Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

‘Samsung Galaxy Note 8.0 eind maart te koop vanaf 359 euro’

Geschreven door
Geplaatst op18 februari 2013, 13:27 CategorieAndroid

Samsung zal tijdens het Mobile World Congress dat volgende week in Barcelona plaatsvindt in ieder geval één nieuwe tablet presenteren in de vorm van de Galaxy Note 8.0. We weten inmiddels nagenoeg alles al van deze tablet, alleen over de prijs en beschikbaarheid was nog wat onduidelijkheid.

Eind maart te koop voor 359 euro

De Bulgaarse website Tablet.bg heeft nu naar eigen zeggen nu ook deze informatie voor ons. Volgens de website wordt de Samsung Galaxy Note 8.0 eind maart in de winkels verwacht voor een prijs van 699 Bulgaarse Lev. Omgerekend komt dit uit op iets minder dan 360 euro. Hiervoor zou je de wifi-only variant krijgen. De variant met 3G module zou omgerekend 445 euro gaan kosten. Eind vorige maand doken ook al prijzen op waaruit we konden opmaken dat de 16GB wifi-only variant rond de 300 euro zou gaan kosten en de 16GB wifi plus 3G variant een prijs van rond de 400 euro zou krijgen.

Samsung Galaxy Note 8.0

De Samsung Galaxy Note 8.0 is een 8 inch tablet die geleverd wordt met de bekende S-Pen stylus. Verder is de tablet voorzien van een resolutie van 1.280 bij 800 pixels, een 1.6GHz quadcore processor, 2GB aan werkgeheugen, twee camera’s, een microUSB 2.0 poort en het Android 4.1 Jelly Bean besturingssysteem.

Via: MobileGeeks

  • Delen:
Samsung Galaxy Note 8.0
Android Jelly Bean (4.1)

Reacties

  1. anl
    18 februari, 2013 om 13:44

    Jammer….net effe te duur naar mijn smaak. 299euro zou een knaller geweest zijn….319euro een mooie prijs…..359 net effe niet OK (voor mij persoonlijk). Nee dan wacht ik liever op de ASUS MeMO of nieuwe Google Nexus resp. 299 en 249 euro.
    Ook vind ik 269 euro voor de Archos HD Tablet met retine display en quad-core CPU dan misschien ook nog wel interessanter.
    Jammer !!

    • Sebas
      18 februari, 2013 om 14:23

      Ik ben het volledig met je eens. Voor rond de 300 euro zou dit zeker mijn nieuwe tablet worden en nu ga ik toch ook kijken naar alternatieven. Ik ben benieuwd naar de Archos reviews!

  2. Take A Money
    18 februari, 2013 om 17:09

    Waarom zeurt iedereen zo over de prijs. Iedereen vergelijkt een tablet met de nexus 7 stop eens hier mee. Men betaald wel voor dat de ipad mini uitkwam zonder te zeuren 700 voor een ipad.

    Sinds die goedkope plastic nexus uit is gekomen wil iedereen het liefst een premium tablet voor 300 kom op man. Een iphone kost verdomme 750 voor 16 gig klagen jullie hier ook over?

    • heico
      19 februari, 2013 om 3:38

      Ik ben het hellemaal met je eens Take A Money,vorige week stond ik ook in de winkel voor dezelfde keus wat betreft een surface RT.

