Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Deze Samsung tablets krijgen een update naar Android 4.4.2 KitKat

Geschreven door
Geplaatst op18 februari 2014, 16:12 CategorieAndroid

Samsung heeft in de VS bekendgemaakt welke tablets en smartphones een update naar de nieuwste versie van Android, Android 4.4.2 KitKat krijgen. Onder meer bezitters van de Galaxy Note 10.1 en de Galaxy Tab 3 tablets kunnen de update verwachten.

In de VS heeft Samsung een lijst gepubliceerd met daarin alle modellen die worden voorzien van Android 4.4 KitKat. Hoewel deze lijst alleen voor de VS bedoeld is heeft Samsung Benelux reeds tegenover Tablets Magazine bevestigd dat de genoemde modellen ook in Nederland van de update voorzien worden.

Android 4.4.2 KitKat

Android 4.4 KitKat werd eind vorig jaar door Google geïntroduceerd en beschikt onder meer over diverse optimalisaties voor een soepele werking op tablets met mindere specificaties. Daarnaast is de mogelijkheid om te printen vanaf je Android tablet in het besturingssysteem geïntegreerd en wordt het maken van een back-up eenvoudiger. Lees meer over alle nieuwigheden in Android 4.4 KitKat.

Update voor Samsung tablets 

De volgende smartphones en tablets van Samsung krijgen (in de VS) een update naar Android 4.4.2 KitKat;

  • Galaxy Note 3
  • Galaxy Note II
  • Galaxy S4
  • Galaxy S4 mini
  • Galaxy S4 Actief
  • Galaxy S4 zoom
  • Galaxy S III
  • Galaxy S III mini
  • Galaxy Mega
  • Galaxy Light
  • Galaxy Note 8.0
  • Galaxy Tab 3 7.0
  • Galaxy Tab 3 8.0
  • Galaxy Tab 3 10.1
  • Galaxy Note 10.1
  • Galaxy Note 10.1 2014 Edition

Uit het persbericht van Samsung;

The upgrade provides a number of innovative, easy-to-use features that enhance the user experience, including a more intuitive user interface, enhanced messaging capabilities and updated applications:

– Location Menu: An integrated location menu enables users to easily activate GPS, Wi-Fi and mobile networks, while simultaneously checking the battery usage of apps running location service capabilities.
– Enhanced Messaging: Enables users to choose between Messages or Hangouts as their preferred default messaging application, and select from a larger assortment of updated Emoji icons.
– Upgraded Google Mobile Service™ (GMS) apps: Users can automatically back up photos and video and can open, view, rename and share Google Docs and files.

De updates voor een aantal toestellen worden sinds deze week in de VS uitgerold. In Nederland is Samsung reeds begonnen met de uitrol van Android 4.4 KitKat voor de Galaxy Note 3. Wanneer de overige updates beschikbaar gesteld worden is nog niet duidelijk. Samsung laat dit vaak pas op de dag van de update weten.

Nieuwe Samsung tablets

De nieuwe Galaxy NotePRO en Galaxy TabPRO tablets worden standaard met Android 4.4 KitKat geleverd. Het is niet duidelijk of de oudere modellen, die de update kunnen verwachten, ook voorzien worden van de nieuwe Magazine UX interface. Onze ervaringen met deze versie van Android op de nieuwe Samsung tablets vind je in onze Samsung Galaxy NotePRO 12.2 review.

  • Delen:
Samsung Galaxy Tab 3 (10.1)
Android Jelly Bean (4.2)
Samsung Galaxy Note 10.1 (2014 Edition)
Android Jelly Bean (4.3)
Samsung Galaxy Note 8.0
Android Jelly Bean (4.1)

Reacties

  1. rudy
    19 juni, 2014 om 21:50

    wanneer komt de update naar belgie en nederland

    • Leo
      27 juli, 2014 om 20:56

      tja RUDY is nu ruim een maand later en mijn Samsung Tab3 8.0 geeft ook nog steeds aan dat ik de laatste Update heb.
      Bij Apple gaat dit toch mooier:
      1. de Update is voor de hele wereld gelijk.
      2. Een Update is ook gelijk voor meerdere iPhone of iPad typen tegelijk

      • Rudolf
        12 september, 2014 om 10:02

        Hier is ie inmiddels binnen!

      • floepke
        25 maart, 2015 om 15:10

        Juist bij Apple beter de updates , bij samsung een ramp een tablet van +/- 2 jaar oud geen updates meer ! shame on samsung

    • Hans van Haren
      29 oktober, 2014 om 18:42

      Samsung verschuilt zich achter facebook. Net de help/chat desk van Samsung gecontacteerd en men schuift de bal het Facebook kamp in. zij kunnen er niets aan doen, gewoon wachten.
      Ze doen wel eerst of dat ze van niks weten.
      Gewoon niet slim dus om deze versie 4.4.2. te releasen.

      groeten,
      hans

  2. j.brouwer
    30 september, 2014 om 11:01

    De update binnen en nu gaat de tablet steeds uit ald het scherm op donkef gaat en moet daarns opnieuwvworden opgestart.
    Dat is vast niet goed nie.

    • W.G.Sanderse
      27 oktober, 2014 om 7:35

      Zelden heb ik zoiets meegemaakt met de support van zowel Samsung, Google en Facebook.
      Mijn samsung Galaxy tab 3 10″ werkt al ruim een week niet meer. Na de upgrade naar 4.4.2 doet Facebook niets meer, en ondanks de vele meldingen aan de betrokken partijen hoor ik niets meer. Ik wil mijn vorige versie android terug, waarom maken ze dit niet mogelijk. Ook is mijn SD kaart defect na de upgrade, lekker allemaal. Het is een bagger verhaal.

