Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Problemen e-mail app Galaxy Tab 2 (10.1) na Android 4.2.2-update

Geschreven door
Geplaatst op29 november 2013, 22:54 CategorieAndroid

Sinds 19 november wordt ook in Nederland de Android 4.2.2 Jelly Bean-update voor de Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) uitgerold maar deze update lijkt tot problemen te leiden bij verschillende gebruikers.

In onze vraag en antwoord-sectie klagen inmiddels meerdere gebruikers over het feit dat de update problemen met de e-mail applicatie veroorzaakt. Na de installatie van Android 4.2.2 Jelly Bean blijkt de standaard e-mail applicatie direct na het openen automatisch gestopt te worden. Het verwijderen van de cache of opnieuw installeren van de app biedt geen oplossing, aldus een aantal gebruikers. 

Aangezien aardig wat bezitters van de tablet het probleem ervaren lijkt het een bug te zijn die door de update geïntroduceerd is. We hebben Samsung inmiddels op de hoogte gesteld van het probleem maar nog geen reactie ontvangen. Waarschijnlijk rolt de Koreaanse fabrikant op korte termijn een update uit om het probleem te verhelpen.

Bekijk ook  Samsung Galaxy S9 en S9+ nu verkrijgbaar in Nederland

Mocht je een Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) hebben en de update reeds geïnstalleerd hebben, laat hieronder weten wat je ervaringen zijn. Heb je een oplossing gevonden voor het probleem met de e-mail app? Deel deze dan met andere bezitters van de tablet via onze vraag en antwoord-pagina.

Oplossing

Totdat Samsung een update uitrolt kan het probleem handmatig opgelost worden. Een aantal gebruikers melden in de reacties de volgende oplossing;

Ga naar de Instellingen > applicatiebeheer, en kies de email-app ( staat in de kolom bij alles/4e kolom). Klik op Gegevens leegmaken, Buffer wissen en als laatste op de knop Gedwongen stoppen. Vervolgens voeg je opnieuw je account toe en moet het weer werken.

  • Delen:
Samsung Galaxy Tab 2 (10.1)
Android Jelly Bean (4.1)

Reacties

  1. frans
    29 november, 2013 om 23:17

    Vandaag, 29-11 de update 4.2.2 op mijn tablet tab2 10.1 geinstalleerd.
    Ook bij mij werkt de e-mail app niet meer. Krijg steeds de melding “e-mail gestopt”.

    • frans
      01 december, 2013 om 10:09

      Op 1 december precies hetzelfde probleem

    • Sawer
      01 december, 2013 om 13:50

      Hetzelfde probleem

      • Danny
        01 december, 2013 om 13:59

        Vervelend maar waar ook ik heb na de update dit probleem, heb geprobeerd andere mail apps te installeren maar ook deze hebben het zelfde probleem.

      • Marit
        03 december, 2013 om 14:47

        Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn tablet lijkt ook een stuk langzamer en sluit applicaties spontaan af..

      • Kees
        04 december, 2013 om 9:26

        Ook bij mij hetzelfde probleem.

      • koos
        04 december, 2013 om 15:16

        Op 3 december idem. De app doet niks meer.

      • Robert
        04 december, 2013 om 21:30

        Hier precies hetzelfde, erg vervelend!

      • deetje
        06 december, 2013 om 19:12

        Ook hetzelfde!

      • Wim
        08 december, 2013 om 13:56

        Martijn harstikken bedankt voor jouw geweldige uitleg over deze fout van samsung heb precies gedaan wat jij schreef en het werkt weer .nogmaals bedankt groetjes wim

      • mupke
        10 december, 2013 om 20:38

        Hallo, k had zelfde probleem maar dank je welMartijn hij doet t weer.alleen heb ik nog als ik fotos van pc op sd card zet en kijk in mijn gallerij,draaien deze in origineel staat.k zie nergens toets waar staat links of rechts draaien.stond er voorheen wel.iemand daar oplossing voofr aub?

      • monique
        24 december, 2013 om 21:43

        Bij ons exact hetzelfde probleem! Vind sowieso de update waardeloos, vorige werkte veel makkelijker en beter!

    • Frans
      01 december, 2013 om 21:24

      E-mail app. op tablet Tab 2 10.1 werkt niet meer na update Android 4.2.2.

      Ik denk de oplossing gevonden te hebben.
      • Ga naar “instellingen” en kies “applicatiebeheer”
      • ga naar lijst “alles” en zoek de app. “E-mail” en activeer deze.
      • Klik op” gegevens wissen” en “Buffer leegmaken”
      Opm.: Je wist hiermee ook je accountgegevens en moeten weer opnieuw ingevoerd worden.
      • Ga hiervoor naar “instellingen” en “Accounts”
      • Klik op “Account instellen”
      • Activeer de “E-mail” app. en voer hier opnieuw je account gegevens in
      Bij mij heeft dit gewerkt.

      • Esther
        02 december, 2013 om 15:42

        Ik kan “gegevens wissen” niet kiezen, geen actieve button. “Buffer leeg maken” kan wel. Schiet ik niets mee op zeker? Thanx in ieder geval!

      • hm
        02 december, 2013 om 19:11

        Deze oplossing werkt bij mij ook
        thnx

      • Moniqu
        02 december, 2013 om 20:30

        Thanks werk bij mij perfect.

      • peter
        02 december, 2013 om 21:16

        Deze oplossing werkt .
        Ik heb wel de update afgebroken op 4% downloaden.
        Ben wel benieuwd of bij mensen die de volledige update hebben gedownload ,( behalve het mail-incident) meerwaarde hebben aan de nieuwe update ?????

      • Robert
        02 december, 2013 om 21:17

        Thanks Frans! Bij mij werkt het ook, nogmaals bedankt voor het plaatsen van de oplossing!

      • Marga
        02 december, 2013 om 22:15

        Frans, hartstikke. Werkt weer prima

      • Henk
        02 december, 2013 om 22:38

        Ik kan gegevens wissen niet vinden

      • ineke
        02 december, 2013 om 23:21

        Helaas bij mij staat de e mail app niet onder alles ook kan ik geen gegevens wissen of buffer leegmaken.
        alleen kan ik mijn account zien en synchroniseren.
        wel heb ik een g mail app waarbij wel staat buffer leegmaken, maar deze app doet het bij mij wel goed.
        ja mijn hele tablet is trager geworden, k ben hier niet blij mee
        heb je misschien nog een oplossing? Het duurt wel lang voordat er een nieuwe goede update komt.
        vriendelijke groet, Ineke

      • Frank
        02 december, 2013 om 23:45

        Oplossing werkt inderdaad. Bedankt!

      • gertjan
        02 december, 2013 om 23:55

        Het werkt bij mij ook, echter moest ik eerst mijn email account verwijderen.
        Daarna kan de optie “gegevens wissen” en “buffer leegmaken” in het applicatiebeheer worden gekozen.

      • fried
        03 december, 2013 om 9:09

        dit werkt bij mij ook

      • karin
        03 december, 2013 om 10:21

        Dankjewel bij mij werkt hij nu weer perfect :)

      • Bram
        03 december, 2013 om 10:23

        Hoi, ik heb zeker een andere indeling, want je methode kan ik niet uitvoeren.
        Bij “instellingen” vind ik geen lijst met “alles”.
        E-mail staat er niet bij. Wie helpt me verder?

      • Roberto
        03 december, 2013 om 11:13

        Tip van Frans werkt..

        E-mail app. op tablet Tab 2 10.1 werkt niet meer na update Android 4.2.2.

        Ik denk de oplossing gevonden te hebben.
        • Ga naar “instellingen” en kies “applicatiebeheer”
        • ga naar lijst “alles” en zoek de app. “E-mail” en activeer deze.
        • Klik op” gegevens wissen” en “Buffer leegmaken”
        Opm.: Je wist hiermee ook je accountgegevens en moeten weer opnieuw ingevoerd worden.
        • Ga hiervoor naar “instellingen” en “Accounts”
        • Klik op “Account instellen”
        • Activeer de “E-mail” app. en voer hier opnieuw je account gegevens in

      • cora
        03 december, 2013 om 18:38

        Hallo Frans dankje voor de oplossing, mij bij heeft het gewerkt en heb nu weer email

      • wilbert
        03 december, 2013 om 18:41

        bij mij werkt het niet, na het account te hebben verwijderd lukt het opnieuw installeren niet. Geeft dan aan dat er een verificatiefout (verificatie mislukt) is opgetreden. Wat nu?

      • wilbert
        03 december, 2013 om 18:52

        Geen idee waarom, maar na nog 3 pogingen deed hij het wel! Dank voor je oplossing Frank!

      • co
        03 december, 2013 om 18:56

        Bedankt, bij mij werkt dit ook

      • Hans
        03 december, 2013 om 19:40

        De oplossing werkt bij mij ook en gelukkig kan ik mijn mail weer lezen en versturen.

      • ursula
        03 december, 2013 om 19:45

        Dit werkt inderdaad. Top dank je

      • johan
        03 december, 2013 om 19:52

        hoi bij ons werkt dit ook

      • sonja
        03 december, 2013 om 19:58

        frans bedankt het werkt, niet gelijk maar tweede keer pakte hij het op.
        kan weer emailen.

      • Annie
        03 december, 2013 om 20:04

        Super, Frans, hartelijk bedankt voor de tip !

      • Marjolein
        03 december, 2013 om 20:54

        Super! Bij mij werkt de handleiding ook. Frans, hartelijk dank voor je duidelijke instructie.

      • Gerda
        03 december, 2013 om 20:56

        Dit heeft gewerkt. Ik kan nu mijn webmail weer bekijken.
        Alleen vind ik de nieuwe lay-out van Samsung helemaal niet prettig en mooi!
        Heeft en weet iemand daar ook een oplossing voor?

      • wery
        03 december, 2013 om 21:04

        hartelijk dank, na met mijn handen in het haar gezeten te hebben, ben ik vol goede moed aan jouw tip begonnen en BIJ MIJ WERKT HET: NOGMAALS BEDANKT VOOR DE TIP

      • mo
        03 december, 2013 om 21:41

        Thzkz frans super bedank het werkt

      • anoniem
        03 december, 2013 om 21:53

        Dankjewel. Bij mij werkte dit ook. Fijn ik kan weer mijn mail via tablet lezen na die update.

      • Ronny
        03 december, 2013 om 22:50

        Deze oplossing heeft bij mij gewerkt.
        Bedank.

      • Titia
        03 december, 2013 om 22:54

        @Frans: bedankt voor deze oplossing. Ik baalde al dat de e-mail telkens chraste, maar dankzij jouw instructie werkt het nu weer prima. Overigens geen goede service van Samsung om hier niet onmiddellijk een patch voor beschikbaar te stellen!

        @Bram als je bij Instellingen naar Applicatiebeheer gaat, staat op de regel onder het woord Applicatiebeheer GEDOWNLOAD en OP SD-KAART. Dit zijn kolommen die je naar links kunt schuiven! De volgende is ACTIEF en de laatste is ALLES. Die moet je hebben. Tap op het woord ALLES en scrol naar beneden tot je het e-mail pictogram hebt gevonden. Volg verder de instructie van Frans. Succes!

      • Marjon
        04 december, 2013 om 9:20

        Super! Het werkt. Vond eerst het tabblad ” alles ” niet. Maar toen ik naar rechts schoof was ie er!

      • Riek
        04 december, 2013 om 10:14

        Bij werkt het ook. Bedankt voor de oplossing. Voorts vind ik Samsung te verwijten dat ze een ondeugdelijke update versturen.

      • bertje
        04 december, 2013 om 10:16

        Zelfs deze goede tip werkte niet voor mij, kreeg zelfs steeds meer problemen…. Ben van ellende begonnen om de fabrieksinstellingen terug te zetten…en tot mijn grote verbazing had ik na deze handeling versie 4.2.2 als besturingssysteem….alles werkt weer naar behoren, zelfs de e-mail.
        Dus als niks meer helpt zou dit een alternatief kunnen zijn.

      • Larissa
        04 december, 2013 om 11:34

        Frans bedankt,mijn email doet het weer !

      • Marie-Louise
        04 december, 2013 om 12:43

        Frans, hartelijk dank.
        Had even moeite om de “e-mail” te vinden maar je moet wat verder kijken. Het heeft bij mij gewerkt, Marie-Louise

      • harrie
        04 december, 2013 om 12:49

        Mijn email werkt ook weer na deze handeling

      • Harry
        04 december, 2013 om 14:02

        Frans bedankt,
        Oplossing werkt bij mijn Samsung tablet.
        Alleen stond er ”gegevens leegmaken” en “Buffer wissen”

        Nogmaals bedankt.

      • Yolande
        04 december, 2013 om 16:41

        Zelfde feestje, blijft nu hangen op het opnieuw installeren, verificatie mislukt blijft doorkomen. Iemand een idee?

