Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Samsung komt met update voor problemen e-mail app Galaxy Tab 2 (10.1)

Geschreven door
Geplaatst op6 december 2013, 17:37 CategorieAndroid

Samsung heeft vandaag officieel gereageerd op de problemen die gebruikers van de Galaxy Tab 2 (10.1) ervaren met de e-mailapplicatie na de update naar Android 4.2.2 Jelly Bean.

Problemen e-mailapp

Sinds eind november krijgen bezitters van de Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) de update naar Android 4.2.2 Jelly Bean aangeboden maar helaas zorgt deze voor heel wat problemen, zo bleek uit een artikel van afgelopen zaterdag. He belangrijkste probleem dat zich voordoet is dat de e-mailapplicatie niet meer werkt.

Software-update

Samsung laat vandaag tegenover Tablets Magazine weten excuses voor de problemen aan te bieden en op korte termijn een update uit te rollen die de problemen moet verhelpen. Zodra de update beschikbaar is ontvangen bezitters van de tablet automatisch een melding waarna de update geïnstalleerd kan worden. Gebruikers die de Android 4.2.2-update nog niet gedownload hebben wordt afgeraden dit te doen en te wachten op de nieuwe update.

Direct oplossen

Gebruikers kunnen er voor kiezen om niet op de software-update te wachten, maar het probleem direct zelf te verhelpen door de e-mailapplicatie te resetten. Met deze oplossing wis je de gegevens op het lokale e-mailaccount, maar niet de informatie die op de e-mailserver staat. Samsung raadt dan ook aan een back-up te maken. De Koreaanse fabrikant laat weten dat het probleem opgelost kan worden door de volgende stappen te doorlopen. 

Back-up lokale e-mailaccount

  • Ga naar applicaties
  • Ga naar instellingen
  • Selecteer ‘back up maken en terugzetten’
  • Vink ‘back up mijn gegevens’ aan
  • Selecteer ‘back up van het account’ en selecteer het account waarvan een back up gemaakt moet worden

Standaard e-mailapplicatie resetten

  • Ga naar applicaties
  • Ga naar instellingen
  • Selecteer applicatiebeheer
  • Scroll in het rechtermenu naar rechts tot op het menu ‘alles’
  • Scroll naar beneden naar de applicatie ‘e-mail’
  • Selecteer de applicatie ‘e-mail’
  • Selecteer ‘buffer leegmaken’
  • Selecteer ‘gegevens wissen’
  • Selecteer ‘gedwongen stoppen’

 Start de e-mailapplicatie op en je kunt je e-mailaccount opnieuw instellen.

  • Delen:

Reacties

  1. marielle
    06 december, 2013 om 18:14

    helaas ook dit werkt niet dan maar wachten op een update pffffff.

    • Ger
      06 december, 2013 om 19:01

      Bij mij werkt het gelukkig wel
      probeer het anders nog een keertje

    • Marinus
      06 december, 2013 om 22:28

      Hallo Marielle,
      Ga naar applicatie beheer dan de volgende stappen;
      Scroll in het rechtermenu naar rechts tot op het menu ‘alles’
      Scroll naar beneden naar de applicatie ‘e-mail’
      Selecteer de applicatie ‘e-mail’
      Selecteer ‘buffer leegmaken’
      Selecteer ‘gegevens wissen’
      Selecteer ‘gedwongen stoppen’
      Ga naar het startscherm waar je email app. staat en start de e-mailapplicatie op en je kunt je e-mailaccount opnieuw instellen. Als dat geweigerd wordt kun je in het scherm ook voor handmatig toevoegen kiezen. Ik heb kpn mail en moet dan de daarbij behorende gegevens invullen voor inkomende en uitgaande mail. Misschien heb je dit allemaal al geprobeerd en ben je verder gekomen dan ik dacht. Anders….succes

      • Dick
        09 december, 2013 om 11:34

        Dag Mariuns,
        ik zie bij applicatiebeheer sowieso mijn e-mailaccount (quicknet)niet.
        Dit staat apart bij Accounts. Als ik naar applicatiebeheer ga, zie ik geen rechtermenu, of zijn dat de drie horizontale streepjes in de rechter bovenhoek?
        Als ik dat aanklik, kom ik het woord alles niet tegen. Ik zie alleen sorteren op grootte en Appvoorkeuren opnieuw instellen.

      • rick
        11 januari, 2014 om 9:59

        Bedankt marinus, vandaag,11-1-2014, de tablet van mijn moeder hersteld.Afgelopen week de update gehad en dus de mail eruit. Jouw tips brachten de redding.

        groeten rick

    • Henk
      07 december, 2013 om 7:51

      Werkt gelukkig wel. Ik kan weer de mail binnen halen.

    • Don
      10 december, 2013 om 16:52

      Bij het instellen van je account moet je “aanmelden verplicht” wegvinken dan werkt het waarschijnlijk wel. Succes

    • ankie
      15 december, 2013 om 20:48

      Mijn tablet doet helemaal niets meer. Start niet meer heel zwart beeld. Weet iemand hoe dit op te lossen i?

      • Dini
        15 januari, 2014 om 16:00

        Mijn tablet stokte midden in een bewerking. Was geen beweging meer in te krijgen en ook niet af te sluiten. Wat wel hielp: de aan/uittoets en de volumeknop gelijktijdig 15 seconden ingedrukt houden. Ik hoop, dat het bij jou ook helpt. Succes!

