Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

iOS Quick Tip: Snel meerdere foto’s selecteren op je iPad

Geschreven door
Geplaatst op23 januari 2013, 9:55 CategorieBesturingssystemen

Lang niet alle opties en functies binnen iOS liggen zo voor de hand dat je die zomaar kan ontdekken. In deze serie ‘Quick tips’ artikelen deel ik een paar snelle maar interessante tips die het gebruik van iOS, en dus je iPad, vergemakkelijken of het plezier vergroten. In dit artikel kijk ik naar het selecteren van meerdere foto’s tegelijk.

Video

Soms is het tijd om een hoop van de foto’s en afbeeldingen die in je iOS apparaat zijn opgeslagen te verwijderen. iOS heeft geen ‘selecteer alles’ functie en dus moet je de te verwijderen foto’s zelf met de hand selecteren. Gelukkig is het iets makkelijker als je begint met twee vingers en dan gaat swipen/slepen over de foto’s die je wilt verwijderen.

Meer Quick Tips

Vaak proberen wij wat nieuwe dingen uit, dit artikel is daar dus een voorbeeld van. Laat ons weten of je dit handig vindt en of je bijvoorbeeld ook graag een Android en Windows variant zou zien. Natuurlijk zijn jullie tips ook enorm welkom en die kan je delen hier via de reacties of op YouTube.

Voor een overzicht van alle tips en adviezen voor tablets kun je terecht in ons Tips archief.

  • Delen:

Reacties

  1. Ronnie
    23 januari, 2013 om 10:13

    Deze kende ik nog niet Sam, bedankt voor de tip.

    • Sam Rijver
      23 januari, 2013 om 10:26

      Graag gedaan. Natuurlijk zullen sommige tips voor de meeste wel bekend voorkomen, ik sta echter regelmatig verbaasd te kijken als mensen me vertellen dat ze niet weten hoe een foto in een e-mail gezet kan worden nadat de e-mail al half geschreven is of dat ze nog nooit van de 4 en 5 vinger bewegingen hebben gehoord.

      • Misha
        23 januari, 2013 om 11:03

        *Steekt vinger op* Als u daar nu dan de volgende tip van maakt (angel)

  2. Mitch
    23 januari, 2013 om 17:49

    Ik als groot iPad liefhebber wist deze nog niet! Zeer handig en ga deze nu dagelijks gebruiken! Ontzettend bedankt en ga zeker door met tips online zetten want zo zie je maar weer, je kan altijd nog dingen tegenkomen die je nog niet wist.

    • Sam Rijver
      23 januari, 2013 om 17:56

      Kijk dat is mooi! Ik zal wat tips blijven posten maar vergeet ook niet jouw tips te delen zodat ik ook nog wat bij kan leren, of als inspiratie voor nieuwe tips. Alvast bedankt.

  3. Merel
    29 oktober, 2013 om 13:45

    Ik heb het op alle mogelijke manier geprobeerd… maar het lukt me niet meer fotos te selecteren met twee vingers… wat doe ik fout?

  4. Theo
    24 december, 2013 om 17:28

    Sinds de laatste update van mijn ipad3 lukt het swipen met twee vingers niet meer. Ook duurt het onacceptabel lang voordat gewiste foto’s gewist zijn, dit ging voor de update wel goed.
    Verder blijft het een drama om de fotobestanden te back-uppen op een externe harde schijf. Dat blijft een onmogelijke sessie met de iPad. Volgende tablet wordt zeker een Samsung.
    Deze rubriek helpt mij toch nog enig plezier te hebben van de Apple.

  5. Trees Tops
    19 februari, 2014 om 16:53

    Het meerdere foto’s selecteren lukt me niet meer sinds iOS 7. Komt jullie dat bekend voor en kan het nu soms op een andere manier?

  6. Theo
    10 juli, 2014 om 17:05

    Waarom wordt er niet gereageerd door de redactie op de gemaakte opmerkingen?

    • Martijn Chel
      10 juli, 2014 om 17:49

      Omdat wij niet overal op kunnen reageren.. We moeten het ook een beetje van de community hebben. Een dag heeft maar 24 uur :)