      • Ans
        04 december, 2013 om 17:24

        Bedankt voor de oplossing, bij velen werkt dit maar bij mij niet. Ik heb geen “alles” map. Wel opnieuw account opgevoerd maar dit lost niets op. Dus in lijdzaamheid wachten?

      • nancy
        04 december, 2013 om 18:40

        Dank je wel Frans, hier heb ik zeker wat aan gehad goede tip!! Heb weer email. Thanks.

      • Sandra
        04 december, 2013 om 20:10

        Hallo Frans,

        Ook ik ben heel blij met de door jou aangeboden oplossing, het werkt super!
        Dank je wel!

      • Kees Gijsen
        04 december, 2013 om 20:16

        Top Frans hij doet het thx.

      • Wim
        04 december, 2013 om 21:24

        Helaas werkt dit bij mij niet. Alles geprobeerd. Ook nieuw Account aangemaakt. Daarnaast is mijn tab extreem langzaam geworden, zowel bij intikken tekst als opvragen van websites.

      • Ger
        04 december, 2013 om 21:42

        Hij werkt weer bedankt

      • John
        05 december, 2013 om 10:53

        Al diverse malen deze stappen doorlopen maar hij blijft aangeven dat het niet klopt. Wachtwoord alles op juiste gedaan, helaas. Bijna lag de tablet in de kliko. Volgende keer wordt het toch alles van Apple

      • Marieke
        05 december, 2013 om 12:18

        Deze oplossing werkt bij mij ook! tnx Frans.

        bij mij leek het eerst ook dat ik gegevens niet kan wissen maar goed erop klikken..

      • n.vet
        05 december, 2013 om 13:04

        deze oplossing werkt ook bij ons alles weer goed dank je wel

      • Hennie
        05 december, 2013 om 14:24

        Zelfde probleem, oplossing van je ingevoerd en het werkt ! Tks

      • Renee
        05 december, 2013 om 14:48

        Super. Alles werkt weer.

      • René
        05 december, 2013 om 16:10

        Prima uitleg, ik kan weer gebruik maken van e-mail.

        Frans,
        Bedankt.

        P.S. de lijst “alles” vind je door naar de vierde lijst te schuiven

      • Henk
        05 december, 2013 om 16:18

        Yep, E-Mail werkt weer als een zonnetje, bedankt!

      • hannieroeterdink
        05 december, 2013 om 16:47

        Bedankt voor deze informatie
        bij mij is het ook gelukt
        mijn hartelijke dank
        ben er blij mee de email doet het weer gelukkig
        gr hannie

      • Don
        05 december, 2013 om 17:30

        Frans, na je instructies te hebben gevolgd werkte mijn e-mail nog steeds niet. Nadat ik bij het aanmaken van mijn account “aanmelden verplicht” had weggevinkt werkte alles perfekt. Erg bedankt voor je tips.

      • Jan
        05 december, 2013 om 19:00

        Heb de aanwijzingen van Frans opgevolgd, maar wat ik ook doe het werkt bij mij niet.

      • Bennie Dreyer
        05 december, 2013 om 20:35

        Bedankt voor de oplossing. Werkt perfect!

      • Tjeu
        05 december, 2013 om 20:50

        Werkt perfect

      • Bart
        05 december, 2013 om 21:50

        Dit was de oplossing voor mij, bedankt

      • Tries
        06 december, 2013 om 10:47

        Heb ik geprobeerd, maar werkt nog steeds niet. Plus ik ben sinds update ook toets voor maken vanscreenshot kwijt.

      • Jo
        06 december, 2013 om 12:09

        Gehandeld conform het beschrevene en de e-mail werkt wederom perfect als vanouds. Dank voor deze uitstekende infomatie.

      • karin
        06 december, 2013 om 15:19

        Super hij doet het weer! Ik baalde er al ontzettend van!!

      • Hans
        06 december, 2013 om 15:23

        Bedankt. Ik kon eerst de app. niet vinden, maar nadat ik alles had gevonden, dankzij Titia, heb ik Frans gevolgd. Alles werkt weer prima

      • Robert
        06 december, 2013 om 15:50

        Dit is een hele goede oplossing. Na een hele dag stoeien is het met deze info eindelijk gelukt. BEDANKT!!

      • Willem
        06 december, 2013 om 18:38

        Ik heb dit inderdaad ook geprobeerd en het mail werkte weer.
        Bedankt

      • Eric
        06 december, 2013 om 19:01

        Bedankt, ben er erg mee geholpen.
        Jammer van de update, tab werkt nu niet meer zo vlot als voorheen.
        Lay-out is onhandig.

      • Marion
        06 december, 2013 om 19:03

        Hallo Frans,

        Ik kan je wel zoenen, want mijn mail doet het weer. Helemaal geweldig, want om de 30 sec. kreeg ik de melding dat mijn email was gestopt. Mijn scherm werd dan helemaal zwart. Maar alles werkt nu weer.

        Groetjes,
        Marion.

      • deetje
        06 december, 2013 om 19:36

        Bedankt E-mail werkt weer en alle berichten zijn nog intact.

      • maatjekerkhove
        06 december, 2013 om 19:36

        Na wel een keer of 10 proberen is het toch gelukt SUPER EN BEDANKT !!

      • pieter
        06 december, 2013 om 20:00

        Dit werkte idd bij mij ook. Dank je.

      • Ellen
        06 december, 2013 om 20:14

        E-mail werkt weer, bedankt voor de oplossing.

      • Marc
        06 december, 2013 om 20:27

        Frans ontzettend bedankt door deze oplossing op deze site te zetten.
        Bij mij werkte na de update de email ook niet meer.
        Maar door uw oplossing weer wel.
        Ontzettend bedankt.

      • ien
        06 december, 2013 om 22:04

        Dank je Frans. Bij mij hebben je tips gewerkt wat betreft de mails.

      • pia
        06 december, 2013 om 22:06

        Top het werkt

      • Nicole
        07 december, 2013 om 10:58

        Super bedankt voor de tip, ook bij mij heeft t gewerkt.

      • Bram
        07 december, 2013 om 13:02

        Klopt!

      • Gert
        07 december, 2013 om 17:51

        Klopt werkt weer als vanouds, bedankt voor de tip

      • sandra
        07 december, 2013 om 19:59

        Super bedankt voor de oplossing!

      • Thea
        07 december, 2013 om 20:00

        Hetzelfde probleem met de e-mail.

      • Leo
        07 december, 2013 om 21:56

        Dank je Frans, bij mij heeft je oplossing ook gewerkt, alleen ben je alle mails kwijt die er in stonden, maar die staan ook nog op mijn PC. Dus niks aan het handje.
        Alleen erg vervelend na deze update.

        Lang leve internet

      • Vroon
        08 december, 2013 om 1:16

        Perfect, ook mij is het nu gelukt, bedankt voor de tip!

      • jan
        08 december, 2013 om 10:35

        heb zelfde probleem. opnieuw geinstaleerd berichten komen weer binnen echter bij verwijderen naar prullenbak komen deze weer terug in berichten IN na openen email.
        weet iemand oplossing.
        jan

      • Rikie
        08 december, 2013 om 12:10

        ik had ook problemen met mijn email na de update, ik heb mijn email account verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar nu komt hij niet meer in de applicatiebeer voor. weten jullie hoe ik deze hier weer in kan krijgen

      • Hans
        08 december, 2013 om 14:45

        Frans, klasse hij doet het weer, heb je ook nog een tip om mijn contacten van mijn pc naar mijn tablet te krijgen, cq te vinden op mijn tablet

      • Gert
        08 december, 2013 om 17:23

        Perfect, inderdaad werkt email hiena weer!!!
        Thanks!

      • Robert
        08 december, 2013 om 20:42

        Hoi Frans, bij mijn vrouw werkt het ook, ze is nu alleen alle mails in de prullebak kwijt, erg vervelend want ze bewaard belangrijke mails in de prullebak.. heb je hier ook een oplossing voor?

      • Ed
        09 december, 2013 om 12:02

        Bij mij (p5110) is de button “gegevens wissen” niet actief. Werkt dus niet, helaas…
        Succes,

      • Koos
        09 december, 2013 om 13:52

        Ik heb de oplossing van Frans gedaan en hij werkt weer,Frans bedankt.

      • roy
        09 december, 2013 om 15:01

        Ik HAD hetzelfde probleem met de email
        Daarna heb ik gedaan wat frans adviseerde.
        HET WERKT !!!!!!!
        wel weer alles moeten invullen, maar het werkt……..bedankt frans

      • Gerrit
        09 december, 2013 om 19:41

        Top Tip alles werkt weer naar behoren.
        Hopelijk ook voor vele andere gebruikers

      • Hans
        09 december, 2013 om 20:52

        Beste Frans,
        Na een halve dag proberen kwam ik uiteindelijk bij jouw tip terecht en heb alle stappen gevolgd die jij doorgeven hebt en YES email werkt weer.

        Bedankt•••• ; 0)ze

      • nicole
        09 december, 2013 om 21:32

        Bedankt voor de tip! E mail doet het weer perfect! Groetjes nicole

      • Jitse Krab
        10 december, 2013 om 14:11

        Frans,

        Bij mij werkt deze oplossing goed!

        Dank je wel voor de hulp!!

        Greetz Jitse

      • Rikie
        10 december, 2013 om 17:12

        bedankt Frans het werkt weer

      • Jan
        13 december, 2013 om 11:20

        Bedankt, het werkt bij mij

      • Niek
        15 december, 2013 om 19:31

        Heb precies gedaan wat Frans vertelde !!!
        En hij doet het weer gelukkig!!!
        Ben helemaal blij.

        Bedankt Frans.

      • Ylja
        17 december, 2013 om 10:46

        Dank je Frans, bij werkte het zoals je vertelde.

      • Andre
        20 december, 2013 om 17:23

        Bedankt ! Het werkt weer.

      • Henk
        22 december, 2013 om 11:03

        Frans met jouw voorbeeld is het me gelukt. Vandaag update geïnstalleerd en tijdje bezig geweest maar de e-mail werkt.
        bedank

      • Han
        01 januari, 2014 om 11:27

        Het heeft even geduurd, maar op 30-12 heb ik toch nog ‘over air’ een update ontvangen om stabiliteit van deze OTA-versie te verbeteren. De woraround werkte bij mij overigens uitstekend.

      • Marcel
        08 april, 2014 om 9:20

        Ik had ook probemen met mijn Asus maar deze tip werkt alles weer, TOP

    • Dimitry
      02 december, 2013 om 22:18

      Vandaag 2-12-2013 update 4.2 2 geïnstalleerd (had beter eerst ff gegoogled naar de ervaringen van andere mensen) en ervaar dezelfde problemen. Tevens reageerd de tablet trager en soms helemaal niet. Ik mis ook het icoon om mijn toetsenbord te laten verdwijnen (gaat om dit icoon ^).

      • Stoel
        05 december, 2013 om 23:04

        Toetsenbord kan je laten verdwijnen met de ‘terug’ knop

      • willem
        06 december, 2013 om 12:35

        wat doe je als je drie graatjes in je haring vindt? niet meer naar dié haringboer. helaas, dit soort onprofessionele fratsen hebben we maar te pikken kennelijk. bah!

    • Jacco
      02 december, 2013 om 23:08

      Ik ga naar playstore , kies alle apps , en start dan op die manier de email app op.

    • marian
      02 december, 2013 om 23:48

      Heb vandaag de updat geinstalleerd en heb ook geen email meer. Hopelijk komt Samsung snel met een oplossing. Kan ik de update verwijderen? De nieuwe layout bevalt me helemaal niet.

      • tifnick
        03 december, 2013 om 21:27

        Ikheb veel spijt van het downloaden van deze versie, heb plots nog maar 3 ‘bureaubladen’, e-mail werkt niet en het ziet er afzichtelijk uit! Kan ik dit ongedaan maken?

      • jolanda
        04 december, 2013 om 11:36

        Tabbladen kun je aanmaken zoveel je wilt. Op het moment dat je een icoontje wil plaatsen zie je onder in het huidige blad de beschikbare bladen (en hoe vol ze zijn) maar ook een leeg vel, als je daar het appicoontje heen sleept, wordt het blad aangemaakt. Het is even wennen, maar het werkt wel handig.

        ik mis het knopje om het toetsenbordgedeelte te laten verdwijnen. Ook vind ik het startmenu nogal onhandig. En een beetje jammer dat er een workaround nodig is om email te laten werken.

      • Margreet
        06 december, 2013 om 22:07

        Bij mij en mijn man werkt het niet! Ik kan mijn account niet opnieuw toevoegen.ik vind de nieuwe lay out ook een verschrikking! Hoe krijg ik mijn oude weer terug?