    • Ozzie
      18 december, 2013 om 21:40

      Werkt ook niet bij mij, zelfs na drie x geprobeerd te hebben….;-(((

    • An
      22 december, 2013 om 11:17

      Nog steeds krijg ik op mijn tablet te zien dat de e-mail is gestopt.
      Ik moet de pop up steeds wegklikken. Het duurt wel lang voordat Samsung de problemen heeft opgelost!!
      De aanwijzingen om zelf de problemen op te lossen werken niet helaas.

    • van Dijk
      27 december, 2013 om 12:29

      Fox sport werkt niet stopt nan 5 a10 minuten
      bij andere programma’s wekt de player niet of kan niet de juiste player vinden

    • kielestein
      09 maart, 2014 om 10:51

      Heb er weinig vertrauwen inIk wacht al zolang heb er weinig vertrauwen in

    • sylvia
      05 oktober, 2014 om 19:37

      hallo,
      ik had mijn tablet een tijd niet gebruikt en had div. updates.
      die erop gezet en de mail werkte daarna ook niet meer.
      van alles geprobeerd, ook al wat hier onder als oplossing staat omschreven,
      maar helaas werkt het niet. Dus ook maar wachten op nieuwe update.

  2. joke
    06 december, 2013 om 19:14

    Komt er ook een oplossing voor de screenshot knop die verdwenen is en nergens meer te vinden?

    • Bregje
      06 januari, 2014 om 17:22

      die is idd ook wegja… :/

    • Ada
      13 juli, 2014 om 19:20

      Screenshot: Ga naar instellingen > display> snel starten en hoplaaa daar is de knop screenshot weer!

  3. Johanna
    06 december, 2013 om 22:19

    Ik mis ook de screenshotfunctie en ik hoop dat ze daar ook nog wat aan doen, maar het allerergste is voor mij dat al mijn notities zijn verdwenen! Ontzettende spijt van het updaten…

    • pascal
      17 december, 2013 om 21:04

      Hoi Johanna, aan en uit knop + volume knop zachter maakt screenshot

      • henk1023
        26 december, 2013 om 11:38

        Screenshot met volume + aan toets geeft ook volumebalk in beeld. Niet mooi.

      • Bregje
        06 januari, 2014 om 17:27

        dat is wel zoooooo verrekte onhandig van ze… maak gewoon n knop , denk ik dan.. want 2 knoppen tegelijk indrukken die bovenaan je apparaat zitten werkt voor geen meter…

    • Ada
      13 juli, 2014 om 19:21

      Ga naar instellingen > display> snel starten en hoplaaa daar is de knop screenshot weer!

    • witte
      28 september, 2014 om 15:30

      Heb ook juist ontdekt dat mijn screenshots functie is verdwenen, hatelijk! Was zowat mijn meest gebruikte functie. Had ik dàt eerder geweten…

  4. rick
    06 december, 2013 om 22:26

    Het lukte mij eerst ook niet. Wat je kan doen is de mailaccounts handmatig verwijderen. Hierna de app opnieuw starten en accounts aanmaken. App werkt nu weer perfect!

    • gerrit
      07 december, 2013 om 18:26

      Heb dit gedaan, maar weer dezelfde melding op het scherm.
      de app zorgt voor vertraging en irritatie

    • enrico
      11 december, 2013 om 10:20

      Kan jij mij mij helpen van wege e mail is gestopt

  5. ina
    06 december, 2013 om 22:28

    Bij mij valt wifi steeds weg

  6. Alie
    06 december, 2013 om 23:24

    Mis ook mijn screenfunctie. Heb al gezocht maar het verhaal “terugknop en aan/uit knop indrukken lukt bij mij niet. Hopelijk wordt dit snel opgelost of weet iemand raad.

    • Henk
      07 december, 2013 om 7:54

      Screenknop is inderdaad weg. Je kunt nog wel een printscreen maken gelijk aan de ipad gebruikers.standby knop en en volumeknop gelijktijdig indrukken. Werkt bij mij wel.

      • Ada
        13 juli, 2014 om 19:22

        Ga naar instellingen > display> snel starten en hoplaaa daar is de knop screenshot weer!

    • Steve
      19 december, 2013 om 6:57

      Voor screenshot is het van belang dat je volume – (omlaag) indrukt gelijk met de aan/uit knop, anders werkt het idd niet. Het luistert nogal nauw heb ik gemerkt. Dus gelijk op ‘power’ en links op de volumeknop drukken.

      • Ferry
        19 december, 2013 om 15:15

        Als je 3 tellen de aan/uit en gelijktijdig de volume toets indrukt, dan hoor je de shot…kan niet mis

      • Ferry
        19 december, 2013 om 15:22

        DE VOLUME KNOP HEEFT 2 STANDEN, HALF INGERUKT EN HELEMAAL INGEDRUKT. NEEMT DE HALVE EN DE AAN/UIT, 3 TELLEN INDRUKKEN OK?

  7. Lola
    06 december, 2013 om 23:36

    Kan wel janken.. welke idioot heeft deze upgrade bedacht. Bij mij doet de mail het wel, maar ik zoek me suf naar alles en het tablet gaat steeds even op zwart

  8. Jacob
    07 december, 2013 om 0:39

    Heb dezelfde problemen als iedereen. Email werkt niet migratie notities loopt vast en screenshot functie is weg. Daarnaast alle pagina’s naar de ‘standaard instelling’. Dit zijn de eerste dingen die ik de eerste 10 min heb ontdekt. Ben benieuwd wat er allemaal nog meer mist. Hoppen op een spoedige upgrade of downgrade als dit de problemen verhelpt.

