Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Tablets Magazine nieuwe stijl: Wat is er veranderd?

Geschreven door
Geplaatst op17 september 2013, 14:16 CategorieTablets Magazine

Het zal je vast en zeker opgevallen zijn maar sinds vandaag is Tablets Magazine voorzien van een compleet nieuw design. We hebben er maanden samen met Yellow Lemon Tree uit Amersfoort hard aan gewerkt, we hebben het vele malen getest en nu is het tijd om jou, de bezoeker, een betere ervaring op onze website te bieden.

Wat is er veranderd?

Er is veel veranderd, teveel om allemaal op te sommen in dit artikel. Je kunt alles zelf ervaren door een kijkje te nemen op alle pagina’s, in de tablet vergelijker en in de artikelen, maar de belangrijkste punten lichten we hieronder kort uit.

Responsive design

Dit was de belangrijkste reden voor een nieuw design. We wilden Tablets Magazine, een website die vanzelfsprekend gericht is op tabletgebruikers, perfect laten weergeven op tablets. Met de oude website was dit niet het geval en daarom hebben we het nieuwe design responsive gemaakt. Dit houdt in dat de website voor elk apparaat, met elke resolutie de optimale lay-out en invulling kiest. Zo krijg je op zowel smartphones en tablets als laptops en desktops de best mogelijke weergave voorgeschoteld. Wel leidt dit er soms toe dat je vanaf apparaten met een klein beeldscherm niet alle functies op een pagina te zien krijgt. Zo verschijnt de sidebar niet op smartphones en 7-inch tablets in portrait-modus, al kun je op tablets deze sidebar wel tevoorschijn toveren met de knop in het groene menu.

Algemeen

De oude website is nauwelijks meer te herkennen en dat heeft zijn redenen. Met de nieuwe website wilden we niet alleen een optimale gebruikservaring op verschillende apparaten bieden, ook de totale look van de website moest moderner en rustiger zijn. Daarom hebben we gekozen voor meer ruimte voor tekst en afbeeldingen, meer witruimte, een eenvoudigere sidebar met alleen de belangrijkste informatie, een comfortabel te lezen lettertype en een meer magazine-achtige weergave op de voorpagina. Ook kun je vanuit de voorpagina direct naar populaire tablets gaan. Daarbij hebben we onderaan veel pagina’s zogenaamde widgets geplaatst met de laatste artikelen uit specifieke categorieën. Hiermee krijg je direct meer gerelateerde en mogelijk interessante content te zien.

Je eigen account

In het nieuwe design hebben we ook de mogelijkheid opgenomen om je eigen account aan te maken. Dit kan middels het icoontje in de groene balk bovenin de website. Met een account kun je zonder elke keer je gegevens in te vullen overal op reageren, kun je je eigen reacties na het plaatsen bewerken, en kun je onbeperkt vragen stellen en beantwoorden in de vernieuwde ‘Vraag & Antwoord’ sectie. In de toekomst worden er mogelijk meer functies aan de accounts toegevoegd.

Bekijk ook  De beste Windows 10 tablets, hybride laptops en phablets (lente 2018)

Tablet vergelijker

De tablet vergelijker die we al een tijdje hebben heeft ook een grote update gekregen. Niet alleen is de weergave van het grote aanbod van tablets overzichtelijker, ook gaat het filteren op tablets voortaan automatisch. Wanneer je een filter gebruikt wordt de selectie gelijk aangepast. Zo kun je nog beter alle tablets die op jouw verlanglijstje staan vergelijken.

Tablet productpagina’s

Dat er een hoop veranderd is zul je direct ook zien aan de tablet productpagina’s in onze database. De pagina’s zijn een stuk overzichtelijker geworden en de tabs met specifieke informatie over een tablet (met prijzen, specificaties, reviews en abonnementen) zijn nu aan de linkerkant terug te vinden. Onderaan de pagina van elke tablet vindt je bovendien gerelateerde tablets terug. Bovendien kunnen we in het nieuwe design meerdere tablets koppelen aan een artikel waardoor je onder sommige artikelen informatiewidgets over meerdere tablets kunt tegenkomen.

Reacties

We hebben ervoor gekozen de reactiemogelijkheid nog steeds relatief simpel te houden, maar je kunt nu wel html-code in reacties gebruiken en het is mogelijk om je geplaatste reacties te bewerken wanneer je een account hebt. Daarnaast is de vormgeving verbeterd waardoor het overzichtelijker is wanneer er veel reacties op een artikel verschijnen. Voor het plaatsen van reacties is geen account vereist maar het aanmaken van een account biedt dus wel meer mogelijkheden.