      • dowe
        28 oktober, 2014 om 18:02

        Idd waardeloos. Fb werkt niet goed meer en klapt er steeds uit

  3. Erik
    01 oktober, 2014 om 12:30

    Ongelofelijk maar vandaag (1 oktober 2014) geeft mijn GT-P5210 (Tab3, 10.1 WiFi only) nog steeds aan dat ik volledig up to date ben met Android 4.2.2. Waarom is de update niet voor iedereen beschikbaar?

    • Giovanni
      04 oktober, 2014 om 17:15

      Ik heb hetzelfde probleem :( ( ook hetzelde type)

  4. ies
    08 oktober, 2014 om 16:11

    ik heb de update geinstalleerd …
    geen aanrader …doet niets meer…
    behalveopstarten en dan springt ie direct op een knipperend samsung scherm….

    Help..

  5. henk
    14 oktober, 2014 om 23:28

    Net een update naar 4.4.2 gehad op mijn Samsung Tab 3.10.
    Werkt perfect!

    • cindy
      15 oktober, 2014 om 16:09

      Behalve facebook…die gaat er telkens uit

      • Daan
        21 oktober, 2014 om 15:51

        Dat gebeurt bij mij ook! Waardeloos!

      • ewoud
        16 december, 2014 om 20:46

        Ja dat is echt waardeloos!

  6. nina
    16 oktober, 2014 om 0:01

    Bij mij is de update gisteren binnen gekomen. Ik heb een samsung tab3 10,1. Maar ik heb dus een probleem. Mijn outlook doet het niet meer. En normaal gesproken zie je ook een oogje. Maar die is er niet meer. Tevens kan ik niet meer synchroniseren en mijn oude naam staat er weer. Help.

  7. Theo
    16 oktober, 2014 om 1:00

    Na de update van mijn tab 3 10.1 P-5210 stopt facebook er steeds mee. Ook maakt Dolpin browser geen verbinding meer met internet. Waardeloos! !!

    • Peter Wieringa
      10 november, 2014 om 9:14

      Gebruik Chrome browser en plaats snelstartknop op het scherm …. Je krijgt dan Facebook in een beveiligde chrome scher met bijna dezelfde “delen met” funkties ….

  8. W.G.Sanderse
    16 oktober, 2014 om 6:05

    Heb gisteren ook de update binnen gehaald en mijn Facebook knalt er steeds uit. Verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. Dat is natuurlijk wel balen want ik gebruik de Samsung Tab 3 10 eigenlijk alleen voor Facebook.
    Hoop maar dat er snel een oplossing komt. Want nu heb ik niets meer aan mijn tab.

    • mireille
      23 oktober, 2014 om 9:02

      Hier precies hetzelfde probleem help! Hoe los ik dit op?

    • Wiel
      26 oktober, 2014 om 23:36

      Ik heb het zelfde probleen, bij mij vald feestboek telkens weg

    • Wiel
      26 oktober, 2014 om 23:43

      Heb het zelfde probleem.

      • Wiel
        06 november, 2014 om 10:44

        Dit probleem is meschien iets voor kassa of radar, wand dit duurd wat lang,van samsung hoor je maar niets voor een oplossing.Als dit niet jouw wordt opgelost,
        dan raad ik niemand een samsung aan.
        Samaung laat je horen.

      • Tamara
        25 november, 2014 om 22:30

        Inderdaad misschien kassa of radar maar inschakelen want dit schiet niet op, gewoon schandalig van samsung!

  9. Jacobien
    17 oktober, 2014 om 15:43

    Mijn tab (3) is inmiddels geupdate, maar kan sindsdien filmpjes in uitzendinggemist, of de rtlxl-app niet meer afspelen. Heel erg jammer!!! Weten jullie misschien een oorzaak en manier om het te verhelpen? Alvast bedankt!

  10. chris
    19 oktober, 2014 om 22:13

    Deze ervaring heb ik ook. Shit

  11. chris
    19 oktober, 2014 om 22:14

    Face book werkt niet goed.

  12. Raymond
    20 oktober, 2014 om 15:53

    Nu met een kleine aanpassing ook multiple users de gang. Ik heb ook last van Facebook eruit knallers.

    • Willem Nabuurs
      23 oktober, 2014 om 6:21

      Hoe heb je die multi user werkend gekregen?

    • Johan
      24 oktober, 2014 om 18:34

      Ik had ook gehoopt dat in deze update multi user support zou zitten. Hoe heb jij dit ingeschakeld?

    • Willem Nabuurs
      27 oktober, 2014 om 18:56

      Na toevoegen van de regel krijg ik de melding build.prop failed to save. Ik heb je instructies letterlijk opgevolgd. Mis ik toch nog ergens een stap?
      of waar het misschien misgaat: je zegt “onder custom properties”. Dat staat bij mij niet in het bestand. Moet ik daar nog iets doen?

      • Johan
        28 oktober, 2014 om 13:03

        Ik vermoed dat de tablet geroot moet zijn.

        Willem, heb je misschien ook een link naar een artikel waar staat uitgelegd hoe je de tablet kunt rooten?

        Ik vind vele artikelen op internet, maar zijn mij niet geheel duidelijk.

        Alvast bedankt

      • Raymond
        07 november, 2014 om 16:14

        Is je tablet wel geroot ?

  13. Marc
    20 oktober, 2014 om 17:02

    De update ook binnengekregen en mijn facebook wordt telkens afgesloten.

  14. Ron
    21 oktober, 2014 om 11:25

    Samsung tab 3 geupdate met kitkat. Wat een ramp. Kan dit worden hersteld?

