Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Samsung verslaat Apple in klantloyaliteit

Geschreven door
Geplaatst op6 februari 2013, 11:53 CategorieApple

De klantenbinding is bij Samsung-gebruikers het sterkst aanwezig en verslaat daarmee concurrenten als Apple. Dat blijkt uit een onderzoek van het gerespecteerde Brand Keys, een bedrijf dat onderzoek doet naar klantloyaliteit bij verschillende merken. Zelfs op het gebied van smartphones verslaat Samsung de grootheid uit Cupertino, maar op tabletsgebied is het een gelijkspel.

Uit het onderzoek kwamen Samsung, Apple en Amazon erg goed uit de verf. Samsung won overduidelijk bij platte televisies, maar versloeg alle andere deelnemende bedrijven ook als het om de klantenbinding bij smartphones gaat. “Het is de eerste keer dat Samsung met hun smartphones Apple verslaat”, aldus Brand Keys-directeur Robert Passikoff. “Toen Apple nummer één was zei iedereen: ‘Maar dat is Apple.’ Toch blijft het een feit dat Samsung altijd een groter deel van de markt in zijn bezit had.”

Klantloyaliteit tablets

Samsung en Apple delen samen de eerste plek bij de laptop-consumenten. Asus staat op een tweede (of derde) plek, gevolgd door Toshiba en Sony. Bij smartphones nam LG de derde plek in, gevolgd door Nokia, Sony, Motorola, HTC en BlackBerry die tezamen de top acht maken. De grootste klap voor Apple komt echter bij tablets voor: volgens het onderzoek is Amazon met hun Kindle Fire het meest vertrouwde bedrijf als het om tablets gaan. Apple (iPad) en Samsung (Galaxy Tab 2.0) delen samen de tweede plek, gevolgd door Barnes & Noble en Acer (Iconia A700). Lenovo (IdeaPad Yoga 13) en Toshiba (AT300) nemen beide de vierde plek in en Google (Nexus 7) en Sony (Xperia Tablet Z) moeten samen de vijfde plek delen.

“Het is niet erg om nummer twee te zijn, maar ik denk dat consumenten naar meer innovatie op zoek zijn. Nadat Samsung en andere fabrikanten met een kleine tablet kwamen, bracht Apple plotseling de iPad Mini uit. Het is gewoon een reactie”, aldus Passikoff. 

Het onderzoek van Brand Keys is uitgevoerd onder 39.000 Amerikaanse consumenten. 

Via: VentureBeat

  • Delen:

Reacties

  1. heico
    06 februari, 2013 om 12:00

    hellemaal mee eens heb ook samsung tab,ik ben woonachtig in denemarken en ik heb een perfecte service ze mailen me zelf terug of de dingen gelukt zijn waar ik om gevraagd heb.na alle negatieve geluiden was ik natuurlijk verast over hun service, in denemarken zeg ik met klem.voor de rest kan ik niet spreken.

  2. hans
    06 februari, 2013 om 22:04

    Helaas loopt Samsung mijlenver achter met betrekking tot het updaten van de software .Zeker de duurdere phones en tablets zouden best wat sneller updates mogen ontvangen. Het kan toch immers niet zo zijn dat er in de winkel tablets liggen van pakweg een 90 euro mét jelly bean ,terwijl ik op mijn Note 10.1 nog op een vorige versie zit.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.