    • Gerda
      03 december, 2013 om 14:11

      Ook bij mij hetzelfde probleem :-(

    • jeanne
      03 december, 2013 om 14:45

      Ga naar Applicatiebeheer, in de kolom alles (4e) naar email app.,de gegevens leegmaken, buffer wissen, en als laatste op de knop gedwongen stoppen.
      Dan voeg je opnieuw je account toe, bij mij werkte het.
      succes ermee

      • vero
        03 december, 2013 om 16:12

        Top, het werkt! Dank je. Had ook het zelfde probleem na de update.

    • Leen
      03 december, 2013 om 14:56

      Heb het bovenvermelde stappenplan uitgevoerd en email werkt weer

    • Theo
      03 december, 2013 om 16:28

      Bovenstaande oplossing heeft bij mij het probleem verholpen.
      Dus:
      Ga naar de Instellingen > applicatiebeheer, en kies de email-app ( staat in de kolom bij alles/4e kolom). Klik op Gegevens leegmaken, Buffer wissen en als laatste op de knop Gedwongen stoppen. Vervolgens voeg je opnieuw je account toe en moet het weer werken.

    • tineke
      03 december, 2013 om 18:07

      Vandaag 3 december heeft mijn tablet een update ondergaan, en ook mijn mail werkte niet meer. Ook de melding ” email gestopt” Heb onderstaande uitgevoerd en nu doet hij het weer.

      Ga naar de Instellingen > applicatiebeheer, en kies de email-app ( staat in de kolom bij alles/4e kolom). Klik op Gegevens leegmaken, Buffer wissen en als laatste op de knop Gedwongen stoppen. Vervolgens voeg je opnieuw je account toe en moet het weer werken.

      Maar of het nu beter is geworden na de update, de tablet dan, nou ik vind van niet.

    • Bianca
      03 december, 2013 om 23:07

      Bij mij hetzelfde probleem, geen mails

    • jolanda
      04 december, 2013 om 9:37

      Hetzelfde probleem sinds 2 dec na update

    • Henk
      04 december, 2013 om 10:17

      Het zelfde probleem

    • johan
      04 december, 2013 om 11:34

      bedankt voor bovenstaande instructie. Het werkt weer!! Wel n afgang voor android / samsung.

    • gezina
      04 december, 2013 om 15:48

      ik heb dezelfde problemen

    • Jan
      04 december, 2013 om 17:58

      Had het zelfde probleem, ik heb een back-up gemaakt en het tablet terug gezet naar fabrieksinstellingen.
      Werkt nu weer goed.
      Je contacten blijven behouden.

      • mies
        05 december, 2013 om 1:04

        Hallo jan,moet je je wachtwoord van je email daarna weer opnieuw invoeren om te installeren of komen de adressen er vanzelf weer in?

    • helene
      04 december, 2013 om 17:59

      Heb ook hetzelfde probleem, met mijn mail, opnieuw geinstalleerd volgens de oplossing zoals vermeld, kan nu wel verzenden maar niet ontvangen.

    • huub
      04 december, 2013 om 18:11

      Ik heb vandaag ook de update gehad en ook precies hetzelfde probleem met e-mail gestopt. Ik baal hier echt van!!!

    • tvbakkum
      04 december, 2013 om 21:49

      Bij is ook Ruzzle verdwenen van mijn tablet na de update

      • Arnold
        04 december, 2013 om 22:09

        ik heb zojuist alles naar fabrieksinstellingen ( model GT=-P5110 ) terug gezet, je moet dan wel een aantal app opnieuw instellen. Ik heb wel de laatste update versie 4.2.2 en alles werkt weer.

    • Henk
      04 december, 2013 om 21:59

      Oplossing buffer leegmaken enz. lukte eerst keer niet. Alleen gedwongen stoppen. Daarna kon hele procedure wel. In 3 minuten weer het account ingesteld. Nu alles weer ok!

    • Erik
      04 december, 2013 om 22:17

      Vandaag ook de update gehad en tot overmaat van ramp werkt nu de mail ook niet meer. Account verwijderd en opnieuw ingesteld, maar helpt niet. Ik hoop dat er snel een aanpassingkomt of dat ik hem weer kan down graden

      • Erik
        04 december, 2013 om 23:02

        Na veel zoeken weer aan de gang gekregen. Via aplicatiebeheer naarde app vande mail gegaan en geopend.
        daar de app gedwongen gestopt en de buffer leeg gemaakt en de berichten en accounts gewist.
        daarna via account toevoegen de mail app aan gevinkt en alles weer ingesteld.
        hij werkt in ieder geval weer.

        succes :-)

    • Marion
      04 december, 2013 om 23:04

      Hier precies hetzelfde: na installeren updates werkt email app niet meer. Krijg ook steeds email gestopt. Verder is het mij niet duidelijk hoe ik mijn toetsenbord kan laten verdwijnen. (voorheen met pijltje naar beneden li onder op toetsenbord. Nu is die pijl verdwenen

    • hannieroeterdink
      05 december, 2013 om 11:27

      Ja bij mij werkt de email ook niet meer na de update van 4.22 de update geinstalleerd 3 dec mooi chit is dat dat kan toch niet dat de update niet goed werkt hoe krijg ik nu weer een email op mijn tablet graag van iemand een reactie hoe ik dit probleem kan verhelpen b.v.d.

    • marc
      05 december, 2013 om 11:45

      te gek, hij werkt weer, was van plan om het apparaat bij samsung door het raam te gooien,

      als je ook een oplossing hebt voor kpnplanet mail op android, hoor ik het graag.

    • Irene
      05 december, 2013 om 20:17

      Hoi, ik heb hetzelfde probleem. De tip heeft mij geholpen, mijn email werkt meer.

    • Georges
      06 december, 2013 om 8:05

      hallo Frans heb hetzelfde probleem “e-mail gestopt” gisteren de update gedaan en het was gedaan.
      Heb dan mijn account verwijderd en terug willen zetten maar het was noppes hij toonde ” verificatie mislukt”.

    • Willy
      06 december, 2013 om 17:41

      Bij mij precies het zelfde probleem!
      Irritant dat dit kan, minpunt voor Samsung.

    • Bert
      07 december, 2013 om 10:01

      Bij mij was dat ook zo. Ik heb gedaan wat hierboven beschreven staat en alles deed het weer.

    • Cor Bone
      07 december, 2013 om 12:24

      Ik heb twee tablets, waarvan 1 geupdated en de ander nog niet. Dit wil ik voorlopig zo houden tot er een nieuwe update beschikbaar komt. Nu krijg ik wel steeds de melding op mijn tweede tablet om de update te installeren. Bij de keus later, kan ik deze voor maximaal 3 uur opschorten. Is er ook een manier om deze melding te elimineren? Dank en groet, CB

    • Hans
      08 december, 2013 om 14:24

      wordt helemaal gek van die troep, ik denk altijd ligt aan mij, 61 jaar, maar vaak dus niet, zelfde probleem en mijn contacten zijn niet meer te vinden

    • Toos
      10 december, 2013 om 12:59

      Bij mij hetzelfde probleem! Nog geen bericht ontvangen hoe dit op te lossen.

    • Rudolph
      10 december, 2013 om 19:30

      vandaag de update 4.2.2 geïnstalleerd op mijn tablet tab2 10.1 en ook hier werkt de mail niet geeft aan mail gestopt, de tijdelijke oplossing hier boven geld die ook voor een outlook account die ik heb aangemaakt

    • remco
      11 december, 2013 om 13:16

      Precies hetzelfde, alleen naar uitleg over buffer ed blijt hij hangen op laden als je mail bent? Weer iemand hoe ik hier weer uitkomt?

    • marion
      11 december, 2013 om 20:07

      Hetzelde probleem email is gestopt !
      Ik hoop snel op een oplossing.
      Wat als het niet opgelost wordt?

    • Gerrit
      20 december, 2013 om 12:20

      ga naar instellingen
      applicatiebeheer
      schuif 3x van rechts naar links totdat je bij ,,Alles,, bent
      Ga naar ,,e-mail,,
      Kies dan ,,buffer leegmaken,,
      Kies dan ,,gegevens wissen,,>Oke
      Druk op ,,gedwongen stoppen,,
      Start de tablet opnieuw op en stel de e-mailapplicatie je account in.
      Er kan een paar x ,,volgende,, staan klik dat aan en het moet gefixt zijn.
      Bij mij werkt het prima.

    • edwin
      30 december, 2013 om 0:18

      Bij mij sluit de gehele tablet constant af. Erg vervelened en tablet is eigenlijk niet meer te gebruiken

    • marieke
      18 maart, 2014 om 1:52

      ik wil graag weten of alle oude email wel bewaard blijft door deze actie om de email weer werkzaam te krijgen. kan iemand mij dat vertellen?

  2. cees
    29 november, 2013 om 23:26

    Dit is bij mij ook

  3. hans
    29 november, 2013 om 23:36

    Ik heb een oplossing gevonden denk ik. Ik koop een Ipad. Wat een actie zo rol je een update niet uit. Pffffff .

    • Martin
      30 november, 2013 om 8:29

      Daar is apple ook niet goed in. Na een update van mijn vrouw haar iphone waaren alle contacten weg. Tja, was bekend probleem bij de update….. nee, da’s lekker. D’r hele sociale leven weg :-)

  4. marijkes
    30 november, 2013 om 2:12

    Wijzer geworden door problemen met de vorige up-date heb ik besloten dit nooit meer te doen!!! Wellicht heeft iemand het probleen opgelost dat niet opgeslagen adressen van ongewenste mail niet uit het bestand gewist kunnen worden. samsung kan mij niet helpen. Het gaat dus om adressen die ik niet zelf in de contactenlijst heb gezet.

  5. Rose
    30 november, 2013 om 7:06

    Bij mij hetzelfde probleem e mail gestopt is de melding. Heel vervelend want ik doe hier al mijn zaken mee. Hopelijk komt samsung snel met een oplossing. Mijn man heeft een IPad en daar nooit last van. Geen reclame voor Samsung.

  6. Martin
    30 november, 2013 om 8:26

    Op het moment dat ik de mail open via de widget lijkt het nog wel te werken, tot ik bij de instellingen wat wil veranderen. Krijg dan wel de melding, maar widget blijft open.
    Niet de oplossing, maar wel een tijdelijke workaround om toch bij je mail te komen met de standaard e-mail app tot samsung de definitieve oplossing heeft.
    Heb nu zelf (tijdelijk?) maildroid. Vervelende meldingen van standaard app bleven komen. heb in standaard mail app sync en notificaties uitgezet. Dat hielp.
    Gr,
    Martin

  7. Bruce
    30 november, 2013 om 8:41

    Gisteren de update naar 4.2.2 geïnstalleerd en gelijk problemen met email ‘ e-mail is gestopt’.
    Na de vorig update problemen met Google…………………..
    Heel erg fijn Android, lijkt op Windows………

    Samsung 10.1 tab 2.

    • Ans
      02 december, 2013 om 20:18

      Precies hetzelfde probleem. Na vorige update probleem met google, nu met mail. Erg vervelend.

  8. cobi
    30 november, 2013 om 12:12

    Zelfde probleem hier update geinstalleerd en vanaf dat moment de melding E-mail is gestopt.
    Geen goede zet van Samsung.

  9. Joop
    30 november, 2013 om 12:24

    Na de software update van mijn Samsung tab 2 tablet stopt mijn e-mail applicatie. Slechte reclame voor Samsung! Via e-mail kan ik nog wel bij mijn e-mail, maar dat is een lastige omweg.

  10. Coby
    30 november, 2013 om 13:00

    Ook bij mij is na de up date mijn e-mail niet meer te openen, heel vervelend want ik verwacht berichten.

  11. Dennis
    30 november, 2013 om 13:24

    Mijn schoonouders hadden dit ook, het is verholpen door het email account te verwijderen en opnieuw aan te maken, de app loopt daarna weer normaal.

  12. Piet
    30 november, 2013 om 13:27

    Ik sluit me aan bij de vorige klagers. Ook ik krijg de melding ” email gestopt”.
    Hopelijk komt men snel met een patch.

  13. Michel
    30 november, 2013 om 15:28

    Mijn e-mail werkt ook niet meer op een Samsung Tab 2 10.1 Waardeloos en er staat ook niets op de Samsung website. Slechte reclame voor Samsung. Ik vind de nieuwe indeling op mijn tablet na de Android update ook niet prettig.

    • jeanne
      03 december, 2013 om 14:48

      ik ook niet maar ik heb in ieder geval mijn email terug.

  14. Cees
    30 november, 2013 om 15:29

    Hetzelfde verhaal. Van nood de mail-accounts verwijderd, in de hoop dat hij me nu niet steeds stoort met de melding dat de mail is gestopt.

