Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

ASUS FonePad Note 6 voorlopig niet naar Nederland

Geschreven door
Geplaatst op18 oktober 2013, 19:53 CategorieAndroid

Eén van de nieuwe mobiele producten waar we erg naar uitkeken is de FonePad Note 6. Deze 6-inch tablet beschikt over een aantrekkelijk prijskaartje en interessante specs. Helaas komt dit model voorlopig niet naar Nederland.

Vanmiddag heeft ASUS tijdens een persbijeenkomst de nieuwe Android en Windows 8 tablets voor de komende maanden aangekondigd. De opvallende afwezige was de FonePad Note 6. Een woordvoerder van van de fabrikant liet weten dat dit model in ieder geval dit jaar de Nederlandse markt niet zal bereiken.

Slecht nieuws dus voor diegenen die uitkeken naar een betaalbare phablet. De FonePad Note 6 beschikt namelijk over een aantal interessante specificaties, waaronder een Super ips+ lcd display met een 1.920 bij 1.080 pixels resolutie, een Intel Atom Z2580-processor met een kloksnelheid van 2GHz, 2GB aan werkgeheugen en een 8 megapixel camera aan de achterzijde.

ASUS-FonePad-Note

Daarbij wordt de phablet, net als de Galaxy Note 3, met active digitizer stylus geleverd welke in de behuizing opgeborgen kan worden. Voor deze stylus heeft ASUS ook een aantal apps en toepassingen ontwikkeld. Daarnaast heeft de Taiwanese fabrikant Android 4.2 Jelly Bean licht aangepast, met onder meer kleine apps die over openstaande apps gedraaid kunnen worden.

De ASUS FonePad Note 6 wordt wel in landen om ons heen gelanceerd, waaronder Duitsland. Daar krijgt de phablet een prijs van 349 euro en kan men er eind deze maand voor naar de winkel.

  • Delen:
ASUS FonePad Note 6
Android Jelly Bean (4.2)

Reacties

  1. T.A Blet
    18 oktober, 2013 om 22:11

    Bedankt hoor! Asos Benelux.

  2. T.A Blet
    19 oktober, 2013 om 12:51
    • T.A Blet
      19 oktober, 2013 om 13:23
      • T.A Blet
        08 november, 2013 om 17:35

        Amazone.de is een ander verhaal, niet helemaal duidelijk.
        In eerste instantie ging model ook 2 Eurootjes omlaag naar €347 en werd door Amazone zelf uitgeleverd.Levertijd is zeer onduidelijk. (Klote site dat heb ik wel vaker gemerkt!)
        Nu word Asus Fonepad Note tegen een veel hogere prijs van maar liefst €434,74 door Notebook.de uitgeleverd en wel vanaf 11 November.

    • T.A Blet
      08 november, 2013 om 17:28

      Prijs is met 2 Eurootjes gezakt naar €347 en is zowel online als in MM Duitsland op voorraad.

      • T.A Blet
        08 november, 2013 om 17:39

        Maar verschepen niet naar Nederland vanuit MM Duitsland, ben ik bang.

    • T.A Blet
      08 november, 2013 om 17:48

      Redcoon Nederland heeft naar alle waarschijnlijkheid de Fonepad Note over 4 dagen in het magazijn.
      Prijs €355
      Verzendkosten €7,99
      Verpakking €0,99
      Verwijderingsbijdrage! (Thuiskopieheffing??) €6,05

      Bij elkaar zo’n beetje €370

      http://www.redcoon.nl/B493064-Asus-Fonepad-Note-6-ME560CG-1B035A_Tablets

  3. T.A Blet
    20 oktober, 2013 om 13:52
  4. T.A Blet
    20 oktober, 2013 om 21:06

    Het artikel vermeldt een kloksnelheid van 1.6 GHz voor de Intel Atom Z2580 processor maar is in werkelijkheid een klein beetje hoger namelijk 2.0 GHz.

    • Martijn Chel
      20 oktober, 2013 om 22:10

      Thanks!

  5. Marco
    21 oktober, 2013 om 16:31

    @T.A Blet bedankt voor de tip, ga even naar Nordhorn eind van deze maand want ik wil deze 6 inch Note graag hebben na de goede ervaring die ik heb met de Fonepad 7.

  6. T.A Blet
    24 oktober, 2013 om 23:29

    Unboxing zwarte uitvoering.
    De achterkant van deze uitvoering is niet zo glimmend zwart als die ik in andere videos heb gezien.

    http://www.youtube.com/watch?v=FRPpSrn0Er4

  7. Marco
    10 november, 2013 om 20:37

    Ik heb de zwarte al in mijn handen gehad bij de Media Markt (D) € 347,– Ik wacht op de witte maar naar alle waarschijnlijkheid gaat dat tot einde van deze maand duren. Notebook.de is dronken, willen er nu € 399,– voor hebben en willen dan eigenlijk de turncase voor de oude fonepad 7 mee verkopen, slechte zaak! we keep in touch.

    • T.A Blet
      12 november, 2013 om 23:07

      Amazone.de heeft de zwarte nu Auf Lager , Op Voorraad voor €347.
      Maar helaas, net proberen te bestellen maar kan niet naar mijn adres geleverd worden.
      De ware reden waarom is mij niet duidelijk maar waarschijnlijk verschepen ze niet buiten Duitsland voor dit model.
      Kan er niets over vinden verder, onbegrijpelijk!

      Ik heb net gekeken voor je Marco maar witte is niet op voorraad.
      Anders had jij het eens moeten proberen te bestellen.

      Dit is helemaal klote natuurlijk, dat ruk Asus Benelux ook. Opdoeken die zooi!!

  8. T.A Blet
    15 november, 2013 om 15:54

    De zwarte uitvoering is op voorraad sinds gisteren bij Redcoon.
    370 Euro.
    Morgen komt ie binnen.