Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Google Nexus 7 met 3G te koop in Nederland

Geschreven door
Geplaatst op7 januari 2013, 15:55 CategorieAndroid

We hebben het de laatste weken met name over geruchten waarin gesproken wordt over nieuwe en goedkopere Nexus 7 varianten maar ondertussen wordt stilletjes ook de 3G variant van de huidige Nexus 7 tablet in Nederland geïntroduceerd. Twee van onze lezers weten ons vandaag te melden dat enkele Nederlandse webwinkels de tablet reeds online geplaatst hebben.

Google Nexus 7 met 3G in Nederland

De Google Nexus 7 werd in de zomer van vorig jaar als 16GB Wifi-only variant gelanceerd en was meteen een van de meest populaire Android tablets. Niet veel later kwam Google met de Nexus 7 met 32GB aan opslaggeheugen welke inmiddels de 16GB versie vervangen heeft en voor dezelfde prijs van 249 euro te koop is. Google liet tijdens de lancering van het 32GB model ook weten dat er een 3G versie aan zou komen. Hier hebben we even op moeten wachten maar inmiddels verschijnt het model bij de eerste Nederlandse winkels.

Met dank aan lezers Michael en Bas kwamen we erachter dat Conrad en Tabletcenter de tablet inmiddels op de website geplaatst hebben. Tabletcenter heeft de Nexus 7 met 32GB en 3G module online staan voor een prijs van 359 euro en geeft aan zelfs al voorraad te hebben. Ook Conrad heeft het model online gezet maar dan voor een vriendelijkere prijs van 319 euro. De winkel verwacht de tablet vanaf 14 januari te kunnen leveren.

Waarschijnlijk zullen op korte termijn meer winkels volgen. Op de productpagina van de Google Nexus 7 kun je de laagste prijzen in de gaten houden en vind je een overzicht van alle specificaties en features. Bekijk ook onze uitgebreide Google Nexus 7 review.

 



  • Delen:

Reacties

  1. mstalfoort
    12 januari, 2013 om 0:47

    Howdy

    Kan je met deze dan ook op het 4G netwerk waar KPN nu mee bezig is, of ben ik te gefixeerd op de term 3G en moet ik eigenlijk ‘mobile data’ lezen?

    • Martijn Chel
      12 januari, 2013 om 0:53

      Nee, helaas is het dan ook alleen 3G.

  2. mstalfoort
    12 januari, 2013 om 1:06

    mmm, dat is wel jammer want er zouden wel versies moeten zijn inmiddels met 4g toch? of kunnen die alleen in US besteld en/of gebruikt worden?

    • Martijn Chel
      12 januari, 2013 om 1:25

      Die komen wel inderdaad, maar dat is nog even geduld hebben.

  3. mstalfoort
    12 januari, 2013 om 1:36

    dan wachten we het nog even af,
    tof in ieder geval dat je zo snel reageert, wordt zeer gewaardeerd ;)

    heb je een inschatting trouwens/misschien wanneer die versie voor NL beschikbaar zal worden?

    • Martijn Chel
      12 januari, 2013 om 1:41

      Met plezier! :)
      Bedoel je de 4G versie van de Nexus 7? Die gaat niet komen.
      De 3G versie is reeds te koop.
      De volgende generatie tablets zal waarschijnlijk pas met 4G uitgerust zijn.

      • Roosemeyers
        15 januari, 2014 om 12:09

        Vind geen enkele winkel waar de 3G versie reeds te koop is .Op het internet wordt je naar de site gelokt met de melding dat te tblet te koop is maar op de site zie je dan dat ie uitverkocht is (?)of niet meer leverbaar.Fnac lokt je zelf met 5 sterren .
        Graag verneem ik waar hij nu werkelijk tge koop is.

  4. mstalfoort
    12 januari, 2013 om 1:46

    ja ik bedoelde inderdaad de 4g versie
    ik snap echt niks van die verkoop strategie omtrent die dingen, net als die nexus 4 (daar wel, hier niet)
    als ik ga zoeken dan zie ik verschillende reviews (US sites welteverstaan) over de 4g versie, maar dat ding is blijkbaar niet te koop hier bij ons
    en dat vind ik echt spijtig

  5. Carrie
    16 januari, 2013 om 14:48

    Let op!!! Ik heb contact opgenomen met Conrad maar de aangeboden tablet daar is geïmporteerd en heeft een Duitse Android versie erop staan. De release staat daar nu op 28 januari.