  15. Ria
    30 november, 2013 om 15:30

    Heb gisteren de update geïnstaleerd en heb dezelfde problemen.Heel vervelend.
    Ben i.i.g. niet de enige met dit probleem. Hopelijk komt er snel een oplossing.

  16. Ingrid
    30 november, 2013 om 15:38

    Ik sluit me aan in de rij! Dit is zó waardeloos!

  17. Leen
    30 november, 2013 om 16:27

    gisten na de update direct melding dat email is gestopt. account verwijderen en opnieuw instellen werkt ook al niet. account weer verwijdert om van het gezeur af te zijn en inomail geïnstalleerd. works like a charm!

  18. nicoa
    30 november, 2013 om 16:41

    helaas ik heb na de update ook dezelfde problemen ,heb account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ,maar helaas geen succes wacht op een goede oplossing.

  19. harry
    30 november, 2013 om 18:55

    Zelfde probleem, nu email automatisch forwarden naar xx.live.nl account.
    App. Outlook.com installeren en daarmee de email binnenhalen. En verder de printscreenknop is verdwenen, nu 2 knoppen geluid en power indrukken is heel onhandig. Jammer jammer.

    • bart
      03 december, 2013 om 21:58

      Heb update nog uitgesteld na de talloze klachten. Bij 4.2 was schermafbeelding maken in te stellen; misschien nog?
      Onder: instellingen – display – meer instellingen – snel starten kun je de knop schermafbeelding maken aanvinken…

  20. marian
    30 november, 2013 om 19:39

    Weet iemand niet hoe je de update kan herstellen, niet alleen email weg maar ook knopje voor schermafbeeldingen.Balen!

    • bart
      03 december, 2013 om 22:02

      Heb update nog uitgesteld na de talloze klachten. Bij 4.2 was schermafbeelding maken in te stellen; misschien nog?
      Onder: instellingen – display – meer instellingen – snel starten kun je de knop schermafbeelding maken aanvinken…

  21. sjef
    30 november, 2013 om 20:01

    Hoe kun je als bedrijf zo slordig zijn om een dergelijke update te lanceren die volgens mij op alle tab 2 tablets problemen geeft. Ben blij dat ik mijn laptop nog heb.

  22. wendy
    30 november, 2013 om 20:25

    Hier ook het zelfde probleem

  23. henk
    30 november, 2013 om 21:56

    Bij mij hetzelfde probleem met e mail. Kan de vorige versie niet weer geinstalleerd worden. Wie weet of dit kan. En zoja, welke is dat

  24. Jenny
    01 december, 2013 om 0:20

    Bij mij ook de App Google zoek is gecrasht. Weeg iemand een oplossing voor Google zoek?? Heel onhandig!! Hopelijk komt er snel een oplossing. Heel erg jammer!!! Ik was altijd tevreden met mijn Samsung maar nu laat Samsung ons in de steek!!!

  25. Hans
    01 december, 2013 om 8:28

    Ik heb al een tijdje de 4.2.2 update draaien, maar geen enkel probleem met de mail app. Mijn versie is oktober en zal mogelijk niet gelijk zijn aan de hier besproken versie. Overigens is door deze update, mijn tabletner niet sneller op geworden…

  26. cees
    01 december, 2013 om 8:29

    Instellingen -> Applicatiebeheer -> Email app -> Force stop + wis buffers + wis data

    Dit werkt

    • ria
      01 december, 2013 om 9:42

      dat werkt niet als je email gewoon hebt geïnstalleerd dus niet via een app. Hoe zou ik het dan kunnen doen?

  27. ria
    01 december, 2013 om 9:03

    heb gisteren (30-11-’14) ook nieuwe updates geïnstalleerd en kan ook niet meer met de email werken. Krijg steeds de mededeling: email is gestopt. Nu is dat nog geen probleem maar wel wanneer ik in het voorjaar of de zomer op vakantie ben en mijn mails wil kunnen lezen.

  28. Jan
    01 december, 2013 om 9:34

    Buurman kreeg hier alle schuld van van de buurvrouw…….
    Hij krijgt geen apparaatjes met batterijtjes en stekkertjes meer
    omdat hij alles kapot zou maken.

    Oeps, het zal je update maar wezen:) .

  29. wilbert
    01 december, 2013 om 9:39

    Vrijdag de update. Ook problemen met email app. Contact gehad met klantenservice Samsung. Ze weten van niets. Moest hem maar resetten terug naar fabriekinstellingen. Maar ze kan geen garantie geven dat dit de oplossing is.
    Zou dit een oplossing kunnen zijn? Het is wel vervelend deze update. Ook vindt ik de nieuwe lay-out niet helemaal geweldig.

    • ria
      01 december, 2013 om 9:43

      hoor graag of dit wel een oplossing is en hoe ik dat moet doen??

    • Frans
      01 december, 2013 om 18:45

      Ook bij mij email is gestopt. Ik heb hem teruggezet naar fabrieksinstellingen.
      Moest alles opnieuw installeren. Probleem opgelost. Alles werkt weer.

  30. jowi
    01 december, 2013 om 10:03

    Zelfde probleem sinds de update van 30 november j.l.

  31. wesley
    01 december, 2013 om 10:05

    Hoe kom dat . Dat ik de update nog niet gehad heb ?

    • Ed
      02 december, 2013 om 18:32

      Kom vooral niet in de verleiding deze update te downloaden. Het is knudde.

  32. Leon
    01 december, 2013 om 10:06

    Zelfde probleem . Android moet maar snel met nieuwe update komen!

  33. wilbert
    01 december, 2013 om 10:26

    Er is een oplossing. Kreeg deze van een ict wizzkid. Ga naar instellingen, ga naar applicatiebeheer, ga naar email app, maak gegevens leeg, maak buffer leeg en kies voor gedwongen stoppen. Dan account opnieuw toevoegen. Bij mij werkt de email weer. Met dank aan Kristof Praat

    • ria
      01 december, 2013 om 11:09

      het probleem is: als ik ga naar applicatiebeheer, vind ik geen email app. Begrijp het ook niet. Wat nu??

      • wilbert
        01 december, 2013 om 11:47

        Ria ook niet als je kijkt bij alles? Kolom voorbij op sdkaart

    • ria
      01 december, 2013 om 13:26

      wilbert, dan ook niet. Ik heb email ooit direct geïnstalleerd en niet via een app. Misschien komt het daardoor??

      • wilbert
        01 december, 2013 om 13:50

        Ria, maar op mijn tab is de email app standaard geïnstalleerd. Kan deze ook niet verwijderen. Dus bij jou moet die ook tussen al je apps staan

      • wilbert
        01 december, 2013 om 13:52

        Ria hebt 4 kolommen bij de applicaties, eerdt kolom gedownload, op sd kaart, actief en dan kolom alles. Hiernstaan al jou apps. Als het goed is ook de emailapp. Dan stappen uitvoeren en als het goed is werkt het weer

    • ria
      01 december, 2013 om 13:59

      wilbert, gevonden!!
      Wist niet dat er meer kolommen waren. Ben niet zo’n wizzkid. Ik moet nu de deur uit (dochter jarig) maar ga het morgen op mijn gemak maar eens uitvogelen. Alvast heel hartelijk dank voor jou hulp een aanwijzingen.

    • Rob
      01 december, 2013 om 14:20

      Bedankt voor de uitleg. ik heb net een mailtje naar mezelf gestuurd.En die kwam binnen op m’n tablet.

    • ria
      02 december, 2013 om 11:18

      Wilbert, alsnog van harte bedankt. Email werkt weer normaal.

      Heb de tip ook doorgespeeld aan anderen.
      groet,
      Ria

    • Truus
      03 december, 2013 om 16:42

      Bedankt – e-mail werkt weer

    • dre
      03 december, 2013 om 22:01

      Ook e-mail via applicatibeheer leeggemaakt en verders op dezelfde manier gehandeld.
      Werkt nu weer perfect.
      Bedankt

  34. Walter
    01 december, 2013 om 10:38

    Ik heb vandaag ook de update verwerkt en bij mij werkt de e-mail ook niet meer. Melding die ik krijg “E-mail is gestopt”. Verwijderen en opnieuw installeren van het account heeft niets opgeleverd.

    • Water
      24 december, 2013 om 6:11

      Account verwijderen en opnieuw installeren heeft bij mij prima geholpen. Alle werkt weer naar behoren.

  35. Ronnie
    01 december, 2013 om 11:02

    Dit gaf bij mij niet de oplossing. Ik blijf de melding nog steeds krijgen: e-mail is gestopt!!!

    • wilbert
      01 december, 2013 om 15:17

      Ronnie, wat is niet de oplossing? Instellingen, applicatiebeheer, emailapp ( staat in de kolom bij alles/4e kolom) gegevens leegmaken, buffer wissen en als laatste op knop gedwongen stoppen. Opnieuw acoount toevoegen en het werkt.

      • mirjam
        07 december, 2013 om 9:12

        Ik probeerde alle boven genoemde stappen ook, maar de button gegevens leegmaken is niet te gebruiken. Alleen de button buffer leegmaken kan aangeklikt worden. Dit blijkt niet voldoende te zijn. Is er een andere oplossing? App kan niet verwijderd worden, die button is ook onklaar.

  36. Peter
    01 december, 2013 om 11:04

    Zelfde probleem!! Hopeloos is dit! Ook de indeling van het “startscherm”is veranderd!! Kan er nog niet helemaal aan wennen!!!

  37. wesley
    01 december, 2013 om 11:26

    Wanneer hebeb jullie de update gehad ik heb hem nog niet er staat software update servis beschikbaar voor gebruikers in volg worde hadde jullie dit ook ??

    Laat me het weten

  38. jaap
    01 december, 2013 om 11:37

    Sinds laatste update stopt ook mijn email!!

  39. john
    01 december, 2013 om 11:48

    Bij mij eerkt ook de email niet meer na een upgrade ik krijg de melding e-mail is gestopt

  40. Fred
    01 december, 2013 om 11:51

    Bij mij precies het zelfde. Na update email is gestopt. Niemand weet wat de oplossing is. Heb mail naar Samsung gestuurd en wacht op de oplossing.

    • wilbert
      01 december, 2013 om 13:48

      Beste Fred,
      Bij mij werkt het weer. Probeer de volgende stappen
      Ga nasr instellingen, applicatiebeheer, ga naar email app, wis gegevens, wis buffer en als laatste druk op knop gedwongen stoppen. Daarna nieuw account aanmaken en als het goed is werkt het weer. Bij tenminste wel

    • hannieroeterdink
      05 december, 2013 om 16:49

      Bij frans het bericht lezen werkt uitstekend
      je hebt zo je email weer terug

  41. Jan
    01 december, 2013 om 12:38

    Ook bij mij de melding email gestopt,erg vervelend. Heeft iemand een alternatief email adres of een andere oplossing

    • wilbert
      01 december, 2013 om 13:46

      Jan bij mij werkt het weer door de volgende stappen: ga naar instellingen, applicatiebeheer, naar email app, wis gegevens, wis buffer, druk op knop gedwongen stoppen. Maak nieuw account aan en als het goed is werkt het. Tenminste bij mij wel

      • Ton
        01 december, 2013 om 16:11

        Onder mijn appl. Beheer staat geen emailapp. Dus ik kan de beschreven oplossing niet uitvoeren. Wie kan mij helpen

      • wilbert
        01 december, 2013 om 17:06

        Ton bij applicatiebheer heb je 4 kolommmen. De eerste is gedownload, de 2e op sdkaart, de 3e actief en de 4e kolom meestal niet zichtbaar staat alles en daar staat hij tussen op alfabetische volgorde.

        Succes

      • Ton
        01 december, 2013 om 21:07

        Wilbert, hartelijk bedankt. Het werkt weer. Ik had de 2 laatste kolommen niet in beeld. Super bedankt.

      • huub
        06 december, 2013 om 2:17

        Bedankt wilbert. Wist niet dat die kolom met , alles , verborgen was en die kon verschuiven..

  42. Michel
    01 december, 2013 om 14:07

    Bedankt Wilbert! Jouw oplossing werkt!

    • wilbert
      01 december, 2013 om 14:48

      Michel graag gedaan. Ik kreeg ook deze oplossing van een ICT wizzkid. Dus delen zou ik zeggen. Het belangrijkste is dat het werkt

  43. Natascha
    01 december, 2013 om 14:17

    Bovenstaande oplossing net uitgevoerd en het werkt inderdaad.
    Dank voor de oplossing.

    • wilbert
      01 december, 2013 om 14:49

      Natascha graag gedaan. Ik zou zeggen delen

  44. Ton
    01 december, 2013 om 15:43

    Ook ik ben nu slachtoffer. Krijg het niet weer goed. Waardeloos

    • wilbert
      01 december, 2013 om 17:07

      Ton probeer onderstaande stappen. Bij mij werkt het weer

      • Astrid
        01 december, 2013 om 20:56

        Fijn Wilbert, het werkt bij ons weer! Goed dat er zulke info te verkrijgen is. Wij zijn digibeten en waren ten einde raad.

