Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Nvidia Shield Tablet te koop in Nederland

Geschreven door
Geplaatst op15 augustus 2014, 12:17 CategorieAndroid

Goed nieuws voor diegenen die een tablet zoeken waarmee comfortabel games gespeeld kunnen worden. Sinds vandaag is de Nvidia Shield Tablet namelijk in Nederland te koop. De tablet, welke voorzien kan worden van een controller, heeft een adviesprijs van 299 euro en is te koop bij onder meer Paradigit, Komplett en Alternate.

Nvidia Shield Tablet

De Nvidia Shield Tablet is ontwikkeld door chipfabrikant Nvidia en moet de ultieme game-ervaring bieden. De tablet beschikt dan ook over de krachtige Nvidia Tegra K1-processor en kan voorzien worden van een optionele draadloze controller. Het scherm van de tablet heeft een formaat van 8-inch en is voorzien van een 1.920 bij 1.080 pixels resolutie. Daarbij ondersteunt het scherm input van de meegeleverde stylus. Deze DirectStylus is passief maar biedt prestaties die in de buurt komen van een active digitizer stylus.

Onder de motorkap zien we de Nvidia Tegra K1-processor, voorzien van vier kernen en een kloksnelheid van 2.2GHz. Onderdeel van de chip is de Kepler-gpu. Deze grafische processor beschikt over 192 grafische kernen en moet ervoor zorgen dat grafisch intensieve games vloeiend worden weergegeven, inclusief 3D-effecten.

Nvidia-Shield-Tablet

Deze processor wordt vergezeld door 2GB aan werkgeheugen en 16GB of 32GB aan opslaggeheugen dat met een microSD-kaart uitgebreid kan worden. Overigens beschikt de 32GB-versie standaard over 4G voor snel mobiel internet. De 16GB-versie is een WiFi-only model. Het geheel draait op Android 4.4 KitKat-software. Nvidia heeft een lijst samengesteld waarin games te vinden zijn die geoptimaliseerd zijn voor de Shield Tablet.

Een overzicht van alle specificaties, prijzen en features vind je op de productpagina van de Nvidia Shield Tablet.

Prijzen en beschikbaarheid

De Nvidia Shield Tablet is te koop bij onder meer Paradigit, Komplett en Alternate. De 16GB-versie kost 299 euro, terwijl de 32GB-versie met 4G voor 399 euro over de toonbank gaat. De controller is los te koop voor 59,99 euro en ook kun je een cover kopen voor 29,99 euro.

  • Delen:
Nvidia Shield Tablet
Android KitKat (4.4)

Reacties

  1. ANL
    15 augustus, 2014 om 12:45

    te gek ding – kan niet anders zeggen….en 299.- is niet echt duur, maar toch nog net teveel voor wat ik er voor wil uitgeven (200-250 max.)

  2. diego
    15 augustus, 2014 om 15:49

    Is alleen nergens verkrijgbaar, de 16 GB een paar maar de rest is nog niet leverbaar

  3. Razor
    17 augustus, 2014 om 20:27

    Wat is dit een te gekke tablet zeg!

    Vrijdag 15 augustus besteld bij Paradigit en zaterdag al in huis. Controller besteld bij Alternate omdat Paradigit hem niet meer op voorraad had.

    Ik heb hem gekocht om ook via ‘Gamestream’ games er mee op te spelen (PC vereist plus een Nvidia videokaart vanaf de GTX 600 series). Dat werkt geweldig. Echter om in console modus te kunnen spelen moet je wel een HDMI naar HDMI C (mini HDMI) kabel zelf regelen en een 5G Wireless netwerk om video lag te voorkomen. GPU is sneller dan een Xbox 360 en PS3 en dat voor een apparaat, wat je overal mee naar toe kan nemen. Controller werkt erg fijn en beter dan mijn PS4. Accuduur van deze tablet is uit uitstekend te noemen, als je na gaat dat deze tablet Half Life 2 kan spelen op max 60Fps. Fabrikant geeft aan 10 uur video bekijken met een volgeladen accu. Dat klopt een non-stop games spelen via console modus, ik haalde 7 uur en 15 minuten!!

    Ben er gelukkige gebruiker van de Nvidia Shield tablet

    • diego
      18 augustus, 2014 om 10:27

      Razor,

      ik neem aan dat je de 16 GB hebt besteld ?
      Is dat niet te weinig geheugen voor zo een apparaat ?

      mvg diego

      • Razor
        18 augustus, 2014 om 21:30

        Hi Diego,

        Ik heb hem uitgebreid met 64GB microsd. Al moet ik zeggen, dat ik deze extra opslag nu nog niet nodig heb gehad. Meeste games speel ik vanaf mijn pc en dat kost geen extra dataopslag. Half Life 2 is 2 GB aan opslag en dan de apps erbij opgesteld (63 stuks in mijn geval). Ik hou nog 5,6 GB aan dataopslag over. Dus ja 16 GB zou voldoende moeten zijn. Maar na een tijdje na meerdere installaties, dan zit je wel snel tegen het maximale aan dus een uitbreiding via microsd is een goede investering voor een relatief lage prijs.

        Groeten,

        Razor

    • diego bertholet
      18 augustus, 2014 om 22:57

      Je kan ook apps.installeren op dr SD werkt dat een beetje?

      Mvg diego

      • Razor
        21 augustus, 2014 om 20:42

        Hi Diego,

        Ik vind dat een hele goede vraag! Ik ben er meteen mee aan de slag gegaan. Heb getest met apps zoals ‘Astro File Manager’ (dat kan ook misschien liggen, omdat ik de gratis versie gebruikte) maar ik ben je deze vraag verschuldigd. Ik krijg het tot op heden nog niet voor elkaar om apps te installeren op een de SD kaart.

        Wel heb ik nog getest om de Shield aan te sluiten op mijn TV d.m.v. HDMI C naar HDMI en dan games te streamen van PC naar Shield en dan van HDMI C naar HDMI naar TV. Ik gebruikte hiervoor de NETGEAR R6300. Shield via Wi-Fi verbonden met 5G netwerk en PC verbonden met UTP kabel op de router (afstand tussen router naar Shield 5 meter zonder obstakels en geen interferentie met andere apparaten). Start schermen zien er mooi uit maar de games spelen dat gaat niet lekker. Heel veel lags en dan verspringt soms het beeld naar weinig pixels en dan ziet het er echt niet meer uit (bereik is dan optimaal). Ook getest in mirror-modus (720P) maar dan nog steeds niet goed speelbaar of ik kan beter zeggen gewoon onspeelbaar. Streamen van je PC naar Shield werkt wel goed maar om dan opnieuw doorverbinden naar je TV dat werkt helaas nog niet goed.

        Groeten,

        Razor