  9. Bollenboer
    07 december, 2013 om 10:45

    Ook bij mij dezelfde problemen. Moet ook naar gebruik van een app vele malen op terugpagina drukken om weer in het beginscherm te komen.
    Alles opnieuw instellen is toch geen aanvaardbare oplossing ! Alle gegevens kwijt!
    Waardeloos deze (ongevraagde !!!)) update.
    Samsung moet heel snel deze problemen verhelpen.

  10. stefan
    07 december, 2013 om 11:24

    Bij mij alle bovengenoemde problemen ook aanwezig.De nieuwe layout is erg wennen mis functies. Tevens loopt het geluid van filmpje niet gelijk met het filmpje. You tube en google gaat aardig echter tv kjiken via de tablet is vervelend. Ik kan mijn email app niet vinden bij app beheer om te resetten. Iemand een idee waar ik deze dan wel kan vinden.

    • raymond dresselaers
      07 december, 2013 om 15:17

      Wanneer krijgt ik mijn upgrade voor mijn tab 2 Samsung want werk nog met 4.0

  11. Menheere
    07 december, 2013 om 11:30

    IK HEB GEHANDELD ZOALS HIERBOVEN IS BESCHREVEN, MAAR BIJ HET INSTELLEN VAN HET NIEUWE ACCOUNT KRIJG IK DE MELDING: SERVER ONDERSTEUNT GEEN VERIFICATIE. KAN IEMAND MIJ HELPEN?

    • coby
      07 december, 2013 om 23:16

      Email account handmatig instellen en bij het controleren van de gegevens zorgen dat ,’inloggen verplicht’ niet aangevinkt is.
      bij mij werkte het toen weer.

    • emma moerman
      09 december, 2013 om 13:40

      Ik heb dezelfde melding: server ondersteunt geen verificatie. Ik werk met incredimail als server

  12. Robert
    07 december, 2013 om 15:36

    Onze tablet is nog niet geüpdatet, gebruik de mail app ook niet.

    Kan ik beter de update niet installeren omdat er geen verbeteringen zijn?

    • Ben
      09 december, 2013 om 18:59

      Gewoon doen!
      Bij mij werkt het perfect en het ziet er gelikter uit, daarbij geen problemen gehad.

  13. bert
    07 december, 2013 om 17:16

    Gelukkig e-mail werkt weer dankzij support van samsung.
    Op Nu.nl staat ook dit probleem en de oplossing..
    En in dit tabletsmagazine staan ook de juiste handelingen
    Alleen ” printscreen ” is nog niet terug, jammer.

    • Ada
      13 juli, 2014 om 19:23

      Ga naar instellingen > display> snel starten en hoplaaa daar is de knop screenshot weer!

  14. gerrit
    07 december, 2013 om 18:40

    Wie heeft er de oplossing?
    van alles geprobeerd, maar krijg mijn account niet voor elkaar.
    Wat een kloten update. Heb mijn tablet maandag voor mijn werk weer nodig.

  15. Ben
    07 december, 2013 om 21:22

    Ik snap het probleem niet hoor, fijne update, werkt lekker vlot en wat grafischer.
    Even wennen alleen en verder niets, E-mail werkt overigens weer perfect na het opnieuw invoeren van het wachtwoord.
    Kortom, ik ben er tevreden mee!
    Heb overigens ook een S4 mini met Jellybean 4.2.2, misschien is dat de reden dat ik het fijn vind werken…..

  16. eddy
    08 december, 2013 om 7:46

    Bedank samsung
    Mijn loopt nu contunu vast
    Ik kan hem wel weg gooijen
    En bedankt

    • Ben
      08 december, 2013 om 12:02

      Zal je wel iets verkeerd gedaan hebben,……

    • margriet
      11 december, 2013 om 16:22

      heb ik ook..steeds de melding dat de email is gestopt en dan loopt hij even vast en dat om de 10 seconden…wordt er ook vreselijk geiriteerd van

  17. Albert
    08 december, 2013 om 9:53

    Heb dezelfde problemen, maar ik wacht maar af wanneer Samsung met de oplossing komt.
    Hoe krijg ik bericht dat de nieuwe update beschikbaar is ?

  18. Hans
    08 december, 2013 om 11:38

    Wordt er alleen maar gesproken over gmailaccount?
    Die zie ik namelijk alleen in het rijtje bij alle applicaties.
    Mijn andere mail staat niet in dat rijtje.

    • Ben
      08 december, 2013 om 12:00

      Zoals al eerder gemeld, bij mij werkt alles nog prima, update niet OTA gedaan maar via Kies gekoppeld aan de laptop.
      Al mn mailaccounts doen het prima(POP3 en Exchange Activesync), heb nog geen onvolkomenheid kunnen ontdekken.
      BLIJF VAN JE TAB AF als ie ermee bezig is.

    • ron
      08 december, 2013 om 14:57

      Hans, je moet naar rechts scrollen…. richting ‘alles’ . Dan zie je ergens onderaan het icoontje ‘email’ staan.

  19. k.heetebrij
    08 december, 2013 om 14:06

    Ik heb de stappen gevolgd, zoals ze hierboven staan, maar bij mij lukt het niet. De optie gedwongen stoppen staat in grijs en is niet aanklikbaar..
    Ik baal hier inmiddels stevig van!

    • ron
      08 december, 2013 om 15:43

      Dan heb je vermoedelijk de applicatie op non actief staan, is de button ‘uitzetten’ wel zwart ?

      De app dus activeren en dan in de volgorde buffer leegmaken, gegevens wissen en dan gedwongen stoppen.
      Vervolgens in het hoofdmenu opnieuw opstarten en je account invoeren.