  45. Ron
    01 december, 2013 om 16:22

    Iemand al iets van Samsung gehoord of vernomen?

    • wilbert
      01 december, 2013 om 16:45

      Samsung klantenservice zegt resetten terug naar fabrieksinstellingen. Gelukkig heb ik hier niet voor gekozen.
      Ik heb het vokgende gedaan:
      Ga naar instellingen,
      Ga naar applicatiebeheer
      Ga naar email app (staat in 4e kolom onder alles)
      Wis gegevens
      Maak buffer leeg
      En klik op gedwongen stoppen
      Maak nieuw account aan
      Als het goed is werkt het weer, bij mij in ieder geval wel.

      Succes

      • gerhard
        02 december, 2013 om 16:58

        moet je ook eerst de tel. nr. en foto,s en dergelijke ergens opslaan, of ben je alles kwijt?

      • JOWI
        03 december, 2013 om 10:39

        Vandaag bericht gekregen van Samsung met excuses voor het ongemak. Dragen de zelde oplossing aan als door jou al eerder aangegeven.
        Heb zelf nu ook voor deze oplossing gekozen maar kom niet verder daar ik mijn wachtwoord van outlook-express ben vergeten. Mogelijk kun jij mij helpen ?

  46. Ria M
    01 december, 2013 om 17:11

    Bedankt Wilbert. Je oplossing toegepast en het werkt weer!

  47. Frederike
    01 december, 2013 om 18:04

    Helaas, hier weer dezelfde melding als eerst “email gestopt”

    • wilbert
      01 december, 2013 om 18:31

      Frederike,
      Heb je bovenstaande stappen al doorlopen? Aan de reacties werkt het ook weer bij andere. Bij mij werkt het in ieder geval.
      Succes

  48. dennis
    01 december, 2013 om 19:49

    Ook hier email probleem. Ook facebook werkt niet meer als voorheen

  49. Leon
    01 december, 2013 om 20:20

    Wilbert,
    ik kan alle stappen doorlopen behalve de knop gedwongen stoppen gebruiken die is grijs en niet actief! Een idee?

    • wilbert
      01 december, 2013 om 20:37

      Leon, nee geen idee. Bij is de knop nu ook actief. Wat gebeurt er als je nu een nieuw account aanmaakt ?

  50. Ed
    01 december, 2013 om 20:54

    Er zijn meerdere apps die crashen.
    Reactie plaatsen onder nieuwsberichten gaat ook niet meer.
    Ik was niet van plan deze update te doen, maar iemand anders dacht mij van dienst te zijn.
    Hoe kan ik toch die oude versie terugkrijgen?

  51. sandy
    01 december, 2013 om 21:46

    Zelfde probleem gehad. Stappen zoals Door Frans (1december) uitgelegd gevolgd en doet het weer. Nu nog problemen met vastlopen toetsenbord. Gauw een nieuwe update hoop ik.

  52. Andre
    02 december, 2013 om 0:52

    Wat vreemd, ik krijg helemaal geen update binnen. Uiteraard niet geroot of wat dan ook. De vorige update kreeg ik wel gewoon binnen. Is het updaten gestopt vanwege de problemen?

  53. Bert
    02 december, 2013 om 16:39

    Had ook problemen met de gmail account in de standaard ‘E Mail”app.
    Heb gmail account daaruit verwijderd en overgebracht naar de speciale “G Mail” app. Werkt tot nu toe zonder problemen.

  54. gerhard
    02 december, 2013 om 16:54

    het zelfde als allemaal.
    Samsung dame zegt: meerdere telefoontjes gehad met zelfde probleem.
    Ook: ga terug naar fabrieksinstelling, maar eerst gegevens veilig (foto,s ) veilig stellen.
    Aangezien ik een leek ben, gaat me dat allemaal niet lukken.
    Wie kan mij stap voor stap helpen dit probleem op te lossen?

  55. Arie
    02 december, 2013 om 17:04

    Dank je Wilbert, jouw oplossing werkt ….. alleen nog ff wennen aan de nieuwe layout :-)

  56. fred
    02 december, 2013 om 17:22

    Hallo, hierbij de oplossing van Samsung. houdt er rekening mee dat je alles opnieuw moet instellen. Veel werk.
    U kunt het probleem wellicht oplossen door het toestel te resetten. U kunt gaan naar:
    => instellingen
    => backup maken en terugzetten
    => standaard gegevens herstellen

    Houdt u er rekening mee dat u gegevens kwijtraakt op het moment dat u de reset uitvoert. Het is daarom goed om van te voren de simkaart te verwijderen en
    een backup te maken van gegevens op uw telefoon die u niet kwijt wilt raken.

    Indien het resetten niet helpt dan raden wij u aan om langs een servicepunt van samsung te gaan. Zij kunnen de software voor u nakijken en als het nodig is opnieuw installeren.

    U kunt een adressenlijst terugvinden van samsung servicepunten door met de muis over op de knop “support” op http://www.samsung.nl
    te gaan en te klikken op service adressen.
    Voor de dichtsbijzijnde adressen bij u in de buurt kunt u klikken op onderstaande link:
    http://www.samsung.com/nl/support/location/supportServiceLocation.do?page=SERVICE.LOCATION

    • Martijn Chel
      02 december, 2013 om 17:31

      Het is belachelijk dat Samsung dit zegt en ik zou het ook zeker niet doen. Het is hun verantwoordelijkheid goede en werkende software te leveren. De consument zou niet door hoepels moeten springen en het risico moeten lopen alle bestanden kwijt te raken.

  57. Ed
    02 december, 2013 om 18:36

    Ik heb denk ik het beste idee: ik leg m’n Samsung een week of wat opzij en zie daarna wel weer. Voordat ik ’t kl..teding in de hoek smijt.

  58. Arno
    02 december, 2013 om 18:52

    Hier ook het probleem na de update. Email word automatisch gestopt na opstarten.
    Erg irritant want hjj doet dat continu. Dus ook als ik geen email wil kijken.
    Ik hoop snel op een fix voordjt probleem

    • Ronnie
      02 december, 2013 om 19:34

      Ik heb het vokgende gedaan:
      Ga naar instellingen,
      Ga naar applicatiebeheer
      Ga naar email app (staat in 4e kolom onder alles)
      Wis gegevens
      Maak buffer leeg
      En klik op gedwongen stoppen
      Maak nieuw account aan
      Als het goed is werkt het weer, bij mij in ieder geval wel.

  59. Ronnie
    02 december, 2013 om 19:33

    De oplossing heeft goed zijn werk gedaan de mail komt weer binnen.
    Super bedankt

  60. Leo
    02 december, 2013 om 19:58

    Ik heb ook de problemen met e-mail. het is te gek voor woorden dat samsung nog geen goede update klaar heeft of dat je terug kan naar de oude. Ik heb ook van alles geprobeerd maar niets werkt. snappen ze dan niet dat dit geen goede actie is en dit ook klanten gaat kosten?

    Mvg. Leo

  61. J.A. Boonstra
    02 december, 2013 om 20:21

    Een ander probleem: na de update werkt mijn bluetooth-toetsenbord niet meer. ook opnieuw laten scannen heeft geen zin. mijn Samsung Galaxy Tab 2 ziet wel, dat er een bluetooth-toetsenbord is, maar ik kan er niets meer mee doen. Ik heb alle instellingen al nagelopen, maar niets helpt.
    Wie weet een oplossing?

  62. Han
    02 december, 2013 om 20:35

    Dat de 4.2.2 update voor de GT-P5110 kan Samsung al lang weten, al sinds de Australische versie uit is, zit deze bug in de E-mail app. Zelf ben ik terug gegaan naar versie 4.1.2 door de cash te wissen (start knop + volume down) en via ODIN 3.07 weer te installeren. Denk er om alle instellingen ben je dan wel kwijt! Slordig hoe Samsung met deze bug omgaat, een officieel statement zou op zijn plaats zijn.

  63. edwin
    02 december, 2013 om 23:17

    Dank voor de tips. Doe van mij doet het weer zonder mail fout. Ik heb in app beheer in de gmail app het alles leeggemaakt en gestopt. Daarna in de 4e kolom alles leeggehaald in de email app. Daarna in accounts het gmail account weer toegevoegd.

  64. sylvia
    03 december, 2013 om 7:40

    Ook ik heb zelfde fout. Ga idd proveren mail opnieuw te installeren. Wel balen, je zou denken dat een update juist vooruutgang is. Nu is tablet alleen maar minder geworden.
    ook de het icoon om een schermafbeelding vast te leggen ben ik kwijt.
    zeker niet blij met update.

  65. Ruud
    03 december, 2013 om 9:29

    Ook na update diverse problemen met mail en beginscherm; weet iemand of je het systeem weer terug kan zetten naar een aantal dagen geleden, zodat je de update uit het systeem haalt?

  66. Jacqueline
    03 december, 2013 om 11:21

    Hier t zelfde probleem…
    net een software update laten doen en melding elke x email is gestopt…
    ook erg traag lijkt het wel… :(

  67. Leanne
    03 december, 2013 om 13:18

    Hallo, hier ook hetzelfde probleem met de e-mail, ik ga de eerder aangedragen oplossing proberen. Verder ben ik ontevreden over de nieuwe layout, want die is minder overzichtelijk en gooit mijn netjes gesorteerde homepage met mapjes helemaal door elkaar!! Ook onhandig dat er geen knop meer is om het toetsenbord ‘in te klappen’.

  68. Annelies
    03 december, 2013 om 13:36

    Hallo, had hier hetzelfde probleem, heb bovengenoemde acties uitgevoerd en het werkt weer. Wat ik wel ontzettend vervelend vind is dat de meldingenbalk bovenaan staat. Is daar iets aan te doen om het weer onderaan te krijgen? Oh ja, en de schermafbeeldingtoets is ook foetsie. Helemaal geen goede actie van Samsung.

  69. daisy
    03 december, 2013 om 13:40

    Ook ik heb problemen met mijn e-mail nadat ik de nieuwste versie heb geupdate. In eerdere reacties gelezen dat gegevens gewist moeten worden en de buffer leegmaken. Ik kan helaas niet op de knop gegevens wissen drukken, deze is niet actief. Buffer leegmaken gaat wel.

    Verder is de tablet na de update erg traag geworden en geeft soms ook geen reactie.
    Ik hoop dat Samsung snel met een oplossing komt!

    • ab
      03 december, 2013 om 23:19

      Bij mij ook problemen, kreeg de optie “gegevens wissen” en “gedwongen stop” niet te zien (was grijs en niet actief). Heb het volgende gedaan en alles werkt pertect;

      1 tablet opnieuw opstarten
      2 email account verwijderen via instellingen/accounts/verwijderen
      3 de tip op deze site volgen: instellingen/aplicatiebeheer/emailapp/gegevenswissen, bufferwissen, gedwongen stop
      4 tablet opnieuw opstarten
      5 na opstarten mailapp opstarten, nu krijg je de mogelijkheid om een nieuw emailaccount aan te maken

      als je meerdere emailaccounts hebt moet je punt 2 voor al deze accounts toepassen

      succes

  70. mireille
    03 december, 2013 om 13:41

    Heb gewoon hotmail app gedownload en ga dus nu via deze app email binnen krijgen en versturen ;D

  71. Guus
    03 december, 2013 om 15:20

    De voorgestelde oplossing heeft goed zijn werk gedaan de mail komt weer binnen.
    Super bedankt

  72. jerry
    03 december, 2013 om 16:25

    Probleem met de email heb ik met jullie raad opgelost.
    nu staan ineens al de symbolen boven aan de pagina.
    hoe krijg ik deze weer beneden?
    Bedankt vasrv

  73. Andre
    03 december, 2013 om 16:40

    mailprobleem is idd na update ontstaan. Daarnaast ben ik ook de voorkeur apps van mijn schermen kwijt. ik vraag me af wat de voordelen van deze update zijn. Om het maar eens internationaal duidelijk te maken: if it ain’t broke, don’t fix it!
    Graag wil ik de volgende keer kunnen kiezen of ik het wel of niet wil downloaden, mijnheer samsung.

    • Rieks
      03 december, 2013 om 17:23

      Helemaal mee eens. Was tot dusver eigenlijk best tevreden. Jammer.

  74. Rieks
    03 december, 2013 om 17:13

    Heb alles geprobeerd. Accountt verwijderd. Buffers leegmaken gegevens gewist. Account opnieuw aangemaakt. Probleem blijft bestaan. App nog steeds niet te openen. Krijg om de paar minuten nog steeds kader in beeld met melding ‘email is gestopt’ Erg storend!!

