Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Apple CEO Tim Cook laat zich negatief uit over Android tablets

Geschreven door
Geplaatst op8 februari 2014, 13:03 CategorieAndroid

Als we Tim Cook, CEO van Apple, mogen geloven zijn Android tablets waardeloos, met name door het gebrek aan voor deze tablets geoptimaliseerde apps. Ook ziet Cook Android als een soort Europa.

In een interview met The Wall Street Journal laat Tim Cook, sinds twee jaar de CEO van Apple, zich negatief uit over het Android besturingssysteem en Android tablets. Cook vergelijkt de tablets met Europa, een verzamelnaam voor een groep landen met grote onderlinge verschillen. Hiermee doelt Cook op het feit dat Android tablets voor elk budget te krijgen zijn, verschillende gebruikerservaringen bieden en voorzien worden van verschillende skins die door fabrikanten over Android gelegd worden.

Volgens Cook zouden veel mensen niet eens weten dat hun apparaat op Android draait. Hij noemt hierbij de Kindle-tablets van Amazon en de Galaxy Tab-tablets van Samsung als voorbeeld. Deze zijn dermate aangepast qua software dat het onderliggende Android nauwelijks terug te zien is. Er is in ieder geval niet één consistentie Android-ervaring, aldus de CEO.

Daarbij ziet Cook het gebrek aan voor tablets geoptimaliseerde apps in de Google Play Store als belangrijke reden waarom Android tablets “waardeloos” zijn. In de App Store van Apple zijn inmiddels zo’n 500.000 voor de iPad geoptimaliseerde apps te vinden en volgens Cook is het aantal voor Android tablets geoptimaliseerde apps in de Play Store stukken minder. Het zijn gewoon opgerekte smartphone-apps, aldus Cook. 

  • Delen:

Reacties

  1. Leo Klepper
    08 februari, 2014 om 13:18

    Laat Tim Cook zich met z’n eigen business bemoeien. IOS en Android zijn 2 niet verenigbare concepten. Waar Android open is, is IOS volledig gesloten. Elke vorm heeft z’n liefhebbers. Prima toch?

  2. Xypherion
    08 februari, 2014 om 13:41

    Droom verder zal €400+ gaan betalen voor die viekante jaren 60 tablets Apple.
    PC’s en laptops kunnen ze maken, tablets moeten ze het beeldformaat van wijzigen en telefoons kunnen ze al helemaal niet maken.
    IPhone €950 voor midrange telefoon met 64GB.
    Mijn Note 3 kost nu €600 gooi er €85 tegen aan voor 64GB kaart en heb betere specs en meer geheugen +100GB.
    Ok de bouw van de IPhone is beter nou dat boeit me niet vind specs belangerijker

    • Benny
      08 februari, 2014 om 14:50

      Bouw Ipad beter, dat ding is in elkaar gelijmd.
      Moet je eens proberen open te doen.

  3. Jos
    08 februari, 2014 om 16:19

    Dom figuur, begrijpt waarschijnlijk niets van techniek!
    Mijn ipad mini nog geen jaar oud heeft een werkgeheugen van 512mb nu al verouderd vergeleken met de goedkoopste android tablet!

  4. Antonio
    08 februari, 2014 om 18:52

    ik denk meer een “steef jobs” wanna-bee – beetje tegen dingen aanschoppen en arrogante taal uitslaan…..zielige bejaarde man

    • Ron
      09 februari, 2014 om 10:43

      WTF “Steef”!!!

  5. Dirk
    08 februari, 2014 om 19:28

    Ja, dat zou ik ook roepen als ik steeds meer marktaandeel verlies aan Android.

    • henkdon
      09 februari, 2014 om 10:12

      Ja en wat moet je nu met 500.000 apps,

  6. Justin
    09 februari, 2014 om 9:14

    De man heeft een heel goed punt, veel apps zijn ook inderdaad opgeblazen telefoon apps. En aan de reacties hier te lezen hebben jullie je duidelijk nog nooit echt verdiept in het verschil tussen een Android tablet en een iPad. Ik vergelijk het altijd met auto’s, iedereen hier rijdt in een opel zo te lezen, ik rij liever een een lexus. Brengt me op dezelfde manier naar mijn bestemming, alleen met meer luxe en duidelijk betere afwerking.

    http://allthingsd.com/20130815/androids-ipad-app-gap/

    http://www.pcmag.com/slideshow_viewer/0,3253,l=295476&a=295476&po=1,00.asp

    • bart
      18 februari, 2014 om 18:29

      Als je liever een lexus wil rijden koop je ook een lexus en niet gepimpte Opel met Opel techniek en onderdelen als bij apple producten.in apple apparaten zit Samsung, asus en andere innovatieve techniek waar apple niet zelf kan ontwikkelen. En daar betalende zogenaamde nep lexus. Rijders twee tot drie keer meer voor omdat ze alleen maar naar uiterlijk kijken zodat ze erbij kunnen horen.
      Geloof me, ik heb het spul verkocht en gebruikt. Over rated!!!!!

      • Justin
        18 februari, 2014 om 21:17

        Beste Bart, als het lukt om volledige zinnen Nederlands correct te spellen praten we verder, ok?

  7. Piet
    09 februari, 2014 om 20:24

    Justin,

    Ben het met je eens, zulke reacties komen vaal bij mensen die wel graag een iphone of ipad willen hebben maar dat niet kunnen betalen, en dan maar afzeiken

    • Justin
      09 februari, 2014 om 20:34

      Inderdaad!

  8. Tab10
    10 februari, 2014 om 8:29

    En dan de mensen die het niet kunnen betalen en wel voor de status een Apple apparaat willen hebben, zonder er verder iets van af te weten.