    • margriet
      11 december, 2013 om 16:23

      heb ik ook…ik baal ook vreselijk. kan er nu niet veel meer mee dus wacht met smart op een update

  20. evert
    09 december, 2013 om 18:44

    Fijn dat Samsung een oplossing gaat geven, liever gisteren dan vandaag. Vertrouwen in Samsung is flink gedeukt. De handmatige oplossing werkt niet, kan wel de buffer leeg maken maar verder niet. En de tab is niet mee te werken doordat e-mail blijft stoppen dus vertragen alle programma,s Volgende keer toch eens serieus apple overwegen.

    • Ben
      09 december, 2013 om 18:57

      Apple is ook niet alles hoor, nog beperkter in mogelijkheden kwa apps e.d.
      Daarbij reteduur en updates zijn ook niet altijd een vooruitgang.
      Moet nogmaals zeggen, mijn update eergisteren gedaan en ben echt dik tevreden!!
      Werkt super en smooth, top!

  21. miriam
    09 december, 2013 om 23:31

    Echt erg….na update al mijn notities weg. Kan je zo’n tablet ook terug stellen?

    • Ben
      10 december, 2013 om 6:31

      Er wordt van tevoren toch duidelijk gemeld dat het verstandig is een BACK-UP te maken!?
      Gevalletje eigen schuld dikke bult.

      • Bregje
        06 januari, 2014 om 17:40

        erg vriendelijk zeg… pff -_-

  22. Ben
    10 december, 2013 om 6:31

    Er wordt van tevoren toch duidelijk gemeld dat het verstandig is een BACK-UP te maken!?
    Gevalletje eigen schuld dikke bult.

  23. Mart
    10 december, 2013 om 7:19

    Ook mijn mail heb ik weer aan de gang gekregen mbv de tips hier. Echter ook een ander probleem. Mijn Backup werkt niet meet. Voorheen deed ik dat zelf handmatig . Niet meer mogelijk Maar ook de automatische backup werkt niet meer.

    • star
      10 december, 2013 om 8:31

      Ook paper artist werkt niet meer bij de foto, s. Gmail werkt ook niet meer! Ik wacht wel op update van samsung. Hoop dat het snel gaat. Gisterochtend pas deze ingevoerd. Heb spijt.

  24. Ben
    10 december, 2013 om 20:18

    Inmiddels de tab van m’n moeder ook geupdate, wederom GEEN problemen!
    Doe ik het nou zo goed of jullie verkeerd?

    • Martijn Chel
      10 december, 2013 om 20:31

      Hoi Ben,
      Fijn dat het bij jou allemaal goed gaat maar we mogen toch zeggen dat bij zoveel gebruikers die het probleem ervaren het niet bij de gebruiker ligt. Daarbij heeft Samsung zelf al bevestigd dat er een bug in de update zit en dat hiervoor een update uitgerold wordt. Mocht je hulp willen bieden aan deze gebruikers is dat altijd welkom, maar dit helpt niemand verder.

      • Ben
        10 december, 2013 om 20:50

        Martijn, daar ben ik ook heel blij me!
        Er zit een bug in de mail-app ja, dat is bekend, maar al hetgeen hier beschreven wordt heeft grotendeels niets met de mail-app te maken.
        Data die kwijtraakt is gewoon je eigen schuld, back-uppen is het advies.
        De rest van de apps die mogelijk niet werken heeft niets met Samsung van doen, een home toets of een andere lay-out is gewoon inherent aan een update, modernisering, logischer indelen en gebruiksvriendelijker maken.
        Alles went, na een uur weet je niet beter.
        Er wordt hier een hoop niet onderbouwd geklaagd en dat slaat nergens op.

      • enrico
        11 december, 2013 om 16:24

        Bij mij ha ik de buffer leegmaken en bij een control is hij niet leeg somebody cane help me

    • margriet
      11 december, 2013 om 16:25

      wees blij maar helaas hebben wij niets verkeerd gedaan omdat je simpelweg niets hoeft te doen…updaten doet hij helemaal zelf.

      • Mariette
        14 december, 2013 om 18:57

        Ik heb er ook niet om gevraagd…updaten doet hij vanzelf….met alle gevolgen van dien…..kan niks meer…..geeft alleen nog maar foutmeldingen

  25. marian
    11 december, 2013 om 2:26

    Ik baal het meest van de screenshot knop die er niet meer is en waar ik veel gebruik van maakte. Ook vind ik het toetsenbord slechter, vind het knulliger er uit zien…

    Met de standby toets ingedrukt houden en de volumeknop naar beneden kan je screenshot maken, dit moet wel tegelijkertijd anders ga je op standby grrr
    KUNNEN JULLIE NIET DE OUDERE UPDATE TERUG ZETTEN WANT IK HOOR HEEL VEEL KLACHTEN MET DEZE NIEUWE UPDATE

    SPIJT VAN MIJN UPDATE!!!!!!!!!!!!!

    • enrico
      11 december, 2013 om 16:26

      Ik ook

    • Ada
      13 juli, 2014 om 19:24

      Ga naar instellingen > display> snel starten en hoplaaa daar is de knop screenshot weer!