    • wilbert
      03 december, 2013 om 20:22

      Beste Rieks,
      Heb je nadat je de gegevens heb gewist, buffer gewist ook op de knop gedwongen stoppen geklikt? Bij mij was het hiermee opgelost

  75. Cobra
    03 december, 2013 om 17:23

    Vandaag update gedaan naar 4.2.2 (galaxy tab 2 10.1), een grote zooi, alles staat anders op de tablet, eerst kon je rechts onder kijken hoe het met de batterij gesteld was en update`s wissen, niet meer !.
    Veel ongevraagde apps, en email werkt niet meer, heb inmiddels gezien hoe ik het op moet lossen, maar het is natuurlijk van de gekke dat de consument zelf alles weer opnieuw in moet stellen.
    Om kort te gaan… Samsung heeft van een goed draaiende tablet een prul gemaakt, en mijn vraag is kan ik terug naar de oudere versie ?

  76. Cobra
    03 december, 2013 om 17:35

    Ik heb hem inmiddels afgezet, elke keer te horen krijgen dat je email hebt en hij stopt elke keer.
    Dus ik heb hem in de kast geknikkerd , misschien een tijd voor een nexus.
    Ik ben super boos, dat zo`n goed product verziekt word door de fabrikant

  77. Rudolphine
    03 december, 2013 om 17:45

    Prima oplossing, hartelijk dank! E-mail gelukkig weer zonder problemen.

  78. Harry
    03 december, 2013 om 18:01

    Bij mij is de update gedownload maar nog niet geinstalleerd. Ik krijg nu elke keer een melding om te installeren. Kan ik die update weggooien? Zodat ik de meldingen niet meer krijg?

    • Cobra
      03 december, 2013 om 18:15

      ff kijken bij downloads

  79. Marjan
    03 december, 2013 om 19:37

    Ik baal van de layout. Geen klok en meldingen meer zichtbaar onder in beeld, wanneer je apps opent. Ook is het knopje scherm afbeeldingen verdwenen en ziet het scherm met meldingen er niet uit! Geen verbetering.

  80. ronald
    03 december, 2013 om 19:48

    frans bedankt hij doet het weer hopen dat dit zo blijft.

  81. john
    03 december, 2013 om 20:07

    Slecht slecht hier wordt je ziek van en dan komt er om de 2 minuten een melding email gestopt

  82. Marjon
    03 december, 2013 om 20:23

    Bij mij ook hetzelfde verhaal: na update werkt email niet meer. Steeds de melding dat email is gestopt. Heb zoals hierboven beschreven is, buffer leeggemaakt en gegevens verwijderd. Daarna alle accounts weer ingesteld, en voila, het werkt weer! Hartstikke bedankt voor de gouden tip!

  83. tifnick
    03 december, 2013 om 21:42

    Degoutant hoe ze een perfect werkend toestel naar de kl*** helpen! Welke idioot heeft deze update de wereld i gestuurd?!

  84. Cobie
    03 december, 2013 om 22:08

    Ook bij mij is de update gedownload maar niet geinstalleerd en ook ik krijg steeds melding om te installeren. Na alle verhalen hier wil ik niet installeren. Kan ik de gedownloade versie zonder problemen verwijderen en zo ja waar vind ik die/hoe doe ik dat?

  85. Erna
    03 december, 2013 om 22:36

    Ook hier een slachtoffer, inderdaad wissen/buffer leegmaken werkt.
    Maar 1 probleem krijg wel gmail opnieuw ingesteld, maar gegevens voor planet (pop3) mail kloppen niet.
    Dat wordt dus weer via laptop mail lezen. BALEN.
    Was tevreden met Samsung, maar dit is geen pre.
    Heb ook Ipad (gelukkig nog 1e versie) want de nieuwere Ipads kennen ook bij updates gelijksoortige problemen.

  86. ab
    03 december, 2013 om 23:17

    Bij mij ook problemen, kreeg de optie “gegevens wissen” en “gedwongen stop” niet te zien (was grijs en niet actief). Heb het volgende gedaan en alles werkt pertect;

    1 tablet opnieuw opstarten
    2 email account verwijderen via instellingen/accounts/verwijderen
    3 de tip op deze site volgen: instellingen/aplicatiebeheer/emailapp/gegevenswissen, bufferwissen, gedwongen stop
    4 tablet opnieuw opstarten
    5 na opstarten mailapp opstarten, nu krijg je de mogelijkheid om een nieuw emailaccount aan te maken

    als je meerdere emailaccounts hebt moet je punt 2 voor al deze accounts toepassen

    succes

  87. Jeanette
    04 december, 2013 om 6:29

    Ook hier dezelgde problemen. De tip van Frans heeft gewerkt. Dank je wel Frans.

  88. hanszimmermann
    04 december, 2013 om 6:59

    Ik heb de update 2-12 geinstalleerd en tot nu toe zonder problemen.
    Een advies voor de nietwerkende app kan ook zijn om even een andere app te downloaden.
    Zelf gebruik ik de outlok.com app voor zowel agenda, contacten en mail, werkt prima.
    Dezelfde app in w8 computer, Huawei P6 en Samsung Tab.

  89. sandra
    04 december, 2013 om 9:14

    Hier werkte de mail ook niet meer, maar dankzij de tip doet hij het weer. Dankjewel!

    • sjerrun
      06 december, 2013 om 17:00

      En hoe kun je nu een schermafbeelding maken/opslaan..? Die knop gebruikte ik vaak maar is nu ook ineens weg…:-(

  90. Heniët
    04 december, 2013 om 9:17

    De tip van Frans werkt super, ik kan weer mailen, en de aanvullende tip van Titia over hoe je al je applicaties in beeld kunt krijgen was een waardevolle aanvulling! Anders was het mij zeker niet gelukt! Dank jullie wel!

    Ik baal ook dat de knop om het toetsenbord weg te doen weg is, maar dat doe je gewoon met je returnknop.
    Helaas ook niet zo tevreden over deze update. Alles lijkt trager. Afwachten maar of Samsung met een oplossing komt.

  91. Bianca
    04 december, 2013 om 11:16

    Zelfde probleem, ik heb in applicatiebeheer gmail staan, geen email.

  92. tromp
    04 december, 2013 om 11:28

    Ik krijg ook steeds mail stopt
    krijg het niet goed

  93. Geert
    04 december, 2013 om 11:30

    Slechte update van Samsung. Zit nu met een merkbaar tragere Tab en zat zonder email. dankzij Frans is dat laatste weer in orde. “Never change a winning team”

  94. Karin
    04 december, 2013 om 11:31

    Inderdaad geen mail meer na update de oplossing die jullie geven werkt prima.
    Alleen raar dat samsung niet reageert.

  95. Bianca
    04 december, 2013 om 11:50

    Bij mij werkt het ook bedankt Frank voor de oplossing.
    Gr Bianca

  96. Han
    04 december, 2013 om 11:52

    Ik heb soortgelijke ervaringen. De bug met de e-mail zit er al in vanaf de Australische 4.2.2. Update voor de GT-P5110. Dus erg vlot is Samsung niet met reageren. In eerste instantie was ik teruggedaan naar de veel stabielere 4.1.2 versie, via Odin 3.07 (denk er wel om eerst de cash te verwijderen (volume – + startknop). Nu de Nederlandse versie uitrolt probeer ik toch weer 4.2.2: het valt nog niet mee. De mail aan de gang gekregen door niet alleen de bufferte legen maarook de update te verwijderen: mail lijkt na workaroud stabiel. Echter oude fout duikt weer op: Google zoeken crashed weer, daar heb ik nog geen oplossing voor gezien. Hopelijk volgt Samsung sites als deze en neemt men de problemen serieus en communiceert men in ieder gevalbwat men probeert om dit op te lossen. Simpel de helpdesk laten ontkennen dat er prblemen zijn is behoorlijk naïef.

    • Reinier
      06 december, 2013 om 14:14

      Hallo Han,
      Ik baal ook als een stekker van die laatste update.
      Ik heb me enigszins verdiept in de firmware terugzetten,maar dat valt nog niet mee moet ik zeggen.
      Ik heb inmiddels het programma Odin,maar hoe verder vanaf daar.
      Kun jij me wat verder helpen in deze materie.
      Bij voorbaat dank,Reinier

    • sjef
      07 december, 2013 om 9:44

      Uw vraag
      E-mailapp Galaxy Tab 2 is onbruikbaar na update Android 4.2.2
      opnieuw installeren van de app biedt geen oplossing,
      Hij zegt telkens dat de e-mail app is gestopt.

      Geadviseerd antwoord

      Ik adviseer u om te navigeren naar instellingen – applicatiebeheer – Schuif het scherm 3x naar rechts ( of links )totdat het tablad alles zichtbaar is – Scroll naar app MAIL – Kies voor buffer leegmaken – Gegevens wissen – Kies vervolgens voor gedwongen stoppen – Schakel uw tab uit en start weer op – kies vervolgens de email app.

      Indien u de gegevens niet kunt wissen en niet gedwongen stoppen kunt kiezen Navigeert u naar instellingen – accounts en hier dient u uw exchange account te verwijderen. Hiernaa kunt u wel de stappen volgen.

      Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

  97. harrie
    04 december, 2013 om 12:53

    Na deze handeling werkt mijn email ook weer

  98. Gerard
    04 december, 2013 om 12:58

    Weet iemand hoe ik de balk bovenin, waarin nu tijd, batterij e.d. zijn geplaatst, kan verwijderen of onzichtbaar maken? Ik snap niet go e d waarom dat is weggehaald uit de onderste balk. Nu verlies je ruimte op het scherm. Alvast dank.

  99. kobus
    04 december, 2013 om 15:59

    Mooi tijdje zitten pieren, maar dankzij de hint, je email account leeghalen en opnieuw invoeren.
    Werkt weer als vanouds.

  100. wiel
    04 december, 2013 om 16:05

    Wat een puinhoop! Zoveel mensen met hetzelfde probleem dankzij een update! Slechte reclame
    Voor Samsung. Ik heb uiteraard het zelfderpbleem en vind helaas niet de email app onder alles.
    samsung bedankt!!!!!

  101. Marijan
    04 december, 2013 om 16:55

    De mail werkt bij mij dus ook niet meer, zelfde probleem. De screenshot knop istrouwens ook verdwenen en die vond ik zo handig, nu de standby knop en volumeknop samen langer indrukken, nou handig….:(

    • Marijan
      05 december, 2013 om 21:52

      Na te hebben gedaanwat op de site staat vermeld hierboven werkt de mail weer, fijn! Bedankt

  102. Roy
    04 december, 2013 om 16:56

    Frans bedankt voor de oplossing werkt weer als voorheen ..

  103. loueijk
    04 december, 2013 om 17:14

    Voor outlook gebruikers:Ga naar de app outlook connect. Download de app en heeft uw outlook email weer terug.Althans, bij mij werkt het!

  104. Ans
    04 december, 2013 om 17:28

    Bedankt voor de oplossing, bij velen werkt dit maar bij mij niet. Ik heb geen “alles” map. Wel opnieuw account opgevoerd maar dit lost niets op. Dus in lijdzaamheid wachten? Het is wel om je nagels op te eten!

  105. sep
    04 december, 2013 om 19:13

    Net update gehad 4 dec ook hier deed de email het niet meer opgelost met de oplossing van frans. Het is wel inderdaad heel vervelend dat de layout is veranderd. Nu moet je met twee balken werken voorheen was alles netjes bij elkaar. Echt jammer.

  106. miriam
    04 december, 2013 om 19:19

    Bedankt Frans , maar jij ook Titia
    Ik wist ook niet dat rechts nog het woordje alles
    staat. Gelukkig doet mail het weer,

  107. gerda
    04 december, 2013 om 19:23

    vandaag geupdate ben het icoontje van de schermafbeelding kwijt

  108. Ger
    04 december, 2013 om 19:47

    Ook bij werkte het niet na de update maar na de gegeven oplossing werkt het weer

  109. gerda
    04 december, 2013 om 20:15

    weet iemand hoe ik dat icoontje van de schermafbeelding terug kan krijgen of hoe ik nog uberhaupt een screenshot kan maken pffff word er gek van

    • June
      05 december, 2013 om 0:17

      volume knop en power knop tegelijk in drukken voor screenshot. Het lukte me eerst een paar keer niet, maar later gaat een screenshot maken op deze manier steeds beter aha.

