Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) ontvangt Android 4.1.2 Jelly Bean update

Geschreven door
Geplaatst op30 juli 2013, 13:43 CategorieAndroid

Samsung Benelux heeft vandaag via Twitter bekendgemaakt dat de vorig jaar gelanceerde Galaxy Tab 2 (10.1) sinds vandaag voorzien kan worden van Android 4.1.2 Jelly Bean. De update wordt automatisch aangeboden.

Update voor de Galaxy Tab 2 (10.1)

De Android 4.1.2 Jelly Bean update voor de tweede generatie Galaxy Tab 2 (10.1) met modelnummers GT-P5110 en GT-P5110 wordt inmiddels uitgerold. De tablet draaide tot vandaag op Android 4.0 Ice Cream Sandwich maar kan nu dus van een recentere versie van Android voorzien worden. Android 4.1 Jelly Bean brengt onder meer toegang tot Google Now en een soepelere ervaring door Project Butter.

De update wordt middels een automatische notificatie aangeboden aan bezitters van de tablet maar mocht je deze nog niet ontvangen hebben dan kun je via Instellingen > Over de tablet > Software update laten zoeken naar de update. Daarnaast kun je de tablet op een computer aansluiten en de update via het Kies-programma downloaden.

Nieuwe Android-versies

Android 4.1 Jelly Bean is niet de nieuwste versie van Android. Zo werd vorig jaar Android 4.2 Jelly Bean al aangekondigd en presenteerde Google afgelopen week Android 4.3 Jelly Bean. Het is nog niet bekend of de Galaxy Tab 2 (10.1) deze updates ook zal ontvangen.

  • Delen:
Samsung Galaxy Tab 2 (10.1)
Android Jelly Bean (4.1)

Reacties

  1. eray
    30 juli, 2013 om 19:30

    Ik heb het niet ontvangen.

    • Martijn Chel
      30 juli, 2013 om 19:36

      Kan, even geduld hebben. Wordt meestal in fasen uitgerold.

  2. ben
    31 juli, 2013 om 8:34

    wij wel vorige week al.

    • peter
      31 juli, 2013 om 18:46

      welke update 4.2.1 of 4.1.2?
      of zit er schrijffout in het bericht( zie p 5110)

  3. peter
    31 juli, 2013 om 18:43

    is het nu update 4.1.2 of 4.2.1, beide staan in het bericht vermeld

    • Martijn Chel
      31 juli, 2013 om 20:02

      4.1.2. Excuus.

  4. herman
    01 augustus, 2013 om 17:47

    Geld deze update ook voor de galaxy tab 2 10.1 GT-P5100 deze is mer 3G of weet u hier meer over ??

    • Martijn Chel
      01 augustus, 2013 om 17:49

      Ik verwacht dat die later komt. Wordt meestal apart bekendgemaakt.

  5. jo
    04 augustus, 2013 om 12:29

    Bij de update is de bediening niet meer zoals hij was nu moet je het onderwerp eerst hylighten en dan nogmaals bedienen, touchscreen.Hoe dit te veranderen en hebben anderen er ook last van?

  6. trudy
    19 augustus, 2013 om 22:42

    Sinds de update krijg ik rechts onder een icoontje. Dit ziet eruit als een liggend ei met een vraagteken erin en drie streepjes bovenop. De ene keer is het er wel en dan is het weer eens weg.

    • trudy
      19 augustus, 2013 om 22:45

      Zie bovengenoemde vraag. Wat betekent dit icoontje?

  7. Ben
    13 september, 2013 om 20:38

    Nog steeds niet beschikbaar in België voor P5110?

  8. Yasmina
    13 oktober, 2013 om 0:07

    Ik heb samsung galaxy tab 2 10.1
    En heb de android versie 4.1.2
    Weet u miss wanneer ik de nieuwe software binnen krijg ?
    Mvg

    • Martijn Chel
      13 oktober, 2013 om 0:29

      Dat is op dit moment de meest recente versie.

  9. Yasmina
    02 november, 2013 om 14:00

    Het is alreeds november en heb nog geen nieuwe jelly bean gekregen op m’n tablet

  10. ronnie
    15 november, 2013 om 14:06

    Ik heb de gt-p5100 dat is de samsung galaxy 10.1 tab2 ik heb nog steeds android 4.0.3
    Ik krijg nog steeds geen update.
    Ik heb wel geen simkaart meer erbij, dus ik gebruik alleen wifi en geen 3g meer.
    Moet mijn update nog komen?

  11. wouter
    29 november, 2013 om 9:26

    in België blijft m’n GT-P5110 maar bij 4.0.4. Triestig.
    Terwijl (mijn eerste generatie) Nexus 7 die een jaar ouder is al aan android 4.4 zit.
    ’t Is niet dat die Samsung UI zoveel meerwaarde betekend…
    Triestig.

  12. ger
    29 november, 2013 om 21:09

    Na update werkt de email niet meer…opent niet meer… komt melding op scherm…Email is gestopt….

    • Petra
      29 november, 2013 om 22:23

      Bij mij werkt nu na de update ook niet meer:Opent niet meer ..melding op scherm …E-mail gestopt, dan een zwart scherm..

    • mar
      30 november, 2013 om 11:19

      hebben wij ook maar wat kun je er aan doen

  13. floepke
    28 december, 2013 om 0:21

    NOG altijd geen update voor mijn tablet Samsung GT-P5110 (Belgie vlaanderen) !!!
    werkt nog altijd op android 4.04
    Wat is het probleem bij Samsung ? waarom moet dit zoooooooo lang duren alvorens een uitrol van de laatste software (firmware) 4.3 of kit-kat 4.4.1

  14. Zaan
    28 december, 2013 om 10:39

    @Floepke Vlamingen worden door Samsung allesbehalve goed behandeld. Heb hen al langs verschillende kanalen gevraagd naar een launch datum, maar ze vinden het zelfs de moeite niet om te antwoorden.
    Voor de telefoon zijn wij nu naar Motorola gegaan