  15. Daan
    21 oktober, 2014 om 15:52

    Waardeloos! Facebook knalt er steeds uit

  16. debbie
    21 oktober, 2014 om 21:22

    Lekker dan!
    Update geïnstalleerd en facebook klapt er elke keer uit…
    Waardeloos! Hoe kan ik dit oplossen?

  17. natascha
    21 oktober, 2014 om 22:59

    Hier ook problemen met fb en da enkel me de tablet, is nie leuk .

    • Hans K
      24 oktober, 2014 om 21:48

      Idd fc knalt eruit na de update…. maar is het ook opgevallen dat de kleuren uit de iconen van wifi en de batterij verdwenen zijn ? Normaal een groen en oranje pijltje en groene batterij…. Hopelijk vind samsung er iets op

  18. greta debelder
    22 oktober, 2014 om 10:19

    Vanaf update f niet helemaal beschikbaar. Tijdlijn gaat niet, kan niets plaatsen,scherm herspringt, en kan niets opzoeken. Denk erover om samsung weg te doen en apple te kopen. Wordt toch niet verholpen. Spijtig want heb altijd al samsung gehad.

  19. frietje
    22 oktober, 2014 om 14:34

    fb stottert, en de tv app werkt niet meer zoals voorheen kan ik terug naar oude versie?

  20. m.koerts
    22 oktober, 2014 om 14:57

    Na update knalt Facebook eruit niet leuk meer daar heb ik mijn tab 3 voor balen dus, hoe kan ik het oplossen?

  21. pleuny
    22 oktober, 2014 om 16:34

    Na update klapt fb er uit hoe los ik dit op?

  22. suelmann
    22 oktober, 2014 om 18:55

    Hier dezelfde problemen, sinds de update werkt tablet niet goed meer. Facebook wil niet meer. Tijdens het spelen van een spel knalt hij er steeds uit. Wordt er gewerkt aan een oplossing?

  23. wiebe
    22 oktober, 2014 om 19:24

    Heb het zelfde probleem als de anderen (balen)

  24. magda
    22 oktober, 2014 om 20:17

    Hier vandaag de update gehad op samsung tab 10…steeds problemen scherm spontaan zwart en fb kom ik ook niet meer op wat kan hier aan gedaan worden?

    • magda
      22 oktober, 2014 om 20:19

      Bedoel tab 3

  25. Twan
    23 oktober, 2014 om 19:57

    Ook hetzelfde probleem. Een niet alleen fb werkt niet meer.
    Raar dat Samsung hier niet op let. Hoop dat problemen snel worden opgelost.

  26. Afina
    23 oktober, 2014 om 22:17

    Ook bij mij springt facebook steeds uit…..verder gaat het scherm af en toe opeens op zwart…#nietblijmee!

  27. nien
    24 oktober, 2014 om 11:31

    Ook bij mij werkt Facebook niet. Ik kan zelfs niet bekijken, want dan klapt hij eruit. Balen!

  28. Coby
    24 oktober, 2014 om 12:17

    Na de update werkt facebook erg slecht,ook gaat mijn samsung steeds vanzelf uit. Waardeloos

  29. Marijke
    24 oktober, 2014 om 12:50

    Na update werkt facebook niet goed meer, knalt er steeds uit! Hoe gaat Samsung dit oplossen????

  30. karin
    24 oktober, 2014 om 14:57

    WAARDELOOS DIE NIEUWE UPDATE FB KNALT ER STEEDS UIT. Wordt blijkbaar niets aangedaan. Pfff Samsung doe er wat aan,iedereen heeft nu een probleem.Waar is jullie service???

  31. H.
    24 oktober, 2014 om 15:20

    Sinds de update van 21 oktober jl is mijn tablet (GT-P5210) compleet de weg kwijt. Zo is onder andere Facebook niet meer te openen, gmail blijft inloggegevens vragen en picasa wil steeds dat ik toestemming ergens voor geef. Heel erg vervelend dat ik mijn tablet niet meer naar behoren kan gebruiken. Op internet lees ik dat vele gebruikers hier last van hebben. Deze fout had toch nooit voor mogen komen. Wanneer komt de oplossing voor dit probleem

    • c
      24 oktober, 2014 om 19:07

      Ook bij mij gaat facebook er steeds uit…..balen

  32. maria
    24 oktober, 2014 om 22:50

    Ships bij mij ook. Waardeloos. Snel oplossen svp

  33. Ilona
    25 oktober, 2014 om 10:09

    Waardeloze update kan dit snel aangepast worden? Kan facebook niet meer op de tablet gebruiken.

  34. stef
    25 oktober, 2014 om 12:38

    Hier ook problemen met facebook, het eruit knallen van mijn tablet en andere kleur (zwart-wit) in bovenbalk waar wifi teken staat en batterij etc.

  35. Sander
    25 oktober, 2014 om 14:40

    Ook hier alleen maar problemen na de update, voornamelijk met facebook, welk er telkens uitklapt.
    Ook zijn de iconen rechtsboven in de status balk in eens alleen maar wit.

    WAARDELOOS!!

  36. magda
    25 oktober, 2014 om 15:26

    Ik neb heb facebook eraf gehaald en een oude versie erop gezet…van juni… doet nu weer prima gelukkig!wel bij fb even aanklikken dat ie niet automatisch moet updaten anders zit de nieuwste versie er weer op …

  37. johanneke
    25 oktober, 2014 om 18:00

    Ja hier ook zelfde probleem geen facebook,en een witte batterij…..