  26. margriet
    11 december, 2013 om 16:28

    bij mij om de 30 seconden de melding dat de email is gestopt. ik kan ook niet volgens de tips hierboven account verwijderen en gedwongen stoppen en al die toetsen zijn namelijk lichtgrijs.(niet bruikbaar)
    ondanks dat ik mijn email dus niet kan gebruiken wat op zich al vervelend is, kan ik dus eigenlijk amper meer iets omdat hij om de halve minuut een aantal seconden vast loopt en de foutmelding geeft. Ik hoop dus ook echt dat de update snel komt en heb spijt dat ik dit gedaan heb.

  27. Mark
    12 december, 2013 om 10:58

    Wat een frot update zeg! Ik gebruik mijn tab 2 zakelijk, maar hij is ZO langzaam geworden nu….
    Ik gebruik Exchange 2010 naar mijn server toe om de mail te verbinden. Het maakt niet uit, wat ik doe, NIETS helpt en ik krijg hem gewoon simpelweg niet meer aan de gang, ook niet na een complete herinstallatie tablet!
    Het is de 12e…. wanneer zou die update komen??? Hoe lang kan het duren voordat ze dit gefixt hebben zeg…

  28. veria
    12 december, 2013 om 16:42

    Is het niet mogenlijk dat ik die laatste update ongedaan kan maken? Ik vindt het waardeloos zoals nu mijn tablet is

    • Sew
      14 december, 2013 om 15:52

      Wil ik ook
      Zie verderop mijn reaktie op die k update
      Was nog vergeten dat er vele apps, door die 7 naar 3 pagina’s, verdwenen zijn.

      • Bregje
        06 januari, 2014 om 18:26

        je kunt zelf instellen hoeveel paginas je je tablet geeft. door op n pagina n “knijp”beweging te maken,kun je pagina toevoegen.. je apps zou je allemaal moeten kunnen terugvinden in je applijst.

      • Mariska
        07 januari, 2014 om 16:32

        Bregje, dat was een fijne tip. Nu heb ik juist het tegenovergestelde, ik heb net enthousiast bladzijden verwijderd, maar dat was er één teveel….hoe krijg ik er weer een bladzijde bij? Ik kon het via Google niet ontdekken, misschien dat jij kunt helpen? Ook mis ik achtergronden….ligt dat aan mij of heeft Samsung dat ook gewist? Met vriendelijke groet, Mariska.

      • Bregje
        08 januari, 2014 om 18:24

        als t goed is op dezelfde manier.maar dan staat er n veldje bij met n plusje erin.. zo kun je meer paginas maken, en als t goed is moet je ook wederom in je app/widget lijst weer toevoegen.. succes! :)

      • Mariska
        08 januari, 2014 om 18:56

        Hoera! Dat werkt ;-) dank je wel!

    • joop
      17 december, 2013 om 0:42

      ja hoor’4.2.1 rom downloaden en installeren met odin, wel eerst backuppen

  29. martin
    12 december, 2013 om 18:52

    Mail werkt weer, was een koud kunstje m.b.v de tips hier. Update werkt verder prima, niets mis mee en visueel een verbetering. Wel jammer dat de screenprintknop is verdwenen.

  30. John Huisman
    13 december, 2013 om 18:48

    Bovengenoemde werkwijze werkt prima. Mijn emailapp werkt weer.

    dank voor de tip

    • Mariette
      14 december, 2013 om 18:39

      Bij jou misschien wel…..maar bij duizenden anderen niet….zeer ergerlijk

      • Ben
        14 december, 2013 om 18:48

        Of je volgt gewoon de aanwijzingen goed op, probleem opgelost.

  31. Sew
    14 december, 2013 om 15:49

    Alsof dat email gedoe het enige was…….
    Waardeloos is het enige woord dat hier van toepassing kan zijn.
    Screenshot weg; internetvideo’s niet om aan te zien, scherm slechter, pages van 7 naar 3,
    TRAAG alsof we nog in het commodore tijdperk zijn.
    Belachelijk gewoon ook de manier zoals de update er bij de gewone mensen doorgedrukt is….
    Samsung heeft voor mij gewoon afgedaan; komt er niet meer in.

    • Ada
      13 juli, 2014 om 19:25

      Ga naar instellingen > display> snel starten en hoplaaa daar is de knop screenshot weer!

  32. Mariette
    14 december, 2013 om 18:37

    Wanneer wordt het eindelijk eens opgelost….kan al een maand geen mail meer openen…..komen snel met een oplossing zeggen ze dan…als jullie weer eens een update hebben, zorg dan ook dat alles in orde is, want dit is zeer ergerlijk….krijg alleen nog maar foutmeldingen….goed gedaan samsung, volgende wordt toch een andere denk ik

  33. Mariette
    14 december, 2013 om 18:41

    Kan ik die update ongedaan maken

    • Ben
      14 december, 2013 om 18:47
      • Mariette
        14 december, 2013 om 19:07

        Dat is duidelijk….probeer morgen wel weer eens wat anders, om het probleem op te lossen, heb er nu geen zin meer in….maar eigenlijk moet samsung met een oplossing komen

  34. Mariette
    14 december, 2013 om 19:21

    Ben….zoals ik het zie, ben jij de enige die het opgelost heeft….of jij bent zo slim, en de rest, inklusief mij, die snappen het niet

    • Ben
      14 december, 2013 om 19:33

      Neehoor, er zijn er meer hier….
      Nogmaals, stappen goed opvolgen!
      Na de update opnieuw opstarten en indien nodig de mail opnieuw instellen.
      Ik heb 2 Tabs geüpdate en 2 keer geen problemen ondervonden.
      Kan er niets aan doen.

  35. ankie
    15 december, 2013 om 20:55

    Mijn tablet is na up date niet meer op te starten. Een heel zwart scherm. Wat moet ik nu doen?

