Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Aldi verkoopt Medion MD98811 tablet met full hd-display voor 189 euro

Geschreven door
Geplaatst op29 september 2014, 10:07 CategorieAndroid

Als je aan Medion denkt dan denk je natuurlijk ook aan de Aldi. De supermarktketen heeft regelmatig interessante tablets van het bedrijf in de aanbieding. Vanaf deze week ligt er een nieuw model van Medion in de schappen bij de Aldi; de Medion MD98811 met full hd-display en Android 4.4 KitKat.

Aldi begint vanaf komende woensdag met de verkoop van de Medion Lifetab MD98811. Dit model beschikt over dezelfde specificaties en hetzelfde uiterlijk als de Lifetab S10333 (MD98828) die eerder deze maand aangekondigd werd. Voor ons is niet duidelijk waar het verschil hem in zit maar het goede nieuws is dat het model dat bij de Aldi ligt een paar tientjes goedkoper is. Beide tablets draaien op Android 4.4 KitKat-software.

Medion Lifetab S10333 (MD98828)-4

De Lifetab MD98811 is voorzien van een 10.1-inch ips lcd-display met een resolutie van 1.920 bij 1.200 pixels en draait op een quadcore-processor met een kloksnelheid van 1.6GHz. Deze processor wordt vergezeld door 2GB aan werkgeheugen en 16GB aan opslaggeheugen dat met een microSD-kaart uitgebreid kan worden. Ook beschikt de tablet over een 5 megapixel camera aan de achterzijde, een 2 megapixel camera aan de voorzijde, WiFi b/g/n, gps en Bluetooth 4.0. een miniHDMI-poort maakt koppeling met een extern display mogelijk en middels de microUSB-poort kan de tablet met een pc of accessoire verbonden worden. Opvallend is dat de tablet ook over een infraroodpoort beschikt waardoor je hem als afstandsbediening voor je tv kunt gebruiken.

De Medion Lifetab MD98811 is vanaf 1 oktober bij de Aldi te koop voor een prijs van 189 euro.

  • Delen:

Reacties

  1. Lieke Claassen
    29 september, 2014 om 15:34

    Kan iemand mij vertellen of je op deze tablet oom gebruik kunt maken van word? En of je dus ook wordbestanden op kunt slaan op de tablet, zoals bij een laptop?
    Alvast bedankt!

    • Lieke Claassen
      29 september, 2014 om 15:34

      Oom = ook

      • JoepVK
        29 september, 2014 om 16:32

        Dat kan zeker! Daar zijn honderden apps voor!

    • harrie masman
      01 oktober, 2014 om 11:45

      hou moet slotje open zodat tablet kan gebruiken.

  2. Jan Bos
    30 september, 2014 om 9:05

    Als er morgenvroeg nog eentje voorradig is, dan ben ik vanaf morgen de bezitter van zo’n tablet :-)

  3. dirk
    01 oktober, 2014 om 22:39

    Kan iemand mij vertellen hoe ik de gpskan aanzetten. Volgens de beschrijving kan gekozen worden tussen gps en google, waar vind ik die keuzemogelijkheid. Op de tablet wordt alleen google vermeld voor de plaatsbepaling.

    • gewema
      04 oktober, 2014 om 10:50

      Gps moet je aanzetten met :Instellingen …dan Locatie kiezen… dan Modus kiezen…dan Alleen apparaat dus GPS kiezen of Grote nauwkeurigheid…is GPS en WIFI..er zit geen telefoonkaart in dus je wordt niet kaal geplukt door DATA en GSM aanbieders… :)
      normaal staat de GPS dus uit omdat onder Modus de stand Accubesparing staat ingeschakeld !!
      Ik gebruik de gratis APP GPS Test ..
      Het is echter vergeleken met mijn kleine Samsung GSM Galaxy Fame erg traag met GPS starten en die de Satellieten heeft gevonden..
      Er zit ook GEEN Magneet sensor in dus Kompas apps en bv. Bubble waterpas werken helaas NIET op dit tablet…

  4. André
    04 oktober, 2014 om 17:33

    kan iemand mij vertellen waar die nog te koop is
    bij ons niet meer in de buurt als ze binnen zijn gekomen ???
    alvast bedankt

  5. Martien
    04 oktober, 2014 om 23:04

    Alleen jammer dat de tablet op woensdag 1 oktober tijdens de opening van de winkel op drie plaatsen rondom Helmond al was uitverkocht om 08:35 terwijl op alle drie de plaatsen op dat moment maar één klant voor de tablet in de winkel was. Dit riekt naar klantenlokkerij, of de tablets waren van te voren al gereserveerd.

  6. Nathan
    13 oktober, 2014 om 21:10

    Die tablet is vanaf nu zaterdag te koop bij de Aldi. Ik ga proberen om 2 exemplaren te bemachtigen!

  7. verhoeven
    24 oktober, 2014 om 17:31

    Kan iemand uitleggen hoe de remote controle ap werkt. Hoe vindt de tablet de TV? Er zijn enkel medion producten geselecteerd.

    • Rob,
      07 januari, 2015 om 10:29

      remote werkt enkel als de tablet een infrarood zender heeft

  8. Korving
    07 november, 2014 om 11:57

    Weet iemand of er een passende sleeve voor de Medion 98811 te koop is???

    • Rob,
      07 januari, 2015 om 10:28

      Ik heb een passende gekocht bij AMAZON.DE met uitsparingen op de juiste plaatsen, dus echt specifiek voor deze tablet. Alle knoppen blijven bereikbaar en ook de bevestiging is solide.

  9. Henk P.
    20 december, 2014 om 17:07

    Vandaag bij Aldi weer voldoende Tablets aangetroffen.

    De Sleeve is te koop bij verschillende leveranciers. Zie Google.

  10. Sandra
    03 februari, 2015 om 23:07

    Ik kan niks via browser downloaden
    Krijg steeds de melding kan bestand niet open
    ook bij link van een muziekalbum
    gr sandra