Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Review en weggeefactie: Logitech Folio voor de iPad mini

Geschreven door
Geplaatst op26 september 2013, 16:30 CategorieAccessoire reviews

Er zijn onderzoeken die beweren dat kopers van een tablet gemiddeld ongeveer zo’n drie verschillende hoezen kopen om hun nieuwe tablet te beschermen. Zeker voor de bekende en populaire tablets is er een enorm aanbod aan covers, hoezen en andere accessoires te verkrijgen. In deze review kijken we naar de Logitech Folio voor de iPad mini.

Logitech Folio – Video

Logitech Folio – Review

Zoals je ook in de video kan zien is de Logitech Folio voor de iPad mini een vrij standaard hoes. De tagline (ondertitel) die je op de doos ziet is: Thin and Light. Dun en licht dus. Het is geen onzin dat Logitech voor deze tagline heeft gekozen want de hoes is inderdaad gewoon dun en licht te noemen. Nu is dat op zichzelf nog niet zo bijzonder maar het feit dat de hoes echt heel solide aanvoelt en goede bescherming biedt maakt het net even wat specialer.

logitech ipad mini folio review-2

Qua materialen hebben we het over een gewoven nylon buitenkant die dus erg solide aanvoelt. De binnenkant (altijd met leuke contrasterende kleur) is van een soort rubber materiaal dat zacht genoeg is om genoeg grip te bieden aan het rubberen voetje. Dit voetje zit aan het frame waar de iPad mini in vast geklikt zit zodat er verschillende hoeken te gebruiken zijn als standpositie. De iPad mini klikt dus op drie punten vast in het frame dat aan de achterkant van de hoes verwerkt is. Het resultaat is een vrij standaard ogende boek/schrift cover. Omdat de iPad mini zelf al vrij dun is, is het totaalpakket alsnog minder dik dan mening papieren schrift.

logitech ipad mini folio review-3

Qua bescherming zit het allemaal wel snor want het stevige materiaal van de hoes steekt aan alle kanten genoeg uit om als buffer te fungeren om het ergste van een val of stoot op te vangen. Ook bieden de uitgestoken randen wat grip om te iPad mini te gebruiken op het moment dat de hoes open is. Natuurlijk zijn er magneten verwerkt in de cover zodat de iPad mini automatisch aan/uit gaat bij het openen en sluiten van de hoes.

De Logitech Folio voor iPad mini is verkrijgbaar voor 49,99 euro en komt in de kleuren zwart/wit, roze/grijs, groen/grijs en grijs/blauw.

Weggeefactie

Tijdens deze review heb ik de grijs/blauwe hoes gebruikt maar ik heb ook een groen/grijze en een roze/grijze hoes ontvangen van Logitech Nederland. Samen met Logitech mogen we via deze weg de hoezen weggeven. Je kan meedoen door een reactie onder dit artikel achter te laten waarin je aangeeft welke kleur jouw voorkeur heeft. Morgenavond om 20.00 kiezen we een willekeurig drie winnaars uit alle geplaatste reacties.

Winnaars

De winnaars zijn bekend! W. de Boer (grijs/blauw), Jordy Vermeulen (groen/grijs) en Floor (roze/grijs). We nemen contact met jullie op!

  • Delen:

Reacties

  1. Jan W van Laar
    26 september, 2013 om 16:54

    Grijs/blauw is de mooiste kleur. Het uiterlijk is heel goed en belangrijker is de beveiliging tegen vallen. Volgens de review is dit prima. Aanbevolen
    J.W. van laar Hilversum

  2. Irene
    26 september, 2013 om 16:55

    Leuke review! Mooie hoes deze zou ik graag willen hebben. De groen/grijze variant spreekt mij wel aan! Groeten Irene.

  3. Edward
    26 september, 2013 om 17:32

    Mooie hoes, goede review.
    Mijn dochter van 5 wordt morgen 6 en wil een ipad mini gaan kopen van haar gespaarde en verzamelde centjes.
    Een hoes heeft ze uiteraard ook nodig.
    Dus ik zou ook graag in aanmerking willen komen voor een hoes.
    Ik weet dat ze roze haat maar als die over zou blijven dan zal ze uiteraard ook blij zijn.