  36. Bianca
    16 december, 2013 om 16:13

    Bij mij werkt het wel,bij een vriendin van mij niet,zelfs Samsung weet het niet die hebben wij gebeld,ze moet maar wachten op een nieuwe update.

    • Ben
      18 december, 2013 om 20:45

      Heb jij toevallig een 3G versie?
      Ik heb een 3G versie, mijn moeder ook, beide updates prima gelukt.

      • rudy
        21 april, 2014 om 23:49

        BBen kan jij de geluidsbalk bij een screenshot verwijderen?

  37. Evert
    16 december, 2013 om 17:45

    Die update moet wel fantastisch gaan worden. Inmiddels is het 16-12-2013 en we hebben nog steeds niets gezien of gehoord. Samsung wil geen datum afgeven voor de update terwijl het probleem inmiddels al een maand bekend is. Lastig werken. Helaas werkt de geboden oplossing niet omdat alle knoppen grijs zijn en dus niet reageren. Het zou fijn zijn als Samsung nu langzaam een deugdelijk product gaat leveren. De storing is niet alleen vervelend en irritant maar maakt werken op de tab haast onmogelijk. Ik ben in elk geval weer volledig overgestapt naar de oude vertrouwde PC die het wel doet. Windows toch betrouwbaarder?! Mocht iemand nog een oplossing hebben die wel werkt houdt ik me aanbevolen want wachten op de update van Samsung kan heel lang duren als ze verder niets laten horen.

  38. joop
    17 december, 2013 om 0:54

    aan allen die terug willen, 4.2.1 rom googlen, installeren met odin, zo worden custom firmware roms ook geinstaleerd. googlen voor tutorial. ik blijf fijn op custom’ als het goed draait niet updaten. tussen 4.2.1 en 4.2.2 zit nagenoeg geen verschil’ behalve trager, en problemen’ wens ieder fijne feestdagen’ misschien geeft Samsung een update als kerst cadeau….gr uit korsow.

    • Ben
      18 december, 2013 om 20:44

      Dat is voor leken, en dat zijn er nogal wat hier aan de reacties te zien, geen doen natuurlijk!
      Wel een goede optie natuurlijk, voor gevorderden.

  39. nelly
    18 december, 2013 om 11:20

    Het is toch te gek dat er nog geen update is! mijn volgende tablet wordt ook geen samsung meer!En kon je het nou maar ongedaan maken dan zou het ook opgelost zijn!

  40. natasja
    18 december, 2013 om 18:37

    Hoe krijg ik de balk van geluid uit mijn screenshot?

    • Ada
      13 juli, 2014 om 19:26

      Om de balk van je geluid UIT je screenshot te halen moet je het geluid helemaal naar links zetten, dus geen geluid standje 0

  41. Willy
    18 december, 2013 om 20:34

    Ook ik nog steeds geen e-mail

  42. Steve
    19 december, 2013 om 7:08

    Ik gebruik voorlopig Gmail, dat werkt wel. Verder maar gewoon de update met fix van Samsung afwachten.

    Overigens is het crashen van de mail app niet het enige probleem zoals al eerder en vaker is geschreven.

    Dat e.e.a. ‘vooruitgang’ zou zijn zoals een nogal drammerige betweter beweert is dikke onzin, want de apps die op de tab2 sinds de update crashen staan ook op mijn Galaxy S4 en daar crashen ze niet! Ergo, Samsung heeft gewoon lopen blunderen bij deze update. Hopelijk zijn ze nu een keer vlot met de nieuwe update…

    • Ben
      19 december, 2013 om 7:57

      Die “drammerige betweter”, want je doelt op mij, heeft nou eenmaal geen enkel probleem.
      Dat sommigen hier dat niet kunnen hebben zegt mij over diegenen dan over mij.

  43. Harmen
    19 december, 2013 om 20:19

    Zit nog steeds op Android 4.1.2, als ik bij Over toestel druk en dan bij updates kijk staat er dat ik de laatste versie heb. Ook bij Kies zegt hij hetzelfde :/

    • Ben
      22 december, 2013 om 14:47

      Dan heb je ws een Galaxy Note……

    • Bregje
      21 januari, 2014 om 19:20

      dat probleem heb ik met mn Tab ook… ik krijg geen nieuwe update….:( klote service dit…,

  44. Trijntje
    22 december, 2013 om 12:52

    Sinds update kan ik mijn toetsen bord niet naar beneden zetten (gebruik nl extern toestenbord). Ook als ik een mail via de web mail wil beantwoorden kom ik er niet meer bij omdat het toetsenbord in beeld staat. Help?

  45. myriam vandenhende
    23 december, 2013 om 14:37

    Wanneer kan een oplossing worden verwacht voor de problemen sinds de laatste update? Ik erger mij enorm. Constant de melding e-mail gestopt en geen screenshot meer mogelijk, enz. Tijdens deze tekst allen al 3x pop up moeten wissen!!

    • Ada
      13 juli, 2014 om 19:27

      Ga naar instellingen > display> snel starten en hoplaaa daar is de knop screenshot weer!

  46. piet
    23 december, 2013 om 19:19

    Samsung blijft zwijgen dus waarschijnlijk is het probleem ook voor hen een macatje te groot. Mogelijk kunnen ze een prograama starten dat iedereen terug kan naar een werkend systeem. Andere optie is een inruilaktie. Mbt hun garantie hebben ze zich wel ingedekt maar ik zit met een niet werkend systeem en dat al meer dan een maand. Zou het geluid bij Samsung ook stuk zijn of zou de communicatie afdeling met vakantie zijn.