  3. anl
    19 februari, 2013 om 8:11

    Ik snap je wel Take-a-money maar juist omdat die Nexus 7 de prijs scherper heeft gezet voor ”premium tablets” is het voor de overige fabrikanten de lat hoger gelegd om meer vlaue-for-money te gaan leveren wil je interessant blijven. Ja…Apples waren idd duur, maar zijn ook een stuk naar beneden gekomen, hoewel ik ze nog steeds prijzig vind eerlijk gezegd. Hetzelfde is het voor de oude VHS-videorecorder en de DVD speler. Alles wat nieuw uitkomt en de markt van iets nieuws voorziet is pittig geprijsd….en zeker als je een paar jaar verder kijkt naar wat de prijs doet.
    Videorecorders kocht je ooit voor boven de 1000 gulden (+/- 450> euro)….later kon je ze kopen voor 45 euro !!! En nu helemaal niet meer :-)
    DVD spelers zelfde verhaal….dus ja….ik snap je….maar de prijs die Samsung vraagt is niet concurerend genoeg…en dus vrees ik een NO BUY wat mij persoonlijk betreft.
    Dan zijn er best een hoop hele leuke goede alternatieven die ik dan serieus overweeg ipv de Note 8.0
    EN ja iPhones zijn wat mij betreft ook veel te duur….idioot duur zelfs. Als je weet dat de allernieuwste Blackberry 1115 euro kost om te maken maar verkocht gaat worden voor 550 euro dan zeg ik je…diefstal !! IK koop het niet…en datzelfde is van toepassing voor premium smartphones….kostprijs en verkoopprijs is tever uit elkaar. Ik betaal dat er nooit voor (500 – 700> euro) voor een smartphone…NO WAY.
    Maar blijkbaar gekken genoeg die alleen het nieuwste van het nieuwste willen….nee moeten hebben omdat ze willen opscheppen, of de show stelen…en JA…dan betaal je de hoofdprijs.
    Moeten zij weten en leuk voor Apple of Samsung of Nokia of HTC….ik ben dan eventjes iets slimmer en kijk naar alternatieven of wacht wel eventjes tot de verkoopprijs omlaag komt :-)
    Maar nogmaals ik snap wat je schrijft, maar vind dat fabrikanten dan toch teveel vragen voor hun spullen (Tablets, Smartphones) als ze echt concurerend willen zijn.
    JUIST DAAROM is de Google NEXUS 7 (en de nieuwe 7.7 gaat dat ook weer doen) zo een enorme hit….ja toch…laten we eerlijk zijn !! :-)

    • Take A Money
      19 februari, 2013 om 12:23

      Daar heb je zeker wel gelijk in. Maar wat ik jammer vind is dat bv samsung nu ook probeerde de prijs te onderdrukken ten koste van de kwaliteit.

      Zo gooit men de reeds (bijna) verouderde exynos 4 quad core in de note 8 terwijl de octa om de hoek staat

      Zo gooit men een lid scherm in het toestel in plaats van een super amuled.

      Zo is de afwerking erg plastic

      Ik betaal bv liever 150 meer en heb echt een high end device met de laatste technische snufjes.

      Ik ben er wel mee eens dat men de consument moet kunnen laten kiezen tussen een goedkopere versie maar ook de duurdere.

      Maar goed we wachten het allemaal af Mwc Barcelona staat om de hoek dus er zullen zeker mooie tablets op de markt komen en hebben we weer genoeg keuzes.

      Je hebt gelijk 1115 voor dat plastic blackberry geval is ziek

    • Kim
      07 maart, 2013 om 20:00

      Vergelijking met de nexcus 7 gaat niet op als je naar beiden specificaties kijkt:

      Processor: 1.3 quad nexcus vs 1.6 quad samsung

      Micro sd cardreader: nexus geen vs samsung ja. Voor 20 euro 32gb en 64gb 50 euro. Voor mij erg belangrijk. Vakantiefoto is zomaar 3mb per foto. 320kbps song zomaar 10mb. Een goede film zomaar 3gb.

      Fotocamera back: nexus nee vs samsung ja

      Ram geheugen: nexus 1000 mb vs samsung 2000 mb

      S-pen: nexus nee vs samsung ja

      Als de nexus 7 naar een gelijk niveau wordt getild, dan wordt hij echt wel 100 euro duurder.

  4. anl
    19 februari, 2013 om 8:15

    sorry ..zie een aantal typos: value-for-money en het is 115 euro ipv 1115 euro voor de maakprijs van een Blackberry :-)