Samsung gebruikt wetenschap voor promotie Galaxy Tab S

25 september 2014 1 Minuut 1 Reacties
Galaxy-Tab-S-commercial

Samsung zet vol in op de high-end Galaxy Tab S tablets en we hebben dan ook al verschillende commercials voorbij zien komen waarin de tablets, uitgerust met een amoled-display, de hoofdrol spelen. Deze week heeft de Koreaanse fabrikant een nieuwe commercial online gezet waarin de wetenschap wordt gebruikt om je te overtuigen van de kwaliteiten van een amoled-display.

Je kent vast het programma Brain Games dat op Discovery Channel uitgezonden wordt wel. In dit programma wordt aangetoond hoe je zintuigen je hersenen soms voor de gek houden. Precies dat wil Samsung met deze commercial duidelijk maken. De presentator van het programma, Jason Silva, laat zien dat je ogen de verkeerde of niet voldoende informatie aan je hersenen doorgeven wanneer het beeld dat je voorgeschoteld krijgt niet voldoende informatie toont.

Een amoled-display op de Galaxy Tab S toont, volgens Samsung, meer informatie dan een traditioneel scherm. Bijvoorbeeld meer informatie over de kleuren en de schaduwen, wat komt door het grotere kleurbereik en het hogere contrast van het scherm. Hierdoor vallen bepaalde elementen meer op dan op een standaard lcd-scherm en is de kans kleiner dat je ogen je hersenen voor de gek houden. We kunnen er uren over praten maar onderstaande commercial laat zien wat Samsung bedoelt.

Wil je zelf meer weten over amoled-displays en de techniek erachter? Neem dan ons artikel over wat een amoled-display is door. Meer informatie en alle specificaties van de Galaxy Tab S tablets vind je op de productpagina van de Samsung Galaxy Tab S 10.5 en Samsung Galaxy Tab S 8.4.

Lees ook onze Galaxy Tab S 8.4 review en Galaxy Tab S 10.5 review.

Reacties (1)