Lufthansa gaat films tijdens de vlucht naar tablets streamen

Geplaatst op7 maart 2014, 10:40 CategorieNieuws

Bij verschillende vliegtuigmaatschappijen is het al mogelijk om tijdens de vlucht gebruik te maken van een WiFi-netwerk en ook het tijdens het landen en opstijgen mag een tablet binnenkort overal gebruikt worden. Lufthansa gaat echter nog een stap verder door films naar bezitters van smartphones en tablets te streamen tijdens de vlucht.

Lufthansa komt met een nieuwe dienst voor passagiers, zo meldt Reuters. De vliegtuigmaatschappij gaat vanaf komende zomer passagiers via WiFi films aanbieden. Deze films staan op een mediaserver in het vliegtuig opgeslagen en kunnen middels het WiFi-netwerk naar een tablet of smartphone van de passagier zelf gestreamd worden. In plaats van op het scherm voor of boven je krijg je dus op je eigen tablet of smartphone toegang tot het on demand-aanbod van de maatschappij.

Voor het streamen van contact wordt gebruik gemaakt van een systeem dat door BoardConnect ontwikkeld is en reeds door Virgin Australia ingezet wordt. Lufthansa geeft aan dat uiteindelijk de schermen die standaard achterin de stoelen zitten of boven de stoelen hangen moeten verdwijnen en films alleen nog op tablets en smartphones bekeken kunnen worden. Toch gelooft het bedrijf niet dat hierdoor sommige passagiers zonder vermaak tijdens de vlucht zitten want iedereen reist tegenwoordig met een smartphone of tablet, aldus een topman van Lufthansa.

De vliegtuigmaatschappij is overtuigd van de toegevoegde waarde van het systeem en begint dan ook direct met de implementatie. In eerste instantie moet het systeem verschijnen op twintig Airbus 321-vliegtuigen van het bedrijf en de verwachting is dat de eerste vliegtuigen, welke onder meer naar Rusland en Noord-Afrika vliegen, hier komende zomer mee uitgerust zijn.