Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Android 4.4 KitKat beschikbaar voor Samsung Galaxy Note 10.1 (GT-N8010)

Geschreven door
Geplaatst op26 juni 2014, 10:48 CategorieAndroid

Goed nieuws voor de bezitters van een eerste generatie Samsung Galaxy Note 10.1. De tablet kan sinds vandaag voorzien worden van de meest recente versie van Android; Android 4.4 KitKat. De update kan alleen via Kies gedownload worden.

KitKat voor de Note 10.1

Samsung laat vandaag via Twitter weten dat het bedrijf in Nederland begonnen is met de uitrol van Android 4.4.2 KitKat voor de in 2012 gelanceerde Galaxy Note 10.1. Het gaat om de WiFi-versie met als modelnummer GT-N8010. De update is volgens de Koreaanse fabrikant alleen via het Kies-programma te downloaden en installeren, en dus helaas niet Over The Air.

Hoewel Samsung al meer dan eens beloofd heeft dat de Galaxy Note 10.1 een update zou krijgen is het opvallend. De tablet is immers alweer twee jaar oud en de meeste fabrikanten laten na twee jaar tablets links liggen wat betreft updates. Ook Samsung heeft op dit vlak geen goede naam maar lijkt daar de laatste tijd verandering in te willen brengen. De Note 10.1 draaide nog steeds op Android 4.1 Jelly Bean maar krijgt nu toegang tot Android 4.4 KitKat.

Mocht je de Android 4.4.2 KitKat-update reeds geïnstalleerd hebben dan zien we graag in een reactie onder dit artikel wat je ervaringen zijn.

  • Delen:
Samsung Galaxy Note 10.1 (2014 Edition)
Android Jelly Bean (4.3)

Reacties

  1. Menno
    30 juni, 2014 om 22:35

    Klopt ik heb ‘m met kies kunnen updaten
    Werkt weer prima.

  2. Elisabeth
    06 juli, 2014 om 13:27

    Via KIES de KitKat update gedaan op mijn Samsung N8010 note 10.1. Het downloaden ging vrij eenvoudig. Raar eigenlijk dat je alleen kunt updaten via KIES op een computer.
    Mijn tablet ‘lijkt’ iets sneller te zijn. Uiterlijk: het startscherm iets veranderd, 2 x een verschillend geluid bij opstarten, enkele wijzigingen display (vervelend). Moet misschien wennen. Ik had TOMTOM op mijn tablet staan. Kan na de update niet meer geopend worden! Verder nog niet veel ontdekt.

    • Maurice
      30 augustus, 2014 om 14:39

      Hallo, tomtom werkt na mijn update ook niet meer, komt omdat GPS niet meer werkt en ook geen mogelijkheid meer is om deze aan te zetten.

  3. claid
    06 augustus, 2014 om 7:40

    Gisteren via kies geprobeerd de note 10.1 te updaten, maar deze haalt geen nieuwe update. Kies laat zien dat de versie van de note en de huidige versie gelijk zijn.
    Das raar !

  4. Maurice
    30 augustus, 2014 om 14:37

    Tablet geupdate naar 4.4.2. Alles werkt prima en naar mijn idee zelfs sneller, op de GPS functie na. deze werkt niet meer en heb ook geen mogelijkheid meer om hem aan te zetten. Weet niet hoe dit op te lossen is en of er meer mensen ditzelfde probleem hebben.

  5. Ronald
    01 november, 2014 om 21:38

    Gisteren de update geïnstalleerd, helaas lijkt het er op dat mijn games ineens vreemd geschaald zjjn. Splashscreens zijn uitvergroot, icoontjes in game zijn enorm groot. Alsof de games in kwestie “denken” dat ze op een telefoon draaien ipv een tablet. Daarnaast is die handige button weg waarmee je screenshots kan maken. Vanavond maar proberen jelly bean terug te zetten. Nog nooit zo’n spijt gehad van een update.

  6. daniël
    10 december, 2014 om 9:42

    Update werkt alleen op KIES. Alleen op Windows of Mac, dus. Geen love voor linux gebruikers.

  7. hanzel
    27 december, 2014 om 23:20

    En waarom geen update voor de 3G ?
    Voor mij nooit geen Samsung tablet meer!

  8. sylvia
    13 januari, 2015 om 19:44

    Ik hoop wel dat er een update komt voor de galaxy note 10.1 anders voor mij geen samsung tablet meer.

  9. J. Willems
    06 juli, 2015 om 10:47

    na de update van mijn galaxy note 10.1 versie 2014 naar 4.4.2 heb ik geen verbinding meer met WIFI.
    hij ziet het signaal wel, maar maakt geen verbinding met het netwerk (WIFI).
    er staat “niet in bereik”.
    hoe kan ik hem weer “aanzetten”, of hoe kan ik een backup terugzetten cq de tablet terug zetten naar de vorige versie (4.4.1)

    • agaath
      08 augustus, 2015 om 21:22

      Ik heb het zelfde.

  10. Koen
    10 juli, 2015 om 16:56

    Ik heb precies het zelfde met mijn Note 10.1 wifi en 4g van 2014.
    Na de update 4.4.2 blijft hij scannen naar wifi maar vindt niets. Alles is buiten bereik. Ik krijg het niet opgelost en de note is volledig onbruikbaar geworden. Het is nu een soort dure snijplank.

  11. Erik
    13 juli, 2015 om 14:41

    Mijne kan ook niet meer verbinden met mijn router na updat 4.4.2, ziet deze geeneens meer. Ook loopt knox vast op ‘container agent2 is gestopt’dus kan tablet niet meer gebruiken. Leuk zo’n update. Iemand een oplossing?

    Grt
    Erik

  12. Erwin Barendregt
    05 augustus, 2015 om 9:56

    Ik kreeg vandaag een bericht op mijn Note 10.1 Editie 2014 dat er een update was gedownload die ik kon installeren. Zonder Kies dus. Ik heb hem door gezet en nu is KitKAt geinstalleerd. Maar bij het herstarten is mijn WIFI actief maar blijft scannen en ziet geen netwerken.

    Iemand daar ook last van?

    Groet Erwin

    • Gerard
      05 september, 2015 om 7:14

      Hoi Heb het zelfde probleem. Heb jij het al op kunnen lossen ?
      Grt Gerard

  13. agaath
    08 augustus, 2015 om 21:25

    Jammer dat ’t lang duurt. Ben al sinds de update bezig om een antwoord te vinden niets fijn zo een update geen wifi net als hierboven beschreven.

  14. Martin
    27 augustus, 2016 om 19:36

    Er zijn wat fouten verdwenen, ja wat sneller.
    Ook het toetsenbord ziet er gelikt uit.
    Het was wat omslachtig om te installeren, maar de moeite waard.
    Maar het grote voordeel zie ik in aps, deze worden doorontwikkeld.
    Nu ie de kans groot dat het meeste blijft draaien.
    Een programma update gaf al maanden een foutmelding. Nu werkt deze weer probleemloos.