Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Android 4.4.4 KitKat-update naar Nexus-apparaten uitgerold

Geschreven door
Geplaatst op20 juni 2014, 10:25 CategorieAndroid

Het is nog maar ruim twee weken geleden dat Google van start ging met de uitrol van Android 4.4.3 KitKat maar vandaag is de internetgigant al begonnen met een nieuwe update. Android 4.4.4 KitKat wordt op dit moment uitgerold naar onder meer de Google Nexus 10 en Google Nexus 7.

Android 4.4.3

Over Android 4.4.3 KitKat gingen al een tijdje geruchten en begin juni bevestigde Google eindelijk ook zelf dat er een update klaarstond. Deze update brengt echter voornamelijk oplossingen voor kleine problemen en geen nieuwe features of functies. Hoewel de update nog niet eens op alle Nexus-apparaten gedownload is wordt sinds afgelopen nacht de volgende update al aangeboden.

Android 4.4.4

AndroidPolice meldt dat Google begonnen is met de uitrol van Android 4.4.4 KitKat. Deze versie van het besturingssysteem brengt net als de vorige versie geen vernieuwingen en staat vooral in het teken van extra beveiliging. Eén van de meest belangrijke wijzigingen heeft te maken met OpenSSL, waarmee kwaadwillenden aan de slag konden door een kwetsbaarheid.

Update voor Nexus-tablets

De kleine update wordt sinds afgelopen nacht uitgerold naar de eerste Nexus-apparaten. Ben je bezitter van een Nexus 7 (2012), Nexus 7 (2013) of Nexus 10 dan krijg je de update automatisch aangeboden. Als je zelf aan de slag wilt dan vind je de factory images op deze pagina. Mocht je de update geïnstalleerd hebben dan horen we graag in de reacties hieronder wat je ervaringen zijn.

  • Delen:
Nieuwe Google Nexus 7 (2013)
Android KitKat (4.4)

Reacties

  1. Cathy
    23 juni, 2014 om 19:13

    Deze nacht de update ontvangen op mijn nexus 10, met als gevolg dat mijn tablet nu niet meer opstart, zelfs niet na 30 sec startknop inhouden. Zijn er nog mensen die dit hebben ?

    • Luc
      23 juni, 2014 om 19:54

      Na installeren van 4.4.4 factory image op mn nexus 5, ook een endless boot.

      Factory image 4.4.2 moeten terugzetten en daar 4.4.3 ota.

      En nu maar wachten op 4.4.4 ota!

  2. loek
    24 juni, 2014 om 13:27

    heb 4.4.4 ota binnen op mijn nexus 7 2013

  3. Wilco
    24 juni, 2014 om 21:40

    Nu net 4.4.4 geïnstalleerd op mn Nexus 7 2013.
    Werkt vloeiend, ik merk niks zichtbaars :P

  4. dikki
    25 juni, 2014 om 9:59

    gister binnen op nexus 4, ging goed.

  5. L Mooijekind
    25 juni, 2014 om 21:14

    4.4.4 op de nexus 5, ging prima, op het eerste gezicht geen verschillen.

  6. A
    25 juni, 2014 om 22:10

    4.4.4 zojuist geïnstalleerd op Nexus10. Verliep zonder problemen.

  7. baddink
    25 juni, 2014 om 22:43

    Heel mij. Nexus 5 loopt vast. Google play werkt niet meer. Echt een klote update die niet eens werkt op eigen google producten.

  8. s
    25 juni, 2014 om 23:07

    Net geïnstalleerd op mijn Nexus 10 en tot nu toe geen issues

  9. Riethof
    26 juni, 2014 om 7:46

    Sinds system update Android 4.4.3 op nexus 7 (2013) geen internet meer.

    • Co van Soest
      01 juli, 2014 om 14:27

      Ook bij mij na update Android 4.4.3 geen mobiel internet meer. Wat te doen?

  10. Ad Murck
    26 juni, 2014 om 9:12

    Android 4.4.4 KitKat geïnstalleerd op mijn Google Nexus 7. Geen verschil bemerkt en nog geen problemen ervaren.

  11. Bart
    28 juni, 2014 om 10:04

    Net 4.4.4 geïnstalleerd. Geen problemen ondervonden met mijn Nexus 7 2013, ook niet bij eerdere updates.

  12. ben
    14 juli, 2014 om 23:40

    Wist niet eens dat het er op stond tot ik eens ging checken. In ieder geval geen rare dingen meegemaakt.

    • ben
      14 juli, 2014 om 23:40

      Nexus 5 btw

  13. peter
    28 juli, 2014 om 17:01

    Op mijn Motorola Moto G nu 4.4.4 ontvangen, en inderdaad deed google play het niet, maar na een keertje opstarten is alles ( voor zover ik kan overzien) in orde.