  38. cock spiljard
    26 oktober, 2014 om 8:33

    ook ik ondervind problemen op mijn galaxy 3 tablet na de update. heb zelfs teruggezet naar fabrieksinstellngen en alles op nieuw geinstalleerd maar facebook werkt nog steeds niet. een ramp want we gaan nar australie op vakantie. moet ik nu nog een nieuwe tablet kopen of gaat samsung dit snel verhelpen???

    • Raymond
      26 oktober, 2014 om 20:36

      Via http://www.sammobile.com/firmwares/
      Kun je oude versies vinden.

      • frietje
        28 oktober, 2014 om 21:52

        idd kn wel jelly bean downloaden maar kan het bestand niet openen dussss……

      • Daan Haag
        03 november, 2014 om 20:05

        Hoi Raymond,

        Ook bij de tablets (Tab3) van mijn 2 dyslextische kinderen werkt een- en ander niet meer. Zoals Fb, gekochte spelletjes maar ook opslaan van word documenten in OfficeSuite 7 pro en ander programma’s die zij specifiek gebruiken werken niet meer.
        Niet zo’n goede actie van Samsung.

        Weet jij ook hoe ik de oude firmware er weer op kan krijgen.
        Of is er ergens een handleiding te vinden?

        Alvast bedankt.

        P.s. Misschien wordt het tijd om de media eens in te gaan schakelen.
        Als er iets fout zit met iOs is het altijd op radio en tv.

  39. koert
    26 oktober, 2014 om 10:08

    Ook bij mij stop, sinds de update facebook, vrijwel direct als je iets aanklikt.

  40. Eddy
    26 oktober, 2014 om 11:09

    Ook geen facebook meer ,start op en verdwijnt onmiddelijk terug ! Ook toetsenbord kan ik niet meer op azerty krijgen

  41. Eddy
    26 oktober, 2014 om 11:11

    Hoe kan ik oude versie van facebook terug installeren ?

  42. Eddy
    26 oktober, 2014 om 11:28

    Of beter hoe kan ik oude versie van android terugzetten ?

  43. Steven
    26 oktober, 2014 om 15:01

    Tablet start regelmatig opnieuw op na gebruik van de “teruggaan” toest. Ook als sommige applicaties worden afgesloten. Erg irritant. In tegenstelling tot wat elders in dit forum is genoeemd werkte itv van KPN niet meer maar nu ineens wel weer.
    Al met al zou ik graag teruggaan naar de vorige Android versie! Wat gaat Samsung hieraan doen?????

  44. Paula
    28 oktober, 2014 om 10:58

    Na update 4.4.2 op mijn samsung galaxy tab3 10.1 kan ik de externe sd kaart niet meer gebruiken. Krijg steeds melding sd kaart is geplaatst maar is niet meer gekoppeld.

  45. Tineke
    28 oktober, 2014 om 11:28

    Ook ik krijg steeds de melding zoals bij Paula is beschreven.
    Heb ook een Samsung tab 10.1.
    En gooit facebook er steeds af na de update.

  46. Bregje
    28 oktober, 2014 om 11:37

    Facebook wordt steeds afgesloten op mijn samsung tab 10.1

  47. Wil van L.
    28 oktober, 2014 om 13:46

    Heb hetzelfde probleem, iedere keer knalt fb eruit en kan niet meer reageren, hoe is dit op te lossen? Baal ontzettend van de upgrate van Samsung!

  48. Marsman O.
    28 oktober, 2014 om 16:14

    Heb hetzelfde probleem, facebook verwijderd opnieuw geïnstalleerd, maar geen verbetering, hoe is dit op te lossen? Baal ontzettend van de upgrade van Samsung!

  49. dowe
    28 oktober, 2014 om 18:07

    Samsung help ons nu heel snel. Facebook werkt niet meer en de iconen zijn wit voor batterij en netwerk.
    echt vreselijk.
    graag oplossen of een methode geven voor downgrade

  50. c
    28 oktober, 2014 om 20:58

    Ook hier na update problemen met facebook app. Verwijderen en opnieuw installeren heeft geen zin. Probleem blijft hetzelfde.
    kleuren van bateerij en opstelling toetsenbord moet wennen.
    hoop snel op een oplossing.

  51. Tineke
    29 oktober, 2014 om 0:19

    Wat een bagger update zeg. Het wordt er niet echt mooier/functioneler op. Lelijke lay-out en diverse apps knallen eruit. Foei Samsung, dit ben ik niet van jullie gewend!!!

  52. daphne
    29 oktober, 2014 om 7:37

    Waardeloos. Update gehad en zowel privé als 2 zakelinke facebooks werken niet meer. Leuke service

  53. Theo
    29 oktober, 2014 om 20:19

    Facebook crash na update Android op tab3.

  54. esz
    30 oktober, 2014 om 23:22

    Niet alleen facebook werkt niet! Ook via internet geen programmas op sbs en net 5 terug te kijken! En de rtlxl app werkt niet !! Kortom wat een ruk update!!! Tijd voor de volgende!!!

  55. Suus
    31 oktober, 2014 om 0:49

    Idem dito,
    geen facebook en kleuren weg uit icoontjes van wifi, batterij etc.

  56. Nancy
    31 oktober, 2014 om 9:12

    Na deze nieuwe upedate werkt er bijna niets meer goed, alles word steeds afgesloten, facebook, spelletjes en als ik een email probeer te maken komt er steeds een zwart beeld een paar seconden en kan dan weer verder maar als ik office open en mijn huiswerk wil maken kom ik niet ver na een paar regels word office gestop en ben ik alles kwijt want niets word opgeslagen dus als ik mijn huiswerk maak tussendoor heel snel opslaan voor het programma gestopt word…… heel irritant is dit!
    Ook als ik de tablet afsluit en opnieuw opstart blijft steeds de melding geven er is een SD kaart geplaatst dit was nooit het geval.
    Ik zou bijna zeggen NIET UPDATEN maar ja op een gegeven moment moet je wel anders functioneerd het ook niet goed.

    hoop dat er gauw een oplossing komt want ik gebruik mijn tablet voor een hoop dingen en kan nu helemaal niets meer.

    facebook kun je nog altijd via je browser openen zonder problemen en heb je de app niet voor nodig!

