Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

‘iOS 8 heeft problemen met Bluetooth’

Geschreven door
Geplaatst op2 oktober 2014, 8:50 CategorieiPad

Het lijkt maar niet op te houden met de problemen van iOS 8. Nu schijnt het besturingssysteem problemen op te leveren met Bluetooth-verbindingen. Dit probleem doet zich bij bepaalde gebruikers dagelijks voor.

Problemen met iOS 8

Nadat er al eerder een aantal problemen waren opgedoken met iOS 8, zoals het niet kunnen verbinden met het telefoon- of Wi-Fi-netwerk of het grote batterijverbruik, melden zich nu weer mensen op de fora van Macrumors en Apple met de klacht dat de iPhone 6 en iPhone 6 Plus of de apparaten die onlangs geüpdatet zijn naar iOS 8, niet goed meer gekoppeld worden met autosystemen (waarmee vervolgens hands-free gebeld kan worden, bijvoorbeeld). Dat varieert van helemaal niet kunnen koppelen tot de verbinding verbreken op het moment dat iemand je belt wanneer je in de auto zit.

Volgens de thread of het Macrumors-forum schijnen er meerdere automerken problemen met de Bluetooth-verbinding te hebben, waaronder Hyundai, BMW, Mercedes, Lexus, Toyota en Ford. Dit geldt voor mensen met iOS 8 als iOS 8.0.2. Maar het probleem speelt niet alleen op bij auto’s; er zijn ook gebruikers die zeggen problemen te hebben met de verbinding tussen bijvoorbeeld draadloze spreakers of koptelefoons. Apple geeft aan op de hoogte te zijn van de problemen en werkt op dit moment aan een oplossing. Ondertussen hebben iOS 8-gebruikers zelf een oplossing gevonden: door de Bluetooth-instellingen te resetten, de apparaten uit de lijst te halen en opnieuw te koppelen, schijnt de problemen ook op te lossen.

iOS 8 is niet het meest stabiele besturingssysteem van Apple. Naast de eerdergenoemde problemen waren er ook problemen met HealthKit-apps, waardoor alle gezondheids-apps die gekoppeld waren aan HealthKit verwijderd moesten worden. Daarnaast waren er ook problemen met Touch ID, een nieuw beveiligingspilaar van het bedrijf. Op dit moment heeft Apple al iOS 8.1 vrijgegeven aan een select groepje ontwikkelaars en die geven aan dat zij geen problemen meer hebben met de Bluetooth-verbinding. Maar die firmwareupdate is nog niet beschikbaar voor het grote publiek.

  • Delen:
Apple iPhone 6 Plus
iOS

Reacties

  1. Martin
    17 november, 2014 om 17:21

    Ook na de update van 8.1 geïnstalleerd te hebben nog steeds geen mogelijkheid om te koppen in mijn Mercedes. Ook bovenstaande tip werkt niet.

  2. Mark M
    16 december, 2014 om 20:52

    Ook de koppeling in de Mitshubishi Outlander PHEV werkt niet goed. Hij neemt de carkit bij bellen niet over, wel als je gebeld wordt.

  3. Marc
    02 maart, 2015 om 6:23

    Nu, begin maart 2015, met allernieuwste Iphone 6 met allernieuwste software doet ook die van mij niet wat hij moet doen met de koppeling naar mijn autoradio’s, in beide auto. Muziek over bluetooth geen probleem, maar telefoon pakken ze beide niet over op de radio….

  4. John
    13 juli, 2015 om 17:07

    Sinds ik een iPhone 6 heb, werkt bluetooth niet meer met het autosysteem om handsfree te bellen. Ik vind zelfs geen apparaten in de lijst, waardoor ik ze niet eens kan verwijderen. Via bluetooth vind mijn iPhone (met iOS 8.4) helemaal niets. Ook heb ik een ander autosysteem uitgeprobeerd, maar ook dat lukte niet. Bij het iCentre heeft een medewerkster met haar iPhone 6 geprobeerd contact te maken met het autosysteem, maar ook bij haar lukte het niet. Ik heb zelfs alles weer teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dan vindt mijn iPhone 6 geen bluetoothapperaten. Ik hoop dat Apple snel een oplossing vindt voor dit probleem.

  5. Edwin
    05 augustus, 2015 om 21:16

    Ik heb sinds eind maart de Iphone 6 plus. Nu met iOS 8.4. Ik kan wel via bluetooth mijn huistelefoon (gigaset) koppelen, ook de Jabra headset zelfs een bluetooth box van Sony en ik heb hem gekoppeld in mijn werkauto op de radio (Mercedes). Alleen Apple producten onderling Ipad, Iphone en Ipod kan ik nog steeds niet koppelen.

  6. Suus
    12 september, 2015 om 8:36

    Ik connect m’n iPhone 6 aan de Garmin vivofit maar dat lukt sinds kort ook niet meer. Erg vervelend. In het begin geen problemen mee gehad.

  7. Ruud
    11 januari, 2016 om 21:47

    iPhone 6+ (IOS9.2) in BMW3-serie aug 2015 uitvoering heeft ook problemen. De verbinding tijdens bellen blijft ca. 10 minuten in stand en valt dan ca. 10 sec. weg, om gewoon vanzelf weer te herstellen.
    Heel vervelend…want je mist dan wel 10 sec. van het gesprek.

  8. Sven
    24 januari, 2016 om 20:05

    Ik heb precies hetzelfde als RUUD, maar dan in een 1-serie.
    Ligt dit aan de telefoon of aan de auto?

  9. Anita
    12 april, 2016 om 15:13

    Heb net Capitan geupdate en nu doet mijn bluetooth Hipboxje het niet meer.

    Ook heb ik sinds een week een splinternieuwe Iphone 6 en die kan helemaal nergens bluetooth verbinding mee maken.

    Lekker weer…

  10. Marcel
    08 mei, 2016 om 17:54

    Hen n BMW X5 uit 2008. Iphone 6 wil niet koppelen, er verschijnt geen passcode