  47. piet
    23 december, 2013 om 19:20

    Samsung blijft zwijgen dus waarschijnlijk is het probleem ook voor hen een maatje te groot. Mogelijk kunnen ze een programma starten dat iedereen terug kan naar een werkend systeem. Andere optie is een inruilaktie. Mbt hun garantie hebben ze zich wel ingedekt maar ik zit met een niet werkend systeem en dat al meer dan een maand. Zou het geluid bij Samsung ook stuk zijn of zou de communicatie afdeling met vakantie zijn.

  48. Denise
    23 december, 2013 om 23:09

    Ik heb niet gekozen voor de update, maar alles ziet er wel anders uit, lijkt wel of update achter de schermen toch gebeurt ijs. Kan idd niet op de gewone manier een screenshot meer maken. Enorm lastig

  49. wagemakers
    24 december, 2013 om 23:25

    Sinds de update is de batterij binnen 3 dagen leeg, daarvoor was het ongeveer een 5 a 6 dagen

  50. Kees
    28 december, 2013 om 19:13

    Wordt het nu niet eens hoog tijd dat Samsung iets van zich laat horen wanneer er eindelijk iets wordt gedaan aan dit irritante probleem? Dit is toch te belachelijk voor woorden? Zo ga je niet met je klanten om!

  51. jwesselkamp
    30 december, 2013 om 12:21

    ik heb de nieuwe update vandaag gedaan
    maar nu zegt hij kan gmail niet verifieren
    wat moet ik doen

    • Ellen
      30 december, 2013 om 19:56

      Ik heb ook net geupdate en alles lijkt goed te werken inclusief gmail.

  52. clim
    30 december, 2013 om 21:38

    Deze week weer een nieuwe uodate gekregen van samsung maar na alle ellende ik durf hem niet te instaleren

    • Martijn Chel
      31 december, 2013 om 0:26

      De update is er juist voor de eerdere problemen op te lossen. Ik zou het maar doen :)

  53. margriet
    31 december, 2013 om 11:34

    gisteravond een update gekregen en ik dacht; erger dan dit kan t niet worden,maar hij is weer ok. Zonder moeite te doen komt mijn mail weer binnen en de foutmelding ‘email is gestopt’ en het daarbij horende vastlopen is over!! Eindelijk!!

    • Bregje
      06 januari, 2014 om 17:55

      ik heb nog geen nieuwe update gekregen…..

  54. Kees
    01 januari, 2014 om 17:38

    Waardeloos die service van Samsung ! Gewoon na 6 weken problemen een goede update LAMZAKKEN !

    Ik wil de oude snelle Jelly Bean terug daar heb ik ook voor betaald

    Je mag kritiek leveren op samsung http://www.samsung.com/nl/support/model/GT-P5110ZWAPHN-troubleshooting

    Hoop dat ze er iets mee doen.Ze hebben nog steeds niet gereageerd !Volgende keer in koreaans

  55. Ilona
    05 januari, 2014 om 10:38

    Na de update naar 4.2.2 is mijn Samsung Tab2 5110 zo traag geworden (ook de wifi). Heb al een factory-reset gedaan maar probleem blijft. Zijn er meer mensen met dit probleem ?

  56. Bregje
    06 januari, 2014 om 17:20

    ik heb wel die update gedaan, werkt bagger voortaan.. kan amper op facebook ermee, ben mn screenshot knop kwijt ,maar de email heb ik nog niet echt gechecked.. wel is ie ontzettend traag en blijft vaak in t laden hangen…..
    fix it people. ik betaal voor n a bonement hiervoor , en ik kan er zowat geen fluit mee…

    • Bregje
      06 januari, 2014 om 17:29

      ow ja, mn wifiverbinding valt ook steeds weg….zegt steds dat ik geen netwerkverbinding heb! :(

  57. Ellen
    06 januari, 2014 om 17:47

    Ik heb na de 2e update geen enkel probleem. Alles werkt prima. Wel is helaas de screenshot knop weg. Deze is dus na de 2e update niet terug gekomen.

  58. Bregje
    08 januari, 2014 om 18:35

    mag ik vragen aan degenen de de nieuwe update hebben uitgevoerd, waar ze die gevonden hebben? ik kreeg die eerdere automatisch, maar heb nog geen nieuwe automatisch aangeboden gekregen..ik wordt hoorndol van mn tablet.. ik gebruik facebook er ook vrij veel op, maar die werkt niet echt meer.. ik kan niks reposten, reacties plaatst ie niet meer.. verder zegt mn tab nog steeds constant dat ie n fout in de netwerkverbinding heeft…erg lastig gezien dit voor mij ook n manier is om mn sociale contacten te onderhouden,,.

  59. margriet
    08 januari, 2014 om 18:45

    ik kreeg hem automatisch aangeboden gelukkig. ik snap je frustraties..die van mij liep elke minuut vast met de melding; email is gestopt, email lezen wou dus ook niet meer. nu is ie weer zo goed als vanouds gelukkig.