  57. ilonka
    31 oktober, 2014 om 17:25

    Idem dito problemen met fb! Heel irritant!

    • geer
      31 oktober, 2014 om 18:38

      Ook bij mij valt FB steeds uit. Is niet mee te werken. En wat doet Samsung??

  58. geer
    31 oktober, 2014 om 18:37

    Ook bij mij valt FB steeds uit. Is niet mee te werken. En wat doet Samsung??

  59. Nancy
    31 oktober, 2014 om 19:04

    Al 2x een berichtje gestuurd naar samsung maar ze worden denk ik gek van alle meldingen……. tot op heden geen reactie terug gekregen…..bij geen 1 forum waar deze klacht gemeld word is een oplossing te vinden.

    hoe kunnen ze een update de wereld in schoppen dat niet goed functioneert… moeten beter hun huiswerk doen voordat.

    dat facebook niet goed werkt vind ik iets minder erg ďan alle andere problemen die de update veroorzaakt.

    nogmaals voor alle mensen hier…… gebruik niet je facebook app maar open facebook met je google of welke browser je ook gebruikt en log zo in dan kun je facebook gewoon gebruiken alleen even op een andere de gebruikelijke manier!!

  60. annelies peel
    31 oktober, 2014 om 21:03

    is hier nog steeds geen oplossing voor? ik gebruik mijn tablet voor mijn werk maar geen enkele app werkt nog goed.

  61. annelies peel
    31 oktober, 2014 om 21:04

    is hier nog steeds geen oplossing voor? ik gebruik mijn tablet voor mijn werk maar geen enkele app werkt nog goed. echt frustrerend

  62. karin
    01 november, 2014 om 9:13

    is mij ook overkomen, sresssssssss. Ik gebruik deze samsung tablet speciaal hiervoor.Ik hoop dat het snel verholpen kan worden.

  63. zechner
    01 november, 2014 om 13:23

    Lekker die die ellende met android 4.4.2. de tablet is voor Faseboek gewoon waardeloos geworden.
    Wanneer word dit opgelost????????????????????????

    Bedankt Samsung namens alle gebruikers!!!!!!!!!!!!!!!!!

  64. wendy
    01 november, 2014 om 14:13

    Ook ik baal van de update, waar staat hoe ik weer gewoon op facebook kan.
    alvast bedankt

  65. jean
    01 november, 2014 om 20:37

    Blijkbaar al tientallen negatieve reacties dat facebook eruit geknald wordt – is ook bij mij het geval, wanneer geeft samsung een oplossing ????? Of mogelijkheid om te downgraden naar vorige versie ???

  66. diana
    01 november, 2014 om 22:35

    sinds de nieuwe update op mn note 3 zijn de fotos die ik met mn telefoon had gemaakt verdwenen,hij leest de sd card niet meer :(((

  67. Jordan
    02 november, 2014 om 7:35

    Zit hier ook met hetzelfde probleem, Facebook kmalt eruit hayday werkt niet meer kleuren zijn anders.
    Samsung doe er wat mee ! Waardeloos

  68. Maie Louise
    02 november, 2014 om 8:53

    Na de up-date doet niets het meer goed. Schakelt telkens uit. Hoe kan ik het terugzetten?
    Please help me.

  69. Benardo
    02 november, 2014 om 17:46

    Ook Webtv van xs4all kan niet zonder schokkerig beeld worden getoond, Fb breekt steeds af.
    Een downgrade a.u.b is gewenst…..

  70. Gerth
    04 november, 2014 om 21:04

    Een downgrade van Android, is dat wat?

  71. annelies peel
    04 november, 2014 om 23:37

    en hoe ga je die downgraden?

  72. steven
    05 november, 2014 om 10:03


    Referentienummer: 2812204814

    Geachte heer van den Hoven,

    Fijn dat u de tijd neemt om ons te mailen. Mijn naam is Esra. Ik ben van de technische ondersteuning van Samsung en ik ben u graag van dienst.

    Vervelend te vernemen dat u problemen ervaart met uw tablet sinds u deze heeft geupdated. De problemen die u ervaart zijn niet bekend bij ons.

    Ik adviseer u om uw tablet terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Houdt er wel rekening mee dat u uw data hiermee kwijt raakt. Een back up (met behulp van KIES) voorkomt dat u uw bestanden kwijt raakt.

    De reset kunt u uitvoeren door in uw tablet te navigeren naar:

    1. Instellingen
    2. Accounts (rechts boven)
    3. Back-up maken en terugzetten
    4. Standaardgegevens herstellen.
    5. Alles wissen

    Android- versie 4.2 of hoger

    U kunt ook uw toestel herstellen met de hardware-knoppen.

    1. Houdt de knop VOLUME OMHOOG + AAN/UIT knop tegelijkertijd ingedrukt.
    2. Wacht tot het scherm met de drie Android-afbeeldingen verschijnt en laat vervolgens de toetsen AAN/UIT EN VOLUME OMHOOG los.
    3. Druk op VOLUME OMLAAG om te navigeren naar backup and restore (zie afbeelding hieronder).

    Bekijkt u anders deze Youtube film, mocht u verdere ondersteuning nodig hebben.

    Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u verdere informatie nodig hebben, twijfelt u dan niet om nogmaals contact met ons op te nemen.

    Wij waarderen uw mening over onze dienstverlening. Hiervoor wil ik u vriendelijk vragen om deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek, welke u onderaan deze e-mail kunt invullen.

    Esra Babayigit
    Customer Care Representative
    Samsung Electronics Benelux B.V.
    T Nederland: 0900 – SAMSUNG (7267864)
    T België: 02 201 2418
    W Nederland: http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html
    W België: http://www.samsung.com/be/info/contactus.html

    ———- Original Message ———-

    From: Steven van den Hoven [mailto:steven.vandenhoven@gmail.com]
    Sent: Fri 31. Oct 2014, 16:32:05
    To: sebn.nl.contactus@samsung.com
    Subject: Problemen na update naar Androi 4.2.2

    Geachte heer, mevrouw,

    Na de update van de software, ongeveer een of twee weken geleden, allerlei problemen. Bestaat veelal uit het opnieuw opstarten na het kiezen van een applicatie. Ook het gebruik van de “tegrugtoets” veroorzaakt vaak een opnieuw opstarten van de Tablet. Kan ook zomaar gebeuren terwijl ik binnen een applicatie gewoon aan het werk ben. Is het al bekend of en wanneer dit wordt opgelost? Komt er een nieuwe update of een herstelactie en binnen welke termijn wordt dit verwacht?

    Alvast hartelijk dank voor uw reactie!

    Vriendelijke groet,

    Steven van den Hoven
    Producttype Mobiele Telefoons
    Subtype Tablet
    Model GT-P5210ZWAPHN
    Serienummer RF2F317WECX
    Aankoopdatum 2013/05/07
    Telefoon 0621824510
    Achternaam, Voornaam van den Hoven, Steven

    Content feedback
    Om uw servicebeleving te verbeteren, willen we u vragen om een aantal vragen te beantwoorden. Wilt u deelnemen aan deze korte enquête?
    Hoe tevreden bent u over de inhoud van de email?
    Zeer tevreden Tevreden Redelijk tevreden Ontevreden Zeer ontevreden

    Verstuur geen reactie op deze e-mail aangezien dit e-mailadres enkel gebruikt wordt voor uitgaande e-mails.

    Indien u aanvullende vragen heeft gerelateerd aan uw originele e-mail, klik hier.
    Privacy l Juridisch

    copyright ⓒ 1995-2014 Samsung Electronics. Alle rechten voorbehouden. Samsung is een geregistreerd handelsmerk van Samsung Electronics Co. Ltd. Afbeeldingen gesimuleerd.

  73. nancy
    05 november, 2014 om 12:50

    Alles gedaan zoals hierboven beschreven maar bij mij heeft het niets geholpen….. Dus niet de juiste oplossing……en ze schrijven in het bericht dat het probleem niet bij hun is bekend………zou hun willen adviseren om deze pagina eens te lezen…..

    ga ze zelf ook maar een maîtje sturen…… Want dit is echt super irritant!!

  74. kees
    05 november, 2014 om 15:28

    Was bezig met online examens en bij alle vragen bleef hij steken heb 10 van de 30 vragen niet in kunnen vullen.
    Weet nu al zeker dat ik gezakt ben!5 maanden voor niets geleerd!!op wie kan ik dit verhalen?Mijn schoolmappen kan ik ook niet meer openen, HEEELLLLPPPPPP
    Alles loopt vast door een updat waar je niet om heen kon van 690 mb!! Als je werkgeheugen 1 gb is donder je toch geen update van pak hem beet 700 mb erin? Alles loopt vast,en omdat alles gekoppeld is loopt mijn laptop ook vast,de tablet van mijn zoontjes en zelfs mijn tel en mijn vrouw haar telefoon lopen vast…hoe is mogelijk,ik kan al weken niets meer,allemaal nieuwe spullen en in klap waardeloos.
    Mensen koop niets van APPLE, IN 1 WOORD WAARDELOOS EN ZE DOEN ER NIETS AAN!

  75. nancy
    06 november, 2014 om 16:27

    Heb via de laptop op facebook op de officiële page van Samsung https://www.facebook.com/SamsungNederland/timeline?ref=page_internal
    een bericht achter gelaten met de link van deze forum….. ze hebben gereageerd met de antwoord

    “Facebook heeft een update vrijgelaten die niet goed werkt op sommige toestellen, dus wachten op een nieuwe release”….. ze lezen niet goed want het is niet alleen facebook die niet meer werkt in sommige gevallen werkt de hele tablet niet meer goed en of de meeste apps!!!

    reboten of terug naar fabrieks instellingen dat helpt NIETS!!
    heb alles gedaan maar de problemen zijn er nog,

    ik zou zeggen laat ook allemaal een bericht achter op de facebook page van samsung misschien dat ze het dan door hebben.

    open je browser en ga naar facebook en log daar in en je komt zonder problemen op facebook en zoek daar de samsung pagina en kun je een bericht daar achter laten….DOEN!

    het lijkt mij stug dat facebook al deze problemen na de update veroorzaakt en lijkt het mij meer de software update…..

    word er zo moe van…… zou blij zijn als er nu echt een oplossing komt….en vele met mij.

  76. Edwin
    06 november, 2014 om 19:06

    Ik heb dezelfde problemen als beschreven maar Facebook heb ik weten te herstellen door een oude versie van Facebook te installeren, hier te vinden http://facebook.en.uptodown.com/android/old

    Versie 12 werkt bij mij, vergeet niet de automatische update uit te zetten in de playstore voor Facebook. Anders krijg je weer de laatste versie.

