Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Brichter-San: nieuwe, niet irritante advertenties op de iPad en iPhone

Geschreven door
Geplaatst op25 april 2014, 22:10 CategorieApplicaties

Veel app-developers kiezen er tegenwoordig voor om hun app gratis te maken in plaats van betaald. Hierdoor is het publiek veel groter, maar het nadeel is dat de app vaak vol staat met vervelende advertenties. Die kunnen flink storend zijn: vaak leiden ze af omdat ze bijvoorbeeld knipperen en bewegen.

Brichter-San

Appsfire, een bedrijf dat app-ontwikkelaars helpt met advertenties in hun app, heeft nu een nieuwe vorm van adverteren bedacht voor de iPad, namelijk de Brichter-San. Deze advertentievorm valt veel minder op en is daardoor minder irritant, waardoor mensen weer eerder op de advertentie zouden drukken.

Pull-to-refresh

Maar wat is de Brichter-San nou eigenlijk? Veel apps zoals Twitter en Pinterest maken gebruik van pull-to-refresh om nieuwe tweets of pins te laden. Bij een pull-to-refresh ‘trek’ je het scherm als het ware naar beneden, waarbij de nieuwe resultaten tevoorschijn komen. De Brichter-San advertentie verschijnt op de witte plek die gecreëerd wordt wanneer je het scherm naar beneden trekt.

Het slimme hiervan is het moment waarop je de advertentie te zien krijgt. Als mensen zich vervelen gaan ze op Twitter kijken, en tijdens het laden van nieuwe tweets komt er een advertentie. Omdat mensen zich vervelen klikken ze erop waardoor volgens Appsfire het aantal kliks op een advertentie veel hoger ligt dan normale advertenties.

Brichter

De naam van de Brichter-San is ook interessant. Die is namelijk geïnspireerd op een uitvinding van Loren Brichter. Loren Brichter vond tijdens het maken van de Twitter-app Tweetie (nu overgekocht door Twitter en niet meer te downloaden) de pull-to-refresh uit. Sindsdien kent iedereen wel een app met dit pull-to-refresh principe. Als eerbetoon aan Loren heten de advertenties dan ook Brichter-San.

Makkelijk

De makers van de Brichter-San hebben ook extra hun best gedaan om de functie zo gemakkelijk mogelijk te maken voor app-ontwikkelaars. Met een paar klikken kunnen ze bijvoorbeeld het lettertype van een advertentie of de kleur veranderen, waardoor de advertentie beter bij de rest van de app past.

Zelf geloof ik erg in deze nieuwe vorm van advertenties. Ze zijn veel minder irritant en verschijnen op het juiste moment. Ik hoop dan ook dat veel apps ze gaan gebruiken.

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.