Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Steeds meer Nederlanders kijken via tablet naar audiovisuele content

Geschreven door
Geplaatst op13 februari 2013, 12:07 CategorieOnderzoek

Er zijn de afgelopen maanden al diverse onderzoeken uitgevoerd waarbij gekeken werd naar het gebruik van de tablet en de smartphone voor het kijken van audiovisuele content. Uit deze onderzoeken, en een recent onderzoek van SKO, blijkt dat steeds meer mensen hun mobiele apparaat inzetten voor de consumptie van audio en video content.

Tablet wordt vaker gebruikt

Uit het Moving Pictures onderzoek onderzoek van Stichting Kijk Onderzoek blijkt dat 24 procent van alle Nederlanders boven de dertien jaar wel eens via de tablet naar audiovisuele content kijkt. Dit is een verdubbeling ten opzichte van 2011 en vooral veroorzaakt door de toename in verkopen van tablets. TV en video’s kijken via de tablet is vooral populair onder Nederlanders tussen de 20 en 34 jaar. 87 procent hiervan zegt wel eens via de tablet naar audiovisuele content te kijken. Hierbij zijn vooral ‘user generated content’ diensten als YouTube en Vimeo populair maar ook live TV kijken en uitgesteld TV kijken via apps als Uitzending Gemist wint aan populariteit.

TV blijft populairst

Toch blijft de TV nog hét apparaat voor content consumptie. Uit het onderzoek blijkt dat van alle videominuten 77 procent via een TV bekeken wordt. 18 procent wordt bekeken via een computer (laptop of desktop) en 3 procent wordt bekeken middels een tablet. Nederlanders die wel eens via hun tablet audiovisuele content consumeren lijken dit dus vooral voor korte video’s en tweede scherm toepassingen te doen.

Live TV kijken

De grotere digitale TV providers hebben inmiddels allemaal applicaties uitgebracht waarmee klanten via hun mobiele apparaten live TV kunnen kijken. Ziggo heeft deze week aangegeven dat bijna 12 procent van haar digitale TV klanten de applicatie gebruikt om live TV te kijken.

Bron: SKO

  • Delen:

Gerelateerde berichten

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.