    Succes.

    • nancy
      07 november, 2014 om 20:29

      Wilde dit doen maar tablet geeft aan dat het niet veilig is om te downloaden van onbekende bronnen….dus durf het niet aan voordat mijn tablet helemaal niets meer doet. :-(

  77. Frank
    07 november, 2014 om 18:31

    Android kan toch niet aan Apple tippen, zo blijkt. Jammer dat een herstel update zo lang op zich laat wachten en je geen gebruik kunt maken van Facebook

  78. nancy
    07 november, 2014 om 20:40

    Ik heb over en weer berichten verstuurd met samsung dit is te lezen op de facebook pagina van hun en tot slot adviseren hunmij om met mijn tablet naar een repair center te gaan omdat herstellen, reboot, terug naar fabrieksinstellingen en alles verwijderen en opnieuw installeren niets helpt en dat zou het wel moeten doen volgens hun…….dus tablet werkt niet na behoren na de update is tot nu toe niets aan te doen dus laten nakijken bij een repair center met waarschijnlijk extra kosten…..dit moet toch anders kunnen want….. echt BELACHELIJK! !

    wil je het nalezen…..
    https://www.facebook.com/SamsungNederland/timeline?ref=page_internal
    links onder in berichten rubriek

  79. steef
    08 november, 2014 om 16:39

    Maandag stap ik met mijn problemen en het advies van samsung is bij de wetswinkel binnen
    ik heb het ervoor over om hier een zaak van te gaan maken ik ben er klaar mee. Vooral met de houding van samsung

    • nancy
      08 november, 2014 om 17:10

      Oke Steef, ik loop hier met hetzelde idee want kan gewoon niet…..wat ik al eerder heb gemeld het is echt belachelijk.
      Nooit heb ik problemen gehad tot deze update!

      laat je even weten als je maandag ben geweest waT ze ervan zeggen en aan gaan doen….. misschien moet je ze dit allemaal even laten lezen.

  80. henk
    09 november, 2014 om 21:00

    Sinds de update werkt de Facebook app niet meer, is het tablet (Galaxy Tab 10 3 ) aanzienlijk trager en is de accu veel sneller leeg. Wat dioet Samsung hier aan?

  81. Raymond
    11 november, 2014 om 18:54

    Het is opgelost! Update 21.0.0.23.12 is net uit!
    Dus updaten die app…. ;) Yes!

    • Raymond
      11 november, 2014 om 18:58

      De Facebook update

  82. annelies peel
    11 november, 2014 om 19:02

    joepie facebook het belangrijkste in een mens ze leven zou weer werken. en daar mee is het opgelost? en al de rest van de problemen? minder belangrijk dan het levensnoodzakelijke facebook maar toch…

    • Raymond
      11 november, 2014 om 19:04

      Alleen de Facebook problemen zijn daarmee opgelost.

  83. annelies peel
    11 november, 2014 om 19:09

    ps dien update is al paar maand oud als ik zo even na zie

    • Raymond
      11 november, 2014 om 19:11

      Nee deze is net in de store gekomen.

  84. aline
    12 november, 2014 om 5:58

    Na update ben ik mijn videoplayer kwijt, idd er zit een ander op maar die speelt bijna niets af, fb , kan ik geen reacties meer plaatsen want moment ik op plaatsen klik valt ie uit, scherm wordt gereld zwart, tablet loopt meer dan eens vast … met da aan telkens opnieuw opstarten, kan ik niet gewoon terugkeren naar jelly ? Zucht, en ik die altijd en overal zit te stoefen met Samsung, dat ik nooit geen apple zou willen… Doe zo Door en volgende tablet wordt een apple :/

    • Raymond
      12 november, 2014 om 7:39

      probeer mx speler dan eens….te downloaden in de play store.

  85. Leo van Iperenn
    15 november, 2014 om 9:16

    Ook bij mij is het na die update een ramp!
    Was het alleen maar FB dan zou het minder erg zijn, mijn Tab 3 10.1 valt voortdurend
    uit. Start automatisch opnieuw op, de ene keer normaal, maar soms ook in de veilige
    mode.
    Kortom: Ik zku het liefst deze update ongedaan maken, maar voor zover mij bekend lukt dat niet. Of weet iemand beter?

  86. Raymond
    15 november, 2014 om 9:50

    Probeer eens een fabrieksherstel.

    • LEO VAN IPEREN
      15 november, 2014 om 11:59

      Is dat niet erg rigoreus en wat voor garantie is er?

  87. Raymond
    15 november, 2014 om 15:01

    Rigoureus is het niet. Ik bedoel software herstel. Zit in menu Android. Garantie op updates bestaan niet.

  88. kuijfje
    16 november, 2014 om 8:26

    Vrijdag een nieuwe Samsung Galaxy Tab S gekocht en facebook werkt niet. Filmpjes van Dumpert of youtube alleen geluid en geen beeld. Geef je inclusief sleeve zowat €500,– uit. Dan voel je je aardig genaaid.

  89. Frank
    18 november, 2014 om 14:53

    Heb gisteren mijn google nexus geupdatet naar android 5.0 maar nu werkt KPN ITV Online niet meer. Krijg alleen een zwart scherm. Iemand een oplossing hiervoor?

    • Raymond
      26 november, 2014 om 8:05

      Frank, je zit in een Samsung tab3 artikel je vraag gaat over een heel ander product.

  90. Leo van Iperen
    08 december, 2014 om 23:12

    Since updating my P5210 to KitKat it often spontanously reboots into safe mode. Also the acces to SD card is irritating.

