Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Bruine variant Samsung Galaxy Note 8.0 duikt op

Geschreven door
Geplaatst op27 mei 2013, 9:57 CategorieHardware

Het is alweer drie maanden geleden dat Samsung de Galaxy Note 8.0 officieel lanceerde tijdens het Mobile World Congres 2013 en de tablet is ook alweer een aantal weken te koop in Nederland. Tijdens de lancering werd al duidelijk dat Samsung meerdere kleurvarianten op de markt wil brengen en vandaag is de eerste persfoto van de bruine Galaxy Note 8.0 opgedoken.

De Galaxy Note 8.0 is momenteel alleen in een witte variant te koop maar daar komt mogelijk snel verandering in. Evleaks heeft namelijk een persfoto van een bruine variant in handen gekregen. De bezel rondom het display, de achterzijde en de S-Pen stylus zijn voorzien van een chocolade-achtige afwerking. Wat betreft de rest van de specificaties en features verandert er niks. De tablet beschikt nog steeds over een 8 inch display, een quadcore processor, 2GB aan werkgeheugen, 16GB aan opslaggeheugen en Android 4.1 Jelly Bean software.

Het is niet duidelijk of en wanneer de bruine variant naar Nederland komt maar mocht wit ook goed zijn dan kun je de tablet inmiddels kopen voor ongeveer 310 euro. Dat is een prijsdaling van al bijna 100 euro, maar heeft te maken met een BTW-actie van een aantal winkels. Meer informatie en onze ervaringen vind je in de uitgebreide Galaxy Note 8.0 review.

  • Delen:
Samsung Galaxy Note 8.0
Android Jelly Bean (4.1)

Reacties

  1. tidde
    27 mei, 2013 om 10:06

    Zowee in een week de prijs naar beneden,
    bij mediamarkt 399, bij bcc 379 en nu 313,
    ben ik blij dat ik deze terug heb gebracht.

    • Martijn Chel
      27 mei, 2013 om 10:18

      Goed dat je het zegt. Was me niet niet eens opgevallen. Gaat inderdaad erg hard.

  2. Sebastian
    27 mei, 2013 om 10:51

    @Tidde dit komt natuurlijk door de BTW actie van Saturn en BCC. Bij Saturn is de Note 308 euro. Waarom heb jij de tablet eigenlijk terug gebracht? Ik zit sterk te twijfelen om deze tablet te kopen…

    • tidde
      27 mei, 2013 om 11:37

      Hi,
      De reden is voor mij, ik bezit een galaxy note II, 5.5 inch en als
      ik naar de specs kijk van de 8″ versie zijn deze nagenoeg gelijk, tevens vindt ik de resolutie zeer laag, in het najaar komen de hoge resoluties tablets (hoop het), het gaat mij storen grote iconen en weinig ruimte die er over blijft, als je widgets neer zet zijn die mega groot. zonde het kan veel beter.
      8″ ten opzicht van 5.5″ levert geen toevoeging op voor mij op.

  3. TabletMan
    27 mei, 2013 om 11:30

    Mmm, voor 308€ wil ik wel eens (met de leasewagen)
    uit BE naar de Saturn in Tilburg rijden! Thx voor de tip ;-)

    P.S.: De “Thuiskopieheffing” van 6,05€ zoals apart vermeld/te betalen bij BCC zit er al bij in bij Saturn of niet?

  4. Sebastian
    27 mei, 2013 om 12:23

    @tabletman dit is zonder kopieheffing, dus totaal op 314,27
    @Tidde wat betreft resolutie zit ook te twijfelen, maar alleen de Nexus 7 is beter aangezien het kleinere scherm.

    Misschien moet ik maar eens wachten op de nieuwe Nexus 7, maar daar hoor ik verdomd weinig over…

    • tidde
      27 mei, 2013 om 13:40

      @Sebastian
      Nexus 7 heb ik ook , voordeel is dat ie rete snel is.
      en dat je als eerste de update krijgt van Google, de rest Nexus heeft geen camera geen GPRS geen SD card slot pfffffffff ik gooi deze weer in de verkoop.

  5. TabletMan
    27 mei, 2013 om 23:23

    OK, gekocht @ Saturn it is! Nogmaals bedankt voor de tip. Weliswaar niet voor de 308,22€ als aangegeven op de website?

    Berekening daar was als volgt:
    Verkoopprijs: 379,00€
    Taxfree paradise voordeel: 65,78€
    U betaalt: 313,22€ (= identiek aan BCC?)

    En daar kwam dan nog eens die thuiskopieheffing van 6,05€ op, dus in totaal 319,26€ aan de kassa. Nog steeds een erg scherpe prijs!

  6. TabletMan
    29 mei, 2013 om 13:50

    P.S.: lijkt ondertussen al uitverkocht te zijn, zowel op de Saturn webshop als bij BCC -> blij dat ik hem maandag onmiddellijk gaan halen ben!