  110. Karin
    04 december, 2013 om 20:21

    Na zoals zovelen problemen te hebben gehad met de mail na de nieuwe update is he te mij nu ook gelukt dankzij Frans! Maar ik heb nog een probleem: ik kan nu mijn berichten niet blijvend verwijderen. De berichten blijven in het donker grijs staan en verwijderen lukt, maar als ik dan weer berichten wil ophalen, komen ze weer allemaal terug. Kan iemand mij helpen om de berichten in de prullenbak te houden? (Daar komen ze nu trouwens ook niet in terecht)

  111. Eliette
    04 december, 2013 om 20:24

    Ik vind de update nog maar niks, had ook het mailprobleem, maar met de buffer leegmaken etc is dat wel opgelost.
    Wat verder nog vervelend is aan de update:

    Het knopje bij het toetsenbord, zodat deze verdwijnt
    Tablet reageert erg traag nu, metnopstarten van dingen, maar ook met bijv. Typen of gewoon iets aantikken
    Ook vond ik het erg irritant dat de apps die ik op mijn bureaublad had staan, er na de update niet meer stonden, moest ze zelf weer terugzetten.
    daarnaast vind ik hem echt heel erg lelijk.

    • Roos
      04 december, 2013 om 21:27

      ben het met alles eens, dit was een downgrade, geen update :(

  112. frewo
    04 december, 2013 om 21:06

    Nog maar wachten met de update, vinkje weg gehaald bij automatische update,want dit is niet hoop gevend allemaal.

    • Cobie
      04 december, 2013 om 23:10

      Kun je v ertellen waar dat vinkje staat? De update is bij mij wel gedownload maar nog niet geinstalleerd. Nu krijg ik steeds een melding of ik wil installeren. Misschien verdwijnt de melding als ik ook het vinkje weghaal?

      • frewo
        05 december, 2013 om 9:49

        Ga naar instellingen dan naar toestel info, klik op software update, en dan bij automatisch bijwerken vinkje weg halen.
        Kijk bij downloads of daar de update staat, en daar kun je hem ook verwijderen.

  113. Marion
    04 december, 2013 om 21:09

    Hoi, idd ook zelfde probleem, opgelost met eerdere advies, thankx.
    Weet iemand hoe ik het (grote) icoon “Game Hub” kan verwijderen ?
    En de bovenste regel met meldingen naar onder kan verplaatsen ?

  114. Detko
    04 december, 2013 om 21:20

    Wat een verschrikking, zo’n update! Samsung gaat hiermee wel erg onderuit. Een tablet zou handig moeten zijn. Terug maar weer naar desktop en laptop om fatsoenlijk te kunnen mailen? Jammer, jammer, jammer.

  115. Nathalie
    04 december, 2013 om 22:12

    Ik heb enorm veel spijt van deze update. Heel de lay out is anders en zwaar onhandig. Ik heb een vraag. In de taakbalk stonden altijd 4 icoontjes. Ik heb er nu maar 3. De screenprint is weg. (Rechthoekje met streepjes eromheen, soort zonnestraaltjes).
    weet iemamd hoe ik deze knop weer terug kan krijgen.. als ik fabrieksinstellingen doe ben ik ook al mn fotos kwijt. Maar ik wil deze update graag ongedaan maken! Alvast bedankt voor het meedenken.

  116. Paul
    04 december, 2013 om 22:26

    Ik heb hetzelfde probleem na de update 4.2.2
    Oplossing E-mail app helpt. Hartelijk dank!

  117. adri
    04 december, 2013 om 22:40

    de tablet van mij gaat uit na de update zodra je je vinger van het scherm loslaat.
    weer een avond verpest om uit te vogelen om dat ding weer aan de gang te krijgen.
    bedankt harry

  118. Anita
    04 december, 2013 om 23:26

    Vandaag update gedaan, en inderdaad de mail werkte niet meer.
    Oplossing email app werkt inderdaad bedankt.
    Slecht van Samsung

  119. June
    04 december, 2013 om 23:58

    Ik had inderdaad het zelfde probleem met de e-mail crash, gelukkig is dat nu opgelost. Mijn Tab is na de update wel een stuk slomer geworden, loopt vaker vast en ik ben niet zo dol op de nieuwe layout.

    Ik had nog wel een vraagje, weet iemand hoe je “het handje” kan verwijderen? Met het handje bedoel ik het figuurtje wat steeds in beeld komt, wanneer je het scherm aan raakt.

  120. petra
    05 december, 2013 om 5:33

    Oplossing werkt. Dankjewel.

    PS. eerst “verificatie” probleem. Dit lag echter aan het verkeerd invoeren van de accountnaam.

  121. Ank
    05 december, 2013 om 10:40

    Oplossing werkt. Elke keer na een update is er iets met mijn tablet. Is ook een stuk langzamer geworden. Alles staat ook weer ergens anders. ik ben hier niet zo blij mee.

  122. John
    05 december, 2013 om 10:55

    Alletips en tricks opgevolgd maar helaas het werkt echt niet meer!!! Tablet lande bijna in de kliko.

  123. Linda Meijer
    05 december, 2013 om 12:30

    MMM-widget (Music Media & Movies)

    ook bij mij e-mail problemen, maar oplossing hierboven heeft het weer gefikst. Ik kamp nu echter met een volgend probleem: de MMM-widget werkt niet meer. Met heel veel moeite heb ik m er weer op mijn TAB kunnen zetten (kon m niet eens vinden in de app-store), maar nu ie erop staat, werkt ie niet. Zo dood als een pier. Hij zegt: “geen verbinding mogelijk”, maar ik zit gewoon op internet hoor!
    Iemand een oplossing?

  124. K.M.A.B.
    05 december, 2013 om 12:45

    Ook ik heb sinds de update eergisteren geen e-mail meer en ik vind de layout ook bagger. Tablet is ook slomer. Had ik maar eerst wat nader “onderzoek ” gedaan………Kan deze update ongedaan gemaakt worden, iemand enig idee of je het kunt deactiveren? Ik heb liever alles weer als vanouds. Ben een digibeet en heb geen idee hoe te handelen met de tips die gegeven worden omtrent instellingen en buffer etc…Heb nl. volgens mij nergens meer de gegevens vastliggen van mijn e-mail account. HELP…………

    • Paul
      05 december, 2013 om 12:57

      Hallo allemaal

      Als hier boven beschreven nog niet werkt,dan deze oplossing die het bij mij wel doet.
      Als de Tab aan staat,hou de aan/uit toets ruim 10 sec.ingedrukt.
      Men krijgt dan de melding zoals bekend “tablet afsluiten”
      Men moet verder niets doen alleen de aan/uit knop VAST BLIJVEN HOUDEN!!!!!
      De Tab gaat vanzelf uit,en start ook weer op!!!
      Nu moet men opnieuw zijn/haar account weer aanmaken cq instellen,en de e-mail doet het weer!!!

      Vr Grtn Paul.P

  125. Hans Jansen
    05 december, 2013 om 14:17

    Probleem met(Nederlandse Publieke Omroep) NPO app Galaxy Tab 2 (10.1) na Android 4.2.2-update. Via deze app. normaal Nederl.Tv-zenders te ontvangen. App werkt niet, wel de keuze om bepaalde “oude” uitzendingen te zien. Weet iemand de oplossing?

  126. patrick
    05 december, 2013 om 14:34
  127. patrick
    05 december, 2013 om 14:37

    Heb ook he dit probleem ook werkt hand matig niet ik hoop dat samsung dit op ga lossen eerst het probleem met dlna dat de helft niet meer werkt en dan dit weer.

  128. Carla
    05 december, 2013 om 15:37

    E-mail accounts weer terug. bedankt Frans.
    Ik kan alleen nergens meer vinden waar ik kan instellen dat ik de e-mailberichten van een maand geleden ook op tablet wil kunnen zien.
    Wie helpt me?

  129. peter
    05 december, 2013 om 16:46

    Hardstikke goeie tip! Had hier na een software update hetzelfde probleem met de mail die niet meer werkte. Steeds de melding email gestopt….. Na het opvolgen van de tip doet mijn mail het weer en ik was de hele dag al aan het rommelem geweest….

    peter

  130. hannieroeterdink
    05 december, 2013 om 16:52

    Bij mij werkt de oplossing uitstekend bericht van frans
    bij de instelling vsn applicatiebeheer geheugen wissen en opnieuw een account aanmaken

  131. hannie
    05 december, 2013 om 16:58

    Bedankt

    • hannie
      05 december, 2013 om 17:00

      Bedankt frans heb ook weer email

  132. Rieks Lensen
    05 december, 2013 om 17:45

    hier ook de zelfde problemen na update 4.2.2
    afglopen week ook problemen zoeken google deze werkt nu weer bij deze update

  133. Nathalie
    05 december, 2013 om 17:48

    Kan iemand me aub vertellen hoe ik een screenprint kan maken? Die knop zat in de taakbalk en is weg. Ik gebruikte die erg vaak…

    • Albien
      05 december, 2013 om 22:28

      Ik dacht: power knop en volume lager-knop samen indrukken, gedurende een aantal seconden. Is op mijn Nexus ook zo. Is nu blijkbaar zo in de standaard Android…

  134. flix
    05 december, 2013 om 19:05

    werkt niet…
    Ik kan niet ‘gegevens wissen’ selecteren in de mail app…dat is licht grijs..

    en ik kan onder instellingen geen tab ‘accounts’ vinden.

    wat nu?

  135. Stef
    05 december, 2013 om 19:17

    Hier dezelfde problemen! Allemaal sterkte…

  136. flix
    05 december, 2013 om 19:54

    kan je niet terug naar vorige versie???

  137. Paul
    05 december, 2013 om 20:14

    Truc van Frans werkt bij mij ook?

  138. HWL
    05 december, 2013 om 22:10

    Bij mij “gegevens wissen” ook lichtgrijs. Kan beschreven procedure dus niet toepassen. Iemand hier nog een oplossing voor?

  139. HWL
    05 december, 2013 om 22:55

    Het lijkt er op dat het probleem niet zo groot is als het in eerste instantie leek. Bij mij althans. Toevallig bemerkte ik dat als ik in de rechterbenedenhoek op het pijltje druk ik de balk met snelkoppelingen opkomt. Daarin staat ook de mail. Toen ik daarop klikte werkte de mail gewoon weer. Daarna kon ik hem ook weer gewoon opstarten met de gewone knop op het scherm.

  140. diana
    06 december, 2013 om 13:21

    Hetzelfde probleem maar dankzij frans geen problemen meer als het goed is top werd er helemaal gek van

  141. LIA
    06 december, 2013 om 14:40

    dank je wel tittia nu snapte ik het ik kon nl ALLES NIET VINDEN EN FRANK NATUURLIJK !!

    YES YES HIJ DOET HET WEER !!
    DANK JULLIE WEL !

  142. Tries
    06 december, 2013 om 15:41

    Heb ik geprobeerd, maar werkt nog steeds niet. Plus ik ben sinds update ook toets voor maken vanscreenshot kwijt.

  143. Martijn Chel
    06 december, 2013 om 17:38
  144. Willy
    06 december, 2013 om 17:51

    Lijkt me heerlijk als e-mail weer funcioneert

  145. Aad
    06 december, 2013 om 19:00

    Gisteren tegen hetzelfde aangelopen. Buffer leegmaken helpt niet. De knoppen voor gegevens wissen en gedwongen stoppen werken niet. Dus de gemelde oplossing werkt bij mij niet.

    Ik lees wel iets over ‘applicatie activeren’. Hoe doe ik dat?

  146. mascha
    06 december, 2013 om 19:08

    Ik heb sinds de update problemen met mijn wifiverbinding, deze klapt erg regelmatig uit terwijl het icoon gewoon aan blijft staan. Iemand hier ervaring mee of goede tips. Mijn tablet deed het fantastisch voor de update :-(

  147. Marco S.
    06 december, 2013 om 20:05

    Ook het “E-mail is gestopt” probleem, buffer wissen biedt geen soelaas…

  148. mirjam
    07 december, 2013 om 9:15

    Andere oplossingen? Alleen button buffer leegmaken kan aangeklikt worden. Andere knoppen zijn lichtgrijs en werken dus niet……. wie heeft er dus een andere oplossing?

    ook knop schermafbeelding is weg en niet via instellingen bij display terug te zetten.

  149. michel
    07 december, 2013 om 11:16

    Wat een gezeik zeg ! Na de update ook geen mail meer. En die zal je voor je werk maar nodig hebben. Ik hoorde veel mensen klagen over de ios update van apple maar gaat samsung nou dezelfde fratsen uithalen ! Ben helemaal niet tevreden met de nieuwe update ziet er niet uit en veel te traag. Ik hoop dat samsung me gaat overtuigen niet over te hoeven stappen naar apple. Prutswerk is deze update.

  150. Cor Bone
    07 december, 2013 om 12:28

    Kan je de melding om te updaten ook elimineren?

  151. Peter
    07 december, 2013 om 13:11

    Wat een ongelofelijke stommiteit, deze update. Al mijn snelkoppelingen waren verdwenen, er staat plot wel dropbox op de tablet, wat ik niet wil en email werkt niet meer. Dit geeft giga veel frustratie bij de gebruikers. Hoeveel mensen zijn er niet die nu niets meer kunnen met de tablet!

