voor deze prijs.
    Ik ga nu zeker niets anders meer kopen en wachten tot het Mei wordt.
    TOP — TOP — TOP

  2. Sander
    29 januari, 2013 om 12:40

    En ik hoop 32 GB!?

  3. TabletMan
    29 januari, 2013 om 13:26

    Heel aantrekkelijk, maar als de eerste/huidige Nexus 7 een indicatie is: aankondiging op I/O-event op 15 mei = beschikbaarheid id winkel id Benelux pas in oktober ofzo…?

    Dwz na de zomervakantie = te laat voor mij, helaas :-(

    • Daniël Verlaan
      29 januari, 2013 om 13:27

      Dat zou goed kunnen. De beschikbaarheid blijft moeilijk bij Nexus-producten. Hopelijk leren Google en Asus van hun (kleine) fouten van vorige keer :-)

      • TabletMan
        29 januari, 2013 om 13:39

        Fingers crossed!

        Maar tegen midden juli (= mijn uiterste aankoopdatum), acht ik sowieso onwaarschijnlijk, om niet te zeggen onmogelijk… Dus helaas, pindakaas ;-)

        Note 8.0 dan maar?

        Full HD & (probably) Tegra 4 S-Pen & SD-card slot

        Keuzes :-p

    • Sander
      29 januari, 2013 om 15:11

      Nee geen Samsung! waarom een skin?

      • TabletMan
        29 januari, 2013 om 15:20

        Euh, ben ook geen fan van Samsung’s Touchwiz skin, maar als je er op een Note (8.0) zo’n berg extra functionaliteit door krijgt dmv de S-Pen tov stock/vanilla Android…

        Zie http://www.youtube.com/watch?v=LZ3krff1JCE ;-)

  4. TabletMan
    29 januari, 2013 om 13:42

    Mmm,

    de tekens “” (pijltje naar links + liggend streepje + pijltje naar rechts) neemt hij niet aan?

    Dan maar zo (Nieuwe Nexus 7 VS Samsung Note 8.0):
    Full HD & (probably) Tegra 4 VS S-Pen & SD-card slot

  5. T.A Blet
    29 januari, 2013 om 18:45

    “Het succes van de Nexus 7 komt niet enkel door de prijs-kwaliteitverhouding, maar ook door Vanilla Android – Android zoals Google het graag ziet, zonder skin of extra apps.”

    Bullshit verhaal, 95% van gebruikers van tablets weet niet eens wat voor besturingssysteem erop zit of wat voor versie.Laat staan dat ze van een schil afweten.
    Het interesseert ze niet, als de tablet maar werkt.

    • sander
      29 januari, 2013 om 20:37

      En zonder skin werkt hij beter :-)

    • peter
      30 januari, 2013 om 21:00

      Nou, dat was voor mij wel een van de redenen waarom ik niet voor Samsung met z’n Touchwiz koos maat voor de Nexus. En ik zal echt niet de enige zijn.

  6. Mandy
    28 februari, 2013 om 8:42

    Dus als ze hem in mei aankodingen ligt hij in juni nog niet in de winkels? Na de zomervakantie is voor mij ook te laat. Of is dat niet altijd zo ?

  7. Maud2525
    18 maart, 2013 om 20:31

    Wanneer komt die uit in Nederland ?????
    Ik wacht namelijk tot dat de nieuwe uitkomt!!!!

  8. henk
    26 maart, 2013 om 18:44

    Hopelijk ligt hij voor de zomervakantie in de winkels. Anders kies ik samsung.