Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

HP Slate 21 all-in-one met Tegra 4-chip te koop in Nederland

Geschreven door
Geplaatst op14 oktober 2013, 11:33 CategorieAndroid

Een tablet mogen we het eigenlijk niet meer noemen aangezien de Slate 21 met een formaat van 21.5-inch niet echt mobiel is, maar de nieuwe all-in-one van HP is sinds vandaag te koop in Nederland.

HP richt de Slate 21 op de hele familie. Met zijn 21.5-inch display moet het apparaat ideaal zijn voor het spelen van games, het bewerken van documenten en het kijken van films. Het gebruik is hetzelfde als dat van een tablet, al is het apparaat lastig met je mee te dragen. Daarom is er in de achterzijde een kickstand verwerkt, zodat de all-in-one als een soort desktop op tafel of op een bureau geplaatst kan worden.

HP-Slate-21

De Slate 21 draait op Android 4.2 Jelly Bean en beschikt over Nvidia’s nieuwste processor, de Tegra 4-chip met vier kernen en een vijfde energiezuinige kern. Het display is uitgerust met een resolutie van 1.920 bij 1.080 pixels en is voorzien van een active digitizer voor het gebruik met een stylus. Verder beschikt de Slate 21 onder meer over drie usb-poorten voor het koppelen van accessoires, een ethernetpoort, een SD-kaartlezer waarmee het geheugen van 8GB uitgebreid kan worden, een webcam aan de voorzijde, en DTS Digital Theater Sound voor een optimale audioweergave.

De HP Slate 21 kan vanaf vandaag bij onder meer Bol.com en Computerstore.nl gekocht worden voor een adviesprijs van 379 euro.

  • Delen:

Reacties

  1. nicol
    30 november, 2013 om 14:10

    graag zou ik ervaringen met de hp slate 21 willen lezen, m.n ivm gebruik voor administratie/ documenten en email. Dat de Hp te gebruiken is voor spelletjes ed dat kun je bijna overal wel lezen. Ik overweeg de aankoop omdat zowel design als prijs mij bijzonder aanspreken.

    • Sicarius
      03 januari, 2014 om 8:15

      @Nicol,
      voor administratie dus excel en word enzo is het een zware afrader.
      Email is te vergelijken met je smartphone. (hij draait namelijk ook gewoon op Android)
      verder is ie leuk om spelletjes op te doen die je normaal op je telefoon doet.
      op het begin reageerd ie snel, maar na een tijdje gebruiken, merk je dat ie trager gaat worden.
      er zijn wel apps zoals “quick-office” waarin je word en excel kunt doen… maar dit komt niet echt in de buurt van de windows versies. (ik heb er voor betaald om ze te proberen en het viel me tegen)

      de grote illusie tov de andere 20 en 21 inch “tablets” die je ziet is dat deze dus geen accu heeft. eigenlijk is tablet dus dan ook niet het goede woord omdat ie niet eens te verplaatsen is. van de andere kant is t ding zo lomp groot dat ie vaak toch wel op 1 plek blijft staan.
      hij heeft ook ontieglijk weinig geheugen en opslagcapaciteit.

      het is een leuk ding voor kids > dus spelletjes en youtube (al zullen ze er zo op zijn uitgekeken)
      en voor volwassenen > snel ff email kijken, openingstijden, of het nieuws… maar dat was het dan ook.
      voor nieuws kun je dus beter je tv aanzetten, en openingstijden of email vind je op je telefoon ook wel.

      mijn persoonlijke ervaring en mening is dus -afrader-
      de prijs lijkt erg goed. maar je kunt beter wat meer uitgeven voor een betere windows versie met hetgeen wat jij er mee wil doen. (aangezien ik m daar ook voor wou gebruiken)

  2. Thijs
    03 december, 2013 om 21:38

    Hallo Nicol, ik heb hem bij ons in de keuken staan. Prima apparaat voor internetten, mailen, films, lezen etc. Met een snelle sd card heb ik het geheugen uitgebreidt met 16 gig. Vlot apparaat, niet echt flexibel maar wel een potentiele allemansvriend. Geen gezeur over opladen want hij moet gewoon op stroom. Mail gaat uitstekend, er zitten een aantal standaard programma’s op voor tekst, exel achtige bestanden.Een echte computer is het net niet maar je komt er wel een heel eind mee.

  3. brigitte
    07 april, 2014 om 17:05

    hallo ik heb een android tabled slate 21
    kan ik adoube flasplayer instaleren grt

    • Martijn Chel
      07 april, 2014 om 17:54

      Lees op deze pagina hoe je Flash player installeert.

  4. nathalie
    17 juni, 2014 om 15:12

    Ik kocht gisteren deze hp slate 21. Prima ding om foto’s te bekijken zeiden ze me in de winkel…maar…
    Kijken naar foto’s die ik trok met de hp zelf of die ik download gaat prima, maar wanneer ik foto’s van mijn fototoestel wik bekijken, lukt die echter ‘niet’.
    De meeste foto’s krijg ik niet geopend. En ik kan al zeker niet sliden naar een volgende foto.
    Wat doe ik fout?

    • Martijn Chel
      17 juni, 2014 om 15:54

      Welk formaat/bestand zijn deze foto’s? RAW foto’s kunnen bijvoorbeeld niet geopend worden. Wellicht moet je ze eerst omzetten.

  5. Luka
    06 september, 2014 om 12:02

    Ik zit eraan te denken om deze “tablet ” te kopen voor school. Heeft deze “tablet ” een goed bereik want hij komt op 2 hoog te staan? En is dit een goede keuze voor mij? Hij is bedoelt om teksten te schrijven en te internetten.