  152. sabine
    07 december, 2013 om 13:14

    Vind de update niet fijn. De mailapp werkt niet dus heb maar een andere app erop gezet.
    Als ik mijn foto’s bekijk kan ik de eigenschappen ervan niet meer zien.
    Heel onhandig aangezien ik de tablet gebruik om foto’s op te zetten voor mijn fotocursus.
    Ook geen screenshot knop meer. Google me suf hoe dan wel. Maar geen 1 manier werkt!
    Ook de weer app klopt niet. Die geeft de zomertijd aan.
    De meldingen zijn ook slecht te lezen.
    Ook kan je niet meer klikken direct op de batterij hoeveel procent hij heeft.

    Kortom geen fijne update.

  153. Els
    07 december, 2013 om 13:36

    Ik heb een ander probleem na de Upgrade.
    Krijg wel Email, maar komen niet meer automatisch binnen.
    Ik moet ze nu zelf steeds binnenhalen.

    Lastig want eerst kreeg ik altijd een melding als er een Email binnenkwam.
    Heb al van alles geprobeerd ook bij synchroniseren instellingen.

    • Marjolein
      08 december, 2013 om 13:05

      Ik heb hetzelfde probleem! Heel vervelend.

  154. Angelique
    07 december, 2013 om 17:13

    Ik heb ook problemen met de mail. De oplossing die jullie geboden hebben, hielp, bedankt! Wanneer komt er een oplossing, is dat al bekend?

    Groeten,
    Angélique

  155. annemarie
    08 december, 2013 om 0:45

    Ook ik heb hetzelfde probleem met de e mail heb de oplossing nog niet geprobeert maar ook mijn knop voor de screenshots is weg en mijn tablet is veel langzamer geworden.
    Voor de screenshots heb ik inmiddels ook een andere toepassing gevonden door volume en startknop tegelijk in te drukken maar dat is veel omslagtiger en vervelend voor het gebruik waar ik het voor nodig heb.
    Al met al erg vervelend.

  156. berry schoonhoven
    08 december, 2013 om 11:00

    na update het bekende E mail probleem en thnx voor hier idd buffer enz leeg gemaakt en alles werkt weer THNX

  157. Nico
    08 december, 2013 om 11:13

    Oook bij mij werkte de email niet meer, uiteindelijk gekozen voor terugzetten naar fabrieksinstellingen en alles werkt weer naar behoren. Alleen de apps weer installeren maar ruimt ook de vaak ongebruikte applicaties op.

  158. Marcel
    08 december, 2013 om 19:22

    Dankzij deze oplossing werkt het weer vlekkeloos.
    Dank u feestelijk!

  159. Ed
    09 december, 2013 om 12:09

    In applicatiebeheer kon in bij GMail de fabrieksinstellingen terugzetten, dus dat werkt weer. De knoppen bij de e-mail applicatie zijn niet meer actief dus dat loopt steeds vast. Wie kan mij zeggen hoe deze hele update ongedaan kan worden gemaakt…?

  160. louis
    09 december, 2013 om 15:41

    perfect opgelost het probleem met e mail. Hartelijk dank.

  161. wim
    09 december, 2013 om 17:38

    E-mail probleem stopt om de 30 seconden,, heel vervelend op zijn zachts uitgedrukt.
    is hier nou niets aan te doen?

  162. Nina
    09 december, 2013 om 19:31

    Erg vervelend heb er zelf helemaal geen verstand van dus moet ik er weer iemand bij halen .wat kosten met zich mee brengt..niet leuk.

  163. Rudi
    09 december, 2013 om 19:58

    Ik heb me een ongeluk gezocht om mijn synchronisatie probleem tussen google Gmail contacten en android 4.2.2 op te lossen en eindelijk iets gevonden dat werkt. Ook tussen Gmail en Iphone, Windows … Het is een applicatie die spijtig wel enkel Engels, Duits en Spaans kent en ze noemt “Kylook”. Werkt bij mij perfect en ik denk dat we het kunnen beschouwen als een universele landen stekker maar dan voor verschillende GSM systemen.

  164. Hans
    09 december, 2013 om 20:58

    Frans,

    alles bij elkaar een halve dag bezig geweest, Dank zij jouw gouden tip doet email het weer.
    Super bedankt

  165. Jan
    10 december, 2013 om 8:22

    Thx, Frans. Bij mij heeft het gewerkt!

  166. Eduard
    12 december, 2013 om 15:39

    Ik had dezelfde problemen, dagen lang gezocht, en kwam er niet uit, dankzij deze oplossing probleem verholpen, we zijn je dankbaar!!!!!!!!

  167. Bert
    14 december, 2013 om 15:11

    Na de update wil mijn tablet ook niet meer online. Herkennen meer mensen dat? Ik ga in ieder geval wat proberen met de tips van hierboven. Dank daarvoor!

  168. mj
    14 december, 2013 om 20:44

    Nou samsung bedankt voor e.mail is gestopt…

  169. Jos
    15 december, 2013 om 11:21

    Dankzij Frans is het email probleem opgelost. Alleen stopt de tablet af en toe spontaan tijdens het gebruiken van een applicatie. Hebben hier meerdere gebruikers last van. Ik gebruik een Galaxy Tab 2 10.1.

  170. Lucia Gordeau
    15 december, 2013 om 23:38

    Heb hetzelfde probleem, email wordt telkens gestopt en ook
    andere apps stoppen spontaan. :(
    Tablet is ook veel trager.
    Heb de oplossing voor email gevolgd, lijkt erop dat dit weer werkt.
    Nu de rest nog
    Bagger update Samsung!

  171. Sandra
    16 december, 2013 om 18:31

    Prima oplossing, bedankt!

  172. Rebecca
    17 december, 2013 om 12:02

    Bij mij werkt google dus niet meer na de upgrade. Elke keer de melding; google is gestopt!
    Help!

  173. van Dijk
    17 december, 2013 om 14:38

    Na update van Samsung tablet problemen met Foxsport ( eredivisie live)
    Na een paar minuten loopt programma vast.

    daarna tablet uitschakelen wederom app Foxsport opstarten.

    en weer kan ik een paar minuten voetbal zien dan wederom loopt het programma vast

  174. Peter
    17 december, 2013 om 18:56

    En wat vinden we van de mp3 speler

  175. Rene
    18 december, 2013 om 14:19

    Bedankt voor de door jullie aangedragen oplossing voor de email dit werkt in ieder geval weer, maar mijn virusapplicatie van kaspersky krijg ik niet meer aan de praat. Ook is de tablet behoorlijk langzamer geworden. Geen update maar een downgrade

  176. Michiel
    18 december, 2013 om 15:24

    Nog steeds hetzelfde probleem. Oplossing werkt bij mij helaas ook niet want genoemde knoppen zijn niet actief (??). Hoop dat er heel snel een echte oplossing komt, want dit is niet te doen zo.

  177. Edwin
    18 december, 2013 om 18:19

    Ondervinden jullie ook hinder van de levensduur van de accu na de update? Voorheen kon ik nl 4 divx films kijken en nu mag ik blij zijn als ik 2 haal…..graag een reactie…

  178. Ton Voortman
    20 december, 2013 om 9:35

    Nadat ik alle berichten op diverse site’s heb gelezen, toch geprobeerd mijn e-mail account opnieuw in te stellen. En wat denk je…….. het werkt.
    Even wennen aan de nieuwe vormgeving. probleem met synchronisatie geluid/beeld heb ik wel, maar dat wijt ik aan de verbindingen met mijn netwerk.
    Groet, Fijne feestdagen maar niet voor de Samsung mensen.

  179. derchg
    21 december, 2013 om 8:36

    helaas het wil bij mij niet lukken
    ik kan wel verzenden maar niet ontvangen
    grrrrrrt.. en nu …..:-)

  180. Jesse
    24 december, 2013 om 17:50

    Mij lukte het niet de buffer leeg te maken. Ik heb mijn hotmail account verwijderd en daarna een nieuwe aangemaakt. Helaas geen resultaat. Ik begin schoongenoeg te krijgen van de samsung tab. Sinds de aanschaf meerdere android updates gehad en allemaal hebben ze een bug.
    Ik hoop dat samsung dit dit heel snel oplost anders nooit meer een samsung tab met android……

  181. Mariette
    25 december, 2013 om 1:00

    Waardeloze update van samsung….heel traag geworden…en heel veel functies werken niet meer…normaal gesproken zou na een update alles beter moeten zijn….wordt hier alleen maar slechter…bedankt samsung…zeer slechte service van jullie….doe er wat aan….of draai die update terug….nooit meer een samsung tablet…….WAARDELOOS….en ze doen er ook niets aan om het op te lossen

    zelfs een reactie plaatsen gaat niet zomaar

  182. Willem
    28 december, 2013 om 18:19

    Op de site van Samsung staat: “Sinds afgelopen week” kan het voorkomen dat de e-mailapplicatie niet meer werkt.
    Dat “afgelopen week” is natuur vrij rekbaar, volgens mij is het vanaf 19 nov. 2013 dus ruim 5 weken.
    Maar houd moed “binnenkort” komt er een nieuwe software-update aan die dit zou moeten verhelpen.
    Voor de gene die daarop niet willen wachten geven zij ook bovenstaande oplossing aan.
    Wat een geweldig bedrijf is dit toch !!!!!

  183. derchg
    01 januari, 2014 om 9:25

    inmiddels is het weer oke
    het probleem was … je moet de zelfde gebruikers naam invoeren en wachtwoord die je van je provider gebruikt .. en eerlijk het kan niet mis gaan dit moet je misschien 2.a.3 keer herhalen
    hier is het weer oke :-)

  184. willy
    01 januari, 2014 om 22:27

    Yeahh, samsung heeft de 2 e nieuwe update gelanceert opmijn tablet , he he, lang gewacht..geinstaleerd
    en hij werkt weer…weken had ik geen email, en continu…Email gestopt..
    30 dec.heb ik eindelijk de hernieuwde. update gekregen, enn…alles werkt weer, sneller en email werkt, dus samsung bedankt
    waar ik eerst mijn screenshot kwijt was, staat deze nu links onderaan als druppeltjes, aanvinken, en foto opslaan, dus iets anders, maar de foto, s staan als van ouds in de galery, dus mijn probleem is opgelost…samsung bedankt..

    • Ellen
      04 januari, 2014 om 16:56

      Als druppeltjes links onderaan? Nou, bij mij niet.

      • derchg
        10 januari, 2014 om 7:56

        nog niet ?? misschien ww (wat is de foutmelding)

  185. jehanne
    07 januari, 2014 om 16:24

    Ik heb de update onderweg gestopt, vanwege wat ik hier allemaal las, automatisch updates inschakelen staat dus uit.
    Maar hoe weet ik nu wanneer ik m weer aan moet zetten, wanneer mijn tablet de nieuwe update krijgt?
    Weet iemand dat? Graag, thanks

  186. Ria
    08 januari, 2014 om 21:33

    ik heb een dagboek bijgehouden in polaris office. Na de update is alles weg. Staat het nog ergens of ben ik “deBeer”?

  187. jean luc
    19 januari, 2014 om 10:46

    Ik kan emails versturen met de tablet maar ontvang ze niet , maar ontvang ze wel op de laptop kan mij iemand helpen

  188. John
    05 februari, 2014 om 16:42

    Ik snap niet waar die Update’s vandaan komen. Ik krijg niet eens een melding, kies zegt dat hij geupdate is. terwijl ik versie 4.1.1 pas heb. op een GT-P5110.

    Kan iemand mij helpen hier mee.

    Gr John

    PS is een standaard tab2, niet geroot ofzo.

  189. anouk
    12 april, 2014 om 18:22

    Vandaag een software update gedaan met mijn samsung galaxy tab 2 10.01 naar android 4.2.2; Nu krijg ik steeds de melding: bevestig dat u de disclaimer gelezen hebt en de in houdt begrijpt. Als ik op ok klik om te bevestigen zegt hij: apparaat aanmelden….. let op: verwerken mislukt.
    Hoe komt dit? Mijn internet verbinding werkt dus daar ligt het niet aan

  190. Michiel
    09 juni, 2014 om 17:13

    Na de oplossing van Frans 20 keer geprobeerd te hebben is het nog steeds niet gelukt.
    Iemand andere suggesties, word er helemaal gek van..

  191. Mirella
    15 januari, 2018 om 23:16

    Mijn Galaxy tab 10.1 denkt na de update dat hij een telefoon is. Vraagt constant om de SIM kaart, geeft constant melding dat de temperatuur van de oplader te laag is en sluit af. Na het opstarten staat ‘veeg uw vinger over het scherm om de telefoon te ontgrendelen. Is super langzaam, vertraagde reactie bij spelletjes, en de rest heb ik nog niet geprobeerd, duurt zo lang (e-mailprogramma e.d.). Weet iemand hier een oplossing voor?