Vraag & Antwoord

In het oude design hadden we al een gedeelte waar je vragen over tablets kon stellen en waar we elkaar met een antwoord hielpen. Echter stond dit gedeelte teveel lost van de rest van de website en waren sommige functies overbodig. De nieuwe Vraag & Antwoord sectie is qua mogelijkheden vereenvoudigd en is puur gericht op het snel stellen van een vraag en zo eenvoudig en snel mogelijk kunnen antwoorden. Ook kun je snel vragen die al gesteld zijn doorzoeken. Voor het stellen van een vraag en het beantwoorden van vragen is echter wel een account vereist.

Bugs, suggesties en vragen

Hoewel we alles zo goed mogelijk hebben getest en het design op zoveel mogelijk apparaten bekeken hebben kan het voorkomen dat er bepaalde functies niet helemaal soepel werken of dat de weergave van de website op jouw apparaat niet optimaal is. We vragen je dit ons te melden via onderstaande reactieformulier zodat we op korte termijn de belangrijkste bugs kunnen oplossen en de algemene ervaring nog verder kunnen verbeteren.

Voor nu hopen we dat de nieuwe website je bevalt, op welk apparaat je ook mocht zitten en wat je ook mocht zoeken. Wij blijven vanzelfsprekend vol doorgaan met het plaatsen van het laatste nieuws en reviews van de nieuwste tablets.

  • Delen:

Reacties

  1. Frans
    17 september, 2013 om 15:15

    Website ziet er flitsend uit prima actie

  2. Redditor
    17 september, 2013 om 18:18

    Heel tof!

  3. Sam Rijver
    17 september, 2013 om 18:22

    Thanks Frans & Redditor, we zijn er erg blij mee. Natuurlijk ook al her en der weer wat foutjes tegengekomen maar dat was wel te verwachten. Komende tijd zullen we nog wel even zoet zijn met alles 100% op de rit krijgen.

  4. Lars
    17 september, 2013 om 18:38

    Het harde werken heeft zich geloond! Nieuwe website ziet er inderdaad prima uit. Chapeau!

  5. Arno
    17 september, 2013 om 19:55

    Eerste indruk is erg goed!

  6. Rene
    17 september, 2013 om 20:02

    Mijn complimenten!

    • Martijn Chel
      17 september, 2013 om 20:13

      Thanks! We werken nog hard door want helemaal soepel loopt het nog niet. Begin is iig gemaakt.

  7. Daniel
    17 september, 2013 om 21:46

    Werkt perfect op mijn Note2 !!
    Gr D.

  8. Riessieman
    17 september, 2013 om 22:18

    Hij is geweldig

  9. Jarco
    18 september, 2013 om 9:44

    Hij is erg mooi en duidelijk geworden. Het was hard nodig, goed werk!

  10. leon
    18 september, 2013 om 13:23

    Vind het frisser.De letters vind ik wel wat dun

  11. Roodey
    18 september, 2013 om 15:18

    Geweldige stijl. Lekker clean.
    Wel zou ik graag op de frontpage kunnen zien hoeveel reacties een artikel heeft.
    Mogelijke meningen van bezoekers vind ik altijd interessant om te lezen.

  12. T.A Blet
    24 september, 2013 om 18:30

    Mijne Heren,

    Vraag en Antwoord werkt bij mij voor geen meter.
    Ik heb mij geregistreerd maar krijg geen email terug of andere melding.
    Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ik bijv. fout emailadres heb ingegeven.
    Toendertijd was het niet mogelijk om met mijn naam te registreren.
    Mogelijk was de punt in mijn naam daar debet aan.
    Gaat blijkbaar nog steeds niet.
    Heb van Sam toen inloggegevens gekregen TA Blet (zonder punt) en wachtwoord.
    Daar kom ik mee binnen maar ik kan niet antwoorden op vragen.
    Ik krijg geen invulruimte om mijn vraag te plaatsen en zie geen buttons of wat dan ook om te antwoorden.
    Wat is hier aan de hand?

    • T.A Blet
      24 september, 2013 om 18:32

      Vraag in laatste regels moet antwoord zijn, sorry.

    • Martijn Chel
      24 september, 2013 om 18:37

      Hoihoi,
      Als je niet ingelogd bent kun je inderdaad niet antwoorden.
      Maar, ik kan niet goed plaatsen wat je bedoelt. Als ik inlog met een gebruikersaccount zie ik onder vragen een veld waar ik antwoorden kan achterlaten. Hiervoor moet javascript wel aangezet zijn in je browser.
      Het kan zijn dat er een cache probleempje is. Dat weten we zeker wanneer je geen antwoordveld ziet en vervolgens de pagina hard refresht. Als je vervolgens wel velden krijgt en ook het uitlog-veld verschijnt moeten we even naar de cache kijken.
      Wanneer heb je jezelf geregistreerd? Je staat inderdaad al in ons systeem onder T.A Blet. Dat is dan wellicht gezien als dubbele registratie.

      • Martijn Chel
        24 september, 2013 om 18:41

        Overigens kan ik ook het cache probleem niet simuleren met een gebruikersaccount.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.