  91. nancy
    18 december, 2014 om 15:43

    Ik ben nu een tijd verder en ben bij samsung geweest en gemaild en gedaan alles wat er kan gebeuren uitgevoerd en niets heeft geholpen alleen dat facebook het weer doet, maar dat is minder belangrijk.

    het schermt word steeds zwart en ook vaker en toetsenbord valt steeds weg, beeld flikkert kortom ik kan sinds die update heel weinig nog met mijn tablet.
    Samsung winkel wil hem nakijken maar dat gaat mij geld kosten en ik vind dit niet NORMAAL want het is niet tot eigen toedoen maar sinds die update.

    ben nu een half uur bezig dit berichtje te schrijven en dit komt omdat
    Toetsenbord wegvalt en alles afgesloten word, ik word hier erg boos over en is super irritant, heeft niemand een oplossing voor mij en 1 die ik nog niet heb gedaan want herstel en backul en noem maar op is meerdere malen gedaan…..zucht……

    • jaap
      28 december, 2014 om 1:35

      Hier same story! Continue op nieuw starten en weer dat samsung logo ervoor, dan werkt dit niet en dan werkt dat niet… Hij komt net terug van een reparatie, ‘ze hadden geijk even mijn tab geupate… Nou N bedankt! Wod er gestoord van.. Wanneer houd dit op!? Wat moet ik doen?

      • Nancy
        28 december, 2014 om 17:27

        We zijn al maanden bezig en aan het wachten er schijnt helemaal geen oplossing te zijn dus zullen we denk ik nog langer moeten wachten tot dat er weer een update is die deze fouten hersteld. Ben er nu wel achter dat er niemand van samsung een geschikte oplossing weet want overal krijg ik hetzelfde te horen.

  92. annelies
    28 december, 2014 om 22:00

    donze is al maanden opgelost ondertussen………

    • henk
      18 januari, 2015 om 17:04

      nou mijn samsung note 10,1 gt-n8010 ook veranderd in een waardeloos apparaat na update
      antwoord van samsung wat jammer dat nu uitgerekend na de update u samsung tablet stuk is gegaan, laat het hier niet bij zitten

      • Nancy
        18 januari, 2015 om 18:51

        Nou, succes daarmee, heb zelf vanalles ondernomen zoals vermeld in eerder geplaatste reacties maar nog steeds geen stap verder en word van kastje naar de muur gestuurd en weiger kosten te betalen omdat het niet door eigen toedoen is gebeurd, samsung verschuilt zich erachter en zegt doodleuk “moet u maar wachten op een nieuwe update”

  93. Du Tré
    07 februari, 2015 om 13:23

    Doe zoals ik, werp die Samsung-rommel weg en koop degelijke apparatuur. Service = 0. Upgrades = 0. Telefonische hulp = 0. De 2 jaar en 1 maand oude Galaxy S3 valt te pas en onpas regelmatig totaal uit, reactie van Samsung service, koop een nieuwe, onze toestellen werken 2 jaar vandaar onze 2 jaar garantie, letterljk mij gezegd.
    Voor mij NOOIT NOG SAMSUNG vooe eender welk toestel

  94. ingrid
    11 februari, 2015 om 21:38

    ik heb al een paar weken met mijn tab3 dat hij bij een wilikeurige handeling opnieuw oostart en wifi uit zet. sinds net ook uitvallend flikkerend beeld, net een jaar oud dit kan toch niet?? iemand een idee?

  95. floepke
    07 maart, 2015 om 11:29

    Samsung = Updates = Slecht ! zoals kit kat 4.4.2 voor tab 3.10.1 moest minimaal 4.4.4. geweest zijn ! of LOLLYPOP voor alle toestellen !!!!

  96. Du Tré Marc
    07 maart, 2015 om 19:38

    Voor mij hoeft niets meer van Samsung. Is definitief uit mijn leven verbannen. Dat ze hun rommel steken waar ze …..
    Nooit komt Samsung nog in mijn handen, wat eenbrol.

  97. wouter
    20 maart, 2015 om 14:43

    Ik probeerde alles al en via versch apps en forums. Mijn grootste probleem is dat mijn micro SD kaart mount &29gb vrij heeft maar grotere apps , games via play store er plots niet meer op Willen downloaden of niks ook kleinere apps kunnen kopiëeren naar.. Wat eerst wel ging. Het raarste bind ik het werkte eerst wel en ook raar dat men tablet aangeeft dat het mount en in instellingen de besch. vrij ruimte te zien is.

  98. ronald
    12 april, 2015 om 15:52

    Nou nieuwe versie alleen maar problemen met samsung tab. Oude versie terugzetten gaat niet meer. Waardeloos. Wie kan me helpen?

  99. dirk
    05 mei, 2015 om 17:40

    samsung tablet GT-P7510 UPDATE gekregen tot 4.0.4. hoe geraak ik aan versie 4.2.2 want heb dit nodig en tablet geeft aan geen nieuwe updates….

  100. Rob Roulaux
    20 maart, 2016 om 0:42

    Hoi dirk, even bij google sammobile intikken daar heb je van heel veel toestellen de originele firmware updates

    Ik ben alleen aan t kijken hoe ik mijn sd kaart kan mounten en ik heb al weken gezocht en nog steeds geen oplossing gevonden

  101. raymond
    04 juli, 2016 om 13:27

    Wifi is na update heel slecht te ontvangen. Als ik 2 meter van de router af ben heb ik maar 2 streepjes van de 4. Nog iemand hier dit probleem? Is gekomen na de update 4.4.2 . Weet iemand hoe ik dat verhelpen kan?

  102. raymond
    04 juli, 2016 om 13:29

    Mijn dochter had dit tablet voorheen en voor de update waren er geen problemen met de wifi