    Op goed geluk and keep up the good work!

  4. Elly
    26 september, 2013 om 17:40

    gewoon de rose
    da,s een echte meidenkleur
    en vind ik mooi

  5. Floor
    26 september, 2013 om 17:41

    Roze vind ik mooi voor m,n moeder
    mag ik hem mischien ook eens gebruiken

  6. bob diesel
    26 september, 2013 om 17:43

    En ik vind grijs de mooiste kleur voor z,n hoes
    weten de meiden dat deze van Pa is

  7. Jordy Vermeulen
    26 september, 2013 om 17:58

    Ik zou graag de greon grijze willen

  8. Mike
    26 september, 2013 om 19:01

    De blauwe met grijze combinatie ziet er echt het mooiste uit. Zo kan ik mijn iPad ook makkelijk en veilig meenemen in een tas, zonder dat de iPad wordt aangetast. Ook de verschillende hoeken zijn enorm handig. Al met al is dit dé ideale hoes voor de iPad mini.

  9. Ger
    26 september, 2013 om 20:18

    Die zwart witte lijkt me wel wat!!

  10. omafia
    26 september, 2013 om 22:15

    Ik vind ze alledrie mooi, maak mij niet uit welke kleur ik zou krijgen ik ben met elke kleur blij.

  11. Anita
    27 september, 2013 om 1:49

    De cover die ik had gekozen voor mijn iPad mini( inmiddels in bezit van mijn kinderen) valt niet zo in goede aarde bij mijn kinderen. Te dik en dus ga ik voor een andere dunnere cover. Deze dus, die jullie weggeven. Kleur maakt niet veel uit; als hij maar dunner is dan die wie ik gekocht heb.

  12. Roodey
    27 september, 2013 om 7:16

    Mijn vader is eind augustus 50 geworden. Om die reden hebben we hem een iPad Mini kado gedaan (zonder hoes) met de kinderen. Hoe mooi zou het zijn om hem naast de iPad Mini ook te voorzien van een hoes waarmee de iPad Mini goed beschermd wordt?

    Zeker de stand waarin handig naar filmpjes gekeken kan worden komt goed uit voor de kleinkinderen ;)

  13. Jeroen
    27 september, 2013 om 8:26

    Een grijs/blauwe staat erg neutraal en dan kan je hem ook nog zakelijk gebruiken. Daarnaast lijkt het me door de ‘dunheid’ en uitstekende buffers me een superhandige hoes.

  14. kora Agema
    27 september, 2013 om 8:52

    Mijn dochter heeft sinds kort een ipad mini en zij zou heel er blij worden van de grijs blauwe ;-) maar ook groen grijs is erg mooi….

  15. Van de Walle Peter
    27 september, 2013 om 12:04

    Hallo,
    ik wil gerust de blauw/grijze versie testen en mijn mening doorgeven via jullie facebook.
    Veel succes

  16. Yves Asprof
    27 september, 2013 om 12:44

    Hallo,

    Net een zwarte iPad mini gekregen voor mijn verjaardag, hij wacht enkel nog op een hoes (met de winter voor de deur :-) ).

    Groen/grijs is knap, gevolgd door blauw/grijs.

    Leuk initiatief.

  17. Sandra
    27 september, 2013 om 13:17

    Ik heb net een nieuwe ipad en daar hoort natuurlijk een mooie functionele hoes omheen zodat mijn ipad mini heel lang mooi blijft. grijs/blauw vind ik erg mooi

  18. W. de Boer
    27 september, 2013 om 16:12

    grijs-blauw past het beste bij dit product.
    Leraar50

  19. Anita de Nijs
    27 september, 2013 om 16:14

    Wat een gul gebaar van jullie in samenwerking met Logitich Nederland. Mijn voorkeur gaat uit naar de grijs/blauwe hoes. Momenteel heb ik een hoes die met een magneet zou moeten blijven hangen aan de Apple iPad. Grote miskoop, want deze beschermhoes valt er 9 van de 10 keer vanaf als je ermee aan het werk wilt. Jullie oplossing lijkt me een stuk aangenamer werken.