    • Martijn Chel
      16 januari, 2013 om 14:54

      Dank voor je melding, maar voor kopers maakt dit niet uit. Android kan gewoon in het Nederlands ingesteld worden. Mijn Nexus 7 komt uit de VS.

      • Carrie
        16 januari, 2013 om 15:10

        Bedankt voor je antwoord.
        Wel vreemd dat Conrad dat zelf niet meldt. Of hebben al zoveel reserveringen dat ze er niet meer willen verkopen? ;-)

        Kan je dan dus alles naar Nederlands/ Engels instellen zoals toetsenbord indeling van het virtuele toetsenbord, menu- en icoonnamen, datum/ tijd? Eigenlijk gewoon dus alles, zodat je een volledig Engels of Nederlandstalige tablet hebt? ;-)
        En dan bedoel ik gewoon door eenvoudig een andere taal te kiezen in Jelly Bean instellingen en niet via een hack of iets dergelijks.

      • Martijn Chel
        16 januari, 2013 om 15:16

        Ja, je kunt alles met één instelling binnen Jelly Bean in een andere taal zetten.

  6. Carrie
    16 januari, 2013 om 15:28

    Beste Martijn,

    En dit zorgt dan ook voor een US keyboard instelling ipv een Duits??? Gewoon met 1 instelling? We gebruiken hier in Nederland natuurlijk Amerikaanse internationale toetsenborden, maar Duits is toch wel heel anders. Dus misschien dat je met jouw tablet daar geen verschil in bemerkte bij het omzetten.
    En de voice ondersteuning kan dan ook Engels gekozen worden?

    • Martijn Chel
      16 januari, 2013 om 16:15

      Ik kan met mijn Nexus 7 in ieder geval zeker kiezen uit meerdere keyboard talen.
      Voice ondersteuning is sowieso beter in het Engels en daar heb ik hem ook op staan.

      • Carrie
        16 januari, 2013 om 18:01

        Bedankt Martijn voor de snelle reacties!
        Ziet er dan toch positief uit :-)

  7. Henk
    08 april, 2013 om 18:56

    Ik heb een Nexus7 gekocht waarop niet de Nederlandse taal in het menu staat.
    Hoe kan ik dit er op krijgen, ik ben een leek, dus niet te ingewikkeld
    schrijven.
    Alvast bedankt.
    henk

  8. Carrie
    08 april, 2013 om 20:59

    Beste Henk,

    Aan de rechterkant van het scherm, bovenin kan een als je met je vinger van boven naar beneden gaat, een scherm omlaag trekken.
    Als je dan kiest voor instellingen (icoon met een paar horizontale schuifjes), dan kan je onder Persoonlijk in de instellingen kiezen voor de taalvoorkeur.

    • Henk
      08 april, 2013 om 21:10

      Carrie,
      Bedankt, ik ga het morgen proberen.
      Stel dat in de “taalvoorkeur” menu de Nederlandse taal niet voorkomt,
      wat dan te doen?
      Henk

  9. Carrie
    08 april, 2013 om 21:44

    Ik verwacht dat die er gewoon bijstaat.

    Uit welk land komt de tablet oorspronkelijk? Is de tablet al eerder gebruikt? Want als hij nieuw uit de winkel komt, dan krijg je als hem de eerste keer opstart de keuze automatisch welke taal ingesteld moet worden. Terug zetten naar fabrieksinstellingen kan dan ook, als je hem van iemand overgekocht hebt net. Want dan moet je er rekening mee houden dat je alles kwijt bent.

  10. Henk
    08 april, 2013 om 22:04

    Carrie,
    Ik heb hem van iemand in Frankrijk overgenomen, er staat nu “Frans” op, omdat we in Frankrijk wonen en we liever de menu in het Nederlands hebben.
    Hoe nu te handelen?
    Groet
    henk

    • Martijn Chel
      08 april, 2013 om 22:51

      Ook dan zou je bij de instellingen, zoals Carrie aangeeft, de taal moeten kunnen veranderen.

  11. Carrie
    09 april, 2013 om 7:44

    Henk,

    Als je nog geen eigen apps of bestanden erop hebt gezet, nadat je de Nexus hebt gekocht, kan je er ook voor kiezen om de tablet te resetten naar fabrieksinstellingen. Dan begin je weer met een schone lei (alsof je hem vers uit de winkel hebt) en zal direct na de reset gevraagd worden om alles in te stellen. Een van de eerste dingen daarbij is de taal.

    Kijk even hier hoe dat moet:
    https://support.google.com/nexus/7/answer/2668187?hl=nl