Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Spotify Connect nu beschikbaar voor Android tablets en smartphones

Geschreven door
Geplaatst op25 november 2013, 22:15 CategorieAndroid

Spotify heeft vandaag een update voor de Android-app uitgerold waarmee ondersteuning voor Spotify Connect wordt toegevoegd. Hiermee is het mogelijk eenvoudig muziek weer te geven via home cinema- en audiosystemen.

Spotify Connect is een feature die we op steeds meer audiosystemen, receivers en andere audioproducten tegenkomen. Het was al mogelijk om muziek vanuit de app van Spotify via Bluetooth naar deze audiosystemen te streamen maar met Spotify Connect wordt je tablet of smartphone puur als afstandsbediening ingezet wanneer gekoppeld met hetzelfde wifi-netwerk.

Wanneer je audiosysteem met Spotify connect uitgerust is, én je de nieuwste versie van de app op je smartphone of tablet hebt staan kun je de muziek die je in de app bediend door de audio-apparatuur laten weergeven zonder dat deze vanaf je mobiele apparaat gestreamd wordt. De muziek wordt namelijk door de apparatuur zelf gestreamd vanaf de Spotify-servers, mits je gebruik maakt van een Premium abonnement op de dienst. 

Het grote voordeel hiervan is dan er geen actieve stream tussen de tablet of smartphone en het audiosysteem gelegd hoeft te worden, wat de batterijduur van je mobiele apparaat ten goede komt. Ook geldt er, in tegenstelling tot een Bluetooth-verbinding, geen maximale afstand meer en kun je muziek door elk compatibel apparaat in huis laten weergeven.

De nieuwe Spotify-app voor Android is gratis te downloaden in de Google Play Store. De iOS-app biedt al geruime tijd ondersteuning voor Spotify Connect.

  • Delen:

Reacties

  1. Dirk Smit
    26 november, 2013 om 10:10

    Hier erg blij mee. Wil graag versterker kopen maar zie alleen maar recievers en homecinema systemen die dit ondersteunen. Zijn er ook gewone versterkers die Spotify connect bieden?

    • Martijn Chel
      26 november, 2013 om 10:12

      Het is helaas echt een feature voor receivers, een versterker is puur voor (zoals de naam al aangeeft) het versterken van inkomende signalen.

  2. Nico
    28 november, 2013 om 19:33

    Wordt het ook mogelijk om met het ene spotify apparaat (mijn telefoon) een ander android spotify apparaat te bedienen (een tablet die is aangesloten op mijn versterker)?

    • Martijn Chel
      29 november, 2013 om 9:31

      Nee, je kunt alleen het uiteindelijke weergave-apparaat bedienen.

  3. p21
    01 december, 2013 om 20:47

    ik vind nergens de connecties functie in mijn Android app. waar zit die ergens?

    • Martijn Chel
      02 december, 2013 om 15:06

      Die zit op je audio-apparatuur, niet in de app.

    • paul
      04 december, 2013 om 9:06

      Ik kan de functie ook niet vinden!!!!!

  4. Gijs
    02 februari, 2014 om 19:58

    Ik zou heel graag de Spotify Connect app op mijn Android Nexus willen installeren. Maar ik kan hem simpelweg niet vinden. kan iemand mij helpen?

    • Martijn Chel
      02 februari, 2014 om 20:06

      Spotify Connect is geen app, maar software voor een audiosysteem of receiver. Op je mobiel gebruik je de gewone app.

  5. trees
    11 juli, 2014 om 10:39

    Kun je de connect optie ook uitzetten..ik ben er helemaal niet blij mee. Ik draai tijdens hardlopen altijd mijn muziek terwijl mijn kinderen die van hunzelf draaien. Nu draait ie af op 1 apparaat en wordt het bij iedereen dezelfde muziek. .. ik heb al sonos waar alles op afgespeeld wordt ik hoef dat niet ook nog in spotify..
    Ik hoopdat iemand daar antwoord op kan geven
    Gr trees

    • Martijn Chel
      11 juli, 2014 om 10:41

      Ik snap niet precies wat je bedoelt. Kun je het even nog een keer uitleggen. Als je hardloopt komt je muziek toch niet over de speakers? Maar, je kunt met één account maar naar één ding luisteren.

      • trees
        11 juli, 2014 om 10:49

        Nee tot update kon ik met 1 account muziek afspelen op zowel mijn pc..als op mijn telefoon of ipod. Gelijktijdig… dat kan nu ineens niet meer door die connect functie
        Dat zou ik weer terug willen

      • Martijn Chel
        11 juli, 2014 om 11:13

        Dat is heel apart. Stond toen je telefoon of iPod niet in de offline-modus toevallig?

  6. trees
    11 juli, 2014 om 13:38

    Kon zowel in offline als online… door connect kan je hem overal bedienen en maar op 1 afspelen en ik kon hem juist op allemaal afspelen gelijktijdig… daarom wil ik graag terug naar hoe het was

    • Katinka
      19 september, 2014 om 0:52

      Heb je al antwoord op je vraag? Ik zit met hetzelfde probleem en wil connect dus liefst uit!

      • trees
        19 september, 2014 om 6:40

        Nee..ze wisten niet dat je eerst op meerdere apparaten 1 abonnement tegelijk af kon spelen. Ik baal er enorm van. Als ik nu hardloop en thuis staat mijn sonos aan met spotify dan trekt ie bij mij de muziek uit. Zet ik de mijne weer aan dan is het thuis stil. Waardeloos… ook al heb ik mijn spotify op mijn telefoon ook op offline staan