    • Bregje
      09 januari, 2014 om 18:54

      ok, jammer dat ze dat niet:bij iedereen automatisch aanbieden…ik kan soms niet eens meer webpaginas browsen…. ik wil ook n andere update , maar weet nu dus niet hoe i
      k dr aan kom.ik kreeg wel kort na mn updatemeteen weer een aangeboeden, toen ik die , al vond ik t raar, nog n keer aangeboden kreeg en probeerde te downloaden zei die dat ik demeest recente installatie al heb….. grmbll… misschien toch masr even terug naar de telefoonwinkel waar ie vandaan komt, t is n lease apparaat, dus misschien kan ik gewoon n nieuwe krijgen

    • paul
      14 januari, 2014 om 11:44

      Dat probleem heb ik dus ook. Mijn tablet stopt voortdurend en herstart weer. Kunt niets doen op je tablet. En wat is Samsung traag met het sturen van een update. LOS DIT EENS OP SAMSUNG. Van arremoede maar op een apple gaan werken dit weekend, die loopt gelukkig niet vast. GRRRRRRRRR

  60. ikke
    11 januari, 2014 om 7:36

    gewoon in de prullebak en hups weg

  61. Mark
    17 januari, 2014 om 14:55

    Nou inmiddels is het 17 januari en het is nog steeds bagger met melding, heeft er iemand een goeie oplossing wanrt die oplossing met app stopzetten en buffer leegmaken werkt ook voor geen meter.

  62. Bregje
    21 januari, 2014 om 19:09

    nog altijd heb ik geen nieuwe software aanbod gehad van samsung… via mn tablet kom ik niet meer uit n downloadpagina op t supportcentre ik hebal meer dan n maand geeikel..ont-zet-tend traag, zegt steeds dat ik geen verbinding heb..met gewoon volledig bereik …browsen lukt niet ,facebooken lukt niet, you tube loopt vast, of laadt helemaal niet..soms doet zelfs mn touchpad t niet en moet ik m restarten.. .kan iemand hier alsjeblieft n link posten waar je de laatste software kunt vinden om te installeren???? bijvoorbaat enorme dank!

  63. mieke
    30 januari, 2014 om 21:57

    Waar blijft de update die mijn e-mail terug brengt?

    • Martijn Chel
      30 januari, 2014 om 22:47

      Als het goed is heb je die al gehad.

  64. Benno
    12 februari, 2014 om 16:47

    Hoi allemaal
    wie kan me helpen?
    Naar de update is de screenshot knop weg.
    ik gebruikt die vaak.
    samsung gemail en gebeld maar niks hoor
    ze zeggen dat ik de aan/uitknop + volume knop moet gebruiken maar van de tien keer werkt maar een keer.
    zelf heb ik aan hun gevraagd om de oude instellingen terug te zetten. Dat doen ze ook niet.
    wie kan me helpen om oude instellingen terug te krijgen
    mvg benno

  65. domien
    27 februari, 2014 om 3:58

    Met deze update kan mijn samsungtablet zo de vuilnisbak in
    wat een klerezooi. tergend langzaam. Geen screenshot.
    ik ben er kotsmisselijk van

  66. domien
    27 februari, 2014 om 4:03

    Begint te lijken op het horizon debacle van upc
    slachtofferhulp zou hier niet misstaan
    sukkels

  67. domien
    27 februari, 2014 om 4:09

    Ik wil mijn oude instellingen terug en snel.
    ze hebben een wrak gemaakt van mijn tablet
    hoe komt het toch dat dit soort miljarden bedrijven het punt van arrogantie bereiken en dan onaantastbare fouten gaan maken
    upc samsung toemaar

  68. Jeffrey
    04 maart, 2014 om 21:54

    Wanneer komt er een nieuwe update!!!!!!!!!!!!

  69. rudy
    18 april, 2014 om 20:48

    Heb geen probleem met mail. Maar wel problemen met websites krijg bv error 404 op 2dehands.be kan iemand helpen ?

  70. rudy
    21 april, 2014 om 23:56

    De tekst die ik doorgeef wordt verandert wat is da,!

    • Martijn Chel
      22 april, 2014 om 0:16

      Niemand past teksten aan. Dit is de reactie die je eerder plaatste, in ieder geval wat er verstuurd werd.

  71. rudy
    04 mei, 2014 om 21:06

    De geluids balk bij screenschot is niet weg te krijgen hoe zit dat ,wat moet ik doen.

  72. Martine
    24 mei, 2014 om 13:12

    Gisteren heb ik die update gehad, had ik dit om maar eerder gelezen. Ik heb er zo een spijt van. Nog steeds niet opgelost.

  73. Jurgen
    11 augustus, 2014 om 19:36

    Een oplossing voor degene bij wie de email app niet kan aan gezet worden.

    Ga naar instellingen-> applicatiebeheer –> ga naar alles (4e pag rechts) –> klik op de drie liggende streepjes rechtsboven –> klik op appvoorkeuren opnieuw instellen –> apps opniew instellen….. normaal zou de email app er terug moeten staan. Wel nog je account opnieuw instellen.

  74. pascale
    23 augustus, 2014 om 3:35

    Hoe komt dat na de update verschillende apps niet meer werken? Helderheid van mijn scherm dooft automatisch als mijn batterij op 15% komt te staan en kan deze niet meer helder zetten, wat vroeger wel kon! Ik haat al die updates!

  75. kielestein
    04 september, 2014 om 22:23

    Bijna 1 jaar geleden en nog geen update niet zo heel snel van samsung

  76. Benno
    05 september, 2014 om 19:00

    Waar blijf de nieuwe update.
    Naar de update is de screenshot knop weg.
    En ik gebruikt die heel vaak.
    Heeft iemand de oude instellingen nog.
    samsung gemail en gebeld maar niks hoor.
    wie kan me helpen om oude instellingen terug te krijgen.
    In de toekomst geen samsung meer, klantvriendelijke laat de wensen over.

    mvg Benno

  77. Segers
    20 augustus, 2015 om 10:55