Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Medion Lifetab E10316 vanaf 7 december te koop bij de Aldi

Geschreven door
Geplaatst op29 november 2013, 16:31 CategorieAndroid

Supermarktketen Aldi verkoopt vanaf 7 december een nieuwe tablet van Medion. De Lifetab E10316 beschikt over Android 4.2 Jelly Bean en wordt verkocht voor een prijs van 179 euro.

Eerder deze maand begon de Aldi met de verkoop van een 89 euro kostende Android tablet die puur kijkend naar de specificaties niet bijster interessant is. Voor diegenen die iets meer van een tablet verwachten is de Medion Lifetab E10316 die vanaf 7 december bij de winkel ligt mogelijk interessanter.

Dit model is, in tegenstelling tot het eerder genoemde budgetmodel, uitgerust met een 10.1-inch display en een acceptabele resolutie van 1.280 bij 800 pixels. Onder de motorkap vinden we een ARM Cortex A9-processor met een kloksnelheid van 1.6GHz en 1GB aan werkgeheugen. Voor de meeste basistaken als browsen, spelletjes spelen, e-mailen en video’s kijken zou dit meer dan voldoende moeten zijn.

Medion Lifetab E10316-retina-2

Verder beschikt de Lifetab E10316 over wifi, een 2 megapixel camera aan zowel de voorzijde als de achterzijde, 16GB aan opslaggeheugen dat met maximaal 64GB uitgebreid kan worden middels de microSD-kaartlezer, een microUSB-poort met host-functie, een infraroodsensor, en een microHDMI-poort waarmee de tablet met een display verbonden kan worden. De tablet draait op het recente Android 4.2 Jelly Bean met toegang tot de Google Play Store voor het downloaden van applicaties. 

Voor een prijs van 179 euro krijg je dus, als we puur kijken naar wat er op papier staat, een redelijke tablet. Of ook het display aan de verwachtingen kan voldoen en of de prestaties te wensen overlaten zullen de eerste ervaringen moeten uitwijzen. Voor diegenen die geïnteresseerd zijn is deze review van Computer Bild (Duits) wellucht interessant.

Wanneer je op zoek bent naar een tablet als cadeau voor de feestdagen dan is het verstandig ook onze aanraders een door te nemen.

  • Delen:

Reacties

  1. M.Smeets
    13 december, 2013 om 14:13

    Voor kort kocht ik de medion lifetab E10316 bij aldi voor 179 euro.
    Nu heb ik deze al een aantal dagen en ben er zeer tevreden over, ja zelfs verbaast dat
    zo’n tablet voor deze prijs prima prestaties levert. Deze doet qua snelheid en veelzijdigheid niet onder voor een tablet van 600 euro. Ik begrijp niet dat aldi zo’n tablet voor deze prijs kan verkopen, hoewel ik begreep dat dit een jubileumaanbieding was.

  2. elly brussel
    29 december, 2013 om 21:25

    Het enige grote nadeel van de tablet vind ik dat de batterij ontzettend gauw leeg is. Ik zou graag willen weten of andere kopers daar ook last van hebben.

  3. Marika
    08 januari, 2014 om 13:36

    Klopt batterij loopt ontzettend gauw leeg

  4. beppie
    14 januari, 2014 om 8:50

    Ik mis de flahs player op deze tablet. Ik kan hierdoor enkele apps niet downloaden of niet geheel gebruiken.
    Verder bevalt hij mij erg goed.

    • rienk
      15 januari, 2014 om 19:15

      Dat er geen flash op zit ligt aan android/Adobe. We moeten met zijn allen over op html5. Er zijn wel oplossingen voor. Ff zoeken op Android en flash. Ook zijn er browsers inde app store die het nog wel ondersteunen. Zoeken op flash

  5. Gigi
    29 mei, 2014 om 8:52

    Kan er een aparaatje aan gekocht worden om een kaartje in te steken als men in het buitenland bent om verder mee te werken xxxxxxx

    • Frans Bauwer
      14 augustus, 2014 om 4:03

      Je moet wel iets duidelijker zijn dan dat he… Een kaartje die je erin kan steken voor in het buitenland?

  6. Gigi
    29 mei, 2014 om 8:53

    Gelieve me op de hoogte te brengen xxxxxx

  7. Hans
    10 juni, 2014 om 13:24

    Ik heb ook een tablet van Medion model:E10316.
    We zijn nu aan de derde toe,eerste viel regelmatig uit en dan starte het gehele proces weer op.(opgestuurd kreeg een nieuwe)
    Maar de nieuwe die kwam was na 3 weken het zelfde valt zomaar uit en start weer op nieuw
    nu is het zo als een programma opstart begint het start menu weer op nieuw compleet een ramp ding.
    Deze ook maar weer opsturen naar Medion En dan maar weer afwachten!!!
    En wat de batterij betreft die is zo leeg.

    • Dennis
      14 november, 2014 om 22:57

      Hoi HANS

      Ik zit nu ook aan mij 3e tablet van Medion, en ik heb precies hetzelfde probleem. Deze review geef ik ook aan de fabriek. Dan heb ik meer bewijs dat het niet alleen aan mij ligt. Mij review mag je ook gebruiken. Dus u bent niet de enigste! ;-)

  8. Hans
    14 augustus, 2014 om 10:23

    Ik heb opnieuw een bericht naar Medion gestuurd dat na de reparatie het probleem nog erger is wil je App starten dan gaat het tablet weer in opstart procedure.
    Diverse malen naar fabriek standaard terug gebracht maar dat mag niet helepen.
    Ik wil niet over service klagen die is wel redelijk.
    Hopelijk wordt het probleem nu door Medion opgelost !!!

    • Dennis
      14 november, 2014 om 23:00

      Ik hoop echt dat het voor je wordt opgelost. Of is het inmiddels opgelost? ;-)

  9. schelkens
    21 augustus, 2014 om 17:31

    ik zou graag willen weten waar ik mijn tablet medion dat ik aangekocht heb bij aldi,
    aarschot in december 2013 kan laten herstellen
    bij aldi aarschot wou men tablet niet aannemen

    groetjes schelkens

  10. loeke
    02 september, 2014 om 22:36

    Kan iemand mij zeggen hoe ik coach player er kan opzetten sub stuur ma door

  11. Lut
    09 september, 2014 om 13:12

    Heb lifetablet MD98625 en is super. tssn 8u en 6u gebruik zonder te laden. Afhankelijk van progr.
    Maar mijn vraag